/spanien/barcelona/forum/21039.aspx/spanien/barcelona/forum/21039.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-17 15:34
Rambla

Där är han, när man behöver en hjälpande hand så slår rambla til.
=)

Maximal otur men 2a säsongen tror jag han gör en dunder säsong. Lite för tidigt att fråga hur Guardiola tänker köra för system?

Läste nånstans att la masia lär ut 4-3-3 system därav så är katalanerna intränade i detta system stämmer detta?.

Barcelona Rambla
2008-05-17 15:29
Ride:

Onreee kostade €24m, inte 16. Du förväxlar antagligen pund med euro. :)

Precis som du skrev, så var det tänkt att han inte skulle spelas i början av säsongen utan tanken var att få honom 100% fit genom rehab. När nu Samu omgående skadade sig så fick han dessvärre spela allt för mycket redan från första stund jämfört med det var tänkt. Till slut kunde han inte längre göra sig själv rättvisa och fick därför också ta ett break och tvingades precis innan jul vila upp sig.
Barcelona Giovanni17
2008-05-17 15:25
e det inte tvärtom att bojan nobbar spaniens EM trupp än att spanien petar bojan? på tv4 text tv sida 306 står det att bojan blev petad från spaniens EM trupp.....
2008-05-17 15:24
Shidenn

Barca köpte inte henry för 250 miljoner, 16 miljoner euro motsvarar knappast 250.

Vi köpte en henry i dålig form samt halvskadad vilket sänkte hans aktier nämnvärt, 16 miljoner euro har jag för mig att det blev vilket motsvarar 150 miljoner kr.

Men övrigt så håller jag med, vi såg stundtals att Henry har mer att ge och ska få en chans till att bevisa sig.

Synd bara att han var tvungen att spela sig till form, han fick allså inte tid att spela in sig utan slängdes direkt in pågrund av skador och det påskyndande det hela. Aja hans 2a säsong blir dunder!
Barcelona Shidenn
2008-05-17 15:12
när ska vissa här inne förstå att Henry inte har kommit till barca för att lämna efter en säsong. För det första är Henry en storspelare som vill bevisa sig själv, inte nån jävla cassano som skiter i vilket. För det andra är ledningen inte korkade att de köper en kille för 250 miljoner och sen säljer honom, Och för det tredje och mest konkreta är att han har kontrakt i tre år till.
Barcelona Kallé
2008-05-17 15:10
Hur funkar CL kvalet (som vi kommer delta i) ?

Vi ska bara spela en omgång väl (den sista) och det är dubbelmöte mot ett lite mindre bra lag antagligen? I så fall bör det inte bli några problem.
2008-05-17 15:01
LIONEL-MESSI

Jag har inget emot drömelvor, men för er egen skull tänk logiskt.

Som det ser ut nu kommer vi att bli av med: Edmilson,thuram,deco,zambrotta

Allså har vi Bojan och henry kvar, glöm benzema och sådana typer vill ni inte se bojan eller vad är det frågan om?

Det är absolut inte anfalls sidan som behövs förstärkning!
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-05-17 14:53
valdes
alves puyol milito abidal
keita toure
xavi
messi Benzema Iniesta

skulle inte den här va bra eller ??
bojan hoppar in ibland iniesta å messi på kanterna som varierar tillsammans med giovani och en ny. Jag tror etoo henry ronney lämnar.
yaya keita defensiva xavi över dem asså centralt. gud och marquez och en till vill jag ska vara ersättare till dem här och variera lite för man måste ha en bred trupp. alves kommer in istället för zambrotta oleguer lämnar också. Glömde säga att edmilson och deco kommer ju lämna. thuram lämnar. Så alves pique kommer in sen några till tror jag kommer in
Barcelona FCB_Alex
2008-05-17 14:24
Ämne: Jag trodde bojan vil....
Jag tror både Bojan och hans föräldrar vill att han ska spela EM, Men eftersom han har spelat så många matcher de senaste 12 månader (64st) så är det snarare så att han måste vila och varken bojan själv eller hans föräldrar vågar riskera att han kör slut på sig själv. Jag skulle gärna velat ha sett Bojan i EM men jag tycker det är ett klokt beslut!
Barcelona r.Hyder
2008-05-17 13:58
Gerard Pique är en utomordentlig värvning om det är sant. Han är katalan, ung, lång och nickstark och en jävel till talang. Det är synd att han gick till Man U och inte stannade kvar i Barca för att slå igenom, då hade han haft mer respekt hos mig. Men vad fan, han är en väligt bra back. Skönt att ha en ung kille som kan ta sig an det fysiska spelet eftersom vi annars har 3 relativt korta spelare i Puyol (grym fysiskt ändå), Rafa och Milito. Thuram drar med största sannorlikhet. Grym värvning!
Barcelona Myrran
2008-05-17 13:34
El Mundo skriver att Pique har klarat den medicinska delen hos Barca. Ryktas om att han blir officiell efter CL finalen.
Barcelona Smogen
2008-05-17 13:08
angående MLS avtalet.
Så här är det, Barcelona behöver pengar, och eftersom man inte har några lukrativa tröjavtal som alla andra storklubbar i europa får man hitta andra vägar till att få in dessa pengar. Är övertygad om att MLS avtalet är ett utmärkt exempel på hur mankan göra detta, att marknadsföra sig på och tjäna mycket pengar.
Om man inte gör sådana här avtal kan alla här inne sluta drömma om spelare som Alves, Palaciao och Diego.
Då får vi istället lita till ungdomsspelare som Bojan, Giovanni, Crosas, Gai Asulin, Thiago etc....

6 matcher på 5 år är dessutom inte så farligt, vet ju inte exakt hur avtalet ser ut, men man kan ju klara av dessa matcher 3 åt gången något "mellan" år då det inte är EM eller VM.
Jag är strikt motståndare till sådana turneér som Asien matcherna i början av denna säsongen, men tror ändå det går att lägga 3 sådana matcher under sommaren utan att det gör någon större skada. Alla lag behöver ju spela några träningsmatcher innan säsongen drar igång, varför inte göra det i usa? Bara man inte gör det (som sist), kommer hem bara några dagar innan riktiga säsongen drar igång....
Barcelona Ronaldiinho
2008-05-17 12:43
Jag trodde bojan vilel själv inte delta i EM, men nu ståre på aftonbladet att hans föräldrar inte vill de.
Barcelona Abbe_
2008-05-17 11:52
L.Messi19

Vore riktigt dumt, med tanke på CL-kval.
Barcelona L.Messi19
2008-05-17 10:55
MLS och storklubben FC Barcelona har ingått ett femårigt samarbetskontrakt. Detta innebär bl.a. att det kommer att ordnas minst sex internationella matcher under denna femårsperiod.

USA turne i sommar`? :(
Barcelona Gustaf
2008-05-17 09:23
Färsk artikel om aktuelle Palacio här på SvenskaFans.

Även Sevilla är intresserade och enligt SPORT beredda att lägga 20 milj euro. Möjligt att Barça släpper förbi Sevilla om man har Keita/Alves på ingång.
Barcelona barcadinho
2008-05-17 09:18
Abbe_/

Jag håller med dig det du skriver om att Adebayor är inte snabb och superteknsik. Han är inte en sån typ. Det finns en typ som är mer små snabba tekniska anfallare och mer stora starka anfallare. Adebayor är klart mer av den andra typen (som t ex Van Nistelrooy, Crouch, Zlatan osv).
Nu vet vi inte hur Guardiola tänker och planerar, men det fanns lite signaler här och där att man önskar ha en sån typ av anfallare i truppen.
Men vi får väl se hur det blir.

En sak är ganska klart iaf och det att vinna titlar. Det finns inte garanti för nånting. Man försöker bilda en stark trupp till nästa säsong, men det finns inga garantier.
Man kan vinna en titel eller inte, nästan oavsett vem man värvar. Truppen kan vara stark på pappret, men floppa till slut i alla fall. Och tvärtom.
Men klart att man måste värva smart för att öka chanserna och vinna något.
De andra stora lag har också starka trupper och det blir nog fight igen på alla titlar nästa säsong.
Barcelona tarrak
2008-05-17 00:33
Ämne: När var det nu igen ....
Så vitt jag kan förstå så tillkännages truppen inte förrän på lördagen, då en av spanska landslagets läkare gått bort.
Barcelona Karlssoooon
2008-05-16 23:51
När var det nu igen Aragones skulle tilkännage em-truppen? Har för mig att de skulle ha skett idag..
Barcelona Hoshiar
2008-05-16 23:36
Det e skit svårt att gissa på en start elva som man tror kommer vara och gälla 08/09.

Man skriver en startelva som man tror sen dagen efter står det att T.ex . Barca vill ha ? den spelaren.

Silly Season kommer bli mycket spännande.

Ha det bra alla Culés
Barcelona Abbe_
2008-05-16 23:18
Truppen mot Murcia:

Victor Valdés, Puyol, Xavi, Gudjohnsen, Eto'o, Zambrotta, Pinto, Henrio, Giovani, Ezquerro, Messi, Thuram, Abidal, Oleguer, Bojan, Rueda, Fali.
Barcelona Abbe_
2008-05-16 23:05
Personligen tycker inte jag att Adebayor är så komplett. Vi är vana att se att spelarna från de afrikanska länderna är tekniska, men det innebär inte att alla är groteskt tekniska. Adebayor är stundtals vädligt bra vän med bollen, men hans teknik går att förbättra väsentligt, och det går i min mening få tag i bättre anfallare. Hans snabbhet skulle kunna komma till korta som anfallare i Barcelona. Med tanke på det snabba spelet så är det viktigt att vara snabb i starten, där anser jag att Adebayor brister. Självklart är han en duktig huvudspelare, och det är väl i princip det ända han skulle tillföra i Barcelona. Så enligt mig är han inte så komplett som barcadinho och SaM__- anser.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-16 22:57
Har en fråga!?, någon här inne som vet hur mycket vi kan få av dem spelarna vi säljer? typ hur mycket vi får för varje spelare som sägs vara väck? hade varit trevligt att få en sån lista, tror många här inne hade också tyckt om det =)....
Barcelona Suñol
2008-05-16 22:30
Cristocea: Jop jag förstog din poäng men jag tycker den är helt orellevant. Orkar inte gå in på historiska raljeringar och dylikt men jag tyckte påståendet var smaklöst.
Barcelona SaM__-
2008-05-16 22:23
Är inne på ditt spår jag med Barcadinho!

Adebayor är väldigt komplett. Skulle gärna vilja se han i Barca. Men vi får se vad som händer under sommaren:)
Barcelona barcadinho
2008-05-16 22:03
En sak innan jag fortsätter vidare med andra saker i kväll.

Jag förstår inte riktigt några här som ger kritik (negativ syn) på Adebayor.
Snälla - han är ju en komplett striker. Vad är det som fattas hos honom? Inget som jag ser det.
Stark, ung, lång, kanon bra huvudspel, bra teknik, hård skott. Kort sagt - en som skrämmer motståndarnas backlinjen.
Jag tar honom mer än gärna till Barca.

Om Etoó - det handlar inte bara om att han kan inte hålla munen ibland och slänger kommentarer. Det finns flera sådana i andra klubbar också. Men man tänker också på det faktum att han var skadad 6 månader gånger två de senaste två åren. Man är orolig för att hans fysik kommer inte hålla sig en hel säsong, plus att han kommer aldrig till samma form igen (ungefär som Fredrik Ljungberg).
Samma sak med Deco - man bedömmer så att han inte kommer till samma nivåer och form som tidigare.
Sen kan man ha fel med sina bedömningar. Det vet man inte för hundra procent.

Barcelona Cristocea
2008-05-16 21:04
Etnisk. Inte invandrare. Helt blodiga fransmän fanns inte i landslaget. Jag klagar dock inte, tyckte bara det var intressant fakta.
Barcelona Suñol
2008-05-16 20:31
Cristocea: Vad fan menar du med det? Zidane eller thuram är väl lika mycket fransmän som Papin eller Ginola!
Barcelona Suñol
2008-05-16 20:30
petersays: Forumet är väl till för att spekulera? Eller får man bara skriva saker som är publicerade av Barcelona.com eller?

Angående Materazzi ryktet så skrattade jag först åt det men om man kan få honom mer eller mindre gratis så kanske det inte är så dummt framförallt för sina ledar egenskaper.
Barcelona Cristocea
2008-05-16 20:17
CARLES PENAL. EL NUEVO PUYOL! Frankrike kommer aldrig få fram en etnisk fransman längre i landslaget.
Annons: