/spanien/barcelona/forum/21064.aspx/spanien/barcelona/forum/21064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spinbad
2008-05-11 03:59
Är det några spelare som kan flyttas upp till a-laget mer än Gai under sommaren? Eftersom det kommer bli en stor omsättning av spelare vore det ju väldigt bra om några kom från La Masia.
Barcelona SaM__-
2008-05-11 03:00
fyfaan vad fult det är när Higuain gör mål i El classico. Visst var det en fin mottagning men inte en chans att han hade kommit förbi om det inte vore för en viss Edmilsson. Kolla på Edmilsson, vafan sysslar han med? Han bara lägger sig ner!.. helt sjukt!
Barcelona dnw
2008-05-11 00:03
Intressant med ett barca-hjärta som tränare. Väldigt intressant, men samtidigt så vet jag att det vi helst vill vinna, (CL) kommer bli väldigt svårt, med tanke på Peps orutin som tränare.

Väldigt modigt av styrelsen dock som tar denna chansningen. Pep är inte vem som helst, dom har anställt honom för att ha kvar honom som manager i klubben en längre period, antar jag. Han kommer aldrig sparkas, utan om han lämnar klubben, lär han göra det självmant, inte att någon sparkar honom.

Nackdelen dock är ju att han är en f.d spelare i barca och som har betytt så mycket för laget, är det så att underpresterar så lär han ändå inte få sparken, jag tror heller inte att han lämnar laget nu när han har fått en sån roll. Men som sagt det är en väldigt stor nackdel att anställa honom med tanke på hans tidigare relationer till klubben.

Det positiva är dock att han är en vinnarskalle, han vet hur man bygger ett lag från grunden. Han är, eller snarare var själv en defensiv spelare så jag tror att han kommer att bygga nerifrån och upp, och det tror jag han kommer lyckas med. Frågan är bara om han har stake nog i sig att skälla på spelarna när det behövs?

Personligen skulle jag föredra en äldre tränare med rutin och som inte skäms, en tränare som skulle kunna skrika åt spelarna när det behövs, osv. Min uppfattning om Pep är att han är mjuk i sitt agerande, och ganska snäll. Det är just det som Barca saknar, att dom inte har en tränare som är lite mer hård mot spelarna, en tränare som kan ge tillbaka motivationen till t ex Ronaldinho?

Jag hoppas verkligen att Ronaldinho stannar i laget, det återstår att se om Pep kan ge honom lite motivation och bra träning igen. Jag kan inte tänka mig Ronnie i en annan klubb, jag vet att han kommer göra allt för att visa Barcelona att dom gjorde fel som sålde honom, om han nu säljs, därför säger jag, behåll honom, och sälj hövdingen Deco!

Ärligt talat, med all respekt, Deco.. Komigen, killen är ju _SLUT_. Han springer mindre än någon annan, han gör inte sitt arbete offensivt längre, han går inte på sina avslut, han använder inte sin fria roll på mittfältet, han gör ingen nytta på plan! Han tar bara en plats för mycket. Är så trött på att se honom spela nu för tiden, han börjar gå mig på nerverna.

Lycka till, och välkommen Guardiola!

MES QUE UN CLUB, VISCA BARCA!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-10 23:26
Shi

Vart sa jag att han var överskattad? Jag sa att han var överhypad, alltså att media har förstorat upp honom rejält. Han är en duktig spelare som har blommat ut i år, men jag skulle välja Huntelaar före honom 7 dagar i veckan.
Barcelona Criff
2008-05-10 23:20
ZeYo0dI, Vi gör såhär istället, visa du mig bevis på att han bara är petad och inte skadad.
Återkom när du fixat något vettigt.
Real Madrid Shi
2008-05-10 23:17
Ämne: Gaucho_10

Jag tar....
Benzema överskattad, du har officiellt dumförklarat dig i en oklar framtid.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-10 23:14
Gaucho_10

Jag tar Huntelaar före alla de tre.

Drogba är bättre än Huntelaar men han är 30år, jag ser hellre en yngre spelare som köps in än en som inte håller så många säsonger till.

Huntelaar är så mycket bättre än Benzema och Milito, han är mycket målfarligare och har bra teknik.

Enligt mig så är Benzema överhypad, jag har sett mycket med honom och innan den här säsongen så har han varit riktigt dålig.
Barcelona Evička
2008-05-10 23:03
Ämne: Och du kallar dig ba....
Det är inte fråga om att det bara "går dåligt" som du säger. Ett lag som kämpar, gör sitt bästa men ändå förlorar är värda all respekt. Men det har inte varit fallet. Brist på vilja, slarv och en inställning att "det räcker att ställa ut skorna så vinner vi" måste man få lov att kritisera. Det här är spelarnas jobb, då kan man också kräva att de ska göra det så bra det är möjligt. Gör du inte ditt jobb efter bästa förmåga gäller att du får kritik för det. Den regeln måste gälla även fotbollsspelare.
Real Madrid ZeYo0dI
2008-05-10 23:00
För det första:
TV4+ sänder inte er match mot Mallorca längre utan man har valt att sända Betis - Sevilla istället!! Kul för mig, men inte kanske för er.

För det andra:
Ronaldinho är i en OTROLIG stor formsvacka, det är ett faktum. MEN, ändå envisas några med att han är skadad och sånt. Han har blivit petad av Rijkaard! Det går inte att säga att han är skadad. Det står inte i barcas hemsida eller någonstans. Jag försöker inte bara skapa konflikter, men skulle vilja se någon visa mig något bevis på att Ronaldinho är skadad och inte i en formsvacka och petad.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-10 22:59
Huntelaar...nej tack

Föredrar isåfall drogba, benzema, D.Milito
Skulle inte vara helt illa med en spelare som crouch, det sägs att han vill lämna , nja, varför inte, han kan bryta mönstret, istället föratt passa passa passa, så kan man äntligen lyfta in lite bollar
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-10 22:51
Huntelaar har visat att han är en klass anfallare, och om Eto'o skulle lämna så kan jag se honom i Barca (även fast jag helst skulle vilja att de satsar på Henry och Bojan).

€40m för Eto'o är riktigt bra, även om det bara är rykten så kanske det ligger lite sanning i det, jag skulle inte tacka nej till det erbjudandet.

Amorebieta har presterat bra i Athletic, skulle även där inte tacka nej till den spelaren, nu när vi behöver en ersättare till Milito.

Även Coloccini är en bra back, han skulle säkert trivas med Milito och han är ju inte speciellt gammal fast han har varit med länge och har rutin.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-05-10 22:41
Och du kallar dig barcasupporter, Eva? Skäms. Stötta alltid laget, även om det går dåligt. Vi är en del av klubben.
Barcelona Rambla
2008-05-10 22:22
barcadinho:

Mancini kan behöva mijöombyte.

När det gäller Huntelaar så sägs det att han föredrar Barça över Madrid men det kan likväl vara påhittade lögner. Anledningen sägs i alla fall vara Cruiff.

I en av madridblaskorna stod det att Pep är väldigt intresserad av Athletics unga mittback Amorebieta. Han är stark, snabb, bra i luftrummet och även väldigt bekväm med bollen med ett fint passningspel. Hans klausul är €30m. Det blir ingen lätt värvning för flera stora klubbar tittar på honom. Athletic kommer att göra allt för att behålla honom.

Senaste från Italien och Gazzettan. Inter, som fick nobben av Gerrard, har nu vänt blickarna mot Barcelona och Eto'o. Siffror som nämns är €40m. De jagar ju också Hleb men enligt Gazzettan så gör även Barça det.
Barcelona barcadinho
2008-05-10 22:13
Jag är imponerad av många av här hur ni följer alla de unga cantarenos. Jag erkänner att jag är lite dåligt på det.
Men nu om de "vuxna" spelarna.

Det ryktas igen om Klaas-Jan Huntelaar från Ajax. En riktigt striker i etoos stil (jag tänker inte göra en jämförelse mellan dem, men båda är målgörare). Real och flera andra klubbar kommer vara här i matchen (för marängerna blir det en ung ersättare för VNS), men jag hoppas att Cruyff ta ett snack med grabben.

Sen har ni nog läst om rykterna om Alessandro Mancini från Roma. På vänsterkanten - anfall eller mittfält. Ni har sett honom själva med Roma. Han glänser inte alltid. Men han är teknisk, duktig på båda fötter (bäst höger, men gör en del mål med vänster). Samma kvaliteter här som David Silva. Silva är kanske mer rörlig, men Mancini har fysiken. Det är en stark kille som kan hjälpa på deffensiven om han får order.

Jag räknar med en snabb värvning i mittbackspositionen. Milito har gått sönder och Thuram slutar. Det kommer att bli väldigt komisk om Colocini, Puyol och Milito (när han är spelklar) ska spela ihop. Jag kommer att skratta säkert när jag ser den här bilden. Roligt. Men vadå. Colocini är med i Argentinas landslag. Han måste vara duktig då.

Pep är officiellt den nya tränaren. Jag var emot det hela tiden, men nu är det så bara. Jag hoppas att han kommer att lyckas. Jag hoppas bara att publiken ska ha mer tålamod. Jag presonligt gillar inte vita näsdukar. Jag gillade inte alls reaktionerna inför och under matchen mot Valencia. Det gör sönder spelarna psykiskt (vi spelade ju bra mot united). Jag tror att vi skulle prestera bättre (lite iaf) på elclasico om publiken mot Valencia skulle hedra istället för att bua.

Barcelona Gonzalez_Barca
2008-05-10 21:53
Jahap då får jag väl förlita mig till Rojadirecta..
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-10 21:52
Ni måste se denna helt otroligt bra'a videon! Amazing är bara ett av orden. Länktips!
Real Madrid D.Sundberg
2008-05-10 21:50
Ursäkta att jag klampar in men TV4+ sänder INTE eran match imorrn.
"Byte av La Liga-match - 2008-05-08

TV4 har bytt La Liga-match på söndag. Istället för Barcelona - Mallorca visas nu Betis - Sevilla. "
Barcelona Arendagan
2008-05-10 21:50
Tack. Blev fundersam när jag såg på fotbollskanalens sida att det skulle visas Sevilla-derby på tv4+ klockan 21
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-05-10 21:47
tv4 plus sänder, som det står i inför-match rapporten.
Barcelona Arendagan
2008-05-10 21:40
Kommer nån av tv4:s kanaler att sända matchen mot Mallorca imorgon?
Barcelona Rambla
2008-05-10 21:35
Marc Muniesa är mittback men spelar även som vänsterback utan problem.

Ska lägga till att han faktiskt fyllde 16 i mars. Chelsea var och ryckte i honom men han avböjde med bestämdhet.
Barcelona Ghazza
2008-05-10 21:35
Just ja. Det var väl Icardi som liknade Batistuta i spelstilen?
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-05-10 21:33
Haha snacka om att framtiden ser ljus ut efter alla namn man hör här på forumet. Men en fråga, hur många av de här är försvarare/ mitt/ anfallare? Inte kul om man måste släppa alla för att de är besvikna på speltiden eftersom de måste bråka om 3 platser där uppe, alltså om alla här inne är målgörare.
Barcelona Rambla
2008-05-10 21:22
Ghazza:

Glöm inte jättelöftet argentinaren Mauro Icardi som dyker upp nu till sommaren. Han är precis som Rochina lite större och tyngre fast några år yngre då.

MESSI_CE:

Det stämmer, Marc Muniesa fyllter 16 i år. Han flyttades upp till Juvenil A när han var endast 15 år precis som Bojan en gång gjorde. Han var kapten i Cadete A.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-10 21:19
Rambla

Just det, Muniesa. Visst är han född 92 och det betyder isåfall att han får vara med i U-17 VM nästa år :)
Barcelona Ghazza
2008-05-10 21:05
Satt faktiskt och snackade med en kompis om "stenbrottet" för några dagar sen och det var intressant att se hur många små "Messis" som finns där, samtidigt som jag tyckte det bästa vore att en stor stark centertank med näsa för mål träder fram. Roligt! =)
Barcelona Rambla
2008-05-10 20:58
Rubén Rochina, snacka om att han bryter mönstret i la cantera. Annars är det alltid små kopior av Iniesta, Xavi, Bojan och Messi som härjar där. I Rochina har man en stor och stark centertank med bra teknik och en grym vänster. Riktigt kul.

Trots det så är Barças bäste spelare mittbacken Marc Muniesa inte med detta U17-Em. Han är tyvärr långtidsskadad pga av en korsbandsskada. Han och Thiago är de bästa i den årskullen från canteran. Ja, undantaget Gai då men han är ju israel och spelar för Barcelona B och inte Juvenil A längre.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-10 20:50
Gontan eller "Keko" som han kallas spelar för Atletico Madrid. Riktigt kul att se Framtida Barça lirare. Martin, högerbacken kanske blir ett framtids namn, tyckte han var bra!
Barcelona Criff
2008-05-10 20:20
Ruben Rochina har gjort 2 mål i u-17 matchen :) Han blev inbytt i halvtid och nu lefer dem efter 16 minuter, låg under med 1 - 0.

Carmona lyser också starkt i matchen som också är en Barca lirare. Rätt kul att de flesta Barca spelarna lyser :)

Thiago ser skrämmande lik ut Deco i springstilen tycker jag, fast kommentatorn tycker han liknar Xavi.

Edit: Sanslöst, 3 - 1 och Ruben assist.

Sergio Gontan ser väldigt intressant ut :) Påminner lite om Capel. Nån som vet vilken klubb han lirar för?
Barcelona Ciao-V
2008-05-10 20:20
Är det någon som tittar på Spaniens U-17 mot Ireland. Den går på Europort. Ruben gör två mål. Vilken lirare han är. Rekommenderar att ni tittar på den om ni har kanalen.
Annons: