/spanien/barcelona/forum/21073.aspx/spanien/barcelona/forum/21073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Milbona
2008-05-08 22:43
Gaucho_10/

Snacka om att du inte kan din fotboll svennis överskattad knappast......
Barcelona Gaucho_10
2008-05-08 22:40
Låt oss inte börja tjafsa om svennis, det är knappast aktuellt, och han är världens mest överskattade tränare...
Barcelona Tompa
2008-05-08 22:28
Allendinho:
Svennis i Barca? Aldrig om jag fick bestämma, då behåller jag hellre Rijkaard! Frank står i alla fall för en spelfilsofi som passar i Barca, vilket knappast kan sägas om Svennis.
Barcelona Tompa
2008-05-08 22:23
Visca_Barca:
Jag har nog följt Barca betydligt längre än de flesta här inne, jag vet mycket väl vad jag gjorde 2006...

Faktum är att efter C.L segern 2006 har det bara gått utför. Jag har många gånger påpekat att man inte enbart kan lasta Rijkaard för det spelmässiga moras som laget nu befinner sig i. Däremot har han, tillsammans med spelare OCH klubbledning varit oförmögen att vända på den negativa spiral som laget befunnit sig i över 1 års tid nu.

Sen vad gäller att sparka tränare hit och dit. Inte för att våra ärkerivaler är något rättesnöre men de sparkar ju t.om tränare som leder dem till ligaseger... Hade vi vunnit ligan eller C.L skulle Rijkaard givetvis fått fortsätta.

Till sist - att enbart byta ut Rijkaard är inte lösningen på alla problem. Med nya jippoturneringar i sommar och dåliga nyförvärv kommer Guardiola aldrig att ha en chans att lyckas.
Barcelona PatrickKluivert
2008-05-08 22:22
Hoppas Rijkaard får de hyllningar han verkligen förtjänar! Gillar inte de som tycker att Rijkaard var en dålig tränare, ni är inte riktiga supportrar och älskar bara i medgång! Som supporter ska man alltid stötta. Visst kanske var det dags för Rijkaard att gå, men inte för att han var en dålig tränare! Han har vunnit allt med oss och som sagt hur många tränare har tagit oss till en champions titel? det är inte många namn det!

Tack för tiden Rijkaard och önskar all lycka i framtiden. Hoppas han och Ten Cate återförenas, det lag som har turen att få den duon kommer även att vinna många titlar, kan jag lova!

Sedan är det bara att önska Guaridola lycka till.

Forza Barca!
Barcelona A.Gaudi
2008-05-08 22:22
tänker själv tillbaka på madrids galactico era när dom skulle laga laget med alla deras gamla storspelare som tränare, där en efter en fick lämna. tror inte vi kommer få det så dåligt men jag är skeptisk.

Hoppas han ändrar om rejält. jag vill inte att det nya barca ska påminna om det gamla. nya era, nytt spel, nya spelare. inget 4-3-3 heller tack.
Barcelona Holländaren
2008-05-08 22:21
Nja, det huvudsakliga argumentet mot Rijkaard var att han är holländare...

Men i övrigt stämmer det bra. Han ansågs också för oerfaren etc.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-08 22:20
Pep kmr nog att ta över rollen som generalen, han som peppar upp gubbarna, han som umgås med gubbarna och motiverar de, sen får vi ta in någon skicklig assisterande tränare som kan ta hand om den taktiska delen
Barcelona Milbona
2008-05-08 22:19
tarrak /

Får se om han motbevisar mig vilket jag gladeligen skulle glädjas åt men tvivlar starkt....
Barcelona tarrak
2008-05-08 22:17
Milbona

Du är medveten om att exakt samma argument användes mot Rijkaard i början?
Barcelona tarrak
2008-05-08 22:16
Gaucho_10

Även om det varit turbulent den senaste tiden, så kommer Rijkaard att hyllas ordentligt, var så säker.
Barcelona Milbona
2008-05-08 22:15
Aja kontentan av det hela är väl att många åtminstone är missnöjda med att pep blev tränare och inte någon med mer erfarenhet, tycker fan det är tragiskt att vi inte ens förösker få in en rutinerad herre och istället satsar på ett oprövat kort i form av pep tror fan han kommer lyckas i början men att d sen fort dalar.......brukar va så me rookies
Barcelona Allendinho
2008-05-08 22:15
Jag tycker de e rätt o sparka rijkaard fast asså att ta in Guardiola som inte tränat NÅT lag e dumt... jag skulle föreslå svennis, som inte har nåt lag o träna, och han kanske inte är offensiv men han vet hur man kan få laget i kämpa tillsammans
Barcelona Gaucho_10
2008-05-08 22:14
Kommer att sakna rijkaard

Good luck mate, tror nog att chelsea väljer honom så bildar han par med ten cate igen :P, ny era i chelsea?
Barcelona Gaucho_10
2008-05-08 22:13
Det är inte synd att rijkaard försvinner, utan det är på DET sättet han försvinner, med svansen mellan benen , att fansen buar och att bli förnedrar av real, både i ligan och i el clasico, håller med , han förtjänar mycket bättre, innan han tog över så var barcelona i spillror
Barcelona Gaucho!
2008-05-08 22:12
Ska bli intressant och se hur det kommer se ut när transfern öppnar :)
Barcelona Salcini
2008-05-08 22:12
Ämne: Salcini

Henry är....
Jag menade inte att Henry har varit dålig(även om han inte producerat) men att värva en storspelare till en redan stjärnspäckad anfallsuppsättning är väldigt Galactico-aktigt.
Ja, han utvecklade individer, men hur blev det sedan med att utveckla laget? Laget är 1, spelarna är decimaler!

Jag hedrar Rijkaard för den tiden han var hos oss, han skapade historia, han förde oss till två ligaguld med en bejublad fotboll. De två senaste åren har den fotbollen blixtrat till bara några fåtal gånger, men aldrig mer blivit kontinuerlig. Och istället för att då som tränare få det till det bättre har det bara gått ännu mer utför. Det var rätt tid för Rijkaard att gå.

A new era begins!
Barcelona Visca_Barca
2008-05-08 22:11
Tompa

du säger med det materila frank hade så borde barca ha vunnit osv..

vart var du när vi vann sässongen 2005/2006?
vi hade belleti,Larsson.Edmilson,Oleguer men Fran vann och lekte med madrid.

det som behövs har Frank.
Ring Din Laporta istället
Barcelona Tompa
2008-05-08 22:08
Var det rätt att bryta Rijkaards kontrakt? Om man vill går det naturligtvis att argumentera för att han skulle få fortsätta men ser man till hur höga ambitionerna har varit så går det inte och komma ifrån att han misslyckats de två sista säsongerna. Jag kan köpa 1 titellös säsong med det material som Rijkaard haft till förfogande men 2 är i rad definitivt ett år för mycket. Sista året har Rijkaard basat för ett lag som faktiskt blivit bara sämre och sämre. Och jag tror inte Rijkaard hade fått ordning på det om han fått fortsätta. Finns egentligen ingenting som talar för det.
Barcelona Visca_Barca
2008-05-08 22:07
Salcini

glöm inte att det var frank som fick messi och iniesta o bojan o Giovanni till de är ni
Barcelona Killuminati - Kill the lluminati
2008-05-08 22:07
Rijkaard det här är en sorglig dag jag kommer ALDRIG att glömma dig, han har skapat historia. Känns faktiskt inte så bra just nu att han lämnar tycker synd om honom speciellt den där huvudet neråt efter 3-0 målet. LYCKA TILL MISTER HOPPAS KARRIÄREN PEKAR UPPÅT NU! MUCH LOVE!!!
Barcelona Visca_Barca
2008-05-08 22:06
Salcini

Henry är världens bästa anfallare.
inget fel på killen.

vi har sett mister Etoo oxå.
han gör mål men första sabbar han 50 chanser
Barcelona Salcini
2008-05-08 22:04
Ämne: Salcini

vi komm....
Med värvningen av Henry förra sommaren är vi redan det nya Madrid, jag tror att Pep kan få ett stopp på det och väljer hunriga spelare framför redan färdigutvecklade stjärnor.
Barcelona Visca_Barca
2008-05-08 22:03
Salcini

vi kommer likna madrid .
de byter tränare lika ofta som en porrstjärna som byter sina trosor
Barcelona Salcini
2008-05-08 22:01
Ingen här inne kan knappast påstå att vi har spelat jätte bra fotboll i år, samtidigt har vi heller inte nått önskade resultat. Barca är en klubb som måste ha resultat för att kunna vara den klubb den är för Barcelona och Katalonien. Sir Alex har genomgått generationsväxlingar då det gått dåligt, men de har alltid kommit tillbaka till toppen. Rijkaard har haft kvar stommen av det lag som han hade i Paris 06.
Barcelona Tompa
2008-05-08 21:56
Det blev Guardiola då. Ett val som känns väldigt spännande men samtidigt även riskabelt. Vill sig allt väl kan det bli dundersuccé, i värsta fall en flopp.

Lycka till Pep!

Sen vad gäller Rijkaard. Efter alla fiaskomatcher senaste året var mitt förtroende honom var kört i botten så det är naturligt och rätt att vi går skiljda vägar nu. Trots all kritik mot Rijkaard så måste man vara helt känslokall för att inte känna för honom. Han ledde oss ändå till två ligatitlar och en C.L titel. Jag tror aldrig jag sett en tränare som sett så bedrövad ut som Frank gjorde igår, det var faktiskt sorgligt och se.

Barcelona Visca_Barca
2008-05-08 21:53
Salcini

om barca är "Mer än en klubb") så ska de inte skäma ut sig så som du gjorde. jag menar folket .
hur kan man glöma Frank så fort? kolla på Manchester , de har haft Sir i 20 år.

Var är Respekten "Mer än en klubb"). ?
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-08 21:53
Guardiola in action (Länktips)
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-08 21:52
Tack för allt 'mister'. Han tog Barça tillbaka till toppen.

Välkommen Guardiola och lycka till!
Barcelona Milbona
2008-05-08 21:51
Salcini/

Stämmer men för det har dom inte sparkat sina tränare utan låtit dom misslyckas för att sedan ge framgång Rijkaard hade 1år kvar. Hade lätt gett han chansen att få laget på rätt köl igen till nästa säsong men nej nej, vi skall ha framgång fort här i spanien tyvärr.....
Annons: