/spanien/barcelona/forum/21054.aspx/spanien/barcelona/forum/21054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-15 23:28
Ah tycker vi borde värva den unga bosniska mittfältaren Miralem Pjanic från Mets i franska ligan han är född 1990 som Bojan och han är sjukt bra.
Barcelona Myrran
2008-05-15 23:28
Bojan.Messi.Etoo

Nej, inget är officiellt ännu så bara rykte än så länge. 26 år har jag för mig.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-15 23:22
E det sant :D ???
ÄR han klar ??

Hur gammal är han tackar för svar :D
Barcelona Dizzy
2008-05-15 23:04
Fan vad jag kommer sakna Deco:( Han är motorn för Barca. Tack för allt Deco!

Visca Deco!
Barcelona FCB_armin
2008-05-15 23:03
Visca EL Barca

Det är väl inget snack om saken?
Ronnie är en legend i klubben, och kommer alltid att vara. Bara för det skall jag titta på den katalanska dokumentären när han var ny i klubben.
Barcelona Killuminati - Kill the lluminati
2008-05-15 22:59
Ronaldinho får väl räknas som en av de stora legenderna. Han har gjort så mycket för klubben så han förtjänar den statusen.

Maradona verkar gilla Ronaldinho otroligt mycket i varje gång han nämns så ger han komplimanger, han kanske ser lite av sig själv i Ronaldinho.
Barcelona petersays
2008-05-15 22:42
Ingen kan ersätta Deco. Låt gubbfan spela tills han är 50.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-15 22:31
Visca EL Barca:

En av de absolut största inom klubben, utan tvekan.

Malique: Härliga ord från Maradona! Hoppas ledningen lyssnar.
Barcelona Visca EL Barca
2008-05-15 22:27
vem här inne tycker att ronaldinho är en legend för Barcelona?
Barcelona malique
2008-05-15 22:18
Diego Maradona says selling Ronaldinho would be the greatest mistake in Barcelona's history.

Click Here!
The former Barca star declared: "The right thing to do would be to help him recover (from his injuries). I don't think Dinho needs to ask for forgiveness from anyone. In fact, it's the opposite. There are leaders and people at the club who have a lot to be grateful to Ronaldinho for.

"If they were to let him leave, it would be the most serious mistake in the history of the club. More serious than my departure and those of Romario and Ronaldo. Ronaldinho exceeds all."

Barcelona Valdés
2008-05-15 22:17
JAG; detsamma!!

Alvès är en av mina favoriter. En grym passningsspelare, näst bäst i la liga efter Ronaldinho, och med en vinnarskalle à la Deco för tre år sedan.

Talang finns det redan i massor men man behöver tillsätta just vinnarmentalitet, och det är något som ledningen borde ha förstått redan för 2 år sedan. Spelare som redan vunnit allting behöver utmanas av nya och fortfarande hungriga spelare.

Mardrömsvärvningar efter de rykten som just nu svävar omkring i diverse ”skittidningar”;

Lahm – för att han är lika dålig som Belletti var i positionsspelet. Chivu – för att han är en ”glaslirare” som saknar klubbkänsla, han verkar kunna göra vad som helst för pengar. Lucio – är gammal och saknar erfarenhet ifrån spanska ligan. Paulsen – är inte tillräckligt bra för ett lag som vill vinna allt. Palacio – för att han saknar erfarenhet ifrån någon europeisk toppliga och stjäl plats ifrån egna talanger. Trezeguet – är för gammal och Adobayor för att han är ett osäkert kort (oneseasonwonder!?) - alla de spelare som vi värvat ifrån Arsenal har dessutom floppat mer eller mindre.

Önskevärvningar i samma ”skittidningar”;

Alvés, Piqué, Amorebieta eller Garay, Silva, Güiza och Benzema. En ny målvakt hade jag inte heller blivit jätteledsen om man värvat. Med undantag av Güiza är alla väldigt unga, och bara Benzema saknar erfarenhet ifrån spanska ligan. Samtliga är också extrema talanger. Flera har redan också sett till att vinna titlar.

Jag hoppas och tror att Guardiola spelar med ett 3-4-3-system ( jo, jag vet.....bara en lek med siffror men ändå!!) och nedanstående spelartrupp. Reserverna står inom parantes.

Ny (Valdés), Puyol (Piqué), Amorebieta/Garay (Marques), Abidal (Milito, som är given i en startelva när han är skadefri), Alvés (Egen talang), Touré (Marques, blir reserv också på denna position), Iniesta (Xavi, eller annan egen talang som plockas upp), Silva (Sylvinho), Messi (Bojan), Eto´o/Benzema (Güiza) och Güiza (Gai).

I en perfekt värld skulle Ronaldinho hitta tillbaka till sin hysteriska form ifrån 2004-2006 och fortfarande bära en Barcelonatröja, men det är nog att hoppas på aldeles för mycket. Klubbledningen skulle inte heller behandla Eto´o som smuts utan gått ut i tidningar och dementerat de transferrykten som just nu finns överallt. Eftersom man inte gör det är det troligt att också han kommer att lämna.

Vad tror och hoppas du på själv?
Barcelona Ghazza
2008-05-15 22:16
Bojan har inte haft en ledig stund på två år. Hans deltagande i alla landslagsuppdrag i olika ålderskategorier har varit jobbigt. Är det så fel att han vill vila?

Dessutom kommer hans chans igen, det vet han om.
Real Madrid Shi
2008-05-15 22:10
denne Bojan måste ha ett riktigt svagt psyke om han tackar nej till att gå till EM, OM det stämmer dvs.

Hur kan man se en sådan utmaning som något påfrästande och inte som något oerhört kul?
Barcelona Ciao-V
2008-05-15 21:29
La madridista//
Deco lämnar FC Barcelona eftersom klubben har sagt til hans agent att leta en annan klubb för honom. Klubben har talat med hans agent och sagt att det är dags att röra på sig. Deco säger det själv i Videon.
Han säger också att han är stolt över sin tid i FC Barcelona. Men nu måste han söka mig till någon annanstans där han är önskad. Inget konstighet med det.
Deco kommer att spela i EM under sommaren sedan kommer han troligen att hamna i stor klubb. Troligen i Italien där klubbar är intresserade.

En hygglig kille är han. Jag kommer att sakna hans temperament...
Barcelona kungfurre
2008-05-15 21:28
Jag har ett tag tänkt på en framtida värvning av en defensiv mittfältare. JAg kom då på ett namn som jag tycker verkar intressant... VAd tror ni om Banega i Valencia? Han har fått lite speltid med nya tränare och verkar inte särskilt uppskattad. dags att hugga vad tycker ni? Detta mest tänkt som en backup för Yaya och även en värvning för framtiden.
Real Madrid La madridista
2008-05-15 21:15
På marcas första sida är det en video med Deco där han säger att han lämnar er. Han säger blandannat att han alltid sagt att han vill vara där man vill ha honom, så tydligen känner han sig inte önskad längre. Och han lämnar inte för att folk vissla ut honom.
Barcelona Salcini
2008-05-15 21:06
Ämne: Tycker det verkar va....
OM jag fattar dig rätt så vill du alltså se resorna mitt under säsongen? Eller vill du se dom direkt efter säsongen, då spelarna är trötta och suktar efter vila?
Barcelona Et0
2008-05-15 20:55
Ämne: Tycker det verkar va....Vad är det för skillnad mellan en Asien-resa och en USA-resa? De är väl lika dåliga båda två? Att lägga dem tidigt skulle vara en lösning men spelarna vill ha så lång semester som möjligt.
Barcelona Smogen
2008-05-15 20:48
Tycker det verkar vara ett riktigt bra avtal. Tror det kommer gagna Barcelona både sportsligt och ekonomiskt. 6 matcher över 5 år är ju som Myrran sa inte särskilt farligt. Dessutom går det ju att förlägga matcherna så att de inte stör försäsongen. Det vi inte behöver däremot är en ny asien resa som försäsong. Det vore katastrof tror jag...
Barcelona Myrran
2008-05-15 20:36
Salcini

Verkar inte vara så farligt iaf. 6 matcher över 5 år. 3 matcher två gånger bara så är det löst och vi får ekonomsika fördelar i Nord Amerika. Men man kan ju undra vart det sportsliga kommer in i det hela. Vet att Laporta älskar klubben men är det klubben som företag eller som klubb?
Barcelona tribente_magico
2008-05-15 20:14
nån som sett mycket av palacio?, o kan säga om han passar i barca eller inte, såg några filmer på han på youtube, o på dom så vare inget o hänga i julgranen iaf, men har säkert fel. nån som har en bra film på honom?
Barcelona Salcini
2008-05-15 20:01
Laporta verkar ju i alla fall inte lyssna på några av oss här inne. Han tror verkligen att pengar löser alla problem. Laporta måste helt klart bort! Han är alldeles för inriktad på att tjäna så mycket pengar fortfarande, trots att Barca idag har en stabil ekonomi efter förfallet i slutet av 90- början av 2000-talet.
Barcelona Remi
2008-05-15 19:51
Palacio kan vara den striker/ytter som vi söker. En spelare som kan bryta mönster. Han kanske är för dyr, men vi får se vad som händer till silly season.
Barcelona Remi
2008-05-15 19:40
Yaya Toure har lämnat sjukhuset och kommer att vara borta från all träning i 6-8 veckor.

Hoppas han återhämtar sig och att allt går som det ska, så vi ska se han kriga igen på vårt mittfält.
Barcelona A.Gaudi
2008-05-15 19:33
Palacio verkar vara på väg in. han har varit argentinska ligans hetaste spelare i kanske 3 år nu. riktigt bra är han. När jag var där förra året så var hans namn det kanske vanligaste tröjan i landet. där har ju varannan person fotbollströja i princip och palacio var överallt. Boca Juniors största stjärna, efter riquelme då.

som jag förstått det, såg några få matcher.. så håller han till mest ute på kanten och gillar att vika in. sedan har han en rätt bred repertoar, skjuta, dribbla, passa, krossa m.m.

den enda nackdelen var väl att han hade en riktigt töntig frisyr då :).. en liten hästsvans ungefär.
Barcelona jogabonito_barca
2008-05-15 19:32
ersättare till Deco - Diego? men jag tror inte att Diego är en tvåvägsspelare vilket vi behöver. Har ingen aning vem som kan bli en bra ersättare till Deco.

Kolla länktips... nån som vet Palacios kvaliter? Hur bra är han?
Barcelona JAG
2008-05-15 19:14
First off, Deco lämnar. Tack Deco. Next!?
Barcelona 2bbbe
2008-05-15 18:54
j. moutino i sporting vore en intressant spelare att värva.
Barcelona tarrak
2008-05-15 18:03
L.Messi19

Ingen fara. Tänkte bara att det kan vara bra att tänka på nu när SS börjar. Då är det ett minimikrav att åtminstone berätta vad länken handlar om, annars slutar det med att tio persm sitter och postar samma skvallerlänkar om och om igen. Sov gott! :)
Barcelona L.Messi19
2008-05-15 17:56
tarrak

Ursäkta mig, såg att det blev lite sånt, är väldigt trött borde gå och sova snart.

Iallfall det är för tidigt att säga något om Alves för någon skriver att han är klar medan en annan skriver att han inte kommer att säljas..
Annons: