/spanien/barcelona/forum/21051.aspx/spanien/barcelona/forum/21051.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol
2008-05-16 20:30
petersays: Forumet är väl till för att spekulera? Eller får man bara skriva saker som är publicerade av Barcelona.com eller?

Angående Materazzi ryktet så skrattade jag först åt det men om man kan få honom mer eller mindre gratis så kanske det inte är så dummt framförallt för sina ledar egenskaper.
Barcelona Cristocea
2008-05-16 20:17
CARLES PENAL. EL NUEVO PUYOL! Frankrike kommer aldrig få fram en etnisk fransman längre i landslaget.
Barcelona petersays
2008-05-16 20:06
Nä hörrni. Nu känner jag att det här forumet inte har så mycket att ge förutom spekulationer och och fantasiuppställningar, och det är mäkta tröttsamt.

Så tack och hej sålänge så hörs vi om några månader när det börjar bli lite riktiga nyheter från klubben istället för spökrykten från Sport m.fl.
Barcelona FCB-messi
2008-05-16 20:04
målskytt bland annat är a-lags aktuelle thiago.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-16 20:01
Från SPORT:

En la portería no habrán novedades porque Valdés seguirá bajo los palos y Jorquera será el portero suplente, ya que Pinto regresará al Celta tras no ejecutarse su opción de compra.
Lo que está claro es que el proyecto de Guardiola ya ha empezado a andar y poco a poco se irán conociendo todas las piezas de su renovación.

Valdés Fortsätter, med Jorquera som back-up!
Barcelona FCB-messi
2008-05-16 19:57
Just nu spelar spanien-frankrike u17 på eurosport, spanien leder med 3-0 i andra halvleken.

4-0 nu.
Barcelona FCB-messi
2008-05-16 19:56
Just nu spelar spanien-frankrike u17 på eurosport, spanien leder med 3-0 i andra halvleken.
2008-05-16 18:40
Jag läste just det, Synd men förståligt att han känner sig sliten. Ändå kul att han blev uttagen, han går en stor framtid till mötes!
Barcelona PILMÀ
2008-05-16 18:36
Ämne: Är det helt uteslute....
Han tackar nej eftersom han känner sig sliten.
Barcelona PILMÀ
2008-05-16 18:35
Palacio vs Milan!
Barcelona Smogen
2008-05-16 18:31
Visst, Deco har kännt "mätt" de senaste säsongerna, men jag tycker det är sybnd att han lämnar därför att han styr Barcelonas hela lag på ett otroligt duktigt sätt. Han dominerar mittfältet på mer sätt än när han håller bollen. Han dirigerar de andra spelarna, visar när folk ska anfalla och hur folk ska försvara, kort sagt, han har styrt barcas spel på plan och jag tycker han är bättre på det jobbet än någon annan.

Visst, det har varit besvärligt att inte ha ronaldonho i år, men jag tycker de största svagheterna har varit på mittfältet, när Deco var där såg han till att barca pressade motståndarens bollhållarekonstant under matcherna, man tog bollen och kunde anfalla igen. Denna säsongen, utan Deco, har man backat hem och försökt bryta passningar eller skott eller erövra bollen nära eget straffområde, inte alls som för två säsongerssedan.
Det tillsammans med Ronaldinho är en av de största orsakerna till att det gått så otroligt dåligt för Barca sista tiden.
2008-05-16 18:31
Är det helt uteslutet med Bojan till EM nu alltså?
Barcelona Suñol
2008-05-16 18:00
Rambla: Ja det är intressant det där med att ersätta Deco med Keita jag ser några skillnader.
Keita kontra Deco: + Bättre skott, kraftfullare något snabbare och nickstarkare. Men jag tycker han inte har alls samma blick för spelet och inte samma teknik men det får väl vampyren och Xavi stå för då!

Qanii: Nej jag skojar inte men det är bara vad jag tror.
Barcelona Rambla
2008-05-16 17:46
Suñol:

Dessvärre så är det nog så när det gäller Samu. När spelare som Marquez som inte gjort annat än åkt i skyttetrafik till Madrid för att umgås med sin flickvän, kommit försent till träningar och varit nästan konstant skadad, får stanna trots det så undrar man ju hur Txiki resonerar.

Yaya går ingenstans, senast idag kan man läsa i EMD hur Pep vill ställa upp sitt lag. Han vill ha detta mittfält: Iniesta, Xavi, Yaya och Keita. Där Keita ska ersätta Deco.
Barcelona Qanii
2008-05-16 17:45
Ämne: Qanii: Jag vet flera....
och jag vet flera som tycker han vart bättre det här året..

Så man man säljer lejonet för han inte vart smidig på grund av sina kommentarer utanför säger du? Han festar inte innan matcherna kommer inte sent till träningarna och sköter sig. Men istället för att snacka med honom så säljer man honom pågrund av sina komentarer?skojar du!
Barcelona Suñol
2008-05-16 17:40
Rambla: Jag tror att dom säljer Eto'o men mest på grund av att han inte varit allt för smidig i sina kommentarer utanför planen.
Snacket om att byta Yaya mot Adebayor är skrämande också helt fel i mitt tycke.

Real Madrid tweed
2008-05-16 17:36
Qanii: Jag vet flera United-supporters som skulle säga att Ronaldo var bättre spelmässigt förra säsongen.
Barcelona Qanii
2008-05-16 17:22
Namn: Gattuso #8 » Svara inlägg
Länktips: www.goal.com/en/Articolo.aspx?...
Sänt: 2008-05-16 14:16
Milan är nu efter Eto'o igen, vem skulle passa bättre in i milan? en skadad r10 eller en kamerunsk diva?

Diva? Kan hålla med att för några år sedan var han divig men har vuxit och blivit lag spelare till 100% det vet vi alla barca fäns! Och det här ska komma ifrån ett lag som har pippo i sitt lag. Hjälp säger jag bara....
Barcelona Rambla
2008-05-16 16:52
Suñol:

Milan är en snålklubb som nästan bara signar spelare på fri transfer, undantaget Pato. De säger sig vilja bjuda €20m för Eto'o och försöker framställa sig själva som givmilda. När det gäller Eto'o är andra klubbar beredda att lägga upp minst 5-10 miljoner extra för honom. Milan som från den ena dagen till den andra helt ändrar fokus på vilka spelare de ska värva. Helt plötsligt är de nu åter igen intresserade av Eto'o.

Jag hoppas verkligen att Samu stannar. Det verkar som om han tidigare varit lite småirriterad över att alla inte jobbar för laget, med tanke på hans kommentarer om hur mycket vissa tränar förra säsongen. Han själv, oavsett hur dåligt han spelat, har alltid gett allt på planen och alltid varit en lagspelare när det gäller det defensiva slitet. När nu Pep tar över och som det verkar lägger stor vikt på inställning och löpvilja hos spelare, så tror jag att det hade passat Samu perfekt. Han backar inte undan för det ansvaret, det är jag övertygad om.
Barcelona Suñol
2008-05-16 16:45
Är det någon mer som blir irriterad på Milans snålbud på våra spelare? Jag tycker vi skiter i Milan och låter Ronnie stanna. om han inte vill gå någon annanstans så får han gå som fri transfer till milan om han nu vill dit så jävla gärna. Sedan är jag tveksam till försäljningen av Eto'o och ska man släppa honom så fyller knappast Adebayor eller Palacio den luckan. Villa hade varit något och Benzema lär aldrig komma.
Barcelona labarca3
2008-05-16 16:40
jag hoppas värkligen att det bli barcelonas år nästa år

ÄlskaBarcaaa 3
Barcelona Qanii
2008-05-16 16:39
Ämne: Qanii: Ronaldo var f....
Han var inte lika dominerande som i år! Och för att en spelare ska kunna dominera så måste hela laget spela bra och funka. Det som pusselbit Ronaldo har var grym iår men så har hela united spelare som vidic tevez har också spelat in. Alla lag och spelare har sina upps and downs det måste man tänka på. Det finns inget lag som dominerar år in och år ut. Det va inte barcas år de här året och förra för hoppas på nästa. Om nästa år inte funkar så får vi hoppas på året efter det.
Real Madrid tweed
2008-05-16 16:24
Qanii: Ronaldo var fantastisk förra säsongen också. 23 mål och 20 assist (betydligt fler assist än denna säsong) gjorde han då.
Barcelona Qanii
2008-05-16 16:06
Ronaldo är en mycket bra spelare som har haft jätte säsong men bara för det tycker jag inte vi ska köpa honom. bara för att han har vart bra det här årtet så betyder det inte att han kommer hålla samma klasss nästa år eller hur?innan den här säsongen om jag hade sagt att ronaldo kommer göra si och så många mål och va så här bra ingen hade trott mig tror jag faktis! Han kommer ALDRIG hålla samma nivå nästa år han har vart omänsklig det här året tar inte de ifrån honom. Men aboslut inte Ronaldo till Barca. Sedan Benzema hit och ditt han ni ens sätt killen spela en hel match? mena inte youtube klipp där ni ser han göra mål!Hälften här visste inte vem han va för 1 år sedan. Han är duktig men han är också en spelae som blommat ut det här året han ka va skit nästa år man vet aldrig kanske vara super bra också! Men vi har redan en spelar av världs klass där lejonet de behövs ingen benzema. Vi har messi de behövs ingen ronaldo.Varför tror ni man har satt prislapp på €40m på lejonet? de inte små summer vi snackar om då måste han vara duktig också, så ja fattar itne på mig ledningen.

Vi behöver nya fys tränare som piskar spelarna bra assisterande tränare och tränare som får igång spelarna. mister var bra men han hade inte lika bra assisterande tränare som när vi vann allt. De bara spelare några som ska bytas ut och köpas in.

Sedan behöver vi skärpa till oss där bak vi släpper in onödig mål i sista min och spelar darrigt där bak. Valdes behöver få en konkurrent så att han skärper till sig.

Barcelona WibbeW
2008-05-16 16:02
Ingen som hört fler rykten om Karim Benzema?
Nu är jag nog dåligt uppdaterad men det snackades väl om honom tidigare i år?
Barcelona Salcini
2008-05-16 15:54
Ämne: Det är helt acceptab....
Vad, de senaste åren, har sagt att bästa laget på pappret vinner ligan? Är det inte det som varit problemen för oss de två senaste åren, framför allt i år, och real under deras "krisperiod". Man har helt enkelt haft för många stjärnspelare i laget. Jag vill verkligen inte ha C. Ronaldo, tycker han är en diva som bara bryr sig om pengarna, tack för att vi har Messi som är raka motsatsen.
Barcelona Shidenn
2008-05-16 15:52
Holländaren
På tal om revolutionen till nästa säsong. Det är för ett stort ord att användas. En revolution i barca hade gjort att vi laget hade behövt ett par år på sig att vänja sig vid de andra spelarna. Sen att det funkade med Rijkaard är nog av slumpen.
Barcelona Holländaren
2008-05-16 15:08
*edit* uj, dubbelt
Barcelona Holländaren
2008-05-16 15:08
Det snackas om en massa spelare som vi redan har gott om. David Silva är bara en Iniesta i disguise och Villa har en spelstil som till stora delar påminner om våra andra offensiva alternativs spelstilar. Dani Alves (eller Philip Lahm om man vill vara mer ekonomisk) och Adebayor hade däremot varit spelare som bidragit med ny kraft.

En stor revolution som vissa varit inne på tror jag inte behövs. Sex-sju spelare ut och sex-sju spelare in. En liten revolution bara.
Spinbad
2008-05-16 14:43
Delarocha RIP Puerta:
Håller med dig, det behövs en rejäl revolution inom klubben. En del här verkar tycka att den ultimata strategin hade varit att behålla alla "stjärnor" och hoppas att de börjar gå på träningarna och att de börjar springa under matcherna. För mig är det en helt bisarr åsikt efter att ha sett hur det sett ut under den gångna säsongen. Det behövs massor av förändringar i sommar om laget ska bli något att räkna med.
Annons: