/spanien/barcelona/forum/21076.aspx/spanien/barcelona/forum/21076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2008-05-08 13:59
Idag kommer skaderapporterna på Sylvinho och Guddy också. Hoppas det inte är nåt allvarligt med nån av dem. Känns som att halva laget ska in under kniven i sommar.
Barcelona Karlssoooon
2008-05-08 13:59
Ämne: Jadu Karlssooooon, d....
Självklart inser jag väl att han var ledsen. Men frågan jag ställer mig var varför han hade samma ansikts uttryck förra matchen mot valencia då vi faktiskt vann med besked.
Jag har inte på något sett hävdat att det faktiskt är på det viset utan jag spekulerar bara.
och nej jag är inte helt blind
Barcelona Gudabenådad
2008-05-08 13:51
petersays. Sylvinho får gärna stanna kvar, men han håller aldrig en hel säsong.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-08 13:51
Jag håller med fansen. De har rätt att kritisera sina spelare. När man går ut och ska spela på Santiago Bernabeu mot Real Madrid då får man fanimej inte spela som vi gjorde igår. Vi måste visa stolthet, vi måste kunna bli smutsiga.

Real Madrid vann varenda andraboll, de vann varenda 50/50-situation. Samma stund som vi gick in på gräset så såg man att motivationen inte var den bästa.

Jag vill hylla Messi. Han var enorm. Bygg ett lag kring honom nästa säsong.
Barcelona petersays
2008-05-08 13:50
Och vad var det för sopprot som ville sälja Sylvinho?
1. Vi får inte en spänn för honom
2. Han vill fortsätta i Barca
3. Ryktet säger att han precis fått förlängt ett år, just pga ovanstående punkter
4. Han är den enda av "inhopparna" på bänken som faktiskt kan komma in och vända spelet. Hans offensiva kvaliteter är mycket bra. Se bara på inlägget igår. Och hur han har fungerat ihop med Deco och Ronnie på vänsterkanten.

Nänä...finns ingen som helst anledning att göra sig av med honom. Låt honom gärna spela sin sista (?) säsong i barcas färger.
Barcelona petersays
2008-05-08 13:44
"Det spelar ingen roll. Vi hade en period på 15-20 där vi kontrollerade det mesta."

Verkligen inte. Menar du att när vi låg under med 2-0, förde boll men inte hade ett enda avslut på mål? Är det att kontrollera det mesta? Nädu.
Barcelona Holländaren
2008-05-08 13:36
Jadu Karlssooooon, du troligtvis bara riktigt usel på att bedöma hur människor känner sig. Det krävs inget geni för att se hur sorgsen Rijkaard var i går, det krävs bara att man inte är blind.

Och Valdés det där var inte mycket annat än löjligt skrivet. "Igår presenterades också en lista på de spelare som enligt Guardiola skulle få lämna och på denna fanns bla Touré". Tror du verkligen att Guardiola gått ut med en sådan lista? Eller skickade han den till dig personligen?
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 13:10
Jag har också tänkt på en annan sak. Brukar inte vissa manager lämna laget vid sådana här tillfällen? Ungefär som Koeman gjorde?
Barcelona Karlssoooon
2008-05-08 13:07
Självklart ska man inte på något sätt förringa Madrids insats. de var fantastiska.
Det jag störde mig på med Rijkaard var att han visade samma apati som han visade i helgen mot Valencia som vi krossade. Jag har inget som helst belägg för detta men för mig känns det som att killen har fått veta att han kommer få lämna i sommar och struntar helt enkelt i hur det går, och sitter bara av tiden i klubben han har kvar.
Jag tycker det handlar om brist stolthet eller lojalitet i sådana fall.
Sedan tycker jag väl kanske inte riktigt att laget gjorde en klockren kämpainsats igår heller.
Men men det är bara att stånga vidare, dom var bättre igår än oss på alla poster, väldigt mycket bättre
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 13:06
OkkaPokka1

Ååh, så magiskt. Två år sedan, nästa Lördag.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-08 13:05
De här känns ganska länge sen just nu.. Länktips.
Barcelona Dizzy
2008-05-08 13:00
FCB_armin

Man blir ledsen när man ser sånt. Jag förstår fansen men så behöver man inte göra. Barca gjorde allt de kunde igår. Men tyvärr så var laget Madrid bättre än oss och ville mera.
Barcelona kluivert_nr9
2008-05-08 12:57
Wuhuuuu!!!
Vilken underbar säsong... fattas bara att mina två favoritlag ska mötas i CL-Kval nu med:
Ajax - Barca

... äckelsäsong!!!
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 12:56
Här har du videon. Fjärde videon från vänster. Det är ju fan sanslöst, asså..
Barcelona Dizzy
2008-05-08 12:49
Läs!
Barcelona Ronaldiinho
2008-05-08 12:48
Kaka vill att Galliani värvar Messi.
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 12:41
kevina

Tyvärr, för du har en helt fel uppfattning om mig. Jag ÄR den som vågar kritisera och säga vad som stod fel, jag viker verkligen inte ner mig, jag älskar mitt lag till 100%.
Och säg mig, vad är det för ursäkt som jag har hittat på då, DU som vet vad du håller på?!
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-08 12:41
Synd att det inte fanns nån tidsmaskin så man kunde åka tillbaka till den här tiden (kolla länktipset) när Barca var som bäst. Jag kommer ihåg för några år sedan när man inte behövde vara nervös inför hemmamatcher mot något lag i Europa, då när Barcelona var totalt överlägsna. Nu är man ju skiträdd innan hemmamatcher mot Almeria.
Barcelona kevina
2008-05-08 12:37
FCB_armin

kul för dig om du vet vad du håller på!! Tack för lektionen förresten. Folk som du vågar inte kritisera det du älskar utan ska alltid hitta på massa ursäkter.. uuusch!!!sorgligt.

Go Bárca
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 12:27
kevina

Eller så handlar det om att veta vilken klubb man håller på. Vi stavas Barça - inte Bárca.....
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 12:25
Lukas.RP

Ronnie tror jag inte heller att dem vill slänga bort. Om det nu kommer en ny tränare med nya cisioner och frsächa idéer så tror jag att dem vill bygga vidare på detta nya, stora Barça.
Sedan så får du ta dig en tankeställare, vart läste du om Eto'o? På fotbollskanalen.se, Sverige's största sida om rykten. Så fort dem hör ett rykte som är helt och hållet kaotiskt, lägger dem upp det för att få med sig publicitet. Tror du verkligen att Samuel "vill enbart spela för pengar"? Eller varför inte detta ryktet, "Lampard påväg till Barça".
Må fotbollskanalen gå under!
Barcelona Milbona
2008-05-08 12:25
grymt besviken på insatsen igår känns så här i efterhand helt sjukt att vi gick till semi i CL och ligger trea i ligan, sämre spel mot real har jag då aldrig sett.

Syns att det är stor disharmoni i klubben och tror rijkaard självmant avgår efter säsongen tyvärr...

Vet ej hur d blir me ronnie men hoppas innerst inne han återkommer till gott slag och styr barca uppåt världstoppen igen?? även om det kanske är önskedrömmar tyvärr....
Barcelona kevina
2008-05-08 12:23
FC-Barcelona
Till sut handlar det om stoltet och personliga åsikter.

Bara föratt man kritiserar sitt lag betyder det inte att jag sviker det..

Go Bárca
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 12:14
Frågan är hur länge det skall vara såhär, när skall ledningen börja agera?
Jag kommer ihåg exakt för ett år sedan, när dem snuvade oss på ligatiteln, hur förbannad och besviken man var för att vi tappade det.
Och då sade man hela tiden, "vänta bara tills nästa år", och vad hände?
Man är ju fast i ett svart hål.
Barcelona Barca_Fan_87
2008-05-08 12:12
På Aftonbladet står det att Ronaldinhos karriär kan vara över. Dom har undersökt honom och kommit fram till att hans fysik är för dålig. Och att ingen vill ha han nu, kanske borde barca ha sålt han tidigare nu verkar det vara för sent!
Barcelona Xoonix
2008-05-08 12:12
Henry ska helt klart vara kvar, när han vl glänser till är han helt fantastisk, skönt att se lite i alla fall av det igår, just typiskt för barca är dock att vi kan spela ut motståndarna ända fram till deras straffområde, där tar det tvärstopp......tyvärr.....nya tag nästa år!
Lukas.RP
2008-05-08 12:11
FCB_armin

Precis, jag tror man gör rätt i att behålla honom minst en säsong till i alla fall.

Jag är inte helt säker på detta, men jag måste ju säga att det mesta talar för att Ronaldinho lämnar i sommar, då jag tror hel klubben har tröttnat på honom. Eto'o är dock en annan historia, men han har ju uttalat sig om att han vill vinna titlar, och om han inte gör det i Barcelona så vill han byta klubb.

Alla svar på våra frågor lär komma om inte allt för lång tid.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-08 12:08
FCB_armin

Har blivit svårt att se vad som är positivt och vad som är negativt i deta forum när alla beter sig så som de gör, alltid skönt att någon ser det man verkligen ska se,

kevina

Att rela var bättre lag igår??!! Något som aldrig komer att koma ifrån mig!!!
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 12:06
Lukas.RP

Du har rätt i det du säger. Thierry måste få mer tid att anpassa sig. Förstår inte heller varför alla vill ha bort honom.
Men en sak reagerar jag på, varför är du så himla säker på att Ronnie eller Samuel lämnar?
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 12:04
kevina

Det spelar ingen roll. Vi hade en period på 15-20 där vi kontrollerade det mesta. Även om dem hade sjuk press på oss så borde spelarna vart lite mer kyliga, för det har dem vart på andra ställen. Ryck upp dig, 20 minuter är mycket i fotboll.

FC-Barcelona

Klart det är positivt. Förstår inte varför alla säger att Burrull var bra.
Annons: