/spanien/barcelona/forum/21068.aspx/spanien/barcelona/forum/21068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bojan#27
2008-06-06 19:45
Jag tror faktiskt Hleb kommer bli dos santos ersättare.
Barcelona My Messi
2008-06-06 19:43
Bacadinho:
Trezeguet ryktas ju vara på väg. Hade gärna sett en targetspelare. En lite mer fysisk forward som är bra på huvudet. Tycker att det saknas i den nuvarande truppen.
Real Madrid Shi
2008-06-06 19:42
älskabarcelona

Lär nog handla mer om hur laget funkar och taktiken än de individuella spelarna.
Barcelona barcadinho
2008-06-06 19:40
Nu när DS är officiellt borta, så kan vi förvänta oss en ersättare till honom.
En ny anfallare ska värvas - kanske en som kan sitta på bänken och användas som en backup(ungefär som DS skulle användas)
Blir det en ny "Larsson" eller en ung kille ?
Vi får väl se.
Barcelona My Messi
2008-06-06 19:28
Om 6 milj euro + 5 till så tycker jag att det är att sälja för billigt. För mig är Dos Santos värd minst 15 milj euro.
Barcelona älskabarcelona
2008-06-06 19:24
Vilka lär ha bästa försvaret ? Barca : Alves - Puyol - Milito / Marquez - Abidal . Eller Madrid med : Ramos - Pepe - Cannavaro - Heinze?
Barcelona lagkapten
2008-06-06 19:18
Vad tycker ni annars om Lucho Gonzalez i Porto, som alternativ till Deco-rollen? Porto lär ju få svårt att behålla sina stjärnor, i och med att de inte får spela CL nästa säsong. De kommer ju att behöva få in pengar när de inte kan räkna med CL-intäkterna.
Så man borde kunna få hit Lucho för en relativt billig peng. Bara en tanke. Men en intressant sådan, eller?
Barcelona lagkapten
2008-06-06 19:12
Som någon tidigare skrev, blir det oerhört intressant att följa unga Tottenham nästa säsong. Speciellt Modric tror jag får sitt stora genombrott, om han inte får det redan under EM.

Jag kan fortfarande inte släppa att ledningen inte tog chansen att värva honom när han så tydligt uttryckte sin önskan om att få spela i Barça. Modric hade varit den perfekta ersättaren för Deco.

Av alternativen som är kvar på den positionen ser jag helst att man värvar Nasri. Det ryktas ju om ett pris på ungefär 15-20 milj euro.

Mancini är en utpräglad kantspelare och absolut ingen tänkbar ersättare för Deco. Dessutom är han som någon redan påpekat väldigt ojämn och har den senaste tiden mest spenderat tid på Romas bänk.
Barcelona R_10_ME
2008-06-06 19:10
lagkapten

tack!
Barcelona lagkapten
2008-06-06 19:03
R_10_ME

6 milj euro + 5 milj i eventuella bonusar. Sen får Barça mer om han säljs vidare.

Sen hoppas jag att vi i fortsättningen slipper inlägg som "korkat av ledningen att sälja GIovani, inget tålamod" osv.
En gång för alla, Gio såldes inte för att hans prestationer på planen var dåliga. Det var kontraktsbråk, och då är det omöjligt att behålla honom.
Barcelona BARCA Life
2008-06-06 19:01
istället för att värva mancini från Roma kan man värva Vucinic som alltid inponerar
Barcelona R_10_ME
2008-06-06 18:59
Barcelona Ghazza
2008-06-06 18:50
Hmm, hur blir det nu med eventuella försäljningar?

Som jag ser det har vi 5 anfallare i dagsläget som slåss om 3 platser. Messi, Bojan, Henry, Eto'o och Dinho. De två sistnämnda har det varit mycket snack om att de ska dra, men går det nu?

Jag tror inte många var beredda på en eventuell försäljning av Gio och hade isf räknat bort Ronaldinho. Kan detta betyda att brassen stannar istället?
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-06 18:32
Kimppa_fcb

Vem har hoppats att han ska floppa?
Real Madrid Marcelo#12
2008-06-06 18:29
Synd att ni inte kunde hålla kvar er lovande talang Giovani men jag garanterar er att han kommer lyckas i Tottenham ;)
Barcelona Myrran
2008-06-06 18:25
Allendinho

Liknande spelare som C.Ronaldo?

Nasri - En central playmaker, kallar CR mer som en ytter. Fast skulle inte tacka nej till Nasri som en offensiv mittfältare i Barca.

Ibra - En stor stark teknisk forward, CR är inte stor eller vidare stark jämfört med Ibra. Nej tack, gillar inte Ibra.

Bale - Är väl vänsterback/vänstermittfältare? Inget alls likt CR i mina ögon. Sylvinho stannar, Abidal stannar, Bale kommer inte.

Richards - Höger/mittback. Absolut inte en CR. Bra back men vi har Pique o Caceres nu och det räcker.

Sen vet jag inte om jag verkligen vill ha CR i Barca. En bra spelare men är kluven i frågan vet inte varför direkt men han stannar nog i Man U förhoppningsvis.
Barcelona Barcelona #7
2008-06-06 18:24
Bojan#27

Idag eller Imorgon så kommer Alves tillhöra Barcelona om Del Nido och Laporta kommer överens!
Barcelona Bojan#27
2008-06-06 18:22
Någon som vet när affären kommer bli klar med alves om den går igenom?
Barcelona Myrran
2008-06-06 18:18
Snälla, dos Santos hade ett år kvar på kontraktet och krävde en lön som ledningen inte ansåg att han var värd. Ska man behålla han en säsong till och låta han gå gratis istället? Ska man ge han en lön han inte förtjänar? Enda rätta tycker jag var att sälja om de inte kommer överens om kontraktet. Struntar i om han är lovande etc. Kommer man inte överens så gör man inte det.

Lycka till i Tottenham säger jag till dos Santos ännu en La Masia produkt som troligen kommer glänsa i PL.
Barcelona Allendinho
2008-06-06 18:18
Jag undar varför barcelona inte köper liknande spelare som ronaldo, dom kan ju typ köpa Nasri, Ibrahimovic, Bale,Richards vad tycker ni?
Barcelona tarrak
2008-06-06 18:13
Men kan alla bara inse att Giovani inte blivit såld för att han varit dålig. Det finns massa artiklar i ämnet, läs dem!
Valladolid Magnito_perez
2008-06-06 18:12
Helt sjukt dåligt att sälja Gio Dos Santos. Skulle någon ha sagt förra året att skulle sälja klubbens unga guldklimp skulle man blivit totalt utskrattad och hånad. Alla kan ha dåliga säsonger, fast å andra sidan visade han sin klass när man tror på han, smällde ju in ett hattrick mot Murcia bara sådär..
ganska så irriterande att man säljer den enda riktiga aspiranten på den nya "04-05ronaldinho"

Nästa säsong kanske Gio skulle gjort 10 ligamål och Bojan få det tyngre med 3 mål i ligan..Finns ingen logik i målform i den åldern, därav galet att sälja han.. killen är ju litet barn fortfarande.. Men sjukt spännande att följa Spurs nästa säsong med Berbatov,Modric,Lennon,Gio.. rätt bra laguppställning för ett plats 11 lag..
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-06-06 18:05
Jaså, inget Barca hjärta..
Barcelona Giovanni17
2008-06-06 17:58
Ämne: Vill ni se Giovani f....
Kimmpa_fcb//

Om det va till mig det riktades mot så va det ett skämt.:D
Barcelona Giovanni17
2008-06-06 17:57
Men jag ser inget hot mot oss om han går till real då vi redan har köpt alves o känns ju som han inte kommer ha nån chans mo alves :Px)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-06 17:56
Vill ni se Giovani floppa? hmm, varför det?
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-06 17:53
Giovani17

Jag hoppas verkligen det, det kanske håller tyst på PL-fansen 8D
Barcelona Giovanni17
2008-06-06 17:45
va tror nu går ronaldo till real? skulle inte vatt fel att se han spela för dem.

Då blir det väl dags att byta sitt nickname hahaha ähhhjag tyckte det va väldigt synd att han lämnade men men hoppas på att Gai flyttas upp och gör Succé och att Dos Santos gör en flop i Tottenham hahaha nä skoja.
Barcelona BlueRed
2008-06-06 17:33
Ämne: BlueRed

David Vil....
ah ok då :) David Villa ja, men ser hellre Etoó än Benzema,

Huntelaar
Villa
Benzema
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-06 17:33
Kimppa_fcb

Inget slår ändå Eto'os och Ronnies sammarbete. De få matcherna som de spelat tillsammans den här säsongen så har anfallspelet funkat relativt bra.
Annons: