/spanien/barcelona/forum/21093.aspx/spanien/barcelona/forum/21093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2008-05-06 14:25
Ämne: Ämne: Man bör....
Jösses... Vete sjutton om du har sett en enda match med Barcelona i Champions League den här säsongen.
Barcelona Dizzy
2008-05-06 14:13
Kimmpa_fcb

Oj! Det tänkte jag inte på då tar jag hellre Etoo i form än Villa.

Men först av allt vill jag att allt blir klart med Dani Alves. Han och Messi på samma kant! De går fort då.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 14:11
Truppen mot Madrid:

Valdés, Pinto, Zambrotta, Oleguer, Thuram, Márquez, Puyol, Abidal, Sylvinho, Touré Yaya, Edmílson, Xavi, Gudjohnsen, Bojan, Ezquerro, Giovani, Henry i Messi.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 14:08
Dizzy

Så du vill att vi ska ha Villa, Henry, Eto'o och Bojan, lite väl mycket va?
Barcelona Dizzy
2008-05-06 14:04
Salcini

Vad sägs som att byta ut Santos mot Silva eller Villa? Tycker det är bra byte. Och Villa vill väl bort antar jag?
Barcelona Salcini
2008-05-06 14:01
Ämne: Salcini

Silva spe....
Frågan var inte hur de skulle prestera, utan huruvida truppen skulle enas. Sen så ropar många här inne efter andra spelartyper jämfört med dom vi har. Ändå vill man värva in Silva som jag ser nästan som identisk med Iniesta, Silva är dock vänsterfotad. Nej jag röstar hellre för inköp av lite större spelare, sådana spelare som vi inte lyckats utveckla själva i ungdomsakademin. Spelare som kan bryta mönster i matcherna och som kan skrämma slag i motståndarna fysiskt, just nu skrämmer vi bara slag i dom tekniskt.
Barcelona Barcafan
2008-05-06 13:56
Skulle inte Silva kunna spela i tremanna anfallet? Tänk er Silva Etoo Messi. Det låter rätt bra tycker jag.
Barcelona Dizzy
2008-05-06 13:54
Jag tackar inte nej till David villa och Silva. Välkommen till Barca om ni kommer!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 13:34
Salcini

Silva spelar ju på mittfältet med Xavi och Iniesta i landslaget så jag ser inte hur de inte skulle fungera tillsammans i Barcelona.

Sersari

Silva är offensiv mittfältare, han kan spela centralt, till vänster och i anfallet.
Barcelona Salcini
2008-05-06 13:28
Ämne: Silva är det bästa r....
Jag vette sjutton hur mycket värvningar av spanska spelare skulle ena truppen, med tanke på historien. Spanska landslagets problem har också ofta varit lite interna bråk där katalaner och basker kanske inte riktigt gör som dom andra. Tror det är bra som det är nu, med katalaner som enda "spanjorer" i truppen.
Barcelona Allendinho
2008-05-06 13:01
Asså de ska vara ett bra lag som dom va förut, men dom tappar verkligen självförtroendet bara för att ronaldinho har kritik? KOMIGEN! SKIT I HONOM, JA HAN E DUKTIG FAST VADÅ, SKA DOM DEPPA BARA FÖR DE!?
Krönika Glory Hunter
2008-05-06 12:25
Ämne: Man börjar undra hur....
Madrid 1902: Håller med, det är samma okunniga skitsnack som vanligt.

England har rikaste ligan som helhet, men bland de allra största lagen kommer det alltid att finnas pengar i Italien, Spanien och i viss mån Tyskland.

Sedan är det är alltid tillfälligheter som avgör Champions, domarmissar etc. Och så spelar man tightare i cupmatcher, inte som i ligan där man alltid måste göra mål - det blir mer makt åt slumpen på det viset än i ligamatcher. Det är alltid omöjligt att säga vem som skall vinna Champions.

Kims bortförklaring om "vackert spel" håller inte. Barca spelar lika tråkigt som alla andra i Champions, för det är det som funkar där. Det är i ligan man spelar snyggt (dvs offensiv och kreativ fotboll), för där vinner man på att göra det.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-06 12:15
härliga nyheter vår yaya är med imorgon mot real :D:D
Barcelona Suñol
2008-05-06 12:15
Silva är det bästa ryktet jag hört på länge då han är en av spaniens bästa spelare i form och väldigt ung. Det är dags att köpa lite spanska spelare tycker jag för att ena truppen. Varför inte satsa på Puyols gamla trätobroder Vicente? ;)
Barcelona Sersari
2008-05-06 12:12
Rambla

Du talar om Silva som ett eventuellt nyförvärv i sommar, men vart kommer han spela då exakt? Vad har han för position i Valencia? Ytter/Offensiv mittfältare eller? Har inte sett så mycket av honom.
Jag vet att Silva säkert skulle vara ett bra köp, men är han inte för lik våra andra kortväxta mittfältare? Skulle vilja ha lite mer fysiska spelare där.
Barcelona tribente_magico
2008-05-06 12:07
den startelva ja vill se 08-09 är:

valdes

alves puyol garay/milito abidal

diego yaya iniesta

messi etoo ronaldinho

men dom två platserna bredvid messi är ja väldigt tveksam till, ingen av dom är nära sin form, men om dom kommer o form ska dom spela, men annars flytta upp iniesta som vänster topp och in med xavi på mitten, eller köpa nån riktigt vass topp. men vilka spelare finns det som är köpbara och kapabla att ta etoo och ronaldinhos platser?
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-06 11:51
Man börjar undra hur naiva folk är?

Hela världen har hypat upp Engelska ligan så mycke på grund av dom har haft 3 lag i semi final HALLÅ?
Vi har spelat oklokt i CL inte stängt mactherna och har haft otur med skador och sånt skit.
Ni för mig är inte bättre än så här utan än ersättare till Ronnie.
Milan hade kris år!
Inter åkte ut mot dommarn i Liverpool!
Juventus kommer komma till nästa år dom kan slå ut vilket lag som helst av Engelska lagen.
Bayern Munchen har haft knas dom är tillbaka nästa år.
Sevilla åkte ut på straffar tycker dom ägde hela sin macth hade otur.

Ok att i år var Engelska ligan mer attraktiv men att såga dom andra stora ligorna (Italien,Spanien) som folk gör är helt sjuckt för mig.
Hur många lag hade England med i Uefa Cupen?

Barcelona Rambla
2008-05-06 11:38
FCB_armin:

Om toppspelare lämnar så lär toppspelae komma in. Jag tror knappast att både Eto'o och Henry är kvar om Villa är tänkt att värvas. Silva kan behövas om spelare som Deco, Ronaldinho och kanske även Giovani lämnar. Mittfältet behöver förstärkas då.
Barcelona Kim
2008-05-06 11:34
Ämne: Kim

Du skriver (T....
Det slog dig aldrig någon endaste gång, att jag kanske syftade på att man grisar sig till segerpengar och sätter alla tidigare värderingar om vacker fotboll åt sidan? Spanska lag ska alltid spela så förbenat vackert hela tiden, och det är tyvärr sällan det belönas. Real Madrid fick säga tack och hej, samma med Sevilla, och nu Barcelona som åkte ut mot ett lag, som spelar ett spel, som hade fått skogskyrkogården i Flen att framstå som vacker och gemytlig.
Barcelona Salcini
2008-05-06 11:11
Silva: Ok då!
Villa: Nej!

Som Criff sa så är Villa alldeles för lik våra nuvarande anfallare, liten, teknisk, snabb och bollkär. Jag vill heller inte se Benzema som det ryktats om, han är också han för lik nuvarande anfallare, kanske lite större. Spelare jag vill se är i så fall Huntelaar, stor och bra på huvudet, inte alltför bollkär, klipper till direkt. Annars, varför inte Elmander? Stor, snabb och en löpvilja och arbetskapacitet som knappt existerar i dagens Barcelona.

Silva ser jag nog helst gärna inte. I så fall skulle det vara som yttermittfältare i en 3-4-3 men om han skall spela i mitten så kan det lika gärna vara. Då ser jag hellre Källström som en stor tung spelare på mittfältet, men som även kan bidra i det konstruktiva. Vill man söka sig någon klass högre så får det bli de Rossi, men han kommer aldrig lämna sitt Roma.
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-06 11:09

Real Madrid MADRID 1902
2008-05-06 11:08
Kim

Du skriver (Tråkigt att säga, men money talks & cash is king.)

Hur mycke köpte nispelare för i sommras?

Barcelona FCB_armin
2008-05-06 11:03
Rambla

Visserligen är det toppspelare på sina positioner, men är det inte så att vi blir lite för mycket stjärnspäckade om vi börjar värva på det sättet? Ungefär så Real gjorde för ett par år sedan.
Barcelona Rambla
2008-05-06 11:01
Värvas David Villa så kan vi räkna med att någon av Eto'o eller Henry försvinner. Villa vill garanterat till Barça då han är culé. Hans stora idol är Luís Enrique. Det skrivs att både Villas och Silvas agenter redan har förhandlat med Txiki men sanningshalten i det kan man som vanligt ifrågasätta.

En sak är säker åtminstone, madridistas nere i Spanien vill inte ha Villa just för att han är culé och framför allt är de förbannade på om någon av Granero eller de la Red riskerar att gå i motsatt riktning . Det är bara att läsa alla arga kommentarer på Marcas websida.

Villa och Silva? Ja tack gärna, det hade varit två kanonvärvningar.
Barcelona Criff
2008-05-06 10:48
Hoppas inte vi köper Villa, för är det något vi inte behöver är det snabba tekniska anfallare. Vi har redan 3 st fullt kapabla.

Däremot ryktena om att Huntelaars agent bjudit in Barcelona att buda om honom är intressant.

Han är stark på huvudet vad jag har förstått och bryter säkert mönstret där fram.

Hoppas också Silva kommer. Hade varit en perfekt backup till Dinho, fast han trivs mest i mitten än på vänsterkanten.

Sen Dani Alves vill väl alla ha nu :P Jag också! Hoppas ryktena stämmer.

Och nu helt plötsligt 2 st duktiga mittbackar, Coloccini låter väl bra, men alla dessa krulltottar? Vi vet de flesta att Puyol & Milito funkar inte så bra tillsammans, springer in i varandra och har sig. Tänk om en till krulltott tillför samma förvirrning? Har inte så bra koll på Coloccini så den som vill rätta mig får gärna :)

Sen kan man undra vem som blir den andra mittbacken, man kan alltid hoppas på att Valiente får ta steget upp :)

men det verkar mest som Barca vill ha fram offensiva spelare, men vem vet. Guardiola kanske överraskar oss :)

En intressant silly season ska det bli iaf!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-06 10:43
När tas den spanska EM truppen uts?
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-06 10:09
Suñol

Du har rätt, Valiente var de =)
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-06 09:22
Sunol

Precis, här är länken!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-06 06:08
Yaya börjar bli en favorit hos mig, inte bara för hans imponerande debut säsong utan kärleken han visar klubben.

Hade behövt en operation för disk men forsätter att spela med smärtstillande bara för att hjälpa laget, om det inte är kärlek till klubben/fotboll så vet jag inte vad....
Barcelona PILMÀ
2008-05-06 05:58
Kolla vilka Barça vill värva till kommande sasöng?
Hopaas hoppas hoppas och det sägs även att Dani Alves är redan överens med Baraça och att en ny back ska in hoppas Garay. mycket förändring på väg in. KOLLA LÄNKEN.
Det sägs även i spanska pressen att Guardiola är vår nya tränare.
Annons: