/spanien/barcelona/forum/21035.aspx/spanien/barcelona/forum/21035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hoshiar
2008-05-20 17:45
Rolig saga från 2005:

En gång så åkte Ronaldinho , Lampard och Gerrard i en bil. Bilen kraschade. Då kom dom framm till gud .Gud sa till Lampard att han skulle sätta sig vänster om sig.
Och du Gerrard om höger om mig.
Jaha du Ronaldinho det finns ingen ledig plats åt dig. Ronaldinho kollar ner i marken och säger du sitter på min plats.

Ni kanske har hört den och den kanske inte går exakts så.

Barcelona Dizzy
2008-05-20 17:44
Unicef

Tackar:D
Barcelona Unicef
2008-05-20 17:42
Ämne: Unicef

Vilka tala....
underbar profilbild du har!!!
Barcelona Dizzy
2008-05-20 17:38
Unicef

Vilka talanger vi har! Helt sjukt är det. Vi har lätt dom bästa talangerna. Synd att alla lag ska sno våra talanger. Det gäller att hålla i dom.
Barcelona Unicef
2008-05-20 17:32
Nye Eto e redan sådd o växer!!!
Barcelona Hoshiar
2008-05-20 17:28
Rivaldinho9

Bra uppställning/startelva . Men en sak skulle jag vilja byta . Att Hleb tar Iniestas plats och så tar Iniesta Xavis plats.

Istället för detta :

.............Valdes

.............Pique
.......Puyol......Abidal
Alves....Xavi....Touré...Iniesta
.............Messi
........Eto'o.....Henry

så skulle jag vilja ha denna :

.............Valdes

.............Pique
.......Puyol......Abidal
Alves....Iniesta....Touré...Hleb
.............Messi.............
........Eto'o.....Henry

Kanske inte så troligt att Hleb skulle anlända till Barcelona . Men om jag skulle önska nått.

Nå vad tycker ni ? Kommentera gjärna om vad som ni skulle vilja byta/ändra eller vad som är bra/dåligt.
Barcelona Rambla
2008-05-20 17:17
När ska vissa inse att det är över när det gäller Ronaldinho? Åtminstone när det gäller i Barcelona.

Vill du ha bilder RonaldinhoKungen? Varsågod, här festade han när hans lagkompisar var i Manchester och försökte ta sig till final i CL. Ronaldinho skulle rehab-träna men hade tydligen andra planer.

Kom istället ihåg honom för vad han en gång var, alla de underbara stunder han gav barçafans världen över, men det är dags att släppa taget nu culés.
Barcelona Unicef
2008-05-20 16:59
jag håller med om att läget med Ronadinho e helt sjukt de de känns helt sjukt att han med största sannoliket lämnar klubben, men samtidigt är värdens bästa spelare kvar i klubben,Leo Messi som utan att spexa dock tagit sig förbi fler backar än vad R10 någonsin kommer att göra.Han som fortfarande gråter när han halltar skadad av planen.Han ska ha blickarna på sig de e honom vi ska bygga runt!!!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-20 16:57
Criff: Jag har aldrig sagt att jag börjat titta på Barcelona p.g.a. Ronaldinho. Du kan inte påstå det enbart för mitt nick här. Jag beundrar Ronaldinho som en stor fotbollsspelare, han har det lilla extra som jag knappt tidigares sett och därför valde jag nickey. Jag stödjer självfallet Barcelona och byter inte lag om Ronaldinho lämnar klubben.

Och ja, jag anser att hans "misskötande" är överdrivet. Man kan inte vara i magisk form livet ut och dessutom tog han tag i träningen innan han blev skadad. De senaste matcherna innan han blev skadad såg man även där en förändring. Han kämpade fullt ut, även om han inte alltid lyckades med sina finter.

Hur kan påstå att det är Ronaldinho som skapar rubriker? Ingen har hittils kunnat bevisa att han festat. Det finns flera "vittnen", men inga bilder. Underligt! Ronaldinho uttalar sig inte ofta, men de gånger han gör det uttrycker han bara sin värme för Barcelona och att han inte vill lämna.
Barcelona A.Gaudi
2008-05-20 16:45
hah vi vann ligan TROTS oleguer. inte tack vare. visst han är (mindre) bra som utfyllnad. men jag skulle hellre se någon talang från la masia som får sitta på bänken än oleguer igen.

fast jag skulel bli lite ledsen om han gick. killen är kult.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-20 16:38
Holländaren

Det var även Kluivert men ack vilken box anfallare han var. :)
Barcelona Criff
2008-05-20 16:37
RonaldinhoKungen, Till skillnad från dig, som heter "RonaldinhoKungen", så finns det dem som har börjat titta på Barcelona just för Barcelona, laget, klubben, inte för Ronaldinho. Klubben fanns innan honom och kommer vara efter också.

Hans misskötande är så uppenbart att det går bara inte mer, han är otränad, punkt slut. Bara det räcker som en motivering.
Titta på Eto som var skadad i 5 månader, jag ser då han kunna springa förbi sin motståndare.
Samma med Messi, han springer lika snabbt som innan fast åtskiljiga muskelskador.

Vad är det då som får dig att tro att när Ronaldinho inte alls kan springa förbi sin motståndare, och har inte kunnat göra det senaste året ungefär, att Ronaldinhos "misskötande" är överdrivet?
Jag förstår bara inte det.
Att killen besitter ett helt sjukt spelsinne med allt vad det innebär, passningsspel, frisparkar och annat, så kan du väl ändå se att han tränar inte tillräckligt hårt för att vara i fysisk form till att springa så mycket och så snabbt som han kan.

Xavi är ur form, men han springer fortfarande 90 minuter. Han går på varenda träning, han skapar inga rubriker i tidningarna.

Ändå så försvarar du Ronaldinho?

Vakna upp säger jag.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-20 15:59
Jag tycker att Ronaldinhos "misskötande" är väldigt överdrivet. Kom ihåg att innan hans skada var han på gång ordentligt. Toppinsatserna i CL-dubbelmötet mot Cetlic och dessutom ett drömmål i form av en bicicleta mot Atletico Madrid. Då hyllade alla honom och folk trodde att han var påväg tillbaka.

Nu, ca 2 månader senare, känns det som om han av många är häcklad och bespottad. Folk referar till det påstådda festande (finns inga bilder!), han kämpar inte (jo, det gör han!).

Notera att det endast är en säsong som han varit dålig. Ronaldinho gjorde, som ej renodlad anfallare, 21 ligamål förra säsongen, vilken var hans sämsta säsong fram till denna. Ska en dålig säsong betyda att man slänger iväg en spelare, som i form är helt magisk? Man pratar ofta om s.k. medgångsfans som byter klubb lika snabbt som ferrari drar förbi på en formel 1-bana. Det verkar nu som Barcas egna fans verkar agera likadant mot Ronaldinho. Jag finner inte ord...
Barcelona Gustaf
2008-05-20 15:32
Ang. Oleguers vara eller icke vara. Vi vann ligan med Oleguer som mittback och Champions League med honom som högerback. För att citera Karlsson: "Behöver jag säga något mer?"
Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-20 15:30
Ämne: Pratats lite om Afel....
Japp, Barca inriktade sport rapporterade också om det i förrigår har jag för mig.

Av det jag sett av Afellay (mot Fiorentina endast för att säga sanningen) så var han jävligt bra, han och Farfan var de som skapade, om inte allt men näst intill det mesta PSV hade offensivt. Riktigt intressant, men kanske en aning för ung för detta Barcelona lag som ska genomgå en "make over" och starta om på nytt med en stor press på de flesta spelarna. Tror du att han skulle kunna hantera Deco-rollen på ett smidigt sätt?

Hur som helst så har rykterna inte riktigt tagit fart än på för att Afellay ska vara riktigt trolig.
Barcelona Holländaren
2008-05-20 15:15
Pratats lite om Afellay i Holland. Det vore en mycket bra mittfältsvärvning. En kille som är riktigt bra men som ändå inte är på toppen än. Har en spelstil som påminner mycket om Decos.

Däremot är jag skeptisk till Huntelaar. Han är något för statisk för Barcelona.
Barcelona andreasbarca
2008-05-20 15:09
Ämne: Jag blir fruktansvär....
Du har helt rätt, Oleguer gör sitt jobb och gnäller inte. Men, han vet att han är i en tacksam sitation. Egentligen håller han inte i Barca, det vet han om; dock klarar han sig kvar i truppen pga sitt katalanska hjärta. Har du sett honom spela under både denna och förra säsongen förstår du varför jag itne behöver säga något. Jag gillar Oleguer som person, men han håller inte i ett lag som Barca. Ett sånnt lag måste kunna ha backar som konkurrerar med varandra. Oleguer får ju bara spela om det är absolut kris i backlinjen med skador och avstängningar.
Barcelona PILMÀ
2008-05-20 14:01
We got her ála Ronaldinho länken.Ebwele heter han.
Barcelona Dizzy
2008-05-20 13:46
Det jag tror angående Dos Santos. Så vill han självklart få den störta uppmärkssamheten. Eftersom han gjorde 3 mål förra veckan. Och nu sätter han press på klubben. Hade inte Santos gjort mål förra veckan hade han varit tyst. Men nu säger han vill barca inte ha mig så lämnar jag bla bla.

Bojan känns mer som en Barca spelare. Mer hjärta har han än Santos tycker jag. Ni får gärna säga vad ni tycker.

Visca Barca!
Ashburn
2008-05-20 13:43
Bojan.Messi.Etoo//

Babelfisken är suverän...
Barcelona Gudabenådad
2008-05-20 13:37
Jag vet inte riktigt hur Dos Santos tänker. Att en 19åring sätter en sån press på en storklubb, det är inte rätt.

Han är säkert avundsjuk på Bojan... om det nu stämmer. Det verkar bli en cirkus av det hela.
Barcelona PILMÀ
2008-05-20 13:24
Kolla länken! vad grym han är.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-20 12:13
Ämne: Ronnie kan fortfaran....
Här har ni lite mer av texten.

Läkarna säger att utvecklingen av spelarens skada förväntas och inte regel som kan vara tillgänglig för att spela bolus i Saudiarabien
Agencies - 19/05/2008 19:59

Ronaldinho kunde återvända för att spela med klubbens tröja denna säsong efter att klubbens medicinska tjänster. Läkare har inte uteslutit det brasilianska för de vänliga nästa 26 maj (19:45 am) och avsluta säsongen.

Enligt förklarade i dag Ricard Pruna, den första medicinska team, indrivning av brasilianska internationella, som leder och en halv månad låg till en Adductor riva i mitten av höger ben, "är på rätt väg och följer schemat" och i en vecka kan vara klar att visas på nytt. "Det har redan uppfyllts inom sex veckor. Härifrån kan mätas när de kan återvända. I slutet av veckan kommer vi att möta tekniska och avgöra om den kan delta i den vänliga och med vilken intensitet, sa Dr Pruna.

Klubben kommer att resa nästa söndag till Jidda (Saudiarabien) mätt för Al Ittihad klubben och företaget vill Ronnie minst form åtminstone en del av expeditionen återkräva hela produktionen ligger fast, ett av de krav till den saudiska klubben i samband med undertecknandet av kontraktet. Därför crematística kan orsaka Ronaldinho, att nästa kampanj förväntas inte längre bära för Barca, senast i en ring av hela klubben kan säga adjö eller ens deltar i den sista några minuters bolò av säsongen.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-20 12:11
Barcelona FCB_armin
2008-05-20 11:31
Gudabenådad

Aa, det kan nog vara det. Men varför är Giovani så himla envis och rak i det han säger? Vem har ens givit honom luft att öppna upp möjligheter?
Visserligen är han duktig och så, men det har ju inte lossnat denna säsongen. Är det inte bättre att stanna?
Barcelona Ronaldiinho
2008-05-20 11:27
Giovani talar ut: "If I leave, it will be forever," Dos Santos told reporters. "I am someone who believes that if you close a chapter at one place then you cannot go back."

så om barca släpper honom nu då återvänder han inte.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-20 10:55
FCB_armin // Det kanske kan vara så att i England får man skriva proffskontrakt med 16åringar, gränsen i Spanien går vid 18. Därför brukar de engelska storklubbarna campa utan för La Masia och locka över unga talanger.

Om det är det du tänker på. :-)
Barcelona FCB_armin
2008-05-20 10:03
Vad är det Txiki beskyller Storbrittannien för?
Barcelona PILMÀ
2008-05-20 09:01
Ronnie kan fortfarande ta på sig Barça tröja på söndag när vi möter Al-Itihad.
Hoppas att det är sant.
Kolla länken eller översätt det med Google translate
Delarocha RIP Puerta
2008-05-20 09:00
Adiil; Du anser att Ronaldinho ska få hur många chanser han vill eller? Han har presterat otroligt dåligt hela den här säsongen. Det funkar inte att ha spelare som underpresterar nåt otroligt i klubben och behålla dem bara för dem är stora namn. Man måste inse att Ronaldinho förtillfället endast är en börda för laget och frågan är väl om han ens har försökt komma i form precis som Criff sa längre ner; är man professionell fotbollsspelare och har problem med att komma i form fysiskt försöker man inte tillräckligt.
Annons: