/spanien/barcelona/forum/21052.aspx/spanien/barcelona/forum/21052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-05-18 21:35
Cristocea/
Det är klart att han inte passar längre i landslaget.
Han räcker inte till nu längre. Och det finns bättre än honom idag.
Men det är tråkigt ändå för de som gillar honom.
Och jag hoppas bara att det vänder igen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-18 21:34
Cristocea

Man behöver inte vara snabb för att lyckas i spanien, har man spelsinnet teknik så brukar det gå hyffsat bra om inte bra.

ZLatan har det som krävs för att spela i la liga men passar inte in alla system såklart.

Vi är inte i behov av honom hur bra han än är, sen så har vi det bra på anfalls sidan så det lär aldrig hända ändå att ledningen tokvärvar på anfallsidan precis.

Nu syftar jag inte på att du ville ha han hit, ville bara klargöra det för de som syftat att barca skulle vara intresserade.

Sättet han spelar passar inte in i dagens barca, inters anfallare är inte de mest rörliga precis, visst kanske de fått direktiv men den dåliga rörelsen är självmord i spanien.

Fan va långt inlägget blev my bad .....

Barcelona Cristocea
2008-05-18 21:30
Argentina sörjer inte Aimar. Visst skulle Aimar vara den nya Maradona. Men i mina ögon har Argentina fått fram spelare som är bättre i stort sätt än Aimar, Pablo passar inte ens längre i Argentinas landslag.

Jag tror dock Zaragoza kommer dominera segunda och kommer att komma tillbaks. De är alldeles för bra andra division.
Barcelona barcadinho
2008-05-18 21:26
Jag kan inte låta bli och tycka lite synd när man ser Pablo Aimar i den här situationen.
Han som skulle vara den nya Maradona och kom som ung kille till Valencia. I början gick det bra och de vann titlar. Sen från ungefär 2004 började det gå ner för killen. VM 2006 i Tyskland var katastrof för honom. Han funkade inte längre bra i Valencia och han hamnade i Zaragoza och nu till en sån bottennivå. Tråkigt, väldigt tråkigt.
Jag har alltid gillat den här grabben och jag hoppas att hans kariär vänder uppåt igen. Han är 28 år och han har fortfarande en tid att visa vad han kan.
Jag hoppas på ett bättre slut för hans kariär.

Och Zaragoza och med en sådan spelmaterial - jag begripper ingenting.
Så är det - ibland får man positiva överaskningar och ibland negativa.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-18 21:23
Ni snackar om zlatan som om det är aktuellt på något sätt, tror ni verkligen att inter släpper zlatan, eller att zlatan vill hit

Även om han skulle vilja komma hit, vill vi verkligen lägga så mycket pengar på honom? Nej tack, om vi ändå ska satsa på en spelare , så är det kaka, chansen borde ha ökat nu när milan inte tog 4:e platsen, och tror att kaka vill ha nya utmaningar
Barcelona Cristocea
2008-05-18 21:20
Zlatan är alldeles för slö för spansk fotboll,speciellt i Barcelona. I Italien har han sekunden på sig att spela sitt spel, i Spanien. Nix
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-18 21:10
Av respekt för Zaragoza kanske man inte ska börja rabbla upp namn man kan tänka sig köpa ifrån laget, lite hänsyn får man väl visa?

Barcelona Gaucho_10
2008-05-18 20:56
Hemskt att zaragoza åker ut , men nu är det rena rama buffet

Spelar som Aimar, D.Milito , R.Oliviera osv är för bra för segunda , varför inte köpa D.Milito eller Aimar?
Barcelona Ciao-V
2008-05-18 20:56
J*drar;. Då var det kört för Zaragoza. Väldigt synd om spelarna. Klubben skiter jag i men spelarna, de kvaliteer som de besitter. Aimar, Milito, Oliviera, Zapatier. Garcia...
Synd!
Vad händer med deras kontrakt med klubben? Upplösas den i och med att de åker ner i segundan?
Barcelona FCB-messi
2008-05-18 20:53
Real zaragoza åker ur, spelare ni tycker vore ett bra köp? För att spelarna borde bli rätt så biliga.
Kwake
2008-05-18 20:44
Jag kan säga så här att ni kommer iallafall inte få någon från Arsenal i sommar.
Barcelona bearlakeyours86
2008-05-18 20:25
Moutinho vill jag ha till Barca.
Veloso verkar ju dra till England.
Sen om Zaragoza åker ur, tar jag gärna Diego Milito.!
Barcelona FCB-messi
2008-05-18 20:22
mallorca leder med 2-1 över zaragoza. och zaragoza på väg ner. tycker synd om dem.
Barcelona FCB_armin
2008-05-18 20:18
Messidinho_10

Blir det inte för mycket stjärnstatus, tror du?
Vi är påväg att bli det Real som spelade för två-tre år sedan.
Barcelona Messidinho_10
2008-05-18 19:41
Fan vad jag skulle vilja se Zlatan i vårat lag tänk er Ronnie/Henry-Zlatan-Messi det hade smakat mumma :P Vi skulle kunna göra ett byte Eto, deco + nån till mot zlatan. Tänk Laporta tänk stort.
Barcelona barcadinho
2008-05-18 19:38
Ämne: Tror ni det ligger n....
Dojjan/

Jaja, fotbollskanalen.se skriver enligt Marca.
Men går man in i Marcas webbsite så ser man inte en enda artikel om antigen Van Persie eller Walcott till barca (inte idag eller igår eller förigår).
Så jag vet inte vad de menar med "enligt Marca"?
Menar de kanske Radio Marca?

Zaragoza ligger illa till igen. Tråkigt.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-05-18 19:29
Ja av alla spelare det ryktas om så önskar jag mig mest av alla Alves och Moutinho, faktiskt. Moutinho känns faktiskt som den enda värdiga ersättaren för Deco just nu, och ung är han också.
Barcelona Ciao-V
2008-05-18 19:02
Rykte hit och rykte dit. Det är silly säsong och det går massor av rykten, som sagt.

Angående vem bäst skulle kunna ersätta Deco skulle jag hellre vilja ta in Moutinho(Sporting) än Keita(Sevilla). Han är yngre och tekniskt begåvad men också målfarlig.
Så in med Moutinho helst som är lite mer än Deco. Se länk.
Barcelona Evička
2008-05-18 19:00
Ämne: Vart håller matchrap....
Det undrar jag också!
Deportivo Denari
2008-05-18 18:48
Vart håller matchrapporten hus?
Barcelona Smogen
2008-05-18 18:24
Ang. Etoó skriver idag "Goal" så här i en av sina artiklar,

"Barcelona are said to be in the market for a new striker, despite Samuel Eto'o's claiming he does not want to leave..."

var dom har fått Etoós uttalande ifrån har jag dock inge aning om. Men man kan ju hoppas att det stämmmer. Vill han stanna finns det absolut ingen anledning att släppa honom. Denna säsongen har han trots allt sitt högsta målsnit sen han kom till barcelona.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-18 17:59
Känns lite sisådär att värva Benzema. Visserligen en bra fotbollsspelare som kan bli bättre. Men med Eto'o och Henry kvar så känns det nästan bara överflöd. Jag skulle vilja ha Benzema i Barca, men efter EM tror jag att hans värde kommer att höjas och storklubbarna stå och vifta med pengarna. Benzema verkar vara lite av en Txiki-värvning och ingen Guardiola-värvning.

Känns som vi inte har kommit någon vart om vi köper Benzema utan att sälja någon av Henry eller Eto'o
Barcelona kevina
2008-05-18 17:50
kul att se Rijkaard glad igår....Längtar efter nästa säsong.
Barcelona Rambla
2008-05-18 17:45
Dojjan:

Det har jag svårt att tro. Spansk press spekulerar nu i nästan varje spelare som finns i andra toppklubbar i Europa. Till 99% av de ryktena finns det ingen grund för. Jag tror mer att det är de egenskaperna som spleare de där två besitter som Barça är ute efter.
Barcelona Myrran
2008-05-18 17:44
Dojjan

Tvivlar på att det stämmer.

1. Marca har skrivit det.
2. Walcott och Van Persie? Nje...
3. De spelarna i Arsenal som kan komma hamna i Barca är väl Adebayor, Hleb och Fabregas. Den sistnämde är nog mest osannolikt.
Barcelona Ciao-V
2008-05-18 17:39
Ämne: Skön bild med Crosas....Benzema är nummer 1, vad jag förstår, om Eto'o skulle lämna. Han kommer att kosta dock några miljoner mer än vad klubben kan få in på Eto'o.

Tycker personligen själv att det inte finns någon anledning av att släppa Eto'o om han själv vill stanna. Ingen aning om hur hans inställning är efter den där busvisslingen.

Eto'o har inte spelat i många matcher i år. Men han håller bästa snittet i ligan. Inte är det hans fel att det har gått som det har gjort.
Dojjan
2008-05-18 17:38
Tror ni det ligger nån sanning i detta?
Barcelona r.Hyder
2008-05-18 17:30
Crosas är skön :D Tror det är bäst för honom själv att stanna i Lyon en säsong till för att få lite kött på benen för att säsongen efter komma tillbaka till de nya mästarna :D
Barcelona Saman.
2008-05-18 17:22
Bilden säger allt Benzema är vår nästa säsong! ;D
Barcelona Rambla
2008-05-18 17:20
Skön bild med Crosas och Benzema. Benzema håller i den katalanska flaggan. Vad är det för tecken han gör med högerhanden då? Är det möjligen: Slå mig en signal Txiki? ;)
Annons: