/spanien/barcelona/forum/21075.aspx/spanien/barcelona/forum/21075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Holländaren
2008-05-08 00:43
Ämne: Måste säga att enda ....
Jo... jag skulle nog säga att trots alla de Barca-hjärtan som fanns på plan, på läktarna och hemma i stugorna så var nog Rijkaard den som var mest ledsen och bedrövad över det som hänt. Han känner nog att han inte har riktigt kapaciteten att lösa problemet själv, samtidigt som hans assistenter knappast lär ta tag i saken. Neeskens är en sopa och har alltid varit.
Barcelona petersays
2008-05-08 00:43
Ähum...jag kansk emissat något helt dumt här meeeen...Scolari? Varför har inte han alls vart på tal? Lite wildcard sådär.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-08 00:42
Vi får ta nya tag nästa säsong!

Bona Nit!
Barcelona petersays
2008-05-08 00:41
Nä hörrni godnatt säger jag. Egentligen vill jag säga att jag inte tänker se de sista två matcherna, men det tänker jag. Jag vill se vilka av spelarna som fortfarande förmår prestera något på planen. MEn jag tänker inte lämna in några fler resultat på matchen :P
Barcelona Holländaren
2008-05-08 00:40
Ämne: Simon Berglind

....
Det går jättebra. Ge honom ett år att bygga om sommaren så kommer också han att nyttja den riskminimerande, misstagsutnyttjande stil som lärs ut i Portugal och Brasilien. I Chelsea har han haft möjlighet att göra mängder med val och han har alltid valt det mest destruktiva. Mourinho är inte den sortens människa som anpassar sig, tvärtom, han anpassar sin miljö efter sina önskemål. Det fungerar bra för vissa men inte här i Barcelona som har fotbollsvärldens tydligaste filosofi.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-08 00:40
Holländaren

Satt och fundera över tanken med de båda sida vid sida, kan ju knappast gå sämre eller hur?

Rijkaard som ensam coach fungerar inte, men ett samarbete med guardiola skulle jag vara posetiv till. Men att forsätta som ensam coach håller inte som jag skrev längre ner i forumet.

Laporta agera smart.
Real Madrid VivaElMadridismo
2008-05-08 00:38
Måste säga att enda mannen jag tyckte synd om under matchen var Rijkaard, vilket ansiktutryck vid 4e målet :(. Även om jag hejar på motståndarlaget känner jag ändå hur det känns att sitta där utan att kunna göra nånting...tycker inte han förtjänade det. Ingen ironi här bara så ni vet.
Barcelona Holländaren
2008-05-08 00:38
Salcini:
Jag tycker att, om man nu måste byta tränare, så är Guardiola ett jättebra alternativ. Helst vill jag dock se honom sida vid sida med Rijkaard under nästa säsong, så att de kan lära varandra saker båda kan ha nytta av.

Men Guardiola vore bra. Klubbens själ är viktigare än titlar så även om Mourinho (som jag dock ser som brutalt överskattad) eller Lippi skulle garantera titlar skulle vi ändå aldrig bli riktigt nöjda. En man som Guardiola vet hur man vinner med stil, och det är alltid så vi vunnit de senaste tjugo åren.
Lukas.RP
2008-05-08 00:37
Herregud, med alla samlade sågningar vill allmänheten på detta forum dumpa hela laget känns det som.

Var det inte detta lag, dess spelare och denna tränare som tog oss till två ligatitlar samt en CL vinst?

Varför vill folk göra sig av med ett lag som egentligen består av världens bästa spelare, som denna säsong saknat motivationen. Om vi hittar den igen, kommer vi tillbaka!
Salcini

Såg vi samma match, han har ju gapat och skrikit mest hela säsongen har det hjälpt nåt?

Spelarna presterar inte under hans coachandet och det inser han, jag lider med rijkaard och ja lider med fansen.

Hoshiar

Var nån i försvaret bra?
Zambrotta var sämre så vad är din poäng med att lägga all skuld på en enda spelare?
Barcelona Milbona
Va fan Mourinho e klockren som tränare för abrca och vem har sagt att han kommer spela ett defensivt spel när han tar över, tror inte ett skti på att det kommer va tråkigt å se barca spela under mourinhos axlar........
Barcelona Hoshiar
2008-05-08 00:35
Jag undra hur många bortmatcher vi har vunnit i år?hur många matcher har vi vänt ller kvitterat och fått ed oss en p?
Barcelona Koeman_4
2008-05-08 00:35
Ställer mig till skaran med en gång! Deco ska att förbli våran någon säsong till, mannen är ju otrolig mest hela tiden.
han och Xavi är helt fenomenala ihop.
Vore synd att släppa iväg honom när man vet vilken kappasitet han besitter.
Barcelona A.Gaudi
2008-05-08 00:34
det svåraste är för mig Xavi. tycker inte att han är så jävla bra längre. skulle han inte vara katalan hade han nog vart på väg ut i sommar. om vi ska förändra laget räcker det ju inte med att bänken sticker i sommar. Startelvan måste ju också förändras.
Barcelona Hoshiar
Abidal är pinsam. helt klart.
Simon Berglind

Hur kan man ens spela så pass deffensivt med denna trupp vi har?

Vet inte vem som tar över men måtte de vara nån som är stenhård och tar tag i hårdhandskarna, för så som vi presterar är under all kritik. Me denna trupp ska de göra stordåd!
Barcelona Smogen
2008-05-08 00:33
petersays

tack, hoppas ledningen i Barca ser samma sak som dig och mig när det gäller Deco.

Ni andra, vad är den största skillnaden på i år och tidigare år?
Avsaknaden av Deco och Ronaldinho kanske?
Vill dom stanna och kämpa så låt dom. Får vi igång dom två vinner vi, med det laget vi har nu, CL och ligan nästa säsong.
Det är värt chansningen att låta dom stanna.
Barcelona Holländaren
Angående Valdes håller jag med Rambla om att han var bra i dag. Försvaret var knappast nonchalant utan snarare övertänt vilket inte minst kan ses på det första målet där någon går upp och stöter alldeles för högt vilket ger Guti precis den ytan han vill ha.

Dock är Valdes tyvärr inte riktigt så auktoritär som Edwin van der Sar eller Iker Casillas. Men jag tycker det är värt att fortsätta satsa på Valdes. Vi ska inte byta bort en duktig egen produkt med hjärta för klubben mot någon som bara är ett litet snäpp bättre. Så fungerar det i andra klubbar men inte här.
Barcelona Salcini
Jag verkar då vara den enda som vill se Guardiola som ny tränare för detta laget. Visst, han är orutinerad och har inte varit med så länge. Det som talar för honom i detta läget är hans enorma hjärta för klubben och dess filosofi. Mourinho och Lippi är två bra tränare men alldeles för defensiva i sin fotbollsfilosofi enligt mitt tycke. Pep skulle spela den typen av Barca spelar nu, elda nytt blod i spelarna då jag inte skulle tro att detta hjärta för klubben skulle låta någon vika ner sig.

Rijkaard satt ner idag från minut ett, var uppe och värmde sig lite ibland. Mourinho hade stått upp och skrikit så att man inte hade förstått ett ord. Han hade dessutom skrikit direktiv om att hålla taktiken och hela tiden direktiv om att hålla positionerna. Guardiola hade i det här läget skrikit om "blodd, svett och tårar", han hade ropat efter hjärta, passion och krig.
Barcelona Rambla
Puyol5:

Kanske det, men i kväll gjorde han väl inga tabbar som ledde till något mål? Däremot så räddar han ju faktiskt ett par givna mål. Jag ställer frågan igen, hur mycket hjälp får han av försvaret om vi nu ska lägga alla kort på bordet?
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-05-08 00:32
Ämne: Abidal, Toure och Bo....
hahahahaahahahahahahahaahaha! snälla du, vet du vad? avsluta medlemskapet på svenskafans..
Lukas.RP
Avslutar och säger godnatt med ett bra men relativt uttjatat citat:

"What is defeat? Nothing but the first step to something better".

Bon a nit Barcabröder. Sov, glöm detta och ta nya tag, blåröda ränder går aldrig ur.
Barcelona Hoshiar
Abidal, Toure och Bojan var pinsama idag framförallt Abidal som är säsongrns flopp. Han orsakr de andra spelarna i svåra situioner och tar inga offensiva räder. Han var riktig pinsam idag.
Barcelona Rambla
2008-05-08 00:31
Jag måste säga att jag håller med angående Deco. Är han motiverad och vill göra en ny satsning, behåll honom då för satan. Det finns knappast en mer smartare mittfältare i världen. Han själv säger att han verkligen vill stanna. Men då ska det vara slut på det slappa livet på träningsplanen Deco. :)
Barcelona Puyol5
2008-05-08 00:30
Ämne: Hm, var det inte Val....
Saken är väl den att han varje säsong ser väldigt skakig ut i ett antal matcher. Sånt ger ju vibbar i hela laget som gör det svårt för ett lag. Valdes är alldeles för ojämn. Trots att han blivit jämnar så håller det fortfarande inte att göra såna tabbar som han gör lite då och då!
Barcelona Simon Berglind
2008-05-08 00:29
Ämne: petersays

Tro mig....
Laporta vill ha en offensiv tränare. Inte nödvändigtvis oerfaren, men heller inte nödvändigtvis erfaren. Barcelona har aldrig varit de stora namnens klubb; Barcelona har alltid varit de bra namnens klubb.
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-05-08 00:28
Är det ingen som vet något nytt om Ronaldinho? Man kan tro att den killen har dött!
Barcelona Rambla
Hm, var det inte Valdés som räddade oss från en ännu större förlust i kväll? Såg jag fel? Bara för att han fumlade på ett oväntat skott i början av matchen ska han väl inte hängas för det. Han gjorde en del helt otroliga räddningar i kväll. Förresten, hur mycket hjälp fick han av försvaret om vi ser till alla 90 minuter?
Shi

Tänkte också på den dära matchen på vägen hem ifrån match tittandet, kan bara bli bättre nu.
Förändring är påväg, det hoppas jag iallfall.
Barcelona petersays
2008-05-08 00:27
Som Smogen sa nedan. Om Deco vill vara kvar och kan intyga att han ger allt så finns det absolut ingen anledning att släppa honom. T.o.m. när Deco går på halvfart tillför han saker till laget som varken Xavi eller Iniesta förmår. Har ni sett honom SPELA eller? Ibland blir jag nästan förvånad över hur många som vill ha bort Deco. Har jag missat något?
Annons: