/spanien/barcelona/forum/2106.aspx/spanien/barcelona/forum/2106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Z_Z
2015-08-13 14:12
@Flavía:

Hans mål har dessutom varit klart mer avgörande. Så hittills borde Suarez definitivt ligga före Ronaldo i kampen om andraplatsen i Ballon D'or.
Barcelona S.Eto'o
2015-08-13 14:11
Det sägs att Adama ska skriva på kontrakt med Aston villa om några timmar å presenteras. Summan blir 7 miljoner pund (vilket är mer än Deulofeu) och att återköps klausulen är 10 miljoner pund. Men jag har en fråga, tror ni att han hinner bli spelklar till matchen mot United på fredag?
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-08-13 14:04
Most goals+assists in year 2015: Messi 59 - Ronaldo 42 - Suarez 39 - Neymar 32 - Ibrahimovic 32 - Bacca 27 - DeBruyne 27 [via @messistat] Härligt att Suárez faktiskt har en chans att passera Ronaldo! :)
Barcelona the cameroonians
2015-08-13 13:40
Målen från B-lagets träningsmatch igår.
Barcelona 11-9-10
2015-08-13 13:35
Lennyromario Dom siffrorna lurar en rejält, speciellt med tanke på hur ofta Neuer räddar dom. Samt så fort dom möter bättre motstånd så svajar den backlinjen totalt
Barcelona enkos
2015-08-13 13:18
Soldado är nu tillbaka i Spanien och Villareal
Barcelona LennyRomario
2015-08-13 13:16
@11-9-10:

18 insläppta i ligan? 4 insläppta mål i CL fram till kvarten. Och haveriet borta mot Porto kan man väl knappast beskylla Pep för. Mot Barca borta, ja det var ju idiotiskt att gå så hårt för ett bortamål så att Barca kunde kontra in trean.

Men visst fan står backlinjen högt i Peps lag, men satans dåliga defensivt känns ju som en kraftig överdrift.
Barcelona 11-9-10
2015-08-13 12:40
@barcastuff: Luis Enrique: "Nominees for 'Best Player in Europe' award? I think Neymar, Messi and Suarez should be nominated." #fcblive
Flavía
2015-08-13 12:29
@the cameroonians:

Vilken jävla boss han är!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-08-13 12:26
Verkar som om Nolito är sugen på Barca. Enligt Goal har han sagt att han flyttar från Celta bara om Barca vill ha honom annars stannar han. Tycker att Nolito har utvecklats och blivit en bra spelare i Celta. Hade gärna valt honom när Pedro flyttar.
Barcelona 11-9-10
2015-08-13 12:19
Dominanta må dom vara men Bayern är bland dom tråkigaste att titta på nuförtiden. Går riktigt långsamt och så satans dåliga defensivt, spelarna känns helt låsta till något dom absolut inte behärskar. Någon gång per säsong gör dom en fantastisk match Jag trodde faktiskt Pep skulle utvecklas mer som tränare i Tyskland men han är fortfarande kvar på samma ruta. Han har haft oändligt med skador, men fortfarande låst sig till samma spelidé när ersättarna klart och tydligt inte duger till. Visst charmigt att stå fast vid sin idé men ibland är man för envis och då går det för långt. Och det har det gjort för Pep i Bayern och han kommer absolut inte få förnyat kontrakt Bayern och Barcelona borde byta tränare hade varit det optimala för bägge lagen. Men det kommer inte ske och jag är mer än nöjd med lucho
Barcelona Gio Style
2015-08-13 11:43
Amo.38

Hur mycket mer dominanta förväntade du dig att Bayern skulle bli?
19 poäng före Dortmund för 2 säsonger sen och 10 denna trots att man slog av takten långt innan säsongen var över.

De vann ligan på ett av dem mest dominanta sätten ja sett i varje fall.
CL är inget man vinner bara sådär, spelar ingen roll vilken klubb du är eller vilka spelare du har till ditt förfogande.
Barcelona 11-9-10
2015-08-13 10:31
Ben*
Barcelona 11-9-10
2015-08-13 10:30
Camerooninas Oj vad bra det hade varit, den nye tränaren är något extra det med. ---------- Till fredags matchen så hoppas jag rafinha får fortsatt förtroende, men kanske på mitten istället för rakitic. Kroaten borde ha trötta bena
2015-08-13 10:09
MD skriver idag att Dortmund visat intresse för Halilovic. Skulle vara ett betydligt bättre val av klubb än Hamburg i alla fall. Reus och Alen i kontringsspelet - mumma!
Barcelona Amo.38
2015-08-13 09:55
The cameroonians Skönt att höra! Måste betyda att han tillfrisknat, påssjuka på äldre dar kan vara otäckt!
Barcelona Amo.38
2015-08-13 09:55
The cameroonians Skönt att höra! Måste betyda att han tillfrisknat, påssjuka på äldre dar kan vara otäckt!
2015-08-13 09:43
Neymar verkar vara symptomfri eftersom han är ombytt och med på morgonens träning. Dock tveksamt om han är med på alla övningar.
Barcelona Amo.38
2015-08-13 09:27
Här i Bavaria är folk inte lika övertygade, av dom matcher jag såg Bayern spela så spelade dom väldigt mycket som vi gjorde med Tito dvs ett långsamt handbollsspel. Han skulle ju revolutionera fotbollen här, det var lite så folk kände när han kom. Vad som menas med det är kort och gott dom skulle bli ännu bättre och mer dominanta. Folk trodde han skulle kunna få Bayern att spela en sorts tiki-taka fotboll. Sen är Peps filosofi lite svår att implementera på en sån stolt klubb som Bayern, de har spelat en väldigt fysisk kontringsfotboll med ett lågt sittande försvar och blixtsnabba spelvändningar med fart samt precision. Peps fotboll kräver mittfältare likt busi-xavi-Iniesta och dom växer inte på träd. Utan såna spelare klaffar inte hans spelsystem. Sen har folk inte förstått sig på varför han ständigt byter positioner på spelarna det inger ingen trygghet i laget whatsoever.. Att vinna ligan på rekordtid med den trupp och de förutsättningar Bayern har gentemot andra klubbarna går inte ens diskutera ... Guardiola ska träna Barcelona och inget annat lag, jag hoppas jag får se honom på våran bänk i framtiden, det är min största önskan..
Barcelona LennyRomario
2015-08-13 09:04
@Amo.38:

Av nyfikenhet, vad är nästa steg för en klubb som Bayern? De vann ju allt året innan Pep kom.

Vinna ligan rekordtidigt och komma till semi i CL, vet inte om man kan kräva så mycket mer egentligen. Att Ribery och Robben ständigt är borta gör ju inte förutsättningarna bättre.

Och vad menar du med att han har svårt att anpassa sin fotboll till Tyskland? Det är ju i Tyskland de vinner ligan överlägset. Eller menar du att de inte spelar "pep-fotboll"?
Barcelona enkos
2015-08-13 08:54
Bilbaos vänsterback Balenziaga om Messi och nytt möte ned honom imorgon "Messi är omöjligt att stoppa, i finalen av spanska cupen hade jag till uppgift att följa efter honom hela tiden men det gick inte, han visade att han är unik. Hoppas att vi på fredag kan försöka göra det svårare för honom i alla fall"
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-08-13 08:37
[QUOTE=the cameroonians]Piqué: “Let’s go celebrate guys, let the ones from Madrid to go fuck themselves and watch us walk with the trophy on pitch.” Pique efter slutsignalen :-) KUNG! [/QUOTE] Jag kan garantera att vi kommer få se Pique som president för FC Barcelona. Han har ett stort hjärta för våran klubb och skulle försvara den 24/7! Pique som presi och Xavi som coach ;-)
Barcelona Amo.38
2015-08-13 07:32
Visca Barca !!

Han har Påssjuka. Har svårt att se honom med i matchtruppen då det brukar ta 1-2 veckor att tillfriskna om han du inte drar på sig någon följdsjukdom.
Barcelona ElRaval
2015-08-13 07:00
Ser sjukt mycket fram emot att se Adama i Aston Villa och hoppas på en återköpsklausul. Vårt monster kommer "göra kaos" i PL. Han är inte ointelligent på planen som han ser ut ibland, tror jag. Jag tror det mest har att göra med att hans nuvarande lagkamrater ser lite annorlunda på fotboll är Adama "0 till 100" Traore.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-13 01:15
Gerard Piqué, vilken jävla boss!
Barcelona Visca Barca !!
2015-08-13 01:13
kommer Neymar spela hemma mötet mot bilbao ?
2015-08-13 01:01
Piqué: “Let’s go celebrate guys, let the ones from Madrid to go fuck themselves and watch us walk with the trophy on pitch.” Pique efter slutsignalen :-) KUNG!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-13 00:31
@Barclasico:

Tror vi får vänta till det blir officiellt o se alla detaljer.
Barcelona Barclasico
2015-08-13 00:23
Barcelona B winger Adama Traore (19) will sign a three-year deal at English club Aston Villa. [l'esportiu]

Wtf.. hur blir det med Buy-back option?
Barcelona Amo.38
2015-08-12 23:30
Känns som Pep skjutit sig i foten med sin envisa filosofi. Den funkade i Barca men han verkar ha det otroligt svårt att anpassa sin fotboll borta i Tyskland. Inte så mångsidig tränare som jag velat tro innan.

När han signade för Bayern trodde jag han skulle göra dunder succé, men jag har svårt att se honom ta Bayern till det nästa steg som så många förväntade sig.
Annons: