/spanien/barcelona/forum/21099.aspx/spanien/barcelona/forum/21099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 19
2008-05-29 14:48
Dizzy

Ja! Hoppas att det här är sant nu. :D
Barcelona Dizzy
2008-05-29 14:44
Härligt verkar som Laporta är redo att ge Del Nido den cashen han vill ha för Alves!

Laporta has taken command of the negotiation and the club expects to close as soon as possible the signing of Brazilian by some 30 million euros
Barcelona Taherinho
2008-05-29 14:35
Håller med lite med Gabriel här nere angående olika rykten och spelare som är på väg/sägs vara på väg till oss. Alltså Hleb, vad ska han göra i Barca? Och ska klubben verkligen sälja Eto'o, Ronaldinho, Giovani???

Låter väldigt tveksamt och onödigt, jag såg nyss på hemsidan (sport eller mundodeportivo, kommer inte ihåg) Guardiolas elva, är det Barcelonas elva eller typ Manchester City? ANfallet var Iniesta, Adebajor och Messi??? Låter skumt alltså och på mitten var det Xavi, Toure och Keita. Typ två defensiva mittfältare i Barca... Inga fina rykten måste jag också säga

Hittills har det blivit klart med mycket bra värvningar av Pique och Keita. Bara Alves kommer in också och så säljer man Guddy, Edmilson (som är redan klar), Thuram och Ezquerro så blir det nog bra. Sen kan man för min del också GE bort Henry... Men snälla Barca, försök håll kvar Dinho och Eto'o...om de själva vill...

Barcelona Suñol
2008-05-29 14:29
Gabriel: Ja vissa namn som ryktas om blir man ju lite trött på. Men vissa namn som man nämner: Alves, Silva och Caceres känns väldigt bra. Sedan tycker jag Keita och Pique är bra värvningar däremot så känns inte Adebayor så kul.
Ronaldinho nr.1
2008-05-29 13:52
Faaan kom igen nu så tar vi Alves eller Silva..Ja tycker inte Hleb passar/kommer passa i vår spel stil bättre om man tar Silva ist.2 bra värvningar nu tar vi Alves o Silva och avslutar för i år!!`?? :) BARCA!!!
Barcelona Gabriel
2008-05-29 13:37
Nu får ledningen skärpa till sig när det gäller Alves. Rätt som det är lägger sig någon annan klubb i det hela och vips så höjs priset ännu mer än vad det redan är. Pay up, simple as that. Han kommer vara värd pengarna!

Och när det gäller Hleb är jag tveksam på om han är den rätta spelaren för oss, känns som om vi redan har bra spelare på den positionen. Hade mycket hellre velat se att vi försökte värva Diego istället som jag anser vara den perfekta ersättaren för Deco. Om jag ska vara ärlig är jag inte speciellt nöjd med transferrykterna som florerar, tycker det är helt fel spelare som nämns, som inte håller den klass som jag anser vi bör gå efter.

Visca!
Barcelona Alfons
2008-05-29 12:44
Jag vet inte om barca borde värva Hleb. Jag tycker själv han har varit riktigt bra i arsenal men barca har redan xavi och iniesta och han är ganska lik dem i spelstilen. Jag skulle vilja han någon som är mer lik ronaldinho eller deco som kan slå de avgörande passningarna fram till etoo, messi och henry m.m. kanske Silva som alla skriver. Tror dock inte att det finns nån spelare som är i närheten av ronaldinho (när han var som bäst) när det gäller playmakers.
Dani Alves skulle annars vara perfekt i barcas spelsystem men även rafinha från shalke.
Barcelona Criff
2008-05-29 12:43
Om nu ryktena har någon sanning i sig och om så skulle bli fallet, så kommer det vara riktigt skumt att se Deco, Giovani & Eto i inter tröjor. Nästan så man hade börjat titta lite på Inter matcher(som jag tycker är något utav de tråkigaste), just bara för det mer eller mindre är halva Barcelona på planen :P

Och sen Ronaldinho kanske till Milan, silka figurer Italien kommer skjuta in i sin liga. Intresset kommer nog öka markant.

Vi får hoppas att Messi får vara skadefri och fylla upp alla eventuella tomrum.
Hoppas också några nya från ungdomsakademin kommer upp så kan man glädjas åt det också.
Blir lätt gladare att se en egen talang som Thiago springa rundor på planen än en superstjärna som köpts för massa miljoner.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 11:08
Barca Barca

Oj missat cruyff mit fel :P
Lukas.RP
2008-05-29 11:07
Zlatan och Barça kopplas ännu en gång ihop i media.

Se länktips
Barcelona Criff
2008-05-29 10:34
Unicef, haha så mycket olof lundh måste ha skämts. Fullpackat pressrum.

Kan också meddela att Guardiola har skrivit på ett 2 års kontrakt :)
Barcelona Unicef
2008-05-29 03:43
se när Zlatan sätter fotbollskanalens största dyngspridare på plats. riktigt kul faktiskt!!!
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-05-29 02:19
Alves messi på högerkanten tänk er Ramos C-Ronaldo på höger kanten i real
Barcelona joninho__90
2008-05-29 00:38
japp som Barca Barca säger, Cruyff tränade barca i 8 år och vann 11 titlar under de åren
Barcelona Barca Barca
2008-05-29 00:21
FC-Barcelona// Njaa, jag tvekar, måste vara johan cruyff, tränade Barca i 8 år, 1988 till 1996.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 00:12
Kollade lite på tränar statstik, verkar som Rejikard är Barcelonas längsta Tränare med 5 år i sig?
Barcelona Barca Barca
2008-05-29 00:10
Jag förstår inte mig själv just nu, ledningen tänk efter istället!

Dani Alves är världens bästa högerback tillsammans med Ramos. 32 mili för honom är nästan för mkt och jag håller med ifall dom är oroliga om han nu floppar. Fast snälla rara någon, hur i he**ette ska Dani ALVES floppa. Jag lovar, marginalerna är för små ifall han ska floppa, det finns ingen chans. Nej 32 mili för Alves är helt okej, släng fram pengarna och ta hit killen med ett leende på läpparna. Värvar Real Madrid Pepe för 30 mili (Euro) så är Dani på reapris. Även om Real betalar överpriser. Pepe har inte direkt floppat och tror knappast att Alves gör det.

Åsikter?

Visca Barca
Lukas.RP
2008-05-29 00:04
Ride_The_Big_One(6)

Låter kung! Fan, man börjar bli sugen på Alves rejält nu alltså, han skulle sitta riktigt fint ute på högerkanten. Någon mer än jag som drömmer bort om de fina samspelen mella Messi och Alves?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-28 23:48
Lukas.RP

Alla gör ride the big one tecknet till lukas för sin kärlek till ronaldinho. ;)
Lukas.RP
2008-05-28 23:46
Värt att noteras, även jag har en sådan t-shirt. ;-)
2008-05-28 23:39
Haha skön han är som stödjar Ronaldinho...

Brasse kärlek ;)
Barcelona el diablo
2008-05-28 23:29
Jag tycker Barca inte ska spendera för mycket på övergångar i sommar, jag menar vi har ju redan ett mästarlag och inte behöver vi fler "cracks" än dem vi redan har..högst 3-4 st men inte mer och helst ska det vara "vattenbärare" till spelare eller defensiva krafter.

Låt spelare från våra egna led blomma fram istället föra att kasta bort pengar i onödan. La Masia är ju fullt med intressanta spelare, ge våra canteranos chansen i barca.

Måste ändå påpekas att köpet av Gerard Pique är helt perfekt.. ÄNTLIGEN en katalan som vi värvar mera sånt i framtiden. Det finns trots allt hopp för vår klubb att inte bli något "All Star Team".
I mitt Barca kommer ALLTID katalanerna(spanska) spelare i första hand oavsett vad Senor Laporta har för ideér.Nu gäller det bara för "Pep" Guardiola att satsa mer på canteranos och egna produkter som är viktigt för oss att inte glömma det ursprungliga Barca. Fattar inte vårt behov att köpa allt och alla de som vi tycker är intressanta.

Slutligen Maicon=Un Gran Maricon
Barcelona barca__elve
2008-05-28 23:26
Någon som vet hur mycket Barcelona har att spendera denna sommar???
Barcelona joninho__90
2008-05-28 23:26
Ämne: Grabbar kolla in vad....
haha aa Ronaldinho10 :D
2008-05-28 23:25
Dizzy

Ronaldinho?
Barcelona Dizzy
2008-05-28 23:14
Grabbar kolla in vad det står på Dani Alves t-shirt coolt!
2008-05-28 23:09
Kimmpa_fcb

Vi får vänta och se hur Guardiola kommer att komponera sin taktik, har kör ju inte endast med 1 taktik som vår mister gjorde.

Skulle Hleb anlända så har jag svårt att se han i den position Deco spela i.

Kwake

Allt jag sa var att det verkar gå bra med förhandlingarna. Du ser själv på länken att det går framåt.

De spelare som det skrivs om i hemsidan har en tendens att hamna i klubben. Thats just facts!
Men det som talar för att han inte hamnar i Barca är att han inte är tänkt som Dinhos ersättare, så vart är det tänkt att han ska spela då?

David silva som Dinhos ersättare vore underbart men den tanken vågar jag inte spekulera vidare på.

Barcelona Heywood Jablome
2008-05-28 23:08
Dizzy. Du har min röst!

Och jag tror att David Silva kan gå relativt billigt. Kommer bli en huggsexa nu i Valencia, det känns som klubben inte har några självklara ambitioner eller mål. Kommer bli svårt om de mister Hildebrand, David Villa, David Silva och Albiol - de är ändå 3 spelare man kan bygga ett lag kring.
Barcelona Dizzy
2008-05-28 23:04
Jag själv hoppas Hleb stannar i Arsenal. Tycker det är bättre med David silva i stället. Nån som håller med?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-28 23:03
Ride_The_Big_One(6)

Hleb brukade oftast spela som släpande forward eller höger/vänster mittfältare, men han kan även spela som offensiv mittfältare.

Så jag ser honom som en mittfälts spelare i Barcelona, jag tror absolut inte att han kommer ta Ronaldinhos roll.

Om han är tänkt som ersättare för Ronnie så hoppas jag innerligt att Silva kommer istället, som det även ryktats mycket om.
Annons: