/spanien/barcelona/forum/21066.aspx/spanien/barcelona/forum/21066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
10/13/2008 01:38
Har visserligen ingeting med Barca men bara jag som stör mig nåt enormt på Robert Lauls reklam längst upp? Är han sveriges sämsta fotbollsexpert?
Barcelona DaniAlves
10/13/2008 01:05
Duda

Alves var skadad mot Atletico Madrid, så han fanns inte ens med på bänken.
Canaletes
10/13/2008 00:15
Criff

OMFG!! helvete vad mycket pengar han har fölorat :O
Barcelona Duda
10/13/2008 00:00
En tanke om Peps rotation.

Jag tycker att det är helt rätt att rotera spelare. Många lag spelar med samma elva hela säsongen vilket gör att spelarna oftast blir trötta i slutet av säsongen. Normalt finns det en stor nackdel i att många spelare ibland måste spela ett par matcher i rad för att nå en normal matchform. I alla fall.

Jag är helt med rotationen som sagt. Det har börjat ganska bra, MEN, jag tycker att det är lite galet med att byta ut 4-5 spelare inför varje match. Nu har jag ingen direkt koll på hur stor rotationen vart och om/eller det vart pga andra faktorer som skador osv, men Pep har säkert större koll på sina spelare än vad jag har...

Jag menar, visst är det rätt att vila spelare som Alves och Yaya, men mot Atletico Madrid? I förmån för Busquets och Guddy? Jag hade förstått om det var mot Murcia eller liknande. Nå, som alla vet slutade det ju bra för oss och jag ska egentligen inte klaga. Ibland känns det dock lite som att dra en trisslott. Time will tell.
Barcelona Criff
10/12/2008 23:50
"Bad news for free-spending Russian billionaire and Luxist mascot Roman Abramovich: he lost a staggering $20 billion over the past few months as Russia's financial markets took a tumble.
The figure was calculated "based on assets excluding property and cash," Bloomberg reports, and it means that Abramovich's net worth is now only $3.5 billion.
He had previously been ranked as the 15th richest man in the world with a fortune of $23.5 billion."

Muhahaha!
Barcelona Heywood Jablome
10/12/2008 23:17
Haha. Checka bilden. Puyols dubbelgångare. Jordi Ríos heter dubbelgångaren och han är en skådespelare.
Barcelona BlueRed.
10/12/2008 22:40
Kolla runt lite där, finns säkert 100 videon på YouTube också från dem matcherna.
Barcelona Antonio Puerta
10/12/2008 22:23
Grabbar är det någon här inne som kan länka målen som Eto och Buquets har gjort i respektive landlag:D

Tacksam för svar
Barcelona Moe-_-
10/12/2008 21:28
Haha, härlig kille den där Hleb.

What do you think about Messi?
He's such a bad player, right? No, seriously. It's an incredible player. Leo is without any discussion and with a big lead the best football player of this moment. Nobody has a better technique and he has so much qualities. I'm thankful to have the privilege to be his team-mate and not to be the defender having to mark him! You can't win it, he always gets away.

Klockren!
Barcelona OkkaPokka1
10/12/2008 21:12
Väl skriven landslags sammanfattning Anton! ;-)
Barcelona Rambla
10/12/2008 21:12
Ämne: Hejhej!

Är det nå....
Om du kommer ihåg, så var alla B-lagspelare ganska så framgångsrika under försäsongen. Vilket kanske inte är så konstigt då Pep vet precis vad de går för eftersom han hade hand om B-laget hela förra säsongen. De spelarna känner till Peps system, hur han vill att laget ska spela, hur träningsessionerna ser ut osv. De behövde ingen anpassningsperiod när Pep tog över tränarjobbet efter Reijkaard.
Barcelona tarrak
10/12/2008 21:05
Ämne: Anton, en ypperlig l....
Tack för påpekandet! Det är ändrat nu.
Barcelona bearlakeyours86
10/12/2008 21:01
Hejhej!

Är det någon som kan förklara?
Hur kommer det sig att S.Busquets plötsligt kommit till a-laget och gjort succé? En spelare som inte ens var på tänkt på försäsongen.
Barcelona Antonio Puerta
10/12/2008 20:43
Tjen Grabbar

Är den någon här inne som kan länka målen från Matchen där Eto gjorde och Busquets mål.

Tacksam för svar
Barcelona Rambla
10/12/2008 20:43
Oj, jag glömde länken till målen.
Barcelona Rambla
10/12/2008 20:40
Anton, en ypperlig landslagssammanfattning. En liten detalj bara. Det var inte Aguero som stod för framspelningen till Messi utan det var Riquelme. En turlig sådan då bollen efter en rensning av Uruguay tog på domarens ben och hamnade vid Riquelmes fötter.
Barcelona J.Gamper
10/12/2008 20:27
Haha det krävdes 189 hörnor för att göra ETT mål från hörnorna förra säsongen. Helt galet....

Grov förbättring hittills den här säsongen iaf.. 1 mål per 16:e hörna.
Barcelona BlueRed.
10/12/2008 20:22
Andra delen av intervjun med Hleb och han är en riktig skojare, klockren!

*Länk
Barcelona FC-Barcelona
10/12/2008 20:18
Deta behöver vi ialfall inte oroa oss för =)
Barcelona Mojito
10/12/2008 20:10
Gonzalez_Barca

Så klart kommer inte Chiles spelare att med mening skada Messi, däremot kommer han att ha, om möjligt, ännu mer boll och då kommer han också utsättas för fler tacklingar.
Ber också till gud att han kommer ur matchen skadefri och i samma form som innan.
Barcelona Gonzalez_Barca
10/12/2008 20:04
Mojito

Ber till gud att mina landsmän inte gör illa Messi. Även fast jag tvivlar på det, och om de skulle göra det skulle det knappast vara med mening.
Barcelona Rambla
10/12/2008 20:02
Nu har Henry tröttnat på tjatet om Man City och säger åt journalisterna att det måste upphöra.

"Jag har spelat tre matcher i ligan och gjort mål i två. Där har ni. Jag missade två matcher för att jag var sjuk."

"Messi har suttit på bänken i två matcher, Samuel har suttit på bänken i två matcher, Alves har inte varit med i laget den senaste tiden. Tränaren roterar spelare, men ni slutar inte snacka när det kommer till min tur. Snacka om alla!"

"När inte Puyol spelar mot Betis, när Alves inte finns med i gruppen, när Messi inte spelar mot Racing Santander, när Samuel inte spelar mot Espanyol. Om ni ska snacka, snacka då om alla."

Jag måste ju säga att Henry har en stor poäng. Så fort en spelare sitter bänkad ska denne genast placeras i andra klubbar av journalister. Det är just vad som hänt med Yaya Touré. Han kommer inte att dra till Juventus, han kommer att slutföra säsongen med Barcelona. Det är jag övertygad om.
Barcelona Mojito
10/12/2008 20:01
Verkar som vi hade lite tur med skador igår. Agüero, Mascherano & Dimechelis blev skadade och missar onsdaganes VM-kval. Messi verkar klarat sig undan. Blir nog en tuff match mot Chile och Messi lär få ta en del smällar med tanke på att de flesta andra kreativa spelarna saknas (ovan nämnda + Tevez & Riquelme).
Barcelona Hetfield
10/12/2008 19:52
Heywood Jablome

Mjällby är ju bra, men Glenn Hysen kan dra åt ***, så jobbigt att lyssna på hans kommentarer, usch

Tack o lov att de har värvat Glenn Strömberg..men hade varit toppen om någon av storkanalerna kan värva Cris Härenstam
Barcelona J.Gamper
10/12/2008 19:28
Samtidigt som man missar toppmatcher som Real-Juventus och Chelsea-Roma. Men håller med.. skönt att slippa Inters och Uniteds skit matcher.
Barcelona Heywood Jablome
10/12/2008 19:27
Jag tycker Viasat har skärpt till sig, de har inhandla tunga namn som experter. Förstår inte hur någon med självrespekt kan kalla Mjällby för expert. I kapitalismens anda som handlar om utbud och efterfråga. Efterfrågan är de stora matcherna, Viasat har utbudet - det gäller bara att ringa och bli kund hos dem.

En het CL-match är mellan Atletico Madrid och Liverpool. Fernando Torres återvänder hem - en känslig kväll kommer det bli för honom.
Barcelona Messi(AH)
10/12/2008 19:21
Äntligen så slipper man för fan Inter och Man united.
Barcelona Gonzalez_Barca
10/12/2008 19:12
Fenerbahce - Arsenal är nästa match som visas på tv6.
Barcelona J.Gamper
10/12/2008 18:45
De Assis:
"Vi kommer även i fortsättningen att visa en Champions League-match i veckan på TV6. Men de bästa matcherna kommer att visas i Viasat Fotboll. Eftersom vi nu skapar Sveriges enda renodlade fotbollskanal är det naturligt att ge tittarna det bästa i den kanalen."

Bara 1 match i veckan på TV6 :/
Vet inte vilken match som visas på TV6 nästa vecka men toppmatchen Real Madrid-Juventus visas på Viasat sport.
Däremot tror jag inte att de sjunker så lågt att de inte visar CL-Finalen på TV6.
Barcelona luis Enrique 21
10/12/2008 18:32
Det lag som till slut lyckas värva Hamsik, framförallt om det är ett Italienskt lag kommer göra en supervärvning. Hellre honom än Diego.
Annons: