/spanien/barcelona/forum/21106.aspx/spanien/barcelona/forum/21106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 17:04
Ämne: Haj Fajv

Vi spela....
Hemma spelade ni ut United spelmässigt, ja det kan jag erkänna men på Old Trafford var det ganska jämn med vis övertag för Untied. De vassaste målchanserna skapade även United.

Ser du inte det då bör du kontrollera synen.
Barcelona barcadinho
2008-04-30 17:01
Vilka löjliga inlägg om nationalitet!
Vill ni ha klubbar med endast engelskaspelare? - då får ni börja heja på Bristol City.
Vill ni ha klubbar med bara spanskaspelare? - börja heja på Celta Vigo.

Snälla ni - stora klubbar har haft utländska spelare så länge att jag inte minns nästan när det var annat. Jag är lite förvånad faktiskt att unga fans som många här bryr sig så mycket om det. Det finns också många utländksa i allsvenskan.

En liten påmminelse om Rijkaard - han har inte vunnit något inte bara i år, utan två år i rad.
Och med vilken trupp i handen?
Barcelona SaM__-
2008-04-30 16:59
Vafan är det med alla? Det var hans personliga åsikt om att han hellre ser sitt lag spela roligt än att vinna. Fan måste väl få tycka vad han vill?

Men som nån skrev här nere verkar alla vara överförtjusta över att Barca har åkt ut. Väldigt intressant !
Barcelona tarrak
2008-04-30 16:55
MRZLFC^^

Till skillnad från United försökte man, men det är svårt att dyrka upp ett lag som försvarar med 10 spelare, speciellt nu när man är i en formsvacka.
Barcelona L.Messi19
2008-04-30 16:52
MRZLFC^^

Nej, men de försökte iallafall spela rolig fotboll.
Konstigt att Eto'o var pinsamm att kolla på då de hade punktmarkerat honom, han slapp ju ingenstans. Skulle vilja se hur Ronaldo hade klarat sig i Eto's position!
Real Madrid MRZLFC^^
2008-04-30 16:50
L.Messi19/ Och du tyckte Barca spelade rolig fotboll igår??? Stjärnorna, Deco och Eto var pinsamma att kolla på...
Barcelona L.Messi19
2008-04-30 16:43
endatjejen

Du fattar inte?
Spelar ingen roll vilken liga vi spelar i, eller hur många titlar vi vinner. Jag är inget medgångsfan som slutar hejja på ett lag bara för att man inte vinner titlar så jag tar inte tillbaka det.
endatjejen
2008-04-30 16:37
Ämne: Haj Fajv

Vi spela....Skrattar som faan här nu...

"hellre ser jag på ett barca som spelar vacker fotboll och förlorar varje match än att spela tråkig fotboll och vinner."

Hur många titlar vinner Ni då tror Du...och i vilken liga spelar Ni då, inte i "la liga "iaf...Det där påståendet får Du nog ta tillbaka....hahaha
Barcelona L.Messi19
2008-04-30 16:33
Haj Fajv

Vi spelade ut er i båda matcherna men ni gjorde det enda målet. Är du nöjd nu eller försöker du få alla här att skriva att vi inte hade en chans mot er och blev utklassade?
Och jag håller med, hellre ser jag på ett barca som spelar vacker fotboll och förlorar varje match än att spela tråkig fotboll och vinner. Ta det inte fel, jag säger inte att ni spelar tråkig fotboll men det är min åsikt. Acceptera den!
endatjejen
2008-04-30 16:05
Om jag ska vara helt ärlig, så va det inte speciellt bra matcher mellan Barca och oss, två rätt så trökigta tillställningar. Jag hade förväntat med högre klass lagen emellan och att det faktiskt handlar om en CL-semi!!

Och sedan så STÖR jag med mycket på att "ni har si och så många utlänningar, inga inhemska spelare bla blaaa...Vad spelar det för roll?? Pratar vi om landslag så förstår jag men klubblag?? Hm....

Ha, en trevlig valborg och psst..
ska bli roligt att få dra av byxorna på Abramovich (ikväll slår Chelski ut Pool)mitt i Moskvaaa!! hihihih...=)
Barcelona SaM__-
2008-04-30 15:59
Haj Fajv //

Du verkar inte ha något bättre för dig än att sitta här på Barcas forum?

Och varför skulle han varit ironisk? Vill du jämföra hur många Barca har i egna leden idag jämfört med UTD?

Det är valborg och bra väder ( i alla fall här ) Så istället för att sitta här inne och vara så nöjd och hacka på en krönika som en CULÉ har skrivit ut och fira med dig!.. Ni är i CL final, GRATTIS!
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 15:55
Ämne: Alltså herregud jag ....
"...Och plus så tror att när Garcia skrev krönikan så syftade han mer på inhemska spelare. Alltså spelare som kommit upp från eran egen ungdomsverksamhet...!

Säg att du var ironisk nu? =)
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-30 15:52
Alltså, satan! Jag har aldrig varit med om att så många supportrar från andra lag kommit in hit och skrivit en massa skit. Har ni inget annat för er eller? Visst, fira att Barça är utslagna. Förstår att många är hur glada som helst när Barça förlorar då dom är bättre än lagen ni håller på.

Bralle

Ska vi räkna halv spanjorer så kan jag ju meddela att Messi, Eto'o, Marquez, Sylvinho har spanska pass.

Vi kanske ska göra som Puerta (och man u's forum) och endast tillåta barca fans att skriva.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-30 15:51
Alltså herregud jag har tappat helt min respekt för ManUtds fan. Innan tyckte jag att de var englands bästa lag och Ronaldo världens bästa spelar efter messi(när han inte är skadad). Men nu så ser jag vad alla från ManUtd kommenterar och jag tycker fan att de är helt orespektlösa. Istället för att komma hit och säga något i stil som, bra match eller något sådant så gnäller de bara över våra kröniker som vi har all rätt att skriva och vi får skriva vad vi vill. Och plus så tror att när Garcia skrev krönikan så syftade han mer på inhemska spelare. Alltså spelare som kommit upp från eran egen ungdomsverksamhet. För på det vinner vi över engelska lagen 7 dagar i veckan.
Barcelona Woods
2008-04-30 15:48
Bralle..

18-6 i skott pa mal fran forsta motet berattar ju saklart att det enda Barcelona gjorde var att sta och passa runt bollen vid mittcirkeln?

Skitsamma, varfor hoppa pa Tobias for att han skriver en kronika som ar "pro-barça" for? Sluta med det.
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 15:46
Ämne: Liverpoolist //

T....
Det är en jäkla skillnad på att vara stolt och att vara dålig förlorare. Han är dålig förlorare!
Espanyol Bralle
2008-04-30 15:45
Jag måste också nämna eran krönika och speciellt detta:

"Nu kommer alla Premier League anhängarna att passa på nu, när 1:a Maj stundar för att pregonera över hela landet att Premier League och engelska ligan är bäst i världen. Kommer aldrig att hålla med! Manchester hade idag 4 engelska spelare i sin starelva: Scholes, Carrick, Brown och Ferdinand. För Hargreaves är kanadensare!"

Vi hade 5 engelska spelare med igår och då inkluderar jag hargo för han spelar väl i engelska landslaget och inte kanadensiska, eller?

Sen hade ni endast 4 spanjorer med igår, och i första matchen hade ni 3 spanjorer medans vi starade med 6 som är från england, det vill säga dubbelt så många som er. Till och med Liverpool har mer spanjorer i sitt lag än vad ni har vilket säger en hel del.

Nä det där var nog en av dom roligaste krönikorna jag läst någonsin på svenskafans. :) Efter att ha läst krönikorna och läst här så har jag kommit fram till att det skulle vara sorgligt att se er i en cl-final, laget som passar och passar men aldrig kommer i mål? Det är ni och inget annat.

Glory Glory Man Utd...
Barcelona Woods
2008-04-30 15:44
Lojligt att sitta och klanka ner pa en skribent som skriver "pro-barça" nar SF ar sa subjektivt som det kan vara. Varfor ar det sa svart att acceptera att om man haller pa ett lag sa tycker man pa ett visst satt och om man haller pa ett annat sa tycker man pa ett annat satt?

Den dar kronikan ar riktad till barça-supportrar och sjalvklart sa ar det kul om aven andra laser, men forvanta er da ingen hyllning till nagot annat an till skribentens egna sympatier. Det AR Svenskafans.
Barcelona SaM__-
2008-04-30 15:36
Liverpoolist //

Tror du bör läsa om krönikan innan du yttrar dig. För det första var den till alla culés här och så länge vi är nöjda med körnikorna även om de är subjektiva eller objektiva spelar ingen roll. Ingen har tvingat dej att läsa den.

För det andra så blandar inte krönikan in alla andra engelska lag som du verkar ha uppfattat det som, du skriver själv:

"för det enda han vill föra fram är hur "bra barca egentligen är" och hur "tråkiga engelska lag är"

Hur kan du tro nått sådant? Vart framgås det? Ingenstans, det ända Garcia vill förmedla att vi ska vara stolta över den fotboll Barca spelar men att det tyvär inte räckte. Krönikan klankar inte ner på något lag på något vis, men kanske på dig eftersom du tar så illa upp !
escaperel
2008-04-30 15:36
Jag undrar hur ni kan säga att "Barca rullade ut United i 180 minuter" (vilket för övrigt inte ens stämmer) och vara stolta över det när ni i princip skapade nada framåt. Räkna målchanser, räkna mål och så ser ni att det BÄTTRE LAGET GICK VIDARE.

Det är snarare en svaghet att skapa så lite som ni gör med det bollinnehavet. Och att United skulle vara ett slags 'fotbollsmördarlag' med deras spelstil... H-A-H-A säger jag bara.

Att se Barca spela fotboll är ungefär lika kul som att se ett lag spela kvadraten. Man passar och passar men aldrig kommer man framåt.

Det är mål man vill se. Det är mål man vill ha. United har gjort flest i både liga och CL, så vad fan ni gnäller ni för?
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 15:29
Ämne: Haj Fajv//

Jätte ....Att blanda ihop Traore och Touré kan faktiskt godtas, då båda namnen är fransk-klingande eller franska och är man inte fransman kan man råka skriva fel. Det får du ta med honom. Men att skriva nonsens som att Untied inte har engelska spelare i laget då Barca i första mötet hade 3 spanjorer medan United hade 6 engelsmän på plan. Och även igår hade man lika många engelsmän på plan som Barca hade spanjorer (Hade Rooney varit frisk hade det varit ännu en engelsman på plan). Det, det är att vara offside och svamla när en krönikor glömmer räkna spelare och vräker ur sig nonsens.
Har ni inga kriterier för vilka som får skriva krönikor för er? Detta var ju en riktig bottennapp!

Sedan så angående matchen måste även sägas att Park och Nani var närmare 2-0 för United än Vad Messi och co var för en Barca kvittering.

Fotboll går ut på att göra mål och det har Barcelona glömt.
Barcelona Dizzy
2008-04-30 15:24
Grabbar var det inte Juventus som spelade Serie B? Hahahaha
Deportivo Liverpoolist^
2008-04-30 15:23
Håller med dig helt Haj Fajv, Barcas så kallade "krönika" borde bli omdöpt till "grinika", för det enda han vill föra fram är hur "bra barca egentligen är" och hur "tråkiga engelska lag är". Tyvärr så spelar underhållningen absolut ingen roll längre, ni var inte tillräckligt bra att slå United. Tyvärr så är det tråkigt för jag ser hellre Barca 10 gånger av 10 i final än Scumsen, för som alla pool supportrar så hatar jag United. Dock så verkar alla Madrid supportrar hålla på Barca, trodde ni hade hat mellan era lag? El Classico = El fjantico?

Aja, hoppas ni kommer igen nästa år och slår United för dom är dom sista jag vill se i en final. Och just ja, byt krönikör oxå.
Barcelona SaM__-
2008-04-30 15:20
Haj Fajv//

Jätte bra krönika som inte ens kan namnet på barca spelarna, tummen upp. Han heter Touré, inte Traore !
Barcelona Taherinho
2008-04-30 15:20
haj Fajv

Du som är så duktig och vet exakt hur saker och ting borde vara och vilka krönikor som är bäst. Förslag:

Gå och läs dina krönikor som du gillar och disskutera Delle alpi och Juves mittfält ngn annanstans. Detta är Barcas forum! Mes que un club!

Vi har förlorat och vi är besvikna, ja! Men vi är ändå stolta, vi står inte och faller med titlar. Men det kanske du inte förstår...
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 15:00
Ämne: Jag begriper inte hu....Nu när du nämner intelligens så heter det faktiskt Delle Alpi och "härifrån"!

Hur som helst, människan påstod att Juve skulle ha gjort det bättre mot United med det mittfält man hade. Juves mittfält har aldrig varit bättre än under Zidane-tiden och United knäckte de även då och det på Delle Alpi! Ta nu och samla dina tankar och luska ut varför ni åkte ut istället för att svamla massa nonsens!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-30 14:59
Shi

2-3 Katalaner/Spanjorer så klart!
Ärligt talat så bryr jag mig inte hur många Katalaner/Spanjorer det finns i laget, Alla kan vara från Afrika :O
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 14:55
Så här skriver man en krönika. Läs länken ovan!
Den krönikan som ni har uppe hos er just nu är bara pinsamt och visar inget annat än bitterhet och dålig förlorare-beteende!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-30 14:55
Från Expressen:

Superräddningen knäckte Barcelona
Edwin van der Sars räddade Barcelonas farligaste chans - med en hand.
- Det var en av de svettigaste paraderna jag sett på länge, säger fotbollsexperten Bosse Petersson i Viasat Sport.

Va? Skämtar han? Tycker för övrigt att Van Der Saar såg riktigt osäker ut och har gjort det under en längre tid. Expressen måste ha lite att skriva...
Barcelona Woods
2008-04-30 14:54
Som tidigare lyfts fram..

What is defeat? - Nothing but the first step to something better.

Detta uttalande ar sa sant, och det passar ju sa jakla bra idag! Det far bli varat ledord for resten av sasongen tycker jag.
Annons: