/spanien/barcelona/forum/21096.aspx/spanien/barcelona/forum/21096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-22 15:47
Många säger att Abidal är bra defensiv men sämre offensiv. Jag tycker inte Abidal är speciellt säker defensiv, han står för vissa felpositioneringar och sånt.

Det jag gillar med Abidal är att han är så lugn med bollen och slår nästan aldrig bort den i onödan. Skulle varit kul om han varit lite offensivare, som Evra i United, men det är nog inte hans uppgift. Alves är nog den som ska vara offensiv samtidigt som Abidal ska säkra hemmåt.

Blir svårt för Henry nu, Iniesta borde helt klart få spela på vänsterkanten. Det blir ingen plats för Henry i startelvan när Eto'o är med helt enkelt..lite synd.
Barcelona DaniAlves
2008-09-22 15:11
Messi#10

jag vet inte om du kollade på hela matchen, men Eto'o spelade på högerkanten och messi spelade centralt.

det var bara några enstaka gånger man såg messi på högersidan annars så spelade han centralt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-09-22 15:08
Messi#10

Det är lätt den bästa startelvan för tillfället. Inte för defensiv och inte för offensiv. Perfekt helt enkelt då Hleb är borta några matcher till.
Barcelona Messi#10
2008-09-22 14:51
som ni såg igår så spelade barca

4-2-3-1

tycker den uppställningen är bra.

valdes
Alves Puyol Marquez Abidal
-------Yaya Keita
Messi-----Xavi-----Iniesta
----------Etoó

vad tycker ni om den här. Nu var det ju så att Busquet spelade istället för yaya.

Real Madrid yannick
2008-09-22 14:00
Otroligt bra krönika!
Barcelona Mojito
2008-09-22 13:52
Japp, så är då första segern inkasserad i ligan. Var det bara jag som tyckte att Abidal visade lite bättre självförtroende, eller berodde det mest på, det klena, motståndet. Iniesta visade att han är ett hett alternativ till ytterplatsen då Henry kämpar med formen och positionsspelet. Xavis djupledslöpningar kommer att bli viktiga i år, och troligen blir det mer av den varan om Pep fortsätter med Busquets och Keita/Toure på mitten. Vi ska inte dra för stora växlar av siffrorna igår, bara konstatera att det ff finns saker att arbeta med och att tuffare matcher väntar. Oavsett, ska bli kul att se Barca live på onsdag, bäva månde Betis.
Barcelona DaniAlves
2008-09-22 13:50
Milito's comeback kommer dröjja ytterligare 2 månader än som tidigare sagts.
Han är inte spelklar förens februari 09.

det var synd att det blev så med hans comeback, men hur som helst finns det flera alternativ som kan spela mittbackar.. förutom de 2 ordinarie backarna puyol och marquez så finns ersättarna pique och caceres.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-22 12:38
BBB; vilken rebell du var nu när du tog det snacket. Att snacka om betting och tips är väl något som generellt inte hör hemma här, visst om man tippar på Barcas match men då kan man ju börja snacka FM, Fifa, etc om man spelar med Barca.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-22 12:00
Såg inte matchen men det var många som tyckte att henry var barcas bästa spelare i CL förra veckan. då fick han ju rotera i positionerna och fick blanda att spela vänster med centralanfallare.

Sedan tycker jag inte att etoo har cementerat sin plats i mitten den här säsongen. han har varit ganska blek varenda match.
Barcelona The Legend
2008-09-22 11:56
Angående Henry kan man inte säga mer än att det inte finns mycket att vinna med att spela honom, åtmindstånde inte som vänster... Iniesta var överlägset matchens lirare igår och jag tycker man får ut mycket mer av både honom och Xavi med Iniesta som vänsteranfallare. Spelet blir framförallt otroligt mycket röligare. Nej, Henry har jag fått nog av och kan tyvärr inte mer än hoppas att Pep inser att han är slut....
Barcelona Barca_PXM
2008-09-22 11:39
Hoppas Henry kommer igång och hoppas lagets självförtroende gick högre upp efter gårdagens vinst, jag vet att Henry kan mer än så samma också för spelarnas prestation. Hoppas det blir en bra utgångs punkt.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-22 11:35
var är yaya och henry? Är de skadade eller?
Barcelona Dizzy
2008-09-22 11:30
Bra match från oss igår. Men är glad att Caceres fick speltid men 10 minuter bara. Hoppas han startar nu på Onsdag.
Barcelona Bbb
2008-09-22 11:21
ehhehe härligt Barcafansince96 ...

herregud vad är detta för diktator fasoner här på detta forum... får skriva knappt nått.. kanske skulle redaktionen här softa lite och inte spela så viktiga.... nu blir man säkert spärrad.. men SO WHAT ? nån måste säga nått
Barcelona M79
2008-09-22 09:53
Skönt att Barca kan börja tåget mot guldet nu
Barcelona Barcafansince96
2008-09-22 09:40
Namn: Liooneel#10Messii » Svara inlägg » Tippar SPO-BAR 2-1
Sänt: 2008-09-22 00:45
Ämne: Håller med. Messi må.... (2 inlägg)

Tyvärr Messi är min favorit spelare men han kommer aldrig komma i Ronaldinho klass.

Det kan du ju inte säga nu, killen är ju sjukt ung. trashtalk..
2008-09-22 09:38
bbb- ska hämta mina cash idag också :D, juste förlåt vi skulle ju inte skriva det i forumet..
Barcelona Lope_de_Aguirre
2008-09-22 09:29
Är det någon som har en länk till något spanskt Barca-forum, där dom helst inte skriver på katalanska? Jag har nämligen kollat runt på Internet utan att hitta någon info om varför Yaya Toure inte får spela. Paranoian slår till och jag börjar få korkade hjärnspöken om att det kan ha något med en flytt till Arsenal att göra.

PS Alla ni som hakar på pajasen (utanför planen) Maradona och börjar gnälla på att Messi är självisk och lite överskattad - SLUTA!! Jag får ont i huvudet av att läsa sådana vansinniga felanalyser och skäms för er skull.
Barcelona Palle Kuling....
2008-09-22 09:20
RQ7

Vi har ju redan en skitbra vänsterback som heter Sylvinho. Men tyvärr så tycker ju Guardiola att Abidal är bättre.
MeLiX
2008-09-22 09:07
Se blogginlägg!
Barcelona KW
2008-09-22 09:02
Missade alla att Messi hade ett riktigt bra skott med högran i första halvlek?
Barcelona Bbb
2008-09-22 08:28
tack tack barca.. 4000 riksdaler inn i kassan till mig :)
Barcelona RQ7
2008-09-22 08:06
Haha 1-6. Gött, då kan man skryta med det i skolan.
Grabbar vill inte leka FM eller något, men jag tycker att det behövs en ny vänsterback. Abidal är stabil i defensiven, men i offensiven gör han typ; ingenting. Jämför det med högerkanten där Alves hela tiden skapar något bra, även om han inte kommit upp i Sevilla standard så skapar han saker hela tiden och fyller på i offensiven.
Tänk typ en Evra/Clichy/Lahm på vänsterkanten. Skulle det gå att försvara sig mot Barcas kanter då? Hehe..

Iniesta var riktigt grym igår, lekstuga. Gött att Caceres kom in, gillar hans spelstil.
Påminner som någon sa, lite om Ramos i sitt sätt att röra sig, passa och så.
Messi's assist asså, wow. Vilken genipassning.
Dock ingen speciellt bra match, men 2 mål och 1 assist. Helt okej.

Finns väl inte så mycket att säga om matchen. Stabilt. 3 Poäng. Stärkt självförtroende. Hoppas detta är en början på något bra nu.
Barcelona tribente_magico
2008-09-22 01:06
det är det ingen som kommer att göra. så överlägsen som ronaldinho va när han va som bäst har ingen och kommer ingen att vara.

den tekniken och snabbheten tillsammans med ett enormt spelsinne har aldrig funnits.
Barcelona DaniAlves
2008-09-22 01:04
Jag gillar verkligen Caceres speltid, påminner om Ramos en hel del.. jag hoppas på att killen utvecklas och blir en ordinarie mittback med åren!

Barcelona Liooneel#10Messii
2008-09-22 00:45
Ämne: Håller med. Messi må....
Tyvärr Messi är min favorit spelare men han kommer aldrig komma i Ronaldinho klass.
Madridistan A
2008-09-22 00:29
Ämne: Oj jag är fortfarand....Skjuta bättre? Vad menar du? Att han ska skjuta från 30m? Han skjuter redan bra tycker jag. Det har han visat många gånger. Minns du t.ex. matchen mot Levante förra året hemma Camp Nou? När han får en snabb passning och skjuter hårt i mål? Eller när han gjorde 3-3 på Camp nou, El Clasion våren 07? Behövs bara att han kan skjuta med högern också för annars är han som Robben - Så himla lättläst, när han ska försöka skjuta.
2008-09-22 00:09
Håller med. Messi måste träna upp högern för att ha en chans att komma upp i ronaldinho klass.

Barcelona Heywood Jablome
2008-09-22 00:07
4 nickmål, haha!
Barcelona BlueRed.
2008-09-22 00:07
Oj jag är fortfarande vaken.:)

Madridistan A

Hade inte skadat om han kunde skjuta lite mer och bättre med vänstern också.
Annons: