/spanien/barcelona/forum/21078.aspx/spanien/barcelona/forum/21078.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-05-09 22:47
Rambla//

Det finns ingen garanti att spelare som lyser i U 17, U 20 mm kommer att bli stora spelare. För det andra så KAN MAN SE på de unga spelarna rätt tidigt om de kommer att bli unika eller inte. Messi är unik, det såg man direkt, efter hans två lobbmål mot Betis tror jag det var började jag redan frukta honom och jag gör det fortfarande. Zidane kunde man se var unik, Ronaldinho, Kaka, Casillas efter sin debut mot Leverkusen. De har något speciellt som ingen annan har, det där lilla extra. Något som inte går att förklara men gör en glad av att se dessa spelare göra. Detta är blivande stjärnor. Men jag antar att alla har sin syn på världspelare nuförtiden. Jag säger bara att Bojan inte är så speciell, han gör inget märkvärdigt. Han kommer att bli en i mängden, lita på mig. Ta av dig Barcelona glasögonen vid nästa match och studera honom tillsammans med Giovani.
2008-05-09 22:39
Criff//

Men det finns något som heter släppa taget. Jag vet att det kan vara väldigt jobbigt men tro mig jag är erfaren av Real Madrid, DET KOMMER BÄTTRE TIDER. Jag har släppt taget av Figo, Zidane, R.Carlos, Beckham och senast Ronaldo. Alla av yppersta världsklass. Jag trodde att klubbens rykte skulle sjunka till grunden efter alla dessa lämnat, att vi aldrig skulle få tillbaka sånna spelare och att Real skulle va ett mindre attraktivt lag men se på oss nu. Jag tror på att alting har en mening, varje sak som händer sker av en anledning mot det bättre.

Visst saknar jag min idol Zidane och det ger mig tårar att aldrig mer få se honom i den vita tröjan med sina magnifika passningar, sin spelförståelse , allt det vackra han gav oss men jag har överlevt och mår bättre än någonsin.
Barcelona Rambla
2008-05-09 22:38
Ämne: Rambla //

Jag sku....Gago är en medelmåtta och inget annat och det står jag för. Visst, han har spelat upp sig men konstigt vore det annars när hela laget har blivit klasser bättre och visar upp en riktig laganda. Då ser spelare som Gago bättre ut än vad de är. Nämn inte ens Redondo och honom, för han är inte i närheten av Redondo och kommer heller aldrig att bli.

Hah, Bojan överskattad. Kul där du. Hans debutsäsong är bättre än vad Rauls var, fler mål trots mindre speltid. Då har ändå Barças säsong varit katatstrofal. Bojan kommer att bli en världsstjärna och i stort sett hela Europa vet det utom du tydligen. Fortsätt du att skratta och kalla honom för översskattad, du kommer att få äta upp dina ord om någon säsong. Då kommer vi att skratta åt dig.

Giovani har talang, en jävla massa och det såg man när han spelade U17-Vm för Mexiko. Hans utvecklingskurva har stangerat och hans säsong har varit tung. Det är lite tidigt att döma ut honom redan nu. Kanske var det lite tidigt att ta steget upp till a-truppen redan denna säsong.
2008-05-09 22:31
Rambla //

Jag skulle kunna hålla med dig om det där angående Gago förra säsongen för då var jag också skeptiskmåste jag erkänna, hade hellre velat satsa på Granero och De La Red men den här säsongen har han växt oerhört mycket i mina ögon och det kan ingen ta ifrån honom. Gago har visat en utvecklingskurva som pekar uppåt och påminer lite om Redondo i sina gamla dar men därav inte att han kommer bli så bra.

Dessutom så skulle jag vilja be dig att ta en titt på Bojan och Giovani Dos Santos innan du uttalar dig så där. Mer överskattade spelare får man leta efter och kom inte heller och säg" ja men Bojan är 17 år". Skitsnack säger jag bara jag har försökt att se vad som verkligen är bra med Bojan och Dos Santos men hittar inget speciellt, de tilltalar inte mig. Messi är en annan femma, där kunde man se att han var unik. Hade inte Bojan eller Giovanni spelat i Barca så hade dom inte vart ett skit. De är båda på Espanyol klass.
Barcelona Criff
2008-05-09 22:30
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★, motivation slår klass kan du inte säga i Ronaldinhos fall då han tillför så mycket mer i klubben än det han gör på planen. Därför har det varit svårt för ledningen att göra något drastiskt mot honom.

Vilka tror du hela ungdomsakademin ser upp till?

Vem tror du drog in mest pengar till klubben?

Vem var en stor del till att klubben var så framgångsrik?

Man kan inte bara slänga iväg en sådan spelare hur som helst, är det svårt att förstå?

Sen säger jag inte att man ska värva Galacticos heller, utan spelare med andra spelstilar.

Gago är fan identisk med Granero, även fast jag tycker Granero är snäppet bättre.

Higuain är väl en spelare som liknar Soldado, har inte så bra koll på Soldado då han aldrig får spela men dem verkar vara av samma skrot & korn.

Så jag säger igen, nej tack till spelare som har samma speltil som de Spanska spelarna.

Titta mot Tyskland och England istället, lite stora fysiska spelare.

En ettrig mittfältare som Sneijder med vinnarmentalitet hade suttit fint.
Barcelona Rambla
2008-05-09 22:28
Ämne: Criff //

Så sant ....Bra spelare kan floppa i vilket lag som helst, speciellt om lagen går på tomgång och inte fungerar som en enhet. Det borde väl du komma ihåg när ni hade 4-5 av världens bästa fotbollspelare i klubben och trots det inte vann något. Ibland funkar det helt enkelt inte och man kör fast. Spelare blir inte lika taggade och sen börjar förfallet. Det är väl vad som har hänt i Barcelona och det är bara för oss att hoppas det blir en rejäl förbättring nu.
2008-05-09 22:22
Criff //

Så sant så sant, man borde hellre köpa spelare som Henry och Zambrotta eller varför inte Gudjohnsen. Sånna spelare floppar aldrig.

Vet du hur många unga spelare som skulle göra vad som helst för att spela i Barca? Och fortfarande har spelare som Ronaldinho en plats i laget, det är en förnedring mot klubben att ett proffs sköter sig på ett så oproffsigt sätt.

Du har väl hört att motivation slår klass alla dar i veckan?
Barcelona Rambla
2008-05-09 22:16
Gago? Ingen märkvärdig spelare precis. Det finns säkert 50 spanska mittfältare i Primera division som hade gjort ett precis lika bra jobb som honom och de kostar knappast €20m.
Barcelona Criff
2008-05-09 22:02
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★, nej tack inga Gago & Higuain spelare.
Det var totala blåsnings värvningar. Ni hade exakt likadana spelare i ert b-lag.
2008-05-09 21:58
Om ni fick göra en lista över vem som skulle lämna Barca vilka skulle ni då ta med på den listan?

Skulle vara intressant att veta, jag tycker ni borde skita i att ersätta era gamla stjärnor med andra storpelare och istället hämta in unga spelare, lite okändare spelare så som vi gjorde med Gago och Higuain, kolla bara på dem nu.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-09 21:36
De Assis

"han har gjort allt för oss och vi sparkar han bara sådär"

Hmm, det var nog ganska väntat att han skulle lämna, efter två titellösa säsonger.
Så det hände nog inte ganska plötsligt.
Barcelona De Assis
2008-05-09 21:26
Frank Rijkaards tid i Barcelona är över efter fem säsonger, två ligaguld och en seger i Champions League. Tack!

så står det på vår första sida. är det här ett skämt elr ?, bara ett TACK ?!
skam att den här redaktionen inte tar det här på allvar, killen har fört oss från dåliga tider till bra tider, aa visst vi hade en dålig säsong de här året men tänk lite nu, för 2-3 år sedan så visste ingen hur vi spelade, nu vet alla hur snabba vi e så dom stänger av alla ytor, hoppas på att Josep "Pep" Guardiola kan hitta på nåt annat.
gör allt för att karln ska stanna i klubben.
han har gjort allt för oss och vi sparkar han bara sådär, hans sista match på Camp Nou den här söndagen, har man ett barca hjärta så ska man titta o tacka Rijkaard under matchen, själv så kmr jag självklart att fälla en tår för karln, hoppas han tar över Milan till nästa säsong o fixar dom.
han kan fixa alla lag den karln haha..
Viva El Rijkaard !
Barcelona 2bbbe
2008-05-09 21:22
förstår inte riktigt värvningen av d silva eftersom man använder ingen renodlad ytter på mittfältet i ett fyra - tre - tre. kanske isåfall på ronnies plats, men där tycker ja liksom många andra en en högerfot är bästa altenartivet. vad tycker ni?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-09 21:13
PILMA

Du borde gå igenom ditt inlägg innan du postar det.
Aldrig sett någon skriva så konstigt och stava så fel som dig.
Inget illa menat men det är jobbigt att läsa när du inte skriver bra.
Barcelona FCB-messi
2008-05-09 21:13
se länktips!!
Barcelona FCB-messi
2008-05-09 20:46
Ingen som har ett bra videoklipp som man kan roa sig med?
Barcelona PILMÀ
2008-05-09 19:26
Ni kan skicka meddelande till Rijkaard och kanske ta farväl av vår detta käre coach älskade coach han har gjort allt för att vinna två liga titlar en CL 2 Cuper Copa och en Katalunya cup o.s.v är omöjligt att vinna.

Kolla länken ni som var intresserat av skicka detta meddelande ni har E-posten som ni kan skciak till er farväl själv har jag skicka så här.

SVENSKA

Rijkaard vi alla Culés älskar dig och jag vill personligen tacka dig för allt du har gjort för oss fans och klubben.
Du är redan ihågkommen och en legend, du har gjort allt för oss, men jag tror att flytta är något bra för båda parterna alltså dig och Klubben menar jag och ta fart igen på karriären lycka till// av Kassim i Sverige

SPANSKA

Rijkaard Culés que todos te amo y quiero personalmente las gracias por todo lo que ha hecho por nosotros los aficionados y el club.
Usted ya están reconocidos y una leyenda, lo que ha hecho todo para nosotros, pero creo que el movimiento es bueno para ambas partes, por lo tanto, usted y Mallika, me refiero, y despegar de nuevo en su carrera mejor de las suertes / / es Kassim en Suecia

där är E-Posten som ni kan skicka till för mer info kolla Länken
Barcelona PILMÀ
2008-05-09 19:25
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-09 19:24
FCB-messi

Kan bara hålla med, det är dom 3 som ska upp. Jag är rätt säker på att Valiente kommer upp nu när det är Guardiola som ska träna. Han fick ju förtroende från honom och blev utsedd till kapten, så Valiente kommer nog upp. Sen stod det ju i SPORT att både Gai och Thiago skulle bli uppflyttade.
Barcelona Jay-z
2008-05-09 19:22
Shiiiiiiiiiiit va sköööööööönt Rekard är BORTA såg siffrorna nyss 4-1 hehehe hur lyckas man. Man kan tydligen avsluta säsongen värre än att vara 14 poäng efter rivalerna och inga titlar.

Vågade inta kolla på matchen för jag vet att Rejkard skulle spela sitt Handbollsfotboll. Visste att det va fölust innan matchen men la mig när det stog 1-0.
Barcelona FCB-messi
2008-05-09 19:15
Det finns tre spelare som jag skulle vilja att de blev uppflytade från b-laget till a-laget, de är gai, thiago och marc valiente.
Barcelona Rambla
2008-05-09 18:43
Klint:

Återigen. Du utgår från optimala förutsättningar, jag försöker se mer realistiskt på det hela. Det tror fan att även jag vill att vi vinner både liga och CL nästa säsong och verkligen ger allt för att det på planen, men hur troligt tror du att det blir så?
Barcelona Klint
2008-05-09 18:32
Rambla

Jag måste vara sjukt korkad för jag förstår inte riktigt. Om Guardiola lyckas få spelarna motiverade återigen så behövs det inte speciellt stora förändringar i startelvan. Disciplin, ordentliga träningar, fokus och slut med idiotiska PR-jippon så löser detta sig.
Barcelona Klint
2008-05-09 18:31
Ligger det verkligen någon som helst substans i den "listan" där 13-14 spelare ska bort? Åtminstone så tror inte jag det.

Spelare som borde söka sig till en ny klubb är (enligt mig då): Edmilson, Oleguer, Ezquerro, Gudjohnsen, Ronaldinho, Thuram och Zambrotta. De tillför ingenting längre.
Barcelona Rambla
2008-05-09 18:30
Klint:

Det är skillnad på att sträva efter att vinna allt man ställer upp i mot att supportrar på förhand kräver ligaseger direkt med ett nytt projekt. Självklart strävar alla professionella idrottsmän och kvinnor att vinna varje match/tävling de ställer upp i. Konstigt vore det annars.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-09 18:29
Ska bli intressant att se vilka som kommer upp från Barca B, Pep känner ju spelarna bra så det kommer bli väldigt intressant.
Puyiii
2008-05-09 18:26
Ämne: Puyiii & Tompa:

S....
Det är sant, hoppas Barca blir aggresivare och blir starka mentalt.

Silva skulle vara mycket intressant med tanke på att El Mago nu lämnar oss i sommar. Alves skulle ersätta Zambrotta om det nu stämmer att han är med i listan med spelare som ska rensas.

Barcelona Klint
2008-05-09 18:25
Varför skulle inte Barcelona sikta på att vinna allt som går att vinna? Vi kommer fortfarande att ha ett av världens bästa lag (på pappret) så varför ska vi inte vara en av favoriterna till att vinna ligan? Att dämpa förväntningarna till att vara nöjda med en CL plats tycker jag är på tok för lågt. En klubb som Barcelona kan aldrig ha den målsättningen.
Barcelona Rambla
2008-05-09 18:22
Puyiii & Tompa:

Så länge vi får se ett förändrat Barça med attityd och framför allt aggressivitet så kommer jag att vara nöjd. Som de vek ner sig i onsdags vill jag aldrig mer behöva uppleva.

Alves, Garay och Silva är realistiska. Även om det blir svårt då fler klubbar kommer att jaga både Alves och Silva. Garay verkar man tappat intresset för då man inte anser att han håller och att spelare/klubb kräver för mycket pengar.

Benzema kan vi nog glömma, han stannar i Lyon minst en säsong till. Han har förnyat kontrakt och själv även sagt ett flertal gånger att han stannar. Skulle han lämna skulle det krävas ett bud på €40-50m minst. Det tror jag inte klubben vill lägga ner på endast en spelare, speciellt inte med tanke på hur många man vill byta ut.
Puyiii
2008-05-09 18:19
Ämne: Puyiii:
Naturligtvi....Ja, som du säger så ska man att sikta på att vinna men kanske inte att vara favoriter, Real kommer att vara favoriter i ett par år till tror jag faktiskt.

Men nu är det dags för en ny era med Guardiola. Hoppas den blir långvarig och lyckad!
Annons: