/spanien/barcelona/forum/21036.aspx/spanien/barcelona/forum/21036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-05-12 10:05
"Deco, que ha salido en el equipo inicial, ha sido sustituido en el descanso por Bojan. El centrocampista portugués ha salido del campo por unas molestias en los aductores."

Undrar om det stämmer, eller om det var för att publiken visslade.

Kurdfot, Balotelli spelar i ett lag som spelar bra, som inte har några problem. Medans Bojan spelar i ett lag som inte kan spela fotboll längre.
Hade Barcelona spelat som 2005/2006 så ska du se att Bojan hade spelat bättre också.
Kurdfot
2008-05-12 10:02
Förstår inte varför publiken blir arg. De var när bojan och santos kom in smo de vände och vann.

Hoppas barcelona lånar ut båda två, stör mig så jävla mycket på båda. Balotelli i Inter är klasser bättre än bojan.
Barcelona Criff
2008-05-12 09:51
Förstår inte alla er som jämför Barcelona med Newcastle och Arsenal osv.. Alla dessa lag, när jag väl har kollat, kämpar i 90 minuter. Dem slutar inte spela fotboll efter en 2 - 0 ledning och sen åker på stryk med 3 - 2, mot ett sämre lag dessutom.
Det är bevis på att något är fel och någon gör inte sitt jobb rätt.
Hur svårt ska det vara egentligen att vara ett utav världens bästa lag, men ändå inte veta hur man krymper ytor för att hålla en ledning?
Har aldrig varit med om något värre.

Alla dessa andra lag, dem springer, dem kämpar, dem hoppar in i närkamper, medans vårt lag spelar i 45 minuter, sen är det precis som dem inte orkar mer och bara ställer sig och slappar lite.
Det är pinsamt att se!
Barcelona Tompa
2008-05-12 09:46
Nu såg jag (tack och lov kanske...) inte debaclet i går men tydligen var det väldigt mycket buande redan från början. Min reaktion på detta är att det är fel att bua redan från början. När matchen startar och under dess gång ska man stötta laget. Men att man buar efter matchen är fullt förståligt, ja det är faktiskt helt rätt.

Ska jag byta klubb nu? Inte en chans! Är man riktig supporter byter man inte lag. Jag har följt Barca i 15 år och genomlevt den kolsvarta Gasparteran. Barca kommer givetvis tillbaka men jag är faktiskt beredd på att det kanske tar några år till innan vi vinner ligan igen.

Sen Rijkaard. Ja, jag tackar honom för de titlar vi tog under hans ledning men han har misslyckats grovt med att få Barca att fungera väl efter C.L. segern 2006. Därför är det rätt att satsa på en ny tränare. Fast jag måste ändå erkänna att när spelarna (som också har ett stort ansvar för moraset) inte ens kan ta sig samman under El Clasicó och Rijkaards sista match på Camp Nou - ja då tycker jag synd om han. Det är nästan så man vill ge honom en sista chans nästa säsong, med ett till stora delar nytt lag med spelare som visar stolthet över att bära Barcas fina tröja!
Sancho (AC Milan)
2008-05-12 09:38
Mycket bra publik och "fans" det finns i La Liga. Lojala fans.
Barcelona Tompa
2008-05-12 09:33
Bojan.for.president:
Med all respekt för Newcastle United så är det skillnad på Newcastle och Barca. Barcafans vill (åtminstone merparten) och klubbledning ha som målsättning att laget ska vara bäst i världen. Newcastle har knappasst resurserna för att klara av det. Visst, bäst kan man inte vara jämnt. Men med tanke på den höga målsätning som finns i klubben och alla de världsspelare som finns i laget då är 2 titelösa säsonger i rad ett fiasko.

Hade varit mycket lättare att smälta en titellös säsong om man fallit på mållinjen som fjolåret. Men sanningen är att vi aldrig var riktigt nära att vinna någonting och spelet under våren har varit lika uselt som någonsin under Gasparteran, sen får nostalgiker som mentalt fortfarande tror att det är år 2006 säga vad de vill.

Och det som smärtar allra mest är spelarnas urusla attityd. Själv skrattade jag åt marängernas taskiga inställning för för 3-4 år sedan. Men det vi tvingats bevittna i Barca är ta mig katten än värre! Man skämmer ut klubben och spottar oss fans i ansiktet! Väldigt många borde ta sig en rejäl funderare över varför de skrivit på ett kontrakt för FC Barcelona.

Real Madrid Paco Buyo
2008-05-12 09:15
tarrak:
Du undrade varför folk buade åt Henry...
Anledningen verkar framför allt vara ett missnöje över att han skyllt dåliga prestationer på planen på personliga problem.
Jag har vänner som inte är särskilt fotbollsintresserade men som blev rejält upprörda över den förklaringen och som anser att han skall klara av att sköta sitt jobb utan att låta det påverka honom nämvärt.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-12 09:04
Skrattretande, pinsamt, utskämda. Tog faktiskt upp en vit näsduk igår och stod och viftade mot TV:n.

Nu blir Guardiolas jobb ännu jobbigare. Ställ in Asientouren och skicka alla i truppen till Sibiren. Då kanske de uppskattar att spela fotboll igen.

Förövrigt vann Barcelonas hockeylag Europamästerskapet. Något att glädjas sig åt iaf.
Barcelona A.Gaudi
2008-05-12 09:02
vad jag undrar är om det finns en chans att sevilla tar femte platsen?

förlorar vi nästa och sevilla vinner den har vi ju samma poäng. vad är det smo gäller då?

är det inbördes möten eller målskillnad?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-12 08:03
Alltså hur kan man inte veta om man följer Spanska ligan regelbundet att 3an och 4an kvalar.
Vi kan inte hamna på 5e plats eftersom vi har bättre inbördesmöten mot Sevilla, 2-1 hemma och 1-1 borta.
Barcelona Kallé
2008-05-12 07:16
Ok
Hur är förutsättningarna inför sista omgången?
3an + 4an till CL kval eller? I värsta fall kan vi bli 5a va? Då pallar jag inte....
Barcelona Koeman_4
2008-05-12 05:22
Barcelona Milbona
2008-05-12 05:06
Sjuktligt obeskrivlig denna säsong känns fan inte som vi e ett topplag snarare hör vi till i botten med den inställningen spelarna visar upp.

Hoppas fanimej spelarna tar sig en rejäl funderare över vad dom vill göra med sina liv i barca under sommarn för såhär kan d fan inte fortsätta, tycker synd om rijkaard som inte fick en fin avslutning på Nou Camp.

Ville itne ha det så inför den här säsongen men hoppas innerligt det blir en stor förändring til början av nästa...
Atlético Spiders
2008-05-12 03:46
Sverige slog Tjeckien, skönt...

Iallafall, att sluta trea eller fyra hjälper i CL kvalets seedning om vilka lag man får möta.
Man vill ju ha bästa möjliga utgångsposition då lag som Liverpool, Juventus, Arsenal, Milan/Fiorentina, Ajax, Benfica/Sporting, Marseille, Schalke osv väntar i kvalet, så det lär inte bli nån promenad att nå CL via kvalet precis.
Men ni har bra poäng från Europaspel de 5 senaste åren så ni kommer få en bra seedning, för oss hjälper det att hamna trea.
Att sluta före Barca i tabellen ser vackrare ut på papper och kommer ge Atletico nytt anseende när man ska försöka locka lite större spelare till klubben i sommar.
Bojan.for.president
2008-05-12 03:46
Jävlar vad ont man får i kroppen när man ser Mallorca göra 3-2, Rijkaard ser helt förstörd ut stackaren. Han ser verkligen inte lika frisk och fräsch ut som när han tog över tränaransvaret för Barca. Hoppas killen hittar ny inspiration med ett nytt lag som kan behandla han på ett mera respektfullt sätt än det Barca spelarna klarar.

Och till er som tycker att 2 år utan tittel är skit så kan jag säga att jag är Newcastle supporter sedan 1994 och dom har inte vunnit något sedan 1957 och där är det fullsatt varje match (hemma/borta biljetter) och där är dom inte hälften så tråkiga mot sina spelares prestationer.
Man kan inte alltid vinna absolut allt och ibland så tar andra lag över tittelkampen och då får man stödja sitt lag till det allra bästa iallafall.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-12 01:37
Visca_barca

De flesta fans lever nog i nuet och drömmer inte tillbaka och tänker på hur bra vi var. Men vilken betydelse har de idag?

Publiken visar med all rätt sitt missnöje efter 2 år av brist på både inställning, hjärta och åter inställning.

Okej om vi spelat bra men ändå förlorat och visat intentioner till vinst och hjärta. Men nu förlorar vi och spelar dåligt. Därav förtjänar spelarna buropen.

Men om man ska bua, Bua ut hela laget då vafan! Gio fyllde liksom 19 idag... Kul födelsedag,...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-12 01:12
Jag vet att alla är sårbara om det som sker runtomkring klubben, men jag missade matchen pga middag me kompisar och undra om nån har nån mini highlight?

Jag behöver se detta med mina egna ögon, botten verkar vara nådd och jag vill bevittna den slutsliga skandalen för att sedan jemföra detta med bättre tider framöver.

Tack på förhand
Barcelona Visca_Barca
2008-05-12 01:11
Där fick vi alla se hur snabb katalaner glömmer allt.

Frank kom till barca och gjorde så att hela världen älskade den och visade att barca spelar offensive och joga bonito.

frank visade att barca ska vinna alla titlar och att allt tillhör bara barca.
Men när det gick åt fel håll lite då kommer katalanerna och skämmer ut sig totalt.

Jag är så arg och tycker så synd om Frank

Katalanerna har fö stora kvar och det funkar inte så som de vill.

har aldrig sett en tränare som älskar sitt lag och spelare som Frank

Idiot laporta
Barcelona Suñol
2008-05-12 00:56
lagkapten: Phu! Ärligt talat har publiken på camp nou haft en ängels tålamod i snart två år. Så nu är väl två års missnöje som kommer fram dom sista matcherna.
Barcelona lagkapten
2008-05-12 00:35
För det första kan man inte försvara publiken, när det buar åt en 19-åring på hans födelsedag, när hela laget underpresterar något enomrt. Känns som att publiken förlitar sig helt på vad spansk media yrar om och dömer ut spelare efter spelare efter det.

För det andra är publiken på Nou Camp väldigt snabba med att visa sitt missnöje när det går dåligt. Då ska det viftas. Mycket bättre på det än att heja fram laget när det går bra. Och fantastiskt mycket bättre än att stötta laget när det går dåligt, så att spelarna faktiskt får en kick och vänder matcher.

För det tredje är det väldigt orättvist att bua ut spelare efter att ha läst vad media skrivit om de bara. Det finns inga som helst bevis på att det som skrivits om Deco, Eto'o och Giovani stämmer. Eto'o såg väldigt arg ut efter varningen mot Valencia och situationen såg inte ut att vara planerad. Vad är det som säger att Deco och Eto'o inte var rädda för att publiken, naiva som de är, skulle tro att de tog korten med flit och därför sa att de inte alls visste att de hade 4 varningar var? Det kan mycket väl vara så att Deco och Eto'o är helt oskyldiga. Hur kan man då bua ut dem så kraftigt, när man bara har misstankar. Det är som att ge någon elektriska stolen utan att han bevisats skyldig. Så tror jag faktiskt att Deco och speciellt Eto'o kände sig. Efter allt lejonet gjort för klubben.

För det fjärde, som någon sa, är det inte konstigt att storspelare lämnar Barca under konstiga omständigheter, när publiken är så snabb med att döma ut spelare. Hur man kan döma ut 19-årige Giovani efter hans debutsäsong är bara ofattbart. De tror sig veta att han är girig och egoistisk och därför buar de ut honom. Enligt mig ser det ut som att han har en girig agent som ger honom direktiv och dessutom läcker till media. Killen är ju dock fortfarande barnet och då är det lätt att bli lurad av agenter.

Vi får se hur det går för Barca om nu Eto'o lämnar. Kommer de att bua ut ersättaren också, bara för att han inte presterar lika mycket som Eto'o gjorde.

Till publiken på Nou Camp: Sluta leta syndabockar och bara vänta på ett missöde så ni kan ta fram era patetiska små näsdukar och bua. Börja istället stötta spelarna så att laget kan ha en storhetsperiod som varar mer än några år.
Man hör ju knappt er på någon arena. Visa lite cojones för guds skull.

Visst får man visa missnöje men bua då ut hela laget och inte enstaka spelare, för ska man vara ärlig är det inte någon (Messi undantagen) som varit bättre eller sämre än någon annan. Alla borde skämmas. Men nej publiken ska hitta syndabockar och då är det inte konstigt att spelare lämnar.
Barcelona tarrak
2008-05-12 00:28
Ämne: Pinsamt av publiken ....
Deco och Eto'o buades ut för att publiken tror att de inte vågade vara med om "utskämningen". Giovani antagligen för sin beryktat dåliga inställning,vidlyftiga partyliv och att han utpekas som pesetero. Varför Henry blev utbuad vet jag inte.
Barcelona Rivaldinho9
2008-05-12 00:25
Ämne: Ämne: Alla so....
"Jag tror att du är mogen nog för att kunna skilja på kritik och disrespekt.
Om de nu vill bua och skämma ut sig kan de likaväl stanna hemma istället för att gå på matchen, elr kanske vill de inte att de pengar de lagt på säsongskortet går förlorade."

Alltså du är ju helt jävla oupplyst uppenbarligen.

Tänk dig Carlos, 54, underbetald betongarbetare i Barcelona som jobbar övertid varje vecka för att kunna ha råd med säsongskort åt sig själv och sin son. Vad tror du han tycker om att spelarna underpresterar något enormt och lyfter helt sjuka löner som han med sina jävla lönepengar betalar. Det är det det handlar om.
Säljare och kund. Kunden har alltid rätt.
Så visst fan går han på matchen mot Mallorca och buar ut dom jävla divorna som inte bryr sig om en förlust, ens mot Real Madrid. Spelarna åker ju ändå hem på kvällen, ser pengarna ticka in på kontot och får sin kuk sugen av deras modellflickvänner. Men Carlos måste upp och jobba 05.45 för att ha råd att betala deras löner.

Barcelona tarrak
2008-05-12 00:25
Vi kan sitta och tjabba natten lång om hur fansen beter sig på Camp Nou, men visst måste det vara intressantare att se hur spelarna uppträder just nu. Inte ens för Rijkaards skull kunde de ta sig samman och vinna en match, trots 2-0 ledning. Det kommer krävas stora förändringar i sommar och jag är inte främmande för att låta en del heliga kor gå till slakt.
Real Madrid Shi
2008-05-12 00:24
Pinsamt av publiken men det är så det i stortsätt är i Spanien.

Tror ni inte detta var en hämd för utskämningen mot Real Madrid och att spelarna var någorlunda berädda på det?
Barcelona A.Gaudi
2008-05-12 00:15
haha.. Det är ju patetiskt hur dåligt ligan har avslutats. hur många poäng har vi skrapat ihop andra halvan av säsongen?

och som någon tidigare sa. om vi förlorar nästa helg och sevilla vinner, blir vi utanför CL då? :O
Barcelona Rivaldinho9
2008-05-12 00:13
Ämne: Ämne: Hallå, ....
Längre än dig verkar det som.

Du fattar ju ingenting helt uppenbert. Du skriver att publiken borde visa respekt mot laget. Hallå???? Det är ju precis tvärtom kanske!
Att Eto'o och Deco drar på sig ett gult kort mot Valencia och istället för att åka till El Clasico och kämpa skiten ur sig för Barcas färger sitter hemma i Barcelona och lyftar 1 miljon i veckan för att träna(match slapp dom ju!) kallar jag att inte visa respekt mot publiken som betalar deras löner och älskar sitt lag.

Sluta upp med någon jävla romantiserad dröm om att spelarna är gudar. Icke!
Hade inte vi fans funnits hade Eto'o burit vatten i Afrika nu, och Deco varit Industriarbetare i Lissabon.
Barcelona Shidenn
2008-05-12 00:11
Ämne: Alla som klagar så j....
Jag tror att du är mogen nog för att kunna skilja på kritik och disrespekt.
Om de nu vill bua och skämma ut sig kan de likaväl stanna hemma istället för att gå på matchen, elr kanske vill de inte att de pengar de lagt på säsongskortet går förlorade.
Barcelona Criff
2008-05-12 00:11
Visca EL Barca, Hur skulle Rijkaard kunnat påverka det som hände idag? Har du ens sett matchen?
Barcelona Visca EL Barca
2008-05-12 00:09
Vad hände idag? från 2-0 till 3-2 i camp nou det är skam och mot mallorca. Bara för rijkaard ska lämna så måste han inte spela dåligt. Om jag vore rejkaard hade jag avsluta med stil.
Barcelona Suñol
2008-05-12 00:08
Men visst var en del av uppträdandet idag på Camp Nou onödigt men det kan man ta om man tjänar ett par millar i månaden.
Annons: