/spanien/barcelona/forum/21087.aspx/spanien/barcelona/forum/21087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-05-08 00:32
Ämne: Abidal, Toure och Bo....
hahahahaahahahahahahahaahaha! snälla du, vet du vad? avsluta medlemskapet på svenskafans..
Lukas.RP
Avslutar och säger godnatt med ett bra men relativt uttjatat citat:

"What is defeat? Nothing but the first step to something better".

Bon a nit Barcabröder. Sov, glöm detta och ta nya tag, blåröda ränder går aldrig ur.
Barcelona Hoshiar
Abidal, Toure och Bojan var pinsama idag framförallt Abidal som är säsongrns flopp. Han orsakr de andra spelarna i svåra situioner och tar inga offensiva räder. Han var riktig pinsam idag.
Barcelona Rambla
2008-05-08 00:31
Jag måste säga att jag håller med angående Deco. Är han motiverad och vill göra en ny satsning, behåll honom då för satan. Det finns knappast en mer smartare mittfältare i världen. Han själv säger att han verkligen vill stanna. Men då ska det vara slut på det slappa livet på träningsplanen Deco. :)
Barcelona Puyol5
2008-05-08 00:30
Ämne: Hm, var det inte Val....
Saken är väl den att han varje säsong ser väldigt skakig ut i ett antal matcher. Sånt ger ju vibbar i hela laget som gör det svårt för ett lag. Valdes är alldeles för ojämn. Trots att han blivit jämnar så håller det fortfarande inte att göra såna tabbar som han gör lite då och då!
Barcelona Simon Berglind
2008-05-08 00:29
Ämne: petersays

Tro mig....
Laporta vill ha en offensiv tränare. Inte nödvändigtvis oerfaren, men heller inte nödvändigtvis erfaren. Barcelona har aldrig varit de stora namnens klubb; Barcelona har alltid varit de bra namnens klubb.
2008-05-08 00:28
Är det ingen som vet något nytt om Ronaldinho? Man kan tro att den killen har dött!
Barcelona Rambla
Hm, var det inte Valdés som räddade oss från en ännu större förlust i kväll? Såg jag fel? Bara för att han fumlade på ett oväntat skott i början av matchen ska han väl inte hängas för det. Han gjorde en del helt otroliga räddningar i kväll. Förresten, hur mycket hjälp fick han av försvaret om vi ser till alla 90 minuter?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Shi

Tänkte också på den dära matchen på vägen hem ifrån match tittandet, kan bara bli bättre nu.
Förändring är påväg, det hoppas jag iallfall.
Barcelona petersays
2008-05-08 00:27
Som Smogen sa nedan. Om Deco vill vara kvar och kan intyga att han ger allt så finns det absolut ingen anledning att släppa honom. T.o.m. när Deco går på halvfart tillför han saker till laget som varken Xavi eller Iniesta förmår. Har ni sett honom SPELA eller? Ibland blir jag nästan förvånad över hur många som vill ha bort Deco. Har jag missat något?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-08 00:27
Jag skulle inte vilja klappa och hylla ett lag som övergav en och fullständigt sket i en när man kommer som ung till en ny stad och ett nytt språk, jag kan förstå Eto'o om han inte ville vara med mot Madrid.
Real Madrid Shi
2008-05-08 00:26
Se det från den positiva sidan, botten är nådd. Det var vad vi behövde oxå när Ronaldinho hade show, det blir inte värre och saker kan bara bli bättre nu!
Puyiii
Jag vill så klart ha kvar honom. Han är den bästa anfallaren på jorden, bort sett från Messi. MEN det var riktigt fult det han gjorde och det svider i hjärtat att en av lagets mest respekterade spelare gör så. Så nej tack MEN om han tror att han kan göra vad han vill så kan han lämna klubben och det gäller varje spelare som tror att det här laget är något latch lag. När dom bär Barca tröjan så ska dom alltid ge 100% och tyvärr gjorde inte ens halva laget det ikväll..

VISCA BARCA!
Barcelona Dizzy
petersays

Tro mig! Mourinho vill hit. Han väntar bara på Laporta ska ringa han. Men Laporta vill ha en oerfaren tränare.

Barcelona Puyol5
2008-05-08 00:25
Det är nog så att även Laporta måste bort för att vi ska få en ny storhetstid. Känns som han gjort sitt.

Sedan är väl Ronaldinho självklar att lämna, han tar mer energi från laget än han ger just nu. Ta pengarna vi får och dumpa honom. Thuram är en skam att se, han hänger inte alls med. Garay vore en utmärkt spelare på bänken, även Pique vore skönt att ha som resverv. Sedan måste Edmilson, Deco, Rijkaard och Zambrotta lämna. Sedan är det väl några spelare som verkligen ligger på gränsen.
Barcelona Rambla
2008-05-08 00:24
Puyol, el capitano!:

Du kan inte vara allvarlig? Vem har påstått att det inte svider? Tvärtom, det gör ont ända djupt ner i själen. Men vad hjälper det att häva ur sig en massa svordomar eller könsord i VERSALER på forumet. Du tror inte att denna förlust svider bara för att man försöker föra en diskussion om varför det gick som det gjorde? Tänk om vetja.

Koeman_4:

Äntligen någon med lite verklighetsförankring. Hur fan någon kan påstå att Decos gula kort var avsiktligt för att missa denna match begriper då inte jag. En tuff situation med Marchena där han kom sent in, och det var knappast i slutminuterna heller.
Barcelona petersays
2008-05-08 00:23
Dizzy
Valdes har vart snudd på usel hela säsongen och jag har sagt det flera gånger, jag har absolut inget förtroende för honom. Han har ingen pondus. Känns lite som klassens clown som sitter med bakvänd kepa och väger på stolen hela matchen.

Mourinho har väl sagt rakt ut att han inte är intresserad, no?
Barcelona Dizzy
2008-05-08 00:23
In med. Alves Garay och snälla en bra målvakt! Tänk om Valdes blir långtids skadad ska vi ta in Jorquera då?

Hell no!! Alla lag har en riktig bra målvakt.

Liverpool Riena. Juventus Buffon Real Casillias. Chelsea Cech. Vad tycker ni om Valdes?
Barcelona Koeman_4
2008-05-08 00:22
Ämne: Ämne: petersa....
Kan man ana att du gärna ser att Etoó lämnar Barca efter säsongen nu då lr?
Barcelona Simon Berglind
Att ta in Mourinho eller Lippi som vissa säger vore att sälja klubbens själ mot titlar. Det bör vi inte göra. Då är Guardiola, rutinerad eller orutinerad, ett bättre alternativ.
Puyiii
Ämne: haha helt rätt utav ....
Ja det vill jag verkligen, hans problem att han startade "bråket" med real. Då ska han ta det som en man och inte svika laget. Bevisa att Real är Cabrones.
Lukas.RP
2008-05-08 00:21
Ämne: herregud menar ni al....
Visst att torska ett el clásico är surt, men som vi har spelat hela denna säsong så sitter jag inte och sörjer direkt, eller jo, men mest besvikelsesörjning. Samtidigt förlorade ens lag i Sthlmsderbyt, så man var inte direkt jätteupprymd när man kommer hem och ser att Barca ligger under med 0-2. Var nära att bryta ihop...
Barcelona Milbona
Säger bara en sak Mourinho skulle göra under med vårat lag om han fick ta över oss Laporta slå till nu!!!!!!!
Barcelona Dizzy
In med. Alves Garay och snälla en bra målvakt! Tänk om Valdes blir långtids skadad ska vi ta in Jorquera då?

Hell no!! Alla lag har en riktig bra målvakt.

Liverpool Riena. Juventus Buffon Real Casillias. Chelsea Cech. Vad tycker ni om Valdes?
Barcelona petersays
2008-05-08 00:20
De som verkligen måste bort är:
Edmilson
Guddy
Thuram
Ezquerro
Oleguer

och

Rijkaard

Bänken alltså. Där finns verkligen inget hopp. Det är inga vassa spelare vi kan sätta in som kan vända en match. De är verkligen reserver i ordets rätta bemärkelse. Helt otaktiskt.

Sedan är Zambrotta ett stort frågetecken, och Giovanni borde verkligen lånas ut nån säsong.

Sedan grinar jag heller inte om Henry går.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Återigen kollektivet som svikit oss så ofta denna säsong och den förra, aja det man vill säga har redan skrivits ner och behöver inte repeteras.

Tack för allt rijkaard och de spelare som hjälpt klubben nå framgångar. Krävs små förändringar och en ny tränare vid rodret är nog ett måste. Har guardiola det som krävs för att få detta lag att spela som ett lag?

Det får vi allt se.
Blickar fram till nästa säsong med stor optimist.
Barcelona Simon Berglind
Varför kommer jag till startsidan när jag försöker skriva längre inlägg?
Barcelona Smogen
Kallé

Om Deco säger att han är motiverad att stanna tycker jag klart han ska få vara kvar. Han och Xavi har ett spal tillsammans som är fantastiskt, det är helt olikt allt annat barca spelar med. dom höjer varandra flera nivåer. xavi klarar det inte ensam, idag är ett utmärkt exempel på det.
haha helt rätt utav eto'o att ta de gula med flit! vill du se vårat lejon stå och klappa för våra ärkerivaler? Nej, Nej och återigen Nej!
Barcelona Simon Berglind
2008-05-08 00:19
Låt Rijkaard sitta kontraktet ut. Ta upp Guardiola som assisterande manager. De taktiska kunskaperna har han redan, de har han fått av Cruyff. Hur man bör hantera storspelare som människa är han dock inte särskilt inlärd i skulle jag tro. Inte många av hans tränare har varit bra på det. Sen om ett år kan vi byta tränare och då har Guardiola fått nödvändigt rutin för att klara managerjobbet själv.
Annons: