/spanien/barcelona/forum/21065.aspx/spanien/barcelona/forum/21065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lagkapten
2008-05-12 13:34
Wolverine

Om jag uppfattat dig rätt så är det Bojan, av alla spelare den här säsongen, som du är besviken på. Får jag fråga dig då, vad är det du begär av en kille med knappa 18 fyllda i hans debutsäsong?

Om jag inte har helt fel har han gjort 10 mål vilket är i klass med Henry, som ändå räknas som en av världens bästa anfallare och som har erfarenhet så det räcker och blir över. Han har gjort mer mål är Raul i sin debutsäsong och har varit en av väldigt få som faktiskt visat lite hjärta och inställning på planen.

Uppenbarligen har du något emot killen eller så har du bara inte sett Barcas matcher den här säsongen, men att säga att Bojan är värdelös och inte borde få spela är bara skrattretande.
Barcelona lagkapten
2008-05-12 13:26
Palle Kuling

Uefa Cup-finalen visas på tv8, av alla kanaler.

BlueRed

En målvakt av högsta klass skulle inte sitta helt fel. Kan Valdes ta att han inte kommer att vara given förstamålvakt utan få slåss för sin plats, ska han vara kvar. Annars tycker jag man bör sälja honom och satsa en rejäl slant på en målvakt av värdsklass. Julio Ceasar i Inter vore drömmen, dock stannar den värvningen just vid en dröm.

Den här säsongen såg annars ut att vara Valdes enda felfria hittills men det sket sig i slutet. De senaste månaderna har han sett skakigare ut än någonsin. I El Clasico såg han bara full ut.

I princip tycker jag att en vass värvning på målvaktspositionen är lika viktig som att värva Alves, Silva eller någon/några mittback(ar).

Det bör dock förstärkas på följande positioner, för att jag ska kunna hoppas på att nästa säsong inte fortsätter där denna slutade: Målvakt, Högerback, Mittback (tycker att det räcker med en då Puyol, Marquez finns att tillgå med Oleguer som duglig backup, innan Milito är tillbaka), Mittfältare. Dessa fyra ska vara spelare som ska aspirera på en plats i startelvan. Sen behövs det givetvis nytt blod i form av rotationsspelare, som ersätter mätta spelare som Edmilson, Gudjohnsen, Ezquerro m.fl.
Wolverine
2008-05-12 13:23
Bojan är värdelös, vafan. han rullar bara in bollarna på mållinjen. t.om jag skulle kunna klara av att göra många mål i barcelona, om jag hade såna spelare omkring mig.

Låna ut 1-2 säsonger.
Barcelona Visca_Barca
2008-05-12 12:55
oki grabbar

Varför sparkade laporta Frank?
är har en dålig tränare? NEJ
med spelare som belleti,Larsson,Edmilson,Oleguer så vann Frank Allt.
Detta är inte franks fel.
Kolla på Arsenal, varför sparkar de inte tränaren? har han vunnit nåt ? nej det var 3-4 år sen. han har lika bra trupp som barca har.

Frank borde stanna kvar , en man som frank är svårt och hitta jag lovar er. han var pappa och han va spelarnas store bror.

Vad vill katalanerna? att madrid,chelsea,mánchester,milan o inter ska ej vinna nåt utan bara barca ska vinna allt?
tänkter de med hjärna? Nej jag tror inte det.

Laporta borde bli sparkat inte fan Frank.
Vi har världens sämsta publik.

Har ni sett nångång de hejat och sjungit? Nej aldrig . men de kan ba vifta sina vita trosor. ursäkta ordet.

Fyfan putta laporta

Frank :(
Barcelona BlueRed
2008-05-12 12:44
Ämne: vad jag undrar är om....
Inbördes i spanien
E.Assisi
2008-05-12 12:44
SaM__-:

Tack!
Barcelona SaM__-
2008-05-12 12:42
E.Assisi //

Inbördes möten är det som gäller i Spanien.
Barcelona BlueRed
2008-05-12 12:42
Ämne: Valdés gör ju minst ....
Håller med, ingen verkar bry sig om målvakts problemen. En ny målvakt, som vet när o hur man ska gå ut när det kommer ett inlägg.
E.Assisi
2008-05-12 12:36
Snabb fråga

Om två lag hamnar på samma poäng, är det målskillnad som gäller eller är det inbördes möten?
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-12 12:28
Men vad fan!! Är det ingen som ska visa Uefa Cup-finalen? Jag har kollat på Tvmatchen.se, Viasatsport.se och Eurosport.se, och där står det ingenting!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-05-12 12:28
Är det bara jag som har lust idag att göra en glidtackling bakifrån på Joan Laporta?

Laporta dimissiò! Laporta dimissiò! Laporta dimissiò!
Real Madrid -Real Madrid-|3
2008-05-12 11:58
Spärrad! /Red
Barcelona petersays
2008-05-12 11:46
Oj! Det där var creepy. Jag var ett Chelseafan i min ungdom, mest pga brorsan - och följde säsongerna 89-91 väldigt noga. Nu känner jag inte ett dyft för nåt lag i premier league. Jag kanske borde skaffa mig ett lag i England? Cardiff? Tottenham? Eller göra som farsan och hålla på Ipswich i ur och skur?

Nåja. Såg sista 25 igår och det var beklämmande. Att än en gång tappa en 2-0-ledning. Ingen vidare sista match Edmilson gör heller. Jag hade nästan vågat hoppas lite på honom igen. Nu är det istället bara att invänta att Pep tar över laget och se hur han väljer att bygga det. Jag tror inte alls det blir så stora ändringar i startelvan som alla andra verkar tro.

Spelare jag är lite nyfiken på är: Veloso, Maxwell (ingen risk dock) och kanske Alves, om han rakar sig. Det är främst backlinjen som behöver kamma sig, det är där uppspelet startar - och det har funkat uselt denna säsong - för att inte tala om det defensiva jobbet. Sedan ska det bli kul att se om Thiago och Gai kommer upp, eller om Pep väntar en säsong till.

Jag är starkt skeptisk mot Messi i en mittfältsroll i 4-4-2 som det ryktas lite om. STARKT skeptisk. Det vore verkligen att vanvårda en av världens största talanger. Men som sagt. Rykten, rykten. Om några månader får vi se.
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-05-12 11:26
Är det här inte lite läskigt??

Winners in English Premier League and Spanish Primera Division this millenium:

00/01 Manchester U. - R.Madrid
01/02 Arsenal - Valencia
02/03 Manchester U.- R. Madrid
03/04 Arsenal - Valencia
04/05 Chelsea - Barcelona
05/06 Chelsea - Barcelona
06/07 Manchester U. - R. Madrid
07/08 Manchester U. - R. Madrid

Ni får börja heja på Chelsea också.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-12 11:03
Ja det är tame fan så att man skäms över vad vissa skriver här på forumet. Nej, jag orkar bara inte kommentera det vissa skriver om Gio och Bojan.

Men jag kan ju säga såhär att det är inte 17 och 18 åringar som ska frälsa Barça dessa stunder, men tack vare att dom andra inte kliver fram och tar ansvar så blir det som det blir.

Skäms på er "Fans"
Barcelona little_master
2008-05-12 10:58
OJ vad snabba folk är att döma ut spelare. Bojan och Giovani dos santos, det är deras första säsong i a-laget. Vad förväntar ni från de. Alla har blivit så blinda efter messis ankomst. Glöm inte att när messi kom upp till a-truppen, då rullade allting på bra. Ronaldinho i storform och alla andra spela verkligen bra. Hur tror ni dessa 2 ska göra när laget spelar skit, och en av 11 spelare presterar. Ni vet vem(messi). Kan ju inte skylla på de, theo walcot må vara grym, men det man sett av Bojan och Dos santos så kommer de kunna bli hur bra som helst. Bojans målsinne e ju helt sjukt. Dos santos är lite som Ronaldinho. Han kan mycket väl bli lika bra som honom. Ifall han drar och blir det i en annan klubb så kommer ni ångra er. SNälla det är deras första säsong, vänta med att sälja de. Dessutom va ska de va för tecken för alla anda ungdomar i barcas akademi. Lyckas du inte i ditt första år, så blir du utbuad och såld?
Barcelona Criff
2008-05-12 10:51
Vad är det med dessa fans? haha. Dem vill slänga bort våra egna talanger för att föra in andras.

Orkar inte ens läsa ert skit mer. Hoppas Bojan får er att skämmas nästa säsong när förhoppningsvis laget spelar bättre.

Ni är pinsamma.

Theo Walcott 2007/2008.
38 matcher spelade, 7 mål, 5 assist.

Han har alltså spelat mer matcher än Bojan, med ett lag som spelat bra, är 1 år äldre, men ändå har han sämre statistik än Bojan.

Han gjorde också sin debutsäsong förra säsongen, alltså 2006/2007, och då var hans statistik ännu värre.
32 matcher spelade, 1 mål, 7 assist.
Real Madrid Kalle88
2008-05-12 10:48
grabbar va tycker ni om att försöka få hit theo walcott? riktigt målfarlig och snabb tror faktist han kommer överglänsa bojan och dos santos snart

se länktips :)
Barcelona Criff
2008-05-12 10:42
Wolverine, tycker du han är så kass eller?

Han har gjort 12 mål och 5 assister såg jag nu. Är det dåligt? hehe

Vad är det som säger att man inte kan vinna CL med honom i laget?
Wolverine
2008-05-12 10:38
Criff

De går att låna ut dem, dem skulle kunna vara ordinarie i ett annat lag. Men ska vi vinna ligan och Champions leauge, ja då kan inte bojan spela så mycket som han får göra nu.
Barcelona Criff
2008-05-12 10:28
Wolverine, man måste ge sina unga chansen annars utvecklas de aldrig. Och om du följt Barcelona de senaste åren vet du att både Eto & Messi är väldigt skadedrabbade.
Ändå så har Bojan gjort en kanon debutsäsong med ett lag som spelat som krattor.
Så jag förstår inte riktigt varför han inte ska få spela?
Du tycker han skulle kommit in och spelat som Messi eller Ronaldinho eller?

Lägg därtill att han oftast fått spela som en ytter, med andra ord på fel position.
Wolverine
2008-05-12 10:23
Criff

Det jag menar är att, om alla forwrds är friska nästa säsong, så ska Bojan itne få så mycket speltid. Han borde hoppa in runt 80:e minuten. Om vi har anfallare som Messi, etoo, henry, så ska bojan itne få starta någon match, om det inte är en betydelse lös match
Barcelona Criff
2008-05-12 10:20
Wolverine, skojar du med mig eller? haha.
Skyller du spelet på Bojan?

Vem skulle annars spelat för Bojan?
Wolverine
2008-05-12 10:14
criff

Om Bojan inte hade spelat så mycket, så kanske barca hade spelat bättre. Nästa år vill jag inte att bojan ska få så mycket speltid.
haah
2008-05-12 10:08
Valdés gör ju minst 3 tabbar/match så varför inte värva en ny målvakt det finns ju hur många bättre som helst????
Barcelona Criff
2008-05-12 10:05
"Deco, que ha salido en el equipo inicial, ha sido sustituido en el descanso por Bojan. El centrocampista portugués ha salido del campo por unas molestias en los aductores."

Undrar om det stämmer, eller om det var för att publiken visslade.

Kurdfot, Balotelli spelar i ett lag som spelar bra, som inte har några problem. Medans Bojan spelar i ett lag som inte kan spela fotboll längre.
Hade Barcelona spelat som 2005/2006 så ska du se att Bojan hade spelat bättre också.
Kurdfot
2008-05-12 10:02
Förstår inte varför publiken blir arg. De var när bojan och santos kom in smo de vände och vann.

Hoppas barcelona lånar ut båda två, stör mig så jävla mycket på båda. Balotelli i Inter är klasser bättre än bojan.
Barcelona Criff
2008-05-12 09:51
Förstår inte alla er som jämför Barcelona med Newcastle och Arsenal osv.. Alla dessa lag, när jag väl har kollat, kämpar i 90 minuter. Dem slutar inte spela fotboll efter en 2 - 0 ledning och sen åker på stryk med 3 - 2, mot ett sämre lag dessutom.
Det är bevis på att något är fel och någon gör inte sitt jobb rätt.
Hur svårt ska det vara egentligen att vara ett utav världens bästa lag, men ändå inte veta hur man krymper ytor för att hålla en ledning?
Har aldrig varit med om något värre.

Alla dessa andra lag, dem springer, dem kämpar, dem hoppar in i närkamper, medans vårt lag spelar i 45 minuter, sen är det precis som dem inte orkar mer och bara ställer sig och slappar lite.
Det är pinsamt att se!
Barcelona Tompa
2008-05-12 09:46
Nu såg jag (tack och lov kanske...) inte debaclet i går men tydligen var det väldigt mycket buande redan från början. Min reaktion på detta är att det är fel att bua redan från början. När matchen startar och under dess gång ska man stötta laget. Men att man buar efter matchen är fullt förståligt, ja det är faktiskt helt rätt.

Ska jag byta klubb nu? Inte en chans! Är man riktig supporter byter man inte lag. Jag har följt Barca i 15 år och genomlevt den kolsvarta Gasparteran. Barca kommer givetvis tillbaka men jag är faktiskt beredd på att det kanske tar några år till innan vi vinner ligan igen.

Sen Rijkaard. Ja, jag tackar honom för de titlar vi tog under hans ledning men han har misslyckats grovt med att få Barca att fungera väl efter C.L. segern 2006. Därför är det rätt att satsa på en ny tränare. Fast jag måste ändå erkänna att när spelarna (som också har ett stort ansvar för moraset) inte ens kan ta sig samman under El Clasicó och Rijkaards sista match på Camp Nou - ja då tycker jag synd om han. Det är nästan så man vill ge honom en sista chans nästa säsong, med ett till stora delar nytt lag med spelare som visar stolthet över att bära Barcas fina tröja!
Sancho (AC Milan)
2008-05-12 09:38
Mycket bra publik och "fans" det finns i La Liga. Lojala fans.
Annons: