/spanien/barcelona/forum/21095.aspx/spanien/barcelona/forum/21095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-05-05 23:22
Hehe, det är inte bara Rijkaard som rökt på. Tydligen även Benitez i Liverpool. Vad fan tror han, att det bara är att peka på en spelare i Barça och så säljer man? Aldrig att Barça släpper Abidal efter en säsong. Speciellt inte nu när Milito är skadad och Abidal också är en mycket duglig mittback. Dröm vidare tjocka Benitez.
Barcelona Salcini
2008-05-05 23:03
Visst, Pep har orutin som manager, han har bara varit aktiv i ett år och det i barcas b-lag. Men under tiden som han spelade så var det han som ledde vårt gamla dream team, då med Johann Cruyff som coach. Det brukar ofta vara så att man som gammal spelare tar efter de tränare man har haft, med metoder och filosofi.

Tror därför att Pep kan passa bra som manager för vårat lag. Vi har ett väldigt bra spelare i laget, vi måste bara få dom att börja jobba tillsammans igen. Vad passar då bättre än en katalan med ett stort hjärta för klubben? Pep skulle inte bara bli förbannad över att förlora, han skulle också bli förbannad över att det är hans favoritlag som förlorar.
Barcelona barcadinho
2008-05-05 23:02
Det blir nog Luis Enrique som assiternade.
Två unga och oerfarna som kanske kan hålla varandra i hand om det går bra eller dåligt.

Nu kommmer jag på hur jag tänke inne i huvud hela tiden. Jag vet inte om det stämmer men det är en känsla som jag hade länge nu. Mourinho är för jobbig för Laporta och Co, eftersom han vill bestämma mycket. Det är lite om maktkamp alltså. Det är lite bekvämare nu med unga snälla spanjorer från klubben. Laporta kan fortsätta behålla sin makt utan mycket bråk (det är förstås också en fördel att slippa bråk mellan tränaren och presidenten).
Barcelona Gaucho_10
2008-05-05 22:57
Det bästa vore ju att skaffa mourinho med guardiola som assisterande tränare, inte särskilt troligt men men men..
Barcelona Barcelona #7
2008-05-05 22:51
Jag tror att mitt tips går in :P
Barcelona barcadinho
2008-05-05 22:48
Vad är det med er marängerna?
Kan ni inte gå och festa istället?
Väntar ni på att vi culés ska säga till er Bravo?

Jag i eran sits skulle strunta i alla och skulle ordna en fest med kompisar och släkt och god mat och goda viner.

Det är klart att ni är värda titeln. Det var till och med stora marginaler i år.
Och vad spelar det för roll för er vad konkurenterna säger?
Festa nu i några dagar först.
Sen kan ni komma hit och kräva respekt.
Barcelona Rambla
2008-05-05 22:46
Rijkaard tog Holland till semifinal i EM 2000 och hade riktigt oflyt att inte gå ända till final. En viss skillnad enligt mig, dessutom så hade han haft fler träningsjobb innan dess även vissa misslyckanden men sånt härdar och ger erfarenhet. Pep tog sin licens för något år sen och har sen dess tränat unga spelare i Tercera. Visst, han har stor erfarenhet som spelare och en sjuhelvetes inställning som säkert kommer att överföras på spelatruppen. Åtminstone får vi hopppas på det.
Barcelona Ghazza
2008-05-05 22:43
Ämne: Pep har en säsong so....
Samtidigt var det ju en stor risk när Rijkaard anställdes också. Visst gick det knackigt i början, men Laporta visade sitt stöd hela tiden och vi vet ju vad som hände sen. =)
Barcelona Ciao-V
2008-05-05 22:41
Rambla//

Om han tar över ska han ju naturligtvis välja en erfaren bra assisterande. Då tror jag att det skulle gå bra.
Kanske Koeman som assisterande. Han har inte klarat jobbet som tränare.
Barcelona Rambla
2008-05-05 22:36
Pep har en säsong som tränare för Barcelona B som erfarenhet. Det är väldigt lite om vi ska vara ärliga. Klubben tar en väldigt stor risk och speciellt Pep som kan bränna sin tränarkarriär vid ett misslyckande. Ja kanske inte bränna hela sin karriär men det lär ju bli tufft att komma tillbaka om det skulle bli en stor motgång i Barça.
Barcelona Abbe_
2008-05-05 22:33
barcadinho

Han har några års erfarenhet som spelare, så han kan nog hantera motgångar. Dessutom hade inte Rijkaard världens längsta meritlista när han kom till klubben, och vi har ju fått beskåda hans fantastiska resultat.
Barcelona barcadinho
2008-05-05 22:30
Man kommer hem sent och läser nyheterna.
Jäkla - kunde man inte få höra bättre saker?
Milito är 6 månader borta och Pep är tränaren.

Pep stämmer nog eftersom elmundo skriver samma sak. Två stora sporttidningar meddelar alltså samma sak.
Pep Guardiola har knappt erfarenhet. Helt blankt. Och han är väldigt ung.
Jag är orolig att han inte klarar sig pressen (särskillt när det inte går bra). Är han verkligen den rätta personen att börja med nåt nytt? (80 % av rösterna i elmundo säger nej).
Det luktar faktiskt lite konstigt här. Är Cruyff inblandad i beslutet?
Det enda som är bra här är att den nya kan börja bygga laget. Alla nya värvningar måste gå genom tränaren, så att det passar till tränarens ideer, filosofi och taktik.

Klubben tar en stor chans här tycker jag. Jag gillar inte det. Jag hoppas veklgen att framtiden kommer att visa att jag har fel.

Och Milito då. Han är borta och Thuram slutar. Det blir helt plötsligt tomt i mittbackslinjen. Klubben kommer nog skynda sig att värva Coloccini från Deportivo (som rykterna har sagt länge). Han passar bra.

Inte riktigt bra nyheter.
Barcelona Milbona
2008-05-05 22:25
Sjukligt dryga vissa madrid anhängare är på forumet för tillfället förösker verkligen tvinga fram gratulationer från oss culés, tycker redaktionen skall sätta in en spärr på real fans i någon månad eller så tills d lugnat sig.

Vill läsa om mitt barca här och inte se massa real anhängare förpesta forumet.....
Barcelona Rambla
2008-05-05 22:20
La Cibeles:

Jag har inga problem att gratulera Madrid till ligaguldet. Däremot vägrar jag gå in på ert forum och göra det, speciellt efter det att alla dessa vita amöbor som kommit in hit och hånat och häcklat Barça. Samtidigt som de uppträtt arrogant och som självgoda vinnare när de krävt hyllningar.

Grattis Madrid till ligaguldet. Ni förtjänar det den här säsongen, till skillnad mot Barça. Nästa säsongen kommer ni att få slita rejält för att behålla bucklan.
Barcelona Ciao-V
2008-05-05 22:15
David Villa.
Man såg att presidenterna tyckte om varandras sällskap igår på läktaren. Skulle inte bli förvånad om man hade pratat om affärer vid middagsbordet innan matchen.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-05 22:15
Skönt att höra om Toure =D
Barcelona Kim
2008-05-05 22:13
Ämne: Måste säga att det ä....
Som jag har sagt tidigare, så har jag - och många andra - inga problem med att gratulera er till segern. Äras den som äras bör. Dock förstår jag inte poängen med att jag ska ränna runt i ett forum, som jag aldrig annars besöker, för att helt plötsligt vara någon dandy, som ska smeka alla medhårs. Jag menar inte att du har krävt det, men vissa (läs någon redaktör för Real Madrid) ansåg tydligen att det hela var väldigt ovärdigt och tragiskt. Aj aj.

Jag tycker fortfarande inte att Real Madrid har spelat bra under året, utan det hela är snarare att Madrid har varit minst dåliga. Sju förlorade ligamatcher på en säsong, uttåg ur copa del rey i åttondelen, uttåg ur Champions League i densamma, kan knappast vara ett spelmässigt resultat som någon madridista kan vara nöjd med. Lika lite kan jag vara nöjd med det vårt lag har presterat, även om vi tog oss till semifinal i Europa. Nä, Spanien har fallit fritt i år, ligan har lagt sig på rygg i rutschkanan och glidit bakåt, långt förbi Premier League. Tråkigt att säga, men money talks & cash is king. England har presterat, Spanien har det inte. Valencia på väg ur ligan, Deportivo har varit snubblande nära. Vem kan vara nöjd med spelet efter en sån här säsong? Jag är det inte, för jag vet att primeran har större potential än ett gäng rödhåriga, fräkniga & bensparkande britter i the premier league.
Barcelona Rafa Marquez
2008-05-05 22:08
Mycket bra med Pep som ny tränare, lite nytänkande behövs.

Var på matchen i igår, och även fast det inte gällde nått så måste jag säga att det var en otrolig upplevele :D Ett tips är att inte ta tunnelbanan efter matchen, det var sjukt med folk där :D
Barcelona Ciao-V
2008-05-05 22:07
Om Rijkaard tar förväl är en god nyhet. Men som sagt, vi får vänta med det att tro att det är sant tills det är officiellt. Än sålänge är det bara rykte, antar jag. Inget annat.
Barcelona Salcini
2008-05-05 22:03
Ämne: PEP GUARDIOL NYA TRÄ....
Mycket intressant! Kan nog bli en positiv överraskning, killen har karaktär, han är katalan och han verkar spela en offensiv fotboll med 3-4-3. En formation jag hoppas att han tar med sig nu i så fall. Skillnaden mot Rijkaards 3-4-3 och guardiolas hoppas jag då blir att man får två yttrar på mittfältet.

Men jag hoppas verkligen att Sport har en trovärdig källa och att detta kan bli verklighet. Länge leve den vacka fotbollen!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-05 22:02
Länktips.

Det står att Barcelona är intresserade av David Villa och att man ska sälja Ronaldinho, Henry, Eto'o och Giovani.

Jag tror att det bara är skit snack men om det inte är det så vill jag inte se någon av de forwards lämna.
Även fast Ronaldinho säkerligen gör det.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-05 22:01
Jag vägrar att lyssna på rykten, väntar tills barcas officiella sida säger att guardiola ska ta över

Även om det är sant, så känns det som en jävligt vågad chansning, pep är inte särskilt erfaren tränare, känns som om man kunde ha väntat lite och skaffat mourinho istället
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-05 21:53
FC-Barcelona

Det här kan bli intressant, i en tidigare intervju så berättade han massor om vad som borde förbättras osv.
Han verkar veta hur man ska fixa till laget.
Hoppas att han kommer klara jobbet för han är ju inte speciellt rutinerad.

Lycka till Pep!
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-05 21:47
PEP GUARDIOL NYA TRÄNARE!!!!
Barcelona Kallé
2008-05-05 21:26
Händer det något snart eller får vi vänta till säsongens slut? För händer något tror jag att jag och alla andra räknar med att det kommer göra.

Tror man hade blitt lite smått paff om silly season skulle rulla på och Rijkaard, Ronaldinho och Laporta låtsades som att de regna och förnyade kontrakt o.s.v.
Barcelona Valdés
2008-05-05 21:25
Trodde nog att vi över två matcher skulle klara av att göra minst 1 mål och att Manchester United skulle spela en rolig fotboll. Men ibland har man fel.

Om man tittar på spelartrupp har vi en av våra starkaste genom tiderna samtidigt som Real Madrid varit i uppbyggnadsfasen av ett nytt lag (och därför varit svaga i jämförelse med andra Real Madrid lag som vunnit ligan). Det känns som att vi skänkt bort två ligasegrar och insatserna i ligaspelet får ses som enorma misslyckanden.

Laporta har sett till att göra sig av med de styrelsemedlemmar som vågat tycka till och säga ifrån. Nu har han kvar att förlita sig på rövslickande ja-sägare.

Jag är rädd för att Rijkaard får fortsatt förtroende. I så fall är det inte tillräckligt om Frank får handplocka 11 nya spelare, vilka som helst, för att vi skall få fylla på prisskåpet. Eftersom han och övriga i ledningen, har såpass stor del i att ett helt lag underpresterar vill jag se dem stå tillsammans med spelarna för att klappa och stampa takten när man tvingas hylla mästarna på onsdag.

Förhoppningsvis får vi se Daniel Alvés i Barcelonatröja till nästa år, han har mer vinnarskalle än hela vår spelartrupp och ledningsgrupp har tillsammans.
Barcelona Allendinho
2008-05-05 21:24
Lol bilden :P asså kolla in länken om ni vill se en barca video av mej ^^ asså kolla bara in eto'os och Henrys dans haha :D
Barcelona Saman.
2008-05-05 20:01
Usch en långtidsskada på en nykelspelare var det sista vi behövde. Nu lär vi behöva handla in en bra (och förmodlingen dyr) mittback inför nästa säsongen.

Ichi

Rolig bild haha jag tror vi har hittat Militos ersättare fram tills han är tillbaka.
Spanien Ichi
2008-05-05 19:54
Lite rolig bild som kanske värmer lite...(ni har säker sett den förut)

Puyol+Milito
Barcelona Ciao-V
2008-05-05 19:48
Tror ni att D Alves kommer att spela på Camp Nou i nästa säsong? Jag vill ha honom i Barcelona tröja. Världes bästa offensiva back. Tror att han bli ännu bättre i FC Barcelona än vad han är idag.
Annons: