/spanien/barcelona/forum/21034.aspx/spanien/barcelona/forum/21034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Fíll
2008-05-12 18:06
Ronaldinhos frånvaro den här säsogen har varit problemet. Enligt mig ialla fall. Hans "skador", "festande" och relation till Rijkaard. För vi vet ju inte exakt vart han har hållit hus när han har funnits på skadelistan.
Ronaldinho i någorlunda form är med i startelvan i alla lag i världen.

Tycker vi bör behålla honom åtminstone en säsong till, för vi kan inte bara ge honom en säsong när han underpresterar och sen sälja honom, det är inte rättvist, så bra som han har varit.
Han har inte heller varit dålig den här säsongen, det är bara det att han var så sjukt bra 04-06 så det känns som det.

Nu finns det ju inte heller någon Rijkaard kvar, om det nu är det som har varit problemet.
Vad tror ni?
Tjena
Barcelona lundell
2008-05-12 17:58
Jag var på matchen igår och det var bedrövligt.
Fansen var tystare än gefles. Etoo o Deco vart behandlade som djur varje gång dom fick bollen.

Hoppas jag får se en bättre match nästa gången men att se arenan var en upplevelse.
Barcelona Tompa
2008-05-12 17:54
Mycket kan sägas om Barcas bedrövliga säsong och det är nu ett helt koppel spelare som borde lämna Barcaskutan för gott. Men varför riktar (somliga) så mycket kritik mot Bojan? Han är en av få spelare förtjanar att kvittera ut ett mer än godkänt betyg säsongen 2007/2008. Med tanke på den nedåtgående spiral som laget befinner sig (som dessutom snurrar allt snabbare) tycker jag Bojan har gjort en utmärkt debutsäsong. När slöa och överbetalda s.k superstjärnor inte visar vägen är det orimligt och kräva att en tonåring ska bära laget på sina axlar.
Atlético Spiders
2008-05-12 17:48
Jag kan säga så här, börja med att köp in en ny målvakt och förpassa Valdes till reservkeeper, redan då får ni ett mycket bättre lag och minst 50% av ombyggnaden gjord.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-12 17:47
Wolverine

Vilken hat du har mot Bojan?, värkar nästan som om du är lite avendsjuk =), var snäll och försök att hålla forumet i bättre skick änn att gå och slänga en massa skit mot några spelare som verkligen inte förtjänar det!
Barcelona Taherinho
2008-05-12 17:13
Dagen efter

Jag mår fortfarande fruktansvärd efter matchen igår. Läste en del inlägg imorse angående matchen igår... Jag måste säga vissa inlägg överraskar angående publikens reaktioner.

Att Barca har haft en skitsäsong är få som inte håller med, att dessutom Mister borde få gå efter två ganska bedrövliga säsonger är faktiskt också, trist nog, ganska självklart även om det svider.

Att överbetalda fotbollsspelare inte presterar och är rädda att spela matcher som betyder mest för fansen är otroligt skämmigt.

MEN och ett stort Jävla MEN...det "fansen" gjorde igår är bland det skämmigaste jag har sett. Vissa inlägg jag har läst påstår att det är bara fansen som går på matcherna på Camp Nou som har egentligen ngt att säga, eller att det är många bland publiken som sliter och arbetar hårt för att ha råd att gå på matcherna, därav har det rätt att göra som de gjorde igår?!

Vilket otroligt skitsnack!! Jag har bott nu i Barcelona i snart 5 månader och har väl gått på nästan alla matcher fram tills nu. Jag har dessutom bott i Brasilien i sex månader och även sett andra lags fans och hur de uppträder mot sitt lag. Det är tyvärr KLASSKILNAD!!! J

ag älskar Barcelona, fansen, staden, kulturen men man kan inte vara så himla feg och bara skylla allt på spelarna elleer Laporta eller vad som helst. Ena dagen är det Ronaldinho, andra dagen är det Mister föt att nu lämna över det till Laporta. Vem är det om två år? Messi eller Bojan? Eller kan ngn här inne verkligen påstå att dessa spelare kommer alltid att prestera på topp?

Jag kan helt ärligt förstå fansen och varför de gör det. Men när har spelarna rätt att klaga på sin publik då? När har Ronaldinho eller Eto'o rätt att kräva av publiken att komma ihåg allt de har gjort för dem? Och exakt när har Barcelona publiken stått bakom sitt lag, tom när de presetrar? Att klappa sina händer och skrika "Barca" när Dinho gör en bissa eller Eto'o gör mål efter drömspel kan väl alla göra, tom Madrids fans för Barca. Fansen ska också stå bakom sitt lag när det går tungt! Ifall ngn vill kan jag skicka länkar till exempelsvis Corinthiansfansen i Sao Paulo som klappar för sina spelare trots 0-3 förlust mot de värsta rivalerna Sao Paulo, undertecknad satt då i Corinthiansklacken...

Till de "arbetare" som sliter för att gå på Barcas matcher och kräver cirkuskonster varje vecka annars börjar vifta med vita dukar, kan jag bara säga en sak: "Stanna hemma och betala inte er jävla årskort så att miljoner andra fans gör det i ert ställe och med mer hjärta!!"

Barcelona är mer än en klubb, fansen är jag ytterst tveksam till...

Visca Barca!
Barcelona Barreman
2008-05-12 17:09
här är mållis barca ska köppa Sebastien FREY eller Guillermo Ochoa ?? eller nej :)
Barcelona Rambla
2008-05-12 16:58
Ämne: Wolverine
Eh?Är du....Långt ifrån sanningen där från dig men det var väntat.

Stjärnorna har oftast en tendens att själva göra sig omöjliga i klubben och måste då lämna den. Självklart är det inte bara spelarnas fel när det sker utan också ledningen som styr klubben vid det tillfället. Barça har historiskt sett varit självdestruktiva. Maradona, Schuster, Laudrup, Figo, Rivaldo och nu kanske även Ronaldinho, är exempel på några stjärnor som varit fantastiska under sin tid i Barça men alla har gemensamt att det lämnat klubben på ett mindre trevligt sätt.

När det gäller Bojan och Messi så ska det mycket till att de skulle lämna genom bakdörren. Klubben kommer aldrig kasta ut dom i alla fall. De lär bli kvar i många år till i Barça.

Det är en viss skillnad på egna canteranos och de stjärnorna jag nyss nämnde. Puyol, Xavi och Iniesta tex, är alla kvar och har var länge i klubben.
Barcelona Barca_Fan_87
2008-05-12 16:48
Ämne: Snälla sluta nu, Vem....
Va snackar du om?, sluta dröm för fan!! Jag skulle gärna vilja se dig på planen när du skämer utt dig! Till och med allsvenska spelare kommer att förnedra dig så skriv vetiga inläg eller lägg ner!!
Barcelona fcs
2008-05-12 16:36
Ämne: Är det bara jag som ....
Varför Laporta??

Visa bönder i Katalunia förtjänar inte bättre president än Gaspar.
Real Madrid MrHo
2008-05-12 16:26
Ämne: Snälla sluta nu, Vem....Det handlar om hjärta och hunger, för både Henry och Etoo har inte alls visat den klassen som bär på. Bojan har visat att han har det. Är har potential till bli riktigt stort och det är för tidit att döma ut honom. Dos Santos har inte visat förväntingarna som dom flesta hade hoppas på för 1 år sen då var han allas cules läppar när han var så bra i B-laget.
Real Madrid delotromundo
2008-05-12 16:25
Wolverine
Eh?Är du seriös?Bojan,Messi och även Iniesta är de spelare som jag tycker har gjort vad man kan kräva av dem,det är resten som har underpresterat.
Bojan har målmässigt gjort en bättre debutsäsong än Raul, vad hade du egentligen förväntat dig av honom?
Med tanke på att Barca är kända för att slänga ut sina stjärnor genom bakdörren så skulle det inte förvåna mig om Messi och Bojan om ett par år spelar i ett annat lag.
Barcelona Rambla
2008-05-12 16:09
Ämne: Snälla sluta nu, Vem....
Du som är äldre än Bojan kan väl vara den förste att försöka?

Sluta vara så förbannat avundsjuk.
Wolverine
2008-05-12 16:03
Snälla sluta nu, Vem fan är Bojan? vem som helst hade gjort minst 10 mål i barca med den speltiden som bojan fått.

Delarocha RIP Puerta
2008-05-12 15:43
De som kritiserar Bojan kan ju uppenbarligen ingenting om fotboll... Bojan har antagligen gjort Europas bästa debutsäsong bland alla ungdomar. Möjligen typ Pato som varit bättre. Men 12 mål och 5 assist som någon nämnde längre ner är ju i klass med både Eto'o och Henry har gjort i år t.ex...Att säga att Bojan har varit dålig är direkt skrattretande.

Är det inte dags att rensa ut lite i detta ruttna gäng? Det känns som att en och annan spelare bör försvinna i sommar.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-12 13:52
Att rijkaard får sparken är helt rätt, han har gjort sitt för laget, det funkar inte helt enkelt längre, men det är på det SÄTTET som han försvinner som är uselt...kom igen , barca var usla innan rijkaard tog över, han tog fram spelare som iniesta, messi, bojan och även ronaldinho, han förtjänar all respekt i världen
Barcelona Suñol
2008-05-12 13:45
Visca_Barca: Vadå ska vi putta Laporta någonstans? Om du ska svära så stava gärna rätt annars blir det bara patetiskt.
Barcelona lagkapten
2008-05-12 13:34
Wolverine

Om jag uppfattat dig rätt så är det Bojan, av alla spelare den här säsongen, som du är besviken på. Får jag fråga dig då, vad är det du begär av en kille med knappa 18 fyllda i hans debutsäsong?

Om jag inte har helt fel har han gjort 10 mål vilket är i klass med Henry, som ändå räknas som en av världens bästa anfallare och som har erfarenhet så det räcker och blir över. Han har gjort mer mål är Raul i sin debutsäsong och har varit en av väldigt få som faktiskt visat lite hjärta och inställning på planen.

Uppenbarligen har du något emot killen eller så har du bara inte sett Barcas matcher den här säsongen, men att säga att Bojan är värdelös och inte borde få spela är bara skrattretande.
Barcelona lagkapten
2008-05-12 13:26
Palle Kuling

Uefa Cup-finalen visas på tv8, av alla kanaler.

BlueRed

En målvakt av högsta klass skulle inte sitta helt fel. Kan Valdes ta att han inte kommer att vara given förstamålvakt utan få slåss för sin plats, ska han vara kvar. Annars tycker jag man bör sälja honom och satsa en rejäl slant på en målvakt av värdsklass. Julio Ceasar i Inter vore drömmen, dock stannar den värvningen just vid en dröm.

Den här säsongen såg annars ut att vara Valdes enda felfria hittills men det sket sig i slutet. De senaste månaderna har han sett skakigare ut än någonsin. I El Clasico såg han bara full ut.

I princip tycker jag att en vass värvning på målvaktspositionen är lika viktig som att värva Alves, Silva eller någon/några mittback(ar).

Det bör dock förstärkas på följande positioner, för att jag ska kunna hoppas på att nästa säsong inte fortsätter där denna slutade: Målvakt, Högerback, Mittback (tycker att det räcker med en då Puyol, Marquez finns att tillgå med Oleguer som duglig backup, innan Milito är tillbaka), Mittfältare. Dessa fyra ska vara spelare som ska aspirera på en plats i startelvan. Sen behövs det givetvis nytt blod i form av rotationsspelare, som ersätter mätta spelare som Edmilson, Gudjohnsen, Ezquerro m.fl.
Wolverine
2008-05-12 13:23
Bojan är värdelös, vafan. han rullar bara in bollarna på mållinjen. t.om jag skulle kunna klara av att göra många mål i barcelona, om jag hade såna spelare omkring mig.

Låna ut 1-2 säsonger.
Barcelona Visca_Barca
2008-05-12 12:55
oki grabbar

Varför sparkade laporta Frank?
är har en dålig tränare? NEJ
med spelare som belleti,Larsson,Edmilson,Oleguer så vann Frank Allt.
Detta är inte franks fel.
Kolla på Arsenal, varför sparkar de inte tränaren? har han vunnit nåt ? nej det var 3-4 år sen. han har lika bra trupp som barca har.

Frank borde stanna kvar , en man som frank är svårt och hitta jag lovar er. han var pappa och han va spelarnas store bror.

Vad vill katalanerna? att madrid,chelsea,mánchester,milan o inter ska ej vinna nåt utan bara barca ska vinna allt?
tänkter de med hjärna? Nej jag tror inte det.

Laporta borde bli sparkat inte fan Frank.
Vi har världens sämsta publik.

Har ni sett nångång de hejat och sjungit? Nej aldrig . men de kan ba vifta sina vita trosor. ursäkta ordet.

Fyfan putta laporta

Frank :(
Barcelona BlueRed
2008-05-12 12:44
Ämne: vad jag undrar är om....
Inbördes i spanien
E.Assisi
2008-05-12 12:44
SaM__-:

Tack!
Barcelona SaM__-
2008-05-12 12:42
E.Assisi //

Inbördes möten är det som gäller i Spanien.
Barcelona BlueRed
2008-05-12 12:42
Ämne: Valdés gör ju minst ....
Håller med, ingen verkar bry sig om målvakts problemen. En ny målvakt, som vet när o hur man ska gå ut när det kommer ett inlägg.
E.Assisi
2008-05-12 12:36
Snabb fråga

Om två lag hamnar på samma poäng, är det målskillnad som gäller eller är det inbördes möten?
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-12 12:28
Men vad fan!! Är det ingen som ska visa Uefa Cup-finalen? Jag har kollat på Tvmatchen.se, Viasatsport.se och Eurosport.se, och där står det ingenting!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-05-12 12:28
Är det bara jag som har lust idag att göra en glidtackling bakifrån på Joan Laporta?

Laporta dimissiò! Laporta dimissiò! Laporta dimissiò!
Real Madrid -Real Madrid-|3
2008-05-12 11:58
Spärrad! /Red
Barcelona petersays
2008-05-12 11:46
Oj! Det där var creepy. Jag var ett Chelseafan i min ungdom, mest pga brorsan - och följde säsongerna 89-91 väldigt noga. Nu känner jag inte ett dyft för nåt lag i premier league. Jag kanske borde skaffa mig ett lag i England? Cardiff? Tottenham? Eller göra som farsan och hålla på Ipswich i ur och skur?

Nåja. Såg sista 25 igår och det var beklämmande. Att än en gång tappa en 2-0-ledning. Ingen vidare sista match Edmilson gör heller. Jag hade nästan vågat hoppas lite på honom igen. Nu är det istället bara att invänta att Pep tar över laget och se hur han väljer att bygga det. Jag tror inte alls det blir så stora ändringar i startelvan som alla andra verkar tro.

Spelare jag är lite nyfiken på är: Veloso, Maxwell (ingen risk dock) och kanske Alves, om han rakar sig. Det är främst backlinjen som behöver kamma sig, det är där uppspelet startar - och det har funkat uselt denna säsong - för att inte tala om det defensiva jobbet. Sedan ska det bli kul att se om Thiago och Gai kommer upp, eller om Pep väntar en säsong till.

Jag är starkt skeptisk mot Messi i en mittfältsroll i 4-4-2 som det ryktas lite om. STARKT skeptisk. Det vore verkligen att vanvårda en av världens största talanger. Men som sagt. Rykten, rykten. Om några månader får vi se.
Annons: