/spanien/barcelona/forum/2111.aspx/spanien/barcelona/forum/2111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-15 00:10
Dom säljer Adama men har Sergio Roberto kvar just in Barca logic !!!
Barcelona Rivaldinho9
2015-08-15 00:10
enkos:

Varför ska de håna oss? Vi vann trippeln för 2,5 månad sen! Vad vann dom??????????? Nä precis, Vi kan håna dom.

antimadrista:

Bor du på Jupiter eller vafan?
Barcelona Barca4life98
2015-08-15 00:09
Några tankar efter matchen; - Ter stegen får för i helvete sluta leka Alan Balan och sluta ta risker. En målvakts huvuduppgift ska vara att vakta målet inget annat!!! Bravo ska spela punkt. - Vi måste köpa in en vänsterback snabbt som fan! Mathieu/Adriano håller inte måttet. - Max 1 rotation på mittfältet och Rakitic och Busquets ska spela hela tiden fram tills jul (om möjligt) - Bort med dessa amatörer som spelar för oss! Adriano äcklar mig! Så jävla värdelös spelare, som tror att allt är en jävla lek. Tror han är på copacabana och lirar. Bort med; Douglas, Adriano, Bartra, Roberto etc. - Sluta byta formation så fort det går dåligt. Vi har spelat 4-4-2 stundtals under matcherna. Nej tack! - Kontringsspelet är borta, presspelet är borta. - Utan Busquets på plan så har vi 0 kontroll på matcher. - Vi kan vända på camp nou men då ska dessa spela; Bravo - Alves, Pique, Mascherano, Vermaalen/Mathieu - Rakitic, Busquets, Iniesta - MSN
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-08-15 00:06
Att ställa upp med en svag elva mot ett fruktansvärt hemmastark Athletic är att begå harakiri...
Barcelona vic111
Sergi Roberto är iallafall bra på att ta selfies! Det är en stor jävla skam
Barcelona DM1982
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Var Busi skadad? trodde bara att han var sliten.. [/QUOTE] Han var nog inte skadad men inte riskerar man honom i den här matchen. En skada på honom och ligan är i fara, att förlora supercupen med Roberto på planen är ok.
Barcelona Zamboza
2015-08-15 00:05
Hade laget gjort sin plikt i tisdags så hade vi inte hamnat i den här situationen idag. Jag förstår LE till en viss del som byter ut många från Sevilla matchen. Jag tappade lusten lite för matchen när jag såg vilka som skulle starta på mittfältet. Att vi inte skulle briljera idag visste man, men hade det inte varit smartare och starta med antingen Rakitic eller Iniesta från start för att ha någorlunda kontroll på matchen, för att sen göra ett byte i 60:e? Det som gör mig besviken idag är att alla 4 målen kunde undvikits om man tittar igenom situationerna innan målen. Otroligt slarvigt av främst S.Roberto, Adriano och Alves som får hjärnsläpp. Bilbao gör en sjukt bra match, samtidigt som förutsättningarna inte var bra alls för oss. Jag vet att 4 mål är mycket men jag tror ff att vi kan vända detta hemma på CN. Det kommer vara slitsamt för Bilbao med tanke på vilken intensitet dem spelade med idag och bara har 3 dagars vila. Jag räknar med att vi startar med ordinarie elva minus Neymar och Alba. Är Messi på humör är allt möjligt.
Barcelona Gabriel
Det sorgliga med kvällens resultat är att detta inte ens var en kollektiv kollaps. Resultatet grundar sig snarare på faktumet att man spelar med mer än hälften av laget med ett gäng sopor. Vi pratar liksom inte ens om ett gäng halvdanna helt okej fotbollspelare, nej, de är bokstavligt talat S O P O R! Man kan inte smeta in en 11 med Vermaelen, Bartra, Adriano, Sergi Roberto och Pedro i startelvan i en av de svåraste borta arenorna i Spanien och förvänta sig bra resultat. Luis Enrique visade en otroligt låg kompetens ikväll, precis som mot Sevilla, och en jävla stor naivitet. Våran bänk är usel, punkt slut. Vi kan säkert peta in 2 bänk spelare med 8 ordinarie utespelare och fixa steken, men 6 styckna? Nej det funkar inte. Man kan inte hela tiden tänka att Messi kommer att fixa allt, även han behöver bollar att jobba med, något han inte fick ikväll. Får vi skador på någon av våra spelare, ja det räcker att vi får skador på bara 1 av våra ordinarie spelare så är vi ordentligt körda. Kanske har vi råd med en Iniesta skada i och med Arda värvningen men det är egentligen den enda position som vi har "bredd" på. Det är skrämmande dåligt. Blir det en skada i backlinjen eller i anfallet så är vi riktigt fucked. Jämför våran trupp med Chelseas, Bayerns, Real Madrids eller PSGs. Herregud vilken skillnad det är. Visst, vi har en enormt starkt ordinarie 11, men det är allt vi har. Förra säsongen hade vi tur att vi inte åkte på skador, det är aldrig något man kan räkna med under en säsong, snarare tvärtom så brukar det alltid tillkomma skador på vissa spelare titt som tätt. Vi har 2 bra mtitbackar, resten suger. Bartra, Vermaelen, Mathieu alla suger. Ikväll mår man riktigt dåligt. Ville verkligen att vi skulle göra 6/6 titlar på ett år 2 gånger, men det är bara att glömma nu. I den snabba tanken vill man klandra Lucho för detta, men samtidigt när man tänker lite längre så vill man klandra ledningen (återigen) som inte inhandlat tillräckligt med bra material för Lucho att välja mellan. Jag kan till en viss del förstå hur han resonerar när han bänkar spelare som Rakitic, Iniesta, Busquets och Piqué. Han ansåg väl helt enkelt att det vore det mest logiska med tanke på den tuffa match som var mot Sevilla och att de behövde få vila. Han räknade väl också med att de spelarna han satte in för att ersätta dessa skulle klara av uppgiften åtminstone utan att skämma ut sig fatalt. Men nej, för mycket begärt. Jag vet inte vad som är grejen om Barcellona driver någon jävla charity grej för vi har så många otroligt dåliga spelare i våran trupp att jag blir mörkrädd. Däremot kan man klandra Lucho för hans efterblivna byten mot Sevilla och hans ologiska bedömningar av vilka av våra unga spelare som är värda att satsa på och vilka som bara är en slöseri med tid. Sergi Roberto måste vara den sämsta La Masia produkten någonsin som fått så mycket speltid. Värdelös spelare. Just nu skiter jag mest i att vi inte kammar hem 6/6, det enda jag vill se hända nu är en reaktion av Lucho och ledning. Att man får "flipp" och bara beslutar sig för att kasta dessa soppor. Bartra, Adriano, Pedro osv. Men det är för mycket begärt det vet jag. Ne, vi förnyar med Adriano istället. Äsch, för långt inlägg men det här är skrämmande, jag äcklas av att se dessa sopor i Barelona. Tack o lov att vi köpte in Arda och Vidal, de är bra spelare, men vi behöver fler. Vi behöver minst en till mittback och en till anfallare. Get to work!
Flavía
Komiskt att folket från Puertan gottar sig över förlusten, speciellt när deras lag släppte in fler mål än Villarreal under förra säsongen...
Barcelona LeoMessi
2015-08-15 00:04
Det är ingen idé att sura över denna matchen. Hellre att vi förlorar cupen än att vi skulle kryssa i ligan en match, så betydelselös är denna cupen enligt mig. Visst man hade velat vinna, det vill man alltid men om man ska förlora någon final så får det bli denna. Det blir inget skönlir med elvan vi ställde upp med och det är bara att acceptera. Sen hade man ju inte kunna veta i förväg att vi det skulle bli 4 mysiga bjudningar. Bilbao förtjänade att vinna och hatten av för dom.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-08-15 00:02
Ta värsta av allt jag sa till min fru innan matchen när Jag såg startelvan... Att Barca kommer förlora men hade ingen aning om att vi skulle förlora med 4-0
Barcelona papillon
2015-08-15 00:02
Jag stödjer LE och det är ett måste att rotera och vila spelare MEN att starta med så många medelmåttor samtidigt är bara amatörmässigt. Man måste kunna rotera på "rätt" sätt.

Ter Stegen ger inte backlinjen den där tryggheten som Bravo ger. Jag hoppas verkligen att Bravo fortsätter som nr 1. Hur kan man stup i kvarten sätta sina kamrater i så trånga lägen med idiotiska sidledspassningar.

Fan ska man säga om Bartra, så jävla trött på att se killen flaxa runt på plan. Sälj honom för 30 milj kr till vem som helst. Släng med Roberto på köpet om han är tänkt att spela centralt, värre alibispelare har jag inte sett på maken.

Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Skurhink
2015-08-15 00:01
Vi torskade mittfältet totalt! Roberto hade inte ett enda rätt första 20-30min! Kollar man hur LE fördelat min till spelarna och på vilka positioner så börjar jag på riktigt bli rädd! rafinha i anfallet sist mot Sevilla och masken mittback och Roberto som inte håller Gävle-klass vad gäller mittfältsspel! Vad fan håller han på med? Grovt jävla tjänstefel! Rafinha är ju ok o rotera med men då bredvid Ivan o Busi! De här är så illa så jag vet inte vad...
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-15 00:01
Kan acceptera att vi förlorar men att förlora med 4-0 och att vi inte ens ger Bilbaos en match är för jävligt dom krigar sönder sig i varje duell medans vi kollar på.

Nej som någon sa här nedan innan när startelvan släpptes va matchen förlorad

Barca hämtar aldrig upp 4-0 hemma bara och gratulera Bilbao.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-08-15 00:00
När Messi är helt osynlig så förlorar Barca alla dagar i veckan men de värsta är att LE är kvar i klubben.. LE förtjänar inte 6 titlar... Denna förlusten svider så mkt för de är Basker för basker är äckligast i Spanien efter Real M
Barcelona enkos
Rivaldinho9
Tycker du det ska bli roligt att Madridister ska håna oss hela året för kvällens förnedring som vi de mot Atletico?
Barcelona Acrobat
Rivaldinho: Det är klart man bryr sig! Även om den enskilda titeln inte är så värdefull så är sex titlar en riktigt stor bedrift!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-08-14 23:59
Snälla sälj Ter Stegen och köp Valdes. Sen kan vi sälja Bartra, Varmaelen, Mathieu och ta in Puyol. En Puyol utan ben är 10 ggr bättre än dessa tre så kallade fotbollsspelare.
Barcelona 11-9-10
Utan L.E ingen suarez och utan suarez ingen MSN Snälla lär er ta motgångar, visst har man rätt att reagera efter en sån här match men det betyder inte man ska tappa huvudet helt. Ja Roberto suger, adriano är värdelös. Men vad var inte Alves, masken, Mats och suarez idag då? Messi tar jag inte upp för han försökte gång på gång trots bevakning av 3 man nonstop Det är människor vi snackar om, dåliga dagar finns och ikväll var det just en sån dag. Finns absolut ingenting att reflektera efter den här matchen, utan nya tag på måndag och hoppas på en vändning
Barcelona enkos
Alla 4 mål var rena rama bjudningar och allt började med Ter stigen fortsatte sedan med Roberto och Alves
Barcelona Rivaldinho9
2015-08-14 23:58
Alla som bölar över den här jävla Kalle Anka-cupen borde softa ner för fan.
LE gav oss trippeln, TRIPPELN! Vann Supercupen i Europa i tisdags.
Vem bryr sig om 6 titlar hit å dit. Att vi startar med Vermaelen, Roberto, Rafinha, Bartra visar ju också att Barca tycker detta är typ en träningsmatch, vilket det i princip också är. Matchen borde inte ens spelas eftersom att vi vann BÅDE ligan och cupen. Jävla jippo bara. Låt Athletic vinna detta om dom tror det betyder nåt så tar vi ligan och CL och cupen istället.

Ska LE avgå nu?? Ska Messi säljas till City.

Fan va pinsamma vissa är...
Barcelona Acrobat
2015-08-14 23:57
Det finns inga ursäkter! Den här matchen förlorades när startelvan släpptes.
Barcelona LeoMessi
DM1982 En skadad Busquets är bättre än en frisk Roberto. Men det är för att Busquets inte kan göra någon skada när han sitter på läktaren medan Roberto gör mer skada än nytta. Nästan bättre att spela med 1 man mindre än att ha honom där. Fast jag hade inte heller spelat Busi idag, vill ju inte att han skadar sig.
Barcelona Jax12
Var osäker på om Ter Stegen skulle kunna fylla upp luckan efter Valdes uttåg ur klubben. Inte känner man sig säkrare när han släpper in 3-4 bollar i kassen varje match. Jag hoppas han verkligen är rätt keeper för Barca. Visst att försvarsspelet suger men det gjorde det under vissa perioder Valdes vakta buren också. Valdes rädda oss i många matcher när vi inte spela på topp. Ska bli intressant att se om keeprarna kan vara samma vägg som Valdes var i sin prime.
Barcelona Santiago Cazorla
Det värsta är ju att Messi fått spela 120 minuter för några dagar sedan, hela matchen nu och lär garanterat spela på måndag igen tack vare resultatet, inte direkt optimalt när han nyligen kom tillbaka från semester. Sjukt klantigt av Enrique.
Barcelona Vampíro
[QUOTE=DM1982]Är en skadad Busquets bättre än en frisk Roberto? [/QUOTE] Ja. 100% och utan tvekan.
Barcelona Bentley King
2015-08-14 23:56
Det positiva är att Lucho inte får chansen att ta alla 6 titlar som Guardiola gjorde
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-14 23:55
@DM1982:

Var Busi skadad? trodde bara att han var sliten..
Barcelona DM1982
2015-08-14 23:54
[QUOTE=enkos]Matchen har knappt slutat och AB njuter redan med sin artikel men när Barca vinner sover de [/QUOTE] Jag väntar ff på att de ska skriva om att Messi donerade 500 000 dollar, kanske kommer. Eller inte.
Barcelona vic111
2015-08-14 23:54
"trötta ben, slitna kroppar efter 120 minuter mot Sevilla"

Är du seriös? Fick inte laget en extra ledig dag pga den matchen? Sedan hur många av spelarna var det som verkligen spelade mot Sevilla som spelade hela den matchen? dvs 90 eller 120?
Annons: