/spanien/barcelona/forum/21023.aspx/spanien/barcelona/forum/21023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-06-15 19:20
Ang C.Ronaldo till Real.

90 milj euro känns någorlunga rimligt pris om vi jämför med Zidane som köptes för 74 milj euro, och det var för 7/8 år sen. Prisena har blivit högre under tiden.
Ronaldo kommer att strömma mycket pengar tillbaka till klubben, utan tveckan.
Ett litet problen är hans lön som sägs vara 300000 pound = ca 400000 euro per vecka.
Om vi jämför med Kaka som får 150000 euro per vecka. Mycket pengar allstå att betala varje månad.
Min slutsats är så:
Real kan köpa honom, men de kommer behöva sälja en del spelare för att först få in pengar och sedan för att minska vecko utgiften.
Och de kommer att sälja åtminstone två bra spelare från truppen (som tjänar bra) och inte precis bänkspelare.
Jag har en känsla av att tex Robinho + Ramos + Diarra kommer att "betala" för Ronaldos värvning.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-15 19:20
Hur är läget i matchen, har nämligen ingen som helst tillgång till någon stream eller livescore.

Så kan ni uppdatera mig möjligen?
Barcelona Rambla
2008-06-15 19:16
Vi har Gai, han är bättre. :D
Barcelona Gaucho_10
2008-06-15 19:16
Det är onekligen bra för real att han går dit, MEN det jag försökte säga är att 1,2 miljarder för en spelare är ju för fan en förolämpning mot alla fattiga människor, att man kan betala 1,2 miljarder för en person som spelar fotboll i 90 minuter 1-2 ggr varje vecka är ju fy fan löjligt.

Nu förstår jag att 1,2 miljarder är ju inte så mycket om man ska räkna hur mycket storlagen tjänar varje år, MEN ge 1 % av det till människor som behöver det fyfan, man blir bara äcklad av sånt
Barcelona Dizzy
2008-06-15 19:13
Men snälla vem bryr sig vem är Ronaldo? Spela roll om han går till Madrid. Vi har fan Messi! Som är mycket mycket bättre.
Barcelona Exclusive
2008-06-15 18:48
Tror inte en sekund på att Ronaldo går till Real denna sommaren.
Barcelona B.G
2008-06-15 18:46
Ämne: Säg vad ni vill om C....
Ronaldo-Sneijder-Robben
Van Nisterroy

A du har så rätt, det kommer gå undan som bara den........
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-15 18:44
Nu går vi upp! :)
Barcelona FCB-messi
2008-06-15 18:44
Yes 1-0 victor vasquez(stavning)
Barcelona Rambla
2008-06-15 18:43
goooooooool de Victor Vasquez. :D
Real Madrid Shi
2008-06-15 18:30
Gaucho_10

1,2 miljarder är en löjlig summa, om det nu stämmer vilket jag tvivlar starkt på. Ronaldo är långt ifrån klar Real Madrid har lyckats med den första etappen, vilket är att övertala spelaren, nu kvarstår det viktigaste, att få Man U och sälja vilket kommer bli näst intill ett mission impossible.

Frågan är varför skulle Real vara redo o betala 70 miljoner £ (ca 900 miljoner) för en spelare? Är det för att man är så korkade och har för mycket pengar för sitt bästa? Eller är det för att Ronaldo kommer betala av den summan snabbare än man tror och ta Real Madrid till en annan nivå ekonomiskt och på planen? Jag tror på alternativ två..
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-15 17:28
Jag antar eftersom det står assist 2 ggr att den första är lagets assist och den under är Messi's!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-15 17:27
Säg vad ni vill om C.Ronaldo, men real kommer att bli jävligt bra nästa år när RVN, robben osv. har en otroligt bra form just nu och om man värvar C.Ronaldo så blir det svårt att stoppa de, MEN håller med om att 1,2 miljarder är FÖR mycket för en spelare, INGEN spelare är värd så mycket

Kan inte fatta att man spenderar 1,2 miljarder på en FOTBOLLspelare, medans så många människor svälter ihjäl dagligen...sjuk värld
Barcelona Hoshiar
2008-06-15 17:10
Det som är bra är att vi har världens bästa spelare som vi själva har gjort Messi till världens bästa spelare . Real går och försöker köpa en som nästan är lika bra.

Säger bara en sak : Real ta fram egna produkter istället för att köpa in en spelare för 1,2 miljarder
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-15 16:50
Borde inte redaktionen ändra artikeln "silly season 2008"

Zambrotta borde stå på klara övergångar inte på rykten, för barcas officiella hemsida har ju lagt ut flera artiklar där det står att zambrotta är klar för Milan ?
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-15 16:35
Engångbarcaalltidbarca

Vi gjorde 76 mål i ligan iår, han gjorde 14?

altså 49/62 (-straffar & frisparkar) mål var hans assister?
Det står fgel där, han var ju skadad också.

Det måste vara fel.

EDIT: Det står ju 10 assists där också, det måste vara det.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-06-15 16:24
Ämne: En_Gång_Barca_Alltid....
Vadå, ger våran officilla hemsida ut fel info ?
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-06-15 16:06
Madrid är ju helt funtade i huvet, att lägga ut 1,2 miljarder på c.ronaldo, låt dom göra det. det är ju helt patetiskt.

Hade vi 1,2 skulle jag hellre Köpt:

David Villa,
Mouthinho
Silva + en ev bra målvakt för samma pengar.

Dom köper en överskattad ronaldo för 1,2- sick..
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-06-15 16:04
En_Gång_Barca_Alltid_Barca

Det kan omöjligt stämma.
2008-06-15 15:53
Fattar inte, har Messi gjort 41 assister i ligan iår ! checka länktips
Barcelona Suñol
2008-06-15 15:33
Madrid är ju helt galna om man slänger ut 1.2 miljarder på Ronaldo. Tyvärr för våran del så kommer säkert United göra "all in" på Benzema om den affären blir av.
Barcelona Barreman
2008-06-15 15:26
Någon som har bra stream ?? Tänkte på Barca B matchen nu i kväll. TACK :)
Barcelona the culé
2008-06-15 15:19

Jag tycker det är helt okej att dom köper en bra spelare för 1.2 miljarder istället för tre bra spelare.
thb
2008-06-15 15:04
Ämne: ser ut som att cr7 ä....
Bara för att Observer eller vad dom heter skriver det?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-15 14:49

Vem bryr sig vi har Messi, spelare som hittils imponerat stort på mig är Van deer vaart,Moutinho sicken vilka sköna lirare.

Agera Laporta och co =)
2008-06-15 14:45
ser ut som att cr7 är klar för real :(
Barcelona Unicef
2008-06-15 14:32
Någon som har lust att lägga upp några stream sidor? bytt dator o har inte någon kvar=( Tänkte på Barca B matchen nu i kväll...
Barcelona Barcelonito
2008-06-15 14:30
BAAAAAAARCAAAAAAAAA!!!
Barcelona luis Enrique 21
2008-06-15 14:09
Ämne: fast det ska ju säga....
Torres har varit en av varldens storsta anfallstalanger i flera ar. Tror att fler fotbollskannare hade varit mer forvanade om Torres inte hade blivit valdigt bra i Liverpool.
Barcelona luis Enrique 21
2008-06-15 14:06
Kluiver ar min favoritspelare genom tiderna i barca. Tyvarr hade han for mycket personliga problem for att na sin fulla potential. Da hade varit en av barcas topp 5 spelare genom tidera. Kan forsta att man vill ha en target player men maste halla med exakt vad Football skrev. Kopa Trez eller Drogba och gora av med med Etoo ar ett enormt misstag. Trez har ingen teknik, ar inte bra pa att halla i bollen och ar inte sarskilt stark + langsam. Sjalvklart ar han enormt malfarlig men nar man har etoo som ar minst lika malfarlig och har en massa andra egenskaper som Trez inte kommer nara sa kanns det narmast idiotiskt att ens overvaga en sadan transfer. Drogba ar ett battre alternativ men om styrelsen har problem men Etoos attetyd vad kommer man da ha med Drogbas? Tycker fortfarande att det var en miss att kopa Henry aven om jag tror att han blir bra nasta sasong. Sjalvklart hade det varit trevligare med Torres. Om ngn forward kops alls sa hoppas jag verkligen det blir villa. Och om dom tvunget maste kopa en target sa kop Zlatan aven om jag tror att han ar for dyr.Laste att nasta ar sa skulle Barca ha den storsta transfer budgeten i varlden och det hoppas jag verkligen med tank pa hur deras affarssinne har varit hittils.
Annons: