/spanien/barcelona/forum/21046.aspx/spanien/barcelona/forum/21046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mangi
2008-05-19 22:45
Ush vad jag ogillar att Laporta går ut med den här informationen om spelare och ledare!

Finner det riktigt osmakligt och totalt respektlöst!

Tänker köra en bojkott nästa år, så jävla besviken på hur det hela har sköts.

Ena året är du hela staden hjälte, för att senare bli utkastad på gatan. Man bör passa sig i Barcelona, fortsätter man så här kommer man inte locka till sig stora spelare!
Barcelona Rambla
2008-05-19 22:22
Lujàn:

Giovanis ankeloperation gick riktigt bra. Han kommer att behöva vila ca 1 månad. Det står bara att läsa om det på den spanska delen av den officiella websidan ännu så länge.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-19 22:12
barcadinho

Laporta har gått ut och sagt att Deco ska lämna.
Jag har även läst att Pique ska offentligen bli klar efter CL Finalen, vet inte om det är sant men jag tror nog det.
Barcelona barcadinho
2008-05-19 22:09
Garay är nog en Real spelare, eller i alla fall inte barcas. Barca verkar vara mer inriktat mot Pigue. Båda två är ganska lika varandra - långa, unga (samma ålder nästan), spelar central mittback eller till höger. De har nästan samma kvaliteter och för nån anledning så inriktar man mest mot Pique. Jag ser inte nån stor nackdel med valet.

Sen skriver många nåt i stil som "ledningen vill köpa" eller "ledningen vill sälja".
Den här gången (till skillnad från Rijkaard) så verkar det som om alla värvningar/försäljningar ska gå (godkännas) via Pep. Pep har det sista ordet. Det är han som kommer att bestämma vilka nya spelare vi värvar och vilka som säljes. Ledningen förbredder bara marken genom att öppna många dörrar och möjligheter. Man tar en kontakt med massa med agenter helt enkelt.

Att Pep har det sista ordet har kommit fram på ett och ett annat sätt på många artiklar, så jag tror att det kommer att bli så.

Sen att Etoó eller Deco har deklarerat att de vill lämna barca har jag inte läst en enda gång. De har aldrig kommit ut med ett sådant uttalande, som jag vet. Etoó har pratat förut om att han vill lämna i framtiden om inte barca vinner en titel (inte redan nu till sommaren). Och han menade att det blir bättre för barca så.
Etoó, Deco och också Henry har sagt flera gånger att de inte vill lämna, men de är förbredda att flytta om klubben vill inte ha de kvar.

Men igen - det blir nog Pep i slutändan som kommer att bestämma deras framtid.

Vi väntar på officiella värvningar nu och inte bara rykten hit och dit. Jag tror att i slutet på den här veckan så kommer vi se ett officiellt uttalabde om Pigue för att börja med.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-19 22:09
FCB_armin

Han har aldrig varit klar för oss.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-19 22:08
RONALDINHOO!!!!

Men hahaha, du länkar till fotbollskanalen som är en ända stor blaska.

Jag litar mer på officiella hemsidan än fotbollskanalen som har tagit allt från intervjun med Laporta och överdrivit som vanligt.

Gå till officiella och se intervjun med Laporta.
Barcelona FCB_armin
2008-05-19 22:07
petter.l

Men hur kan han vara klar när han var klar för oss i Februari?
Barcelona Rambla
2008-05-19 22:06
Ja det måste ju verkligen vara dagens sanning när den eminenta Fotbollskanalen skriver om det.
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-05-19 21:57
Kimpa_fcb//

Kolla länktipset! "Barcelona är i förändring. Pep Guardiola ersätter Frank Rijkaard som tränare. Och klubbens president är redo att låta fixstjärnorna Ronaldinho och Samuel Eto'o lämna klubben."
Barcelona Rambla
2008-05-19 21:56
Kimmpa:

Tja, först och främst för att Arsenal knappast vill sälja Cesc, dessutom så verkar han själv inte heller vilja lämna Arsenal.

Piqué lämnade ju faktiskt senare än Cesc, då Laporta redan var president medans Cesc drog iväg innan den nya ledningen ens hade tillträtt på riktigt. När det gäller Piqué så handlade det om något tjafs mellan Laporta och Piqués morfar som tidigare varit en styrlsemedlem inom den ledningen som föregick Laportas. Ett groll som antagligen är uträtt sen länge.
Barcelona Lujàn
2008-05-19 21:52
Någon som har koll på hur Giovanis operation gick och när han beräknas vara tillbaka igen?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-19 21:51
Rambla

Du kanske har någon koll på varför ledningen kan köpa tillbaks Pique men inte Cesc?
Båda lämnade ju på samma sätt.

Gaucho_10

Alltså ärligt, sluta skriv när du inte vet vad du skriver om.
Barcelona har inte sagt att de VILL sälja Eto'o, vart har du läst det?

Laporta har sagt:
“Eto’o is a player who is loyal to the colours, who sacrifices himself, who people like. The day he goes he deserves a big send-off and to leave with full honours.”

Vart i den texten står det att han VILL sälja Eto'o?
Barcelona 19
2008-05-19 21:29
Om Giovani säljs ser jag det som ett STORT misstag. Han kan bli riktigt bra, han har bara inte fått en så bra start den första säsongen i A-laget.

Själv säger han att man Barcelona säljer honom. Så vill han inte tillbaka, senare i sin karriär.
"Om jag lämnar, blir det för alltid. Jag är en som tror att om man blir såld så ska man inte komma tillbaka".

SÄLJ INTE GIOVANI!
Real Madrid petter.l
2008-05-19 21:21
Ja, Garay är klar för Real. Txiki har för övrigt bekräftat att Thuram, Pinto, Edmilson och självklart Ezquerro lämnar klubben i sommar.
Barcelona FCB_armin
2008-05-19 21:06
Vet inte om jag vågar tro på detta, men det står i fotbollskanalen att Real VÄRVAR Ezequiel Garay. Jag menar, var inte han klar för oss?
Barcelona Rambla
2008-05-19 21:03
Ska Dani Alves helt plötsligt spela vänsterback? Det känns aningen ogenomtänkt.
Barcelona andreasbarca
2008-05-19 20:59
Ska man storstäda i truppen? Då kanske man skall ta bort dom som verkligen inte tillför laget något, känns dumt att ta sälja spelare "bara för att". Som att visa att "nu börjar vi på en ny era, alla halvsunkiga spelare får vara kvar, men världsstjärnorna skall bort". Att byta ut nästan hela offensiven är på förhand dömt att misslyckas, i alla fall den första säsongen. Ett lag behöver spela ihop sig för att bli riktigt bra. Men visst laporta och resten, sälj Dinho, Deco, Etoó; dom är ju verkligen för gamla och för dåliga.

Ni som följt säsongen har väll ändå märkt att spelet har vart bättre med Dinho på plan, även fast det kanske inte var bländande spel. Men han drog ändå på sig 2-3 man och öppnade ytor. Ni missade säkerligen inte heller de matcher han spelade efter sin skada, då var han topp 3 på planen varje match. Ni kanske minns bicycletan? Utan snack var han på väg mot storform.

Deco; visst han känns lite långsam ibland, men han ÄR en motor på mitten. Det är stor skillnad på spelet när han är med och när han inte är det. Hans öppnande passningar har han nästan patent på.

Och Etoó, ja kolla målsnitte så behöver ja väll inte säga nått mer om honom.

Dock, och detta är självklart. Om spelaren själv vill lämna, ska man inte hindra honom. Försök överatala visst, men inte hindra.

Jag personligen ser helst att ska man städa, ska förljande bort.

Oleguer - behöver jag säga något?

Millito, jag tycker att han inte är den superback många vill få honom att verka vara. Jag tycker han är dålig i positionsspelet, och alldeles för slarvig med boll. Säkerhetsriks enligt mig.

Abidal - visst han är bra, dock passar han inte i Barcas spelfilosofi. Han har för dåliga offensiva kvaliteér. Jag tycker Sylvinho passar mycket bättre på vänstekanten, men ser gärna att Dani Alves köps in och tar den platsen.

Ezquerro - Känns onödigt att fylla ut bänken med honom, när han inte har det som krävs för att komma in och ändra en matchbild.

Både Millito och Abidal kom ju till förra säsongen, varför jag inte tror att man skulle sälja dom redan. Dom har ju inte varit dåliga, dock ska en klubb som Barcelona kunna ha bättre spelare än "genomsnittet" på sina positioner.
Real Madrid ronaldo-9
2008-05-19 20:45
Jag tror inte man köper in en sån spelare och lånar ut honom för att han är redo för större utmaningar. Det är alltid bra med breddtrupp speciellt i CL. Tror inte man köper honom och lånar ut honom.
Barcelona kungfurre
2008-05-19 20:45
Om Laporta säljer Etoó borde han ta en ordentlig funderare på om han verkligen borde sitta kvar som president, visst Ronaldinho kan man ju förstå att man vill sälja även om det svider att medge det. Men Etoó vad har han gjort dåligt iår? han har ju gjort massvis med mål trots kanpert med speltid. Utan Etoó vinns inga titlar. (Osäker källa jag vet)
Barcelona Rambla
2008-05-19 20:08
Ämne: Enl. Calderon, som f....
Ok, det återstår att se hur det blir med andra ord.

Hur som haver, Barça hade chansen att värva honom själva men de gjorde bedömningen att han inte var värd summan som var överenskommen och lade därför ner det hela. Skulle det visa sig i framtiden att han gör succé så får Laporta & Co helt enkelt skylla sig själva.
Real Madrid petter.l
2008-05-19 20:02
Enl. Calderon, som för övrigt bekräftade affären på Radio Marca för någon timme sen, är det ännu inte bestämt om han kommer att lånas tillbaka. Mao. får man väl anta att det inte är en del av den ursprungliga affären, utan en senare fråga och alltså inte inkluderat i priset.
Barcelona Rambla
2008-05-19 19:58
petter.l:

Tja, det beror ju på hur man räknar. Är €10m billigt om han lånas ut en säsong till Racing och samtidigt står för lönen? Slipper Racing att betala "hyra" för honom så är det ju ett riktigt klipp för Racing. Vad hade de behövt hosta upp för att hitta en likvärdig spelare att värva? Allt detta, förutsatt att det blir så, gör ju att hela affären kan räknas in någonstans mellan 15-20 miljoner istället.
Real Madrid petter.l
2008-05-19 19:53
Det kan ju också vara så att Real Madrid bedömde att han är värd 10 miljoner euro, vilket inte direkt är jättedyrt och trots allt fyra miljoner mindre än vad Barca hade att ta ställning till.
Barcelona Rambla
2008-05-19 19:41
Siempre Futbol:

Garay var inte tillräckligt intressant för Barça för man tyckte att priset inte motsvarade kvalitén på spelaren. Därför dog intresset från Barças sida. Hade man prioriterat honom så hade han varit värvad nu. Madrid däremot bryr sig allt som oftast inte om vad de betalar för sina värvningar.

Gustaf:

Av det jag har läst så har Samu själv sagt att han inte vill lämna, utan bara om klubben vill ha det så.

JAG:

Ville verkligen Torres till Barça? Det var väl mer så att han inte ville spela för någon annan spansk klubb just av respekt för Atlético?
Barcelona Ciao-V
2008-05-19 19:35
Ämne: Orsaken till alla ry....
Jag tror att ledningen resonerar som du säger, om Eto'o. Vill han lämna och söka sig till en ny utmaning, så vill man nog inte jävlas och ställa till för en spelare som har gett klubben så mycket.
David Villa skulle vara en bra ersättare. Han skulle nog passa så bra i Barcelonas spel. Däremot tycker jag inte att Güiza riktigt passar Barcelona.
Barcelona Gustaf
2008-05-19 17:51
Orsaken till alla rykten om en försäljning av Eto'o beror väl framförallt på hans egna uttalanden. Är det nu så att han absolut vill lämna är det ju faktiskt inte så mycket man kan göra åt saken. Nej tack till ytterligare en säsong med omotiverade världsstjärnor.

Jag tycker själv att Eto'o är det bästa realistiska alternativet som centerforwad, men som sagt det går inte att tvinga kvar honom om vi får ett vettigt bud. Förmodligen och förhoppningsvis resonerar ledningen på liknande sätt. Hur som helst hoppas jag verkligen man har koll på vad som händer med David Villa som är den ultimata ersättaren.
Barcelona JAG
2008-05-19 17:34
Valdés:

Viktigaste värvningen för nästa säsong var en rätt tränare. Precis som du säger så finns det
massor av talang, lovande ungdomar proppandes upp genom La Masia. Vad man behöver är vinnarmentalitet, hårdare disciplin och förhoppningsvis har man hittat rätt med Guardiola.
Vissa föds med att vara ledare och Guardiola är en.

Med Alves och Pique kunde man inte önskat bättre värvningar på försvarssidan. Dels att Alvés är världsklass samt att Pique är en lång, positionssäker, nickstark spelare, precis vad som behövs. Han har visat i Zaragoza att han är mogen för La Liga och Barca.

Vad tror du om Keita som verkar vara lite seriösare rykte?

Kan inte mer än att hålla med dig om allt du säger om önskevärvningar. De flesta är med erfarenhet från spanska ligan vilket har visat sig viktigt. Varför värvades Henry när en kille som Torres ville komma?!

Mardrömsvärvningar luktar lite värvningar à la Gaspart och känns att man ska ändra bara för att. Dem tror jag inte på och låter det va till rykten.

Ronaldinho skulle också vara kvar i min värld där han alltid ler och slår otroliga passningar så som till Guily på San Siro.
Barcelona Kallé
2008-05-19 17:32
Diego Milito, Nej tack.
Dani Alves, Ja tack.

Ska nog mycket till att det blir så men jag skulle vilja att både Ronaldinho och Eto'o stannar men (tyvärr) blir det nog så att vi spelar med Henry, Eto'o och Messi framåt nästa säsong.
Siempre Futbol.
2008-05-19 17:28
Madrid snor återigen lirarna fcb är sugna på. Skulle vi vilja värva Allbäck skulle RMD va där innan ;)
Real Madrid tweed
2008-05-19 17:22
Pique var okej, om än inte helt ordinarie, i Zaragoza, i United har han varit femte, ibland fjärde, alternativet på sin position. Siffran det pratas om är 6 miljoner pund (4 från början, de återstående 2 är prestationsbaserade), vilket är 7,5 miljoner euro enligt nuvarande kurs.

Och vad har D. Alves med Garay att göra? De spelar ju inte ens på samma position.
Annons: