/spanien/barcelona/forum/21027.aspx/spanien/barcelona/forum/21027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-19 18:41
Alves-Ramos diskussionen har nog varit den hetaste i detta forumet under sommaren, kan vi inte lägga den bakom oss? Blir illamående av den diskussionen nu, vi har redan gått igenom allt. Real-fansen säger Ramos, Barca-fansen säger Alves. Båda är ungefär lika bra. PUNKT.
Real Madrid RaulMADRID!.!
2008-09-19 18:38
OK, den som vill jämföra Ramos och Alves ska veta att de spelarna skiljer sig från varann. Det jag kan säga är att Ramos är mer allsidig och han är jämnare än Alves. Dessutom har Ramos en enorm kämparanda, Alves är en humörspelare!
Real Madrid Shi
2008-09-19 18:37
Ämne: Shi
Här har du : ht....
Du måste skoja, du visar en situation som inte leder till något, men du missar alla brytningar och hur Ramos hade Ronaldinho och Eto'o tillsammans med Pepe runt sitt lillfinger.
Barcelona RQ7
2008-09-19 18:32
Alves är mycket bättre än Bosingwa. Det enda som Bosingwa KAN ha mer i, är snabbhet. Allt annat är Alves MYCKET bättre på. Inlägg,frisparkar,gör mer mål, assist, passningar, spelförståelse. You name it.

Så, quiet. Alves har inte floppat, han har inte varit dålig. Han har varit OKEJ. Men vi kommer snart få se Alves som han var i Sevilla. Jag är rätt så säker på det. Låt han spela in sig i laget, tänk på att det kan ta ett tag för spelare att bli van vid spelet.
Så chilla.

Förövrigt så tycker jag Chelsea fansen ska vara tysta. Bosingwa har inte övertygat så himla mycket heller. Eller ja, inget magiskt har han gjort iallafall. Det kanske man inte ska förvänta sig heller?
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-19 18:29
Shi
Här har du : http://www.youtube.com/watch?v=W9KBL4QBQfQ
Real Madrid Shi
2008-09-19 18:26
Pep.G

Jag tror du har förträngt den matchen totalt, Ronaldinho snurrade upp Ramos? Den matchen var början på slutet för El Gaucho.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-19 18:25
Träben? Jiisses du har ju verkligen koll. Tunnelseende - at its best.
Barcelona Rambla
2008-09-19 18:13
Ämne: J.Gamper// Det är nä....
Men lägg ner, Alves är i första hand en KREATÖR. Vet du vad det innebär? Hans teknik, speluppfattning är på samma nivå som spelare som Diego, Iniesta och liknande spelare.

Sen kommer du och jämför honom med träben som Bosingwa. Jisses.
Barcelona Pep.G
2008-09-19 18:12
DaniAlves

Om du studerar varenda el classico där både Ronnie och Ramos har spelat så kommer du se att Ronaldinho snurrade upp Ramos VARENDA match. T.O.M senast när Real vann med 1-0 i Camp nou =)
Celta Vigo CFC-God
2008-09-19 18:06
J.Gamper// Det är nämligen viktigt att dessa saker lyfts upp. Även om det är obekväma frågor eller diskussion om du så vill. Ramos är en solid högerback som är både vass frammåt och bakåt och dessa kvaliter är övergörande i min bok. Alves defensiv vacklar en aning som sagt. Detta sänker helhetsbetyget avsevärt.
Barcelona Salcini
2008-09-19 17:56
Ämne: Hur tycker ni att Ba....
Sifferkombinationer är bara onödigt att spekulera i då det egentligen inte spelar någon som helst roll. Det viktiga är vad som sägs till spelarna, hur tränaren säger åt dom hur de ska spela. Du kan ställa upp med 5 mittbackar men ändå gå väldigt offensivt, allt beror på spelartyper och tränarens filosofi.
Barcelona J.Gamper
2008-09-19 17:55
haha orka jämföra Ramos och Alves. Helt onödigt... det handlar om vilken smak man har. Ramos är säkert bättre defensivt medans Alves är mycket mer offensiv.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-19 17:51
Enligt mig som objektiv observatör(håller på ett lag utanför laliga) så tycker jag Ramos är en bättre högerback än alves. Jag baserar min åsikt på dom senaste 2 åren och inte efter tre ynka matcher.

Barcelona Rambla
2008-09-19 17:50
Cannavaro är knappast slut, han är fortfarande en av världens bästa mittbackar. Däremot när man har kommit upp i hans ålder så blir det lätt prestationerna blir lite ojämna i den vanliga serielunken. När han är fullt koncentrerad, som när han spelar i det italienska landslaget, så spelar han så gott som alltid på topp. Det samma gäller Puyol. Han blir lite disträ och okoncentrerad i ligan men kolla under EM i somras, då var han rock solid.
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-19 17:50
Ämne: Cannavaro är slut, h....
Stammer nog tyvärr. Verkar inte som italien producerar nagra maldinis, cannavaros eller nesta langre.
Chilleni ar valdigt bra men nar inte den klassen.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-19 17:26
Cannavaro är slut, han har nått sin ålder, han drar på sig onödiga kort,frisparkar osv.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-19 17:25
Alla maränger tror ni verkligen att Dani Alves ska dominera på dem 3 första öppnings matcherna eller? Vad fan tänk lite logiskt....
Barcelona A.Gaudi
2008-09-19 17:25
positiva nyheter. Laget ska mycket riktigt få kritik för sina prestationer i ligan. förstår inte de som tyckte att vi var "riktigt bra" trots 1-1 mot racing, siffrorna ljög såklart men inte spec mkt. Pep verkar lite hårdare och betydligt rättvisare än rijkaard, me likee.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-19 17:19
Bästa backen i ligan förra året måste ha varit han i Levante, vad hette han? Den rakade snubben. Typ Mario lr nåt sånt. Oh vad bra han var.
2008-09-19 17:08
Ämne: luis Enrique 21
Sherko
E....Jag tycker att Puyol håller den högsta högsta nivån och gillar egentligen Ramos bättre som mittbcak än Pepe. Och förra säsongen tyckte jag att G. Rodriquez i Villareal var bäst i ligan men visst är pepe egentligen bättre. Så JAg ser nog Puyol med ramos och Pepe tätt efter som de 3 bästa mittbackarna i ligan. Och ska man snacka hög högsta nivå så måste man nämna Cannavaro ocksa.
2008-09-19 17:03
Ämne: luis Enrique 21 och ....
Jg trodde att Pepe skulle bli valdigt bra.
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-09-19 16:58
Cristocea//

Om du läser noga vad jag skrev så ser du att jag snackar om ligan och inte om spelarna, du dumförklarar dig med det där inlägget. Ingen av de där spelarna du nämner spelar i den portugisiska ligan.

Kolla vilka tekniska spelare Brasilen har fått fram, betyder det att den brasilianska ligan är bättre eller lika bra som den spanska?

Tänk efter lite grann.
Barcelona Smogen
2008-09-19 16:50
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★

Läste om det där skämtet, riktigt elakt. Förstår att Saviola blir förbannad.
Men ärligt talat, väljer man att sitta på bänken i Barca och Real för att tjäna pengar får man skylla sig själv, så egentligen är det gott åt honom. :)

Slösa bort sin karriär som Saviola har gjort är fan obegripligt...
Barcelona Cristocea
2008-09-19 16:32
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★//

"snabbare teknisk fotbol i Spanien än i Portugal"

Brorsan, har du sett vad för fotboll som presteras i Portugal? Vet du vilket land, Ronaldo,Quaresma,Nani, Deco etc - kommer ifrån? De kommer från ett land, där tekniken och farten prioriteras högst av allt. Pepe var redan van vid snabbt och tekniskt fotboll.
Real Madrid Sherko
2008-09-19 16:18
Jag tycker puyol spelar mycket bättre med landslaget än med barca.

I landslaget är han kungen där nere medan han verkar vimsig då o då med barca.
Barcelona Bojano
2008-09-19 16:08
När kommer målen? :'(
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-19 15:57
Ämne: luis Enrique 21

E....Sherko
hahahaha okej som du vill :S.
Men ärligt talat, vem tycker ni är ligans bästa mittfältare?
mitt svar= PILMÀ
Ni då? :P

Nej skämt åsido

Viva lá Puyol.
Barcelona FCB_armin
2008-09-19 15:56
Sherko

Håller inte med dig där. Vi har Puyi, och Pepe har kommit långt, ingen tvekan. Men Puyol är något stadium högre än vad Pepe är. Visst, han är kapten i ett av världens största klubbar, och båda är synnerligen lika i sina spelstilar, så varför ens jämföra dem?
Real Madrid Sherko
2008-09-19 15:51
luis Enrique 21

Enligt mig är pepe redan ligans bästa mittback...vet inte om ni håller med men det tycker jag iaf.
Real Madrid Higuain_FutureR9
2008-09-19 15:42
DaniAlves

alla blir "uppsnurrad" av världens bästa spelare när man är i sin tid.
Då var det Ronaldinhos tid, och ja Ramos har alltid varit bra i Madrid, sen i sevilla vet jag inte.
Så försök inte säga att det tog Ramos tid att bli bra, för han var redan bra när han kom till Madrid.
Annons: