/spanien/barcelona/forum/21081.aspx/spanien/barcelona/forum/21081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBTilIDie
2008-05-09 06:23
Kingofkings//
Puyol har inte varit riktigt bra i år, inte om man jämför med hur bra han har varit tidigare säsonger, lägg till Yaya Toure i listan av Barca spelare som har varit bra i år.. Och Saviola var och är en dålig lirare, så du minns nog fel där
Barcelona Milbona
2008-05-09 06:13
Kingofkings/

Sjukt jävla ologiskt att räkna hur många poäng vi är efter er....

Varje säsong har för fan sitt eget liv å deta årets primera har varit bland dom tråkigaste på länge mycket p.g.a vad Valencia, Barca, Zara presterat i ligan kan väl även dra till med sevillas start också....

Blev liksom aldrig någon kamp då alla lagen tog ut varandra i disharmoni och enda laget med harmoni som jag ser d detta året i ligan är madrid vilket jag aldrig trodde skulle hända.

Sen så har vi ju även Villarreal som smugit sig på bra utan större avbräck...
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-09 06:12
Kingofkings

Tror du missuppfattade Barcelonito där. Han menade att med de lag som barca ställer upp med så borde man få ut mycket mer. Namn som Eto'o,Messi,Henry,Ronaldinho,Iniesta,Xavi,Puyol,Abidal. Låter inte så dåligt? Bättre namn än exempelvis, Robinho,Ruud,Guti,Sneijder,Heinze,Pepe.

Men de Schuster och Real lyckades mycket bättre med var att få ut mycket mer av truppen, Vilket Rijkard och Barca misslyckades i.
Real Madrid Kingofkings
2008-05-09 05:09
Barcelonito Barcelona

Bättre eller kändare? Iniesta, Etoo, Puyol messi, Xavi är dom ända jag sett i barcelona som är riktigt bra i år. I real har jag sett Robben, Robinho, Ruud, Raul, Casillas, Pepe, Ramos, Gago och Diarra prestera galant både i landslagen (bortsett raul) och i klubblagen. Sedan det här med knappt material? Rivaldo, Figo, Kluivert, Puyol, Xavi, Saviola, Guardiola, Luis Enrique var inga dåliga lirare om jag minns rätt. Och under åren barcelona vann ligan 05 och 06 var dom 4 respektive 8 poäng före 2an real. Nu är real 17 poäng före 3an barcelona ingen ursäkt för det.
adiiL
2008-05-09 02:00
Mr Baloo-Gonzalez.

Ja, det är möjligt. Men då var jag inte så gammal så kan inte bedöma :). Har iallafall aldrig varit med om ett så starkt lag på pappret prestera så dåligt som nu. Vi får se vad som händer nästa säsong. Har lite svårt att se hur Guardiola ska lösa detta. Det är ett djupt problem och svårare att lösa än vad man tror. Kollektiv kollaps som sagt, inte ens forskarna vet säkert hur man löser det.
Barcelona Barcelonito
2008-05-09 01:55
Mr Baloo-Gonzalez

Skillnaden är att åren innan Laporta kom så hade Barca knappast materialet att vinna titlar. Rochemback, Quaresma, Patrik Andersson, Christanvall osv. osv.

Nu har man världens bästa trupp. Jämför med Reals trupp så är ju spelarna snäppet bättre i Barcelona. Guardiolas uppgift är svårare än Rijkaards när man köpte in Eto'o, Deco, Giuly osv. Nu ska Pep få många av just de spelarna att bli sig själva igen och få dom att vinna.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-05-09 01:39
adiiL

Innan Laporta kom, befanns sig barcelona i ett djupare kollaps! om jag mins rätt.
adiiL
2008-05-09 01:22
Kollektiv kollaps. Just det, kollektiv kollaps är precis det Barca lider av. Vårt lag har upplevt en radikal nedgång i prestation. Vid kollektiv kollaps är de flesta spelarna i laget inblandade, spelarna påverkar och påverkas av varandra. Fungerar inte en spelare påverkas alla andra. Jag tror Ronaldinhos nedåtgående formkurva har påverkat alla andra spelarna i laget negativt. Tror alltså att Ronaldinho är en stor anledning till att ingenting fungerar. Säsongen efter segern i Paris har festande och slappande bland spelare blivit en vana vilket säkert påverkat träningen negativt och skador efter skador har uppkommit. Spelarna gör inte dåligt ifrån sig medvetet, det är deras undermedvetna, negativ stämning i klubben påverkar spelarnas prestation negativt och ingen kommer upp i sin normala nivå. Jag vet inte vad som är botemedlet mot denna kollaps. Vet att det är mycket svårt att få styr på det här igen. Har aldrig bevittnat någon kollaps som pågått såhär länge.
Barcelona Suñol
2008-05-09 00:47
Pep har ju sagt han vill köra den klassiska Barca modellen med 3-4-3 och 4-3-3 men han pointerade att han var inte den som var rädd att ändra positioner om det behövdes en plan B. Angående pep som tränare tvekar jag inte en sekund på att han kan bli stor frågan om han är redo? Det ska bli mycket intressant och se vem som blir andretränare.
Barcelona Dizzy
2008-05-09 00:42
Suñol

Man får väl hoppas. Men innerst inne tror jag inte heller på det. Undra vilken formation vi kommer spela nu. Jag själv tror det blir den vanliga. 4-3-3.
Barcelona Barcelonito
2008-05-09 00:38
Guardiola har varit i Barcelonas ledning ett tag nu och träffat spelarna ofta. Därför tyckte jag att det kanske inte passade så bra med honom som tränare. En tränare med ryktet att vara hård, hade passat Barcelona bäst. Mourinho och Scolari är två världsklasstränare som har hårda metoder. Joe Cole blev avstängd i Chelsea i 2 veckor för att han dribblade för mycket i matchen och inte jobbade hem sen för laget. Tänk er vad Mourinho hade gjort med finlirarna i Barcelona som gärna inte tar tillbakajobbet och inte kämpar tillräckligt.

Nu ska jag inte säga för mycket. Kanske Guardiola är helt rätt man för jobbet men det fanns bättre alternativ tycker jag.
Barcelona Suñol
2008-05-09 00:37
Dizzy; Knappast...
Barcelona Dizzy
2008-05-09 00:31
Vem vet kanske Guardiola kan få igång Ronaldinho:D
Barcelona Barcelonito
2008-05-09 00:24
Just nu känns det som om Barca har för många finlirare som passar runt straffområdet och inte lyckas med något annat. I Eto'o har Barca en rakare anfallare som först och främst springer och letar efter mål istället för att hålla i bollen, sänka tempot och bli felvänd.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-09 00:22
Jag gråter inte över att Rijkaard fick lämna, men jag kommer aldrig glömma vad han har gjort för klubben.
Och om Guardiola är ett osäkert kort vet vi alla men Rijkaard var ju inte precis en top tränare med mycket erfarenhet när han kom.

Om Eto'o skulle lämna så hoppas jag att Pep vågar satsa med Henry som top anfallare.

Lycka till Pep och hoppas du tar oss till stora framgångar!
Barcelona A.Gaudi
2008-05-09 00:19
det är fantastiska siffror. men jag tycker fortfarande han har varit betydligt bättre på papperet än på planen i år.

han gjorde inte ens så där många mål för två år sedan. men han var likväl MYCKET bättre på planen då. Missförstå mig inte nu, jag älskar fortfarande etoo och han är en av europas bästa, men årets säsong är inte i närheten av de 2 liga guld säsongerna.
Viera_Marcelo
2008-05-09 00:18
//Suñol
Absolut,jag förstår nu, är inte så mycket inne på spanska sidan. trevligt att pratas vid.

Hoppas ni kommer tillbaks igen,
Barcelona Barcelonito
2008-05-09 00:11
A.Gaudi

Att göra 14 mål på 16 matcher i ett ICKE fungerande lag är läskigt bra. Det kunde ha varit ännu mer i ett fungerande lag.
Barcelona luis enrique
2008-05-09 00:07
4 3 3 system kan bli 4 5 1 TVÄRR
Barcelona Dizzy
2008-05-09 00:06
Kommer sakna dig Rijkaard. Tack för allt! En grym tränare. Lycka till.

Jag hoppas verkligen vad Laporta gör! Hade hellre sett en erfaren tränare som Mourinho!
Barcelona A.Gaudi
2008-05-09 00:06
Etoo har gjrot väldigt mkt mål den här säsongen. men hans facit ljuger ändå en del. han bidrar inte till spelet på samma sätt som förut, men det kan han inte skyllas individuellt för. Dock bör han väl stanna, får han bara tillbaka sin snabbhet kommer han att skrämma slag på europa igen.
Barcelona luis enrique
2008-05-09 00:05
jaa ni alla barca fans. sjäv tycker jag att reijkaard ska bort. varför?
först det 4 3 3 systemt inte går längre det e d första jag stör mig på det kan inte alltid gå hem....

För d andra så e all aspelare fel vända när dom ska ta imot bollen . stackarna har ju ALLTID ryggen mot sig.

Och för d trejde så messias MESSI sj där ser man att en spelare som vill Tyvärr så e han alltid ensam men vad ska han göra helt ENSAM

det som behäövs d e en ny hungrig TRÄNARE sammt SPELARE...
Barcelona Barcelonito
2008-05-09 00:03
Bort med Eto'o och Henry? Eto'o har gjort 14 mål på 16 matcher i ligan. Det är han överlägset bäst på i Europa. Hans inställning och ledarskap är nödvändig i Barca. Han är inte en "superstjärna" som Ronaldinho. Eto'o kan springa och offra sig för laget när han är på plan.

Henry borde få chansen nästa säsong också. I ett fungerande lag med ny taktik så kommer han erbjuda laget mycket mer än vad han har gjort den här säsongen.

Laget och fansen måste hylla Rijkaard för allt han har gjort men beslutet borde ändå ha kommit redan förra säsongen. Jag är inte så säker på Guardiola nu när Mourinho och Scolari är tillgängliga men man kan inte tycka illa om honom som ledare och gammal Barcaspelare. Han är en av de största i Barcas historia och jag hoppas verkligen han lyckas som tränare så man inte ska få någon tråkig minne av honom.
Barcelona Suñol
2008-05-08 23:56
Viera_Marcelo: Absolut ditt budskap kom fram. Den kanske lite bitska tonen får du ursäkta men den här diskutionen har redan avhandlats mer gånger än Real har bytt tränare dom senaste 5 åren så då kanske du förstår att man blir lite trött.
Viera_Marcelo
2008-05-08 23:48
//Suñol
Inget, angående dokumentären, missförstod dig där, säkert mycket snack men man undrar hur stämmning är i ledningen,?
Inte för att jag själv gillar Calderon speciellt mkt,,,

Men mitt budskap kom fram iallafall angående Henk,
tack för diskussionen Sunol,
Barcelona Mr Bateman
2008-05-08 23:46
Ämne: Milbona: Svennis kom....Håller helt o hållet med, vad skönt o bli av med alla jävla medgångdsupportrar. Älskar man en klubb, ska man visa sin kärlek ännu mer när det går dåligt annars är man ingen riktigt fan.

Sen hoppas jag att Rijkard får stående ovationer från läktaren i sin sista match på Nou Camp, har alltid tyckt att han vart för oerfaren rent strategisk, men Mister gav oss CL titteln, liga guld, supercupen o tog oss upp ur en djupare och mörkare period än den vi har nu. ( tro mig det här e inget mot den tid vi barca fans grät blod o Real spelade som gudar med Zizou. Eller när vi kämpade för att inte åka ut ur ligan!!!! TACK FÖR DET MISTER RIJKARD.

Hoppas att Pepe rensar ordentligt i laget o tar bort alla griniga "medgångsspelare". Vi behöver ung mittback, högerback o kanske ut med Etoo o Henry o in med Benzema.
Vi har ett bra lag, men måste få ut mer av den potential spelarna besitter. Till nästa säsong hoppas jag att Messi visar att han e bäst i världen, jag hoppas att Bojan blommar ut ordentligt, hoppas att Xavi o Iniesta visar att vi har världens bäsat mittfälts duo och jag hoppas att vi får se ett visst "leende" på vår älskade Nou Camp. vi har världens bästa lag måste bara visa det nästa år ;)

p.s "Det du pekar på är indicier som inte ens skulle hålla i en riggad domstol i texas" skönt sagt.hahahahahahahahahha

Peace o Visca Barca.

Barcelona Suñol
2008-05-08 23:40
Viera_Marcelo: Dom var ett bra team men Ten Cate skulle inte ha vunnit CL själv. Jo jag såg dokumentären och vad har det med det här och göra?
Vem har glömt Henk? Men att han var geniet som gjorde allt möjligt så skulle knappast Barca släppt honom till ajax utan ersatt Rijkaard med honom men så var inte fallet.
Viera_Marcelo
2008-05-08 23:35
//Criff
Det är just vad jag menade med Rijkaards prestation, man glömmer bort Hen Tenk Cate som hade stor orsak till Barcas framgång, och det var det jag menade med att stod för hans taktiska direktiven,
Läs mitt inlägg och nu är det du som behöver vila, ta ett djupt andetag
Barcelona Killuminati - Kill the lluminati
2008-05-08 23:29
Det fanns perioder den här säsongen som han var riktigt bra i.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-08 23:19
Jag tycker så ni får tycka hur ni vill Reijkard är bra tränare vi måste bara värva in nya spelare och träna hårdare få in vårt spel som vi hade innan och vi måste få tbx en Ronaldinho på plan som kan slå etoo bollarna så han kan löpa det var så etoo van skytteligan överlägset men om inte r10 kommer tbx måste vi värva typ en samma spelare som han och gärna en ny vänster höger back och ny mittfältare för decos plats och en till anfallare.

Reijkard borde inte petas utan Ut med Laporta
Annons: