/spanien/barcelona/forum/21022.aspx/spanien/barcelona/forum/21022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-05-22 14:50
Jag kan bara instämma med Captain i så gott som allt han skrev. Lägg därtill detta. För några veckor sedan så sa Txiki att Cesc som lämnade Barça inte kan komma tillbaka nu så länge han var sportdirektör i klubben. Nu agerar han tvärtemot sina egna principer när han värvar Piqué. Inte för att jag tvunget vill ha tillbaka Cesc utan det är Txiki jag retar mig på när han inte kan vara konsekvent.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-22 14:25
Gaucho_10/

Sant, du har rätt. Men den största anledningen till att jag inte vill ha hit Pique är dilemmat med de egna talangerna som jag beskrivit.

Sedan så öste Forlan mest in mål i sin första säsong i Villareal, den andra var inte något märkvärdigt och nu i Atletico så tycker jag Kun ligger bakom mer.
Barcelona Woods
2008-05-22 14:14
Ar overtygad om att Pep redan nu funderar en hel delpa vilka spelare han vill ha i A-truppen nasta ar. Annars riskerar ju Barcelona forlora dyrbar tid dar potentiella favoritspelare knyts upp av konkurrentklubbar. Att Txiki skulle gora varvningar utan Peps asikter kanns ratt orealistiskt..
Barcelona Gaucho_10
2008-05-22 14:11
Captain Fantastic

Har du glömt Forlan...han var också bänkad och helt kass i Man u, sen när han flyttade till Villareal så ösade han in mål
Barcelona Rafa Marquez
2008-05-22 14:05
Ämne: kan någon skriva upp....
Ingen vet än
Barcelona BarcaFan!
2008-05-22 13:57
kan någon skriva upp en lista vilka som ska in till barca o ut från barca .. tacksam för svar !
2008-05-22 12:51
Smogen/

Fel från mig då, men jag står fast vid min åsikt att ta hem Pique efter att han misslyckats ute i Europa är dåligt.

Det tycker jag också är skumt, borde de inte tala med Pep om vilka värvingar som ska göras? Pep vill hitills inte ens fundera på A-laget, han koncentrerar sig endast på att ta upp B-laget. Det skulle vara riktigt skrämmande om Txiki och Laporta sätter sig ner och börjar värva utan att fråga Pep om vad han vill ha, men det är inte så troigt.

Det tragiska med alla dessa rykten av spelare är att de knappt håller någon form av trovärdighet. Pep har inte ens skrivit på ett kontrakt som gör det officiellt att han är vår tränare, han har aldrig uttalat sig om vilka spelare han vill ha och aldrig nämt hur han planerar på att spela. Trots detta så hävdar tidningarna varenda dag att "Pep vill ha" en si och så spelare, "Pep önskar" Malouda, Lampard etc. Ut tjtatat är bara förnamnet.
Barcelona Dizzy
2008-05-22 12:50
Captain Fantastic!

Riktigt bra skrivit håller med om allt du säger!
Barcelona Smogen
2008-05-22 12:40
Captain Fantastic!

HA, väl skrivet, men som Rambla sa innan. Pique lämnade för att det var något stort bråk mellan hans Morfar (som satt i styrelsen) och Laporta (eller var det Gaspart han bråkade med?). Jaja, inte rikgit samma sak, men håller ändå med dig på det mesta. Txiki borde ge fan i att försöka bestämma vilka spelare man ska ha, är inte det tränarens jobb?

förresten, ryktades det inte att man struntade i Maurinho för att han ville ha 100% bestämanderätt över vilka spelarköp man ska göra?
inget fel i Pep men ändå...
2008-05-22 12:31
Camparn på nou/

"Ge mig några exempel till varför Txiki är stendum."

Txiki är stendum för att han inte har en aning om hur ett lag ska skapas, vilka spelare som ska tillföras till truppen och vilka olika roller de ska ha. De enda spelarna Txiki söker är tekniska och passningssäkra spelare som utöver detta är kända namn, detta utgör endast en promille av vad fotboll innebär. Löpstarka, skottvilliga, one touch spelande spelare är inget vi sett någonting av, okända spelare som kommer hit (likt Yaya) och krigar sig blodiga för laget är inget Txiki vänder på skallen för.

Txiki har värvat Maxi, Ezquerro, Henry, Lillian Thuram, Gudjohnsen (som jag inte har något emot, men han värvades av Txiki som Henkes ersättare, där såg man genast att idioten Txiki aldrig scoutat Gudjohnsen riktigt väl). Sedan så var det knappast Txiki som uppmärksammade Yaya Toure, det var vår talangscout och Bojans farsa som gjorde det och sa åt Txiki att man borde värva honom. Van Bommel värvdes inte heller av Txiki, då var det nämligen Rijkaard som begärde att Van Bommel skulle köpas.

Tidpunkten som fick bägaren att spilla över för mig var när han släppte Modric till Tottenham, och ja, Txiki verkligen släppte Modric till Tottenham då den spelare inget hellre ville på denna planet än att komma till oss. Dessutom så värvade Tottenham honom för runt 20 miljoner euro, vilket inte kan betraktas som mycket pengar för oss. Dessutom så var även Modric den spelaren i hela världen som skulle passa bäst in i vårt spel, det är just den karaktären vi saknar, en löp-villig playmaker med ett stort hjärta för klubben. Txiki sa däremot i pressen att han inte tyckte att Modric var något speciellt och att han inte var imponerad av honom.

"Vilka är alla de "has been" som ryktas till Barca?"

Adebayor (en spelare som aldrig kommer att göra över 20 mål i ligan igen), Lampard (en enastående sopa), Malouda (ännu sämre än Lampard, du såg kanske finalen igår?), Hleb (en totalt onödig värvning då han är en Iniesta-kopia, en spelare vi alltså redan har) och sist men inte minst Silva (en riktigt stor super-fjolla i Xavi klass, ett mittfält bestående av Xavi-Iniesta-Silva skulle inte alls göra bra ifrån sig. Vi har alla sett hur dåligt det gått med endast Iniesta och Xavi på mittfältet dikterandes spelet, tänk om vi tillägger än till fjolla till den ekvationen?)

Sedan så har jag aldrig tyckt att Pique är något bra. Det finns en anledning till att Wes Brown bänkat honom. Pique är för sölig och trög i sitt försvarsspel, jag hade mycket hellre sett att Marc Valiente tog den platsen.

Detta för att sedan inte ens påpeka skammen att behöva ta hem Pique efter att han misslyckats ute i europa. Han lämnade oss, förådde oss för Manchester, och nu så tar vi hem honom? Txiki har pissat på de egna produkterna i canteran genom denna värvning, vad skickar detta för signaler till ungdommarna i vår cantera som hela tiden har tålamod och hela tiden nekar de engelska lagen proffskontrakt? Nu tar vi hem en legoknekt istället för att ta upp en egenprodukt med ett starkt hjärta för laget som alltid visat tålamod och hängivelse för Barcelona. Undra om pojkarna i B-laget känner att de har fortroende har vårt fortroende nu? Undra om de tror att de kan slå igenom med A-laget? Undra om de nu kommer att neka Chelsea, Arsenal och Man U kontrakt nästa gång de kommer hem till de och knackar på dörren?

Txiki är en idiot utav det grövsta!
Barcelona Cristocea
2008-05-22 12:01
Chivu i Barca skulle vara fantastiskt.
Barcelona Camparn på nou
2008-05-22 11:19
Captain Fantastic och Rambla

Ge mig några exempel till varför Txiki är stendum.
Som sportchef har han tillförsett Rijkaard med en slagkraftig trupp varje säsong. Värvningen av Henry förra sommaren kan man vara missnöjd med. Men den hade också Laporta ett stort finger med i spelet.
Annars Abidal, Yaya och Milito som kom var alla spelare med rätt bakgrund och starka förstärkningar till laget.

Vilka är alla de "has been" som ryktas till Barca?
Benzema, Huntelaar, Moutinho, David Silva?
Alla unga spelare med med stora talanger på fram masch.
Alves, Keita, Pique alla det spelare på uppgång med stor talang och mycket hunger för att vinna.

Jag hoppas det slutar med att man värvar Silva till vänsteranfallet. En spelare som besitter allt.
Tycker inte Malouda ryktet känns speciellt troligt. Men vem vet vad Roman tar sig till efter final förlusten han kanske är beredd att skeppa iväg spelare billigt.
En poäng som ledningen har i att återförena Abidal och Malouda är att man skulle dra nytta av deras mycket lyckade sammarbete från Lyon. En stark faktor. Dock har inte Malouda imponerat alls den här säsongen och han är 5-6 år äldre än Silva
Barcelona barca__elve
2008-05-22 11:16
Står att Barcelona är intresserade av Zlatan. Hade gärna sett honom i Barca. Jag tror att han hade varit grymm här.
Barcelona Dizzy
2008-05-22 11:15
Verkar som Madrid är ute också efter Keita. Tycker det går riktigt segt med förhandlingarna. Laporta köp Alves och Keita nu.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-22 10:10
En spelare som skulle vara en riktigt bra ersättare om Ronaldinho gick, Ribery.
Även om Bayern aldrig skulle släppa honom och han skulle säkert inte vilja gå efter en säsong och nu när de är tillbaks i CL, men han är en riktig klasspelare, bra teknik, kämpar och sliter som få, en riktigt bra kantspringare.
Barcelona R.Gaucho 10
2008-05-22 09:47
Barcelona gör ett stort misstag om dem säljer Ronaldinho. Han måste varra kvar i laget! Han får träna sig i form igen och bli bäst i världen igen!
Ny målvakt behövs! Valdes håller verkligen inte, eftersom att vårt försvarsspel inte är världens bästa och det gör det ju inte bättre att vi har en flaxande och osäker målvakt!

Etoó och Ronnie ska stanna!
Barcelona Smogen
2008-05-22 09:37
Sport har gjort en intervju med Alves, han verkar vara rejält sugen på att komma till barca.....visserligen är den ju vinklad av sport men ändå... :)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-22 04:15
Messi är ju grymt lik sin pappa :)
Barcelona Dizzy
2008-05-22 01:18
Fi fan vilka räddningar Cech gjorde idag! Synd att Barca inte har nån riktig grym målvakt! Van der sar var också grym. Tror faktiskt barca kommer köpa en målvakt. Vad tror ni?

Visca Barca!
Barcelona SaM__-
2008-05-22 01:01
Bittert slut för Chelsea. Men välförtjänt vinst för Man UTD.

Sitter och funderar på en liten lustig sak, många kommer nog anse att min tanke är helt galen men jag tror inte att den skulle vara helt dum. Sitter och tänker på Peter Crouch. Tror det skulle kunna gå få ut ganska mycket av honom. En perfekt spelare att slänga in om det har låst sig eller jagar ett kvitteringsmål. Men men, kanske ska krävas lite mer för att få representera Barca!
Barcelona Salcini
2008-05-22 00:49
Skulle det finnas någon heroisk hjälte på detta planket som skulle kunna göra sig mödan att översätta denna video och "Lionel Messi - His Life 2". Skulle blir väldigt tacksam över detta.
2008-05-22 00:29
Rambla/

Efterklok? Om jag har för mig rätt så har vi båda skrikit efter Tevez sedan två år tillbaka. Jag ville värva Tevez sedan jag hörde att Corinthians skulle släppa honom, och jag är helt säker på att vi båda skrev inlägg på detta forum om hur mycket vi ville ha honom i Barca då han värvades till West Ham. Vi är knappast efterkloka, utan snarare rent kloka....synd att Txiki är stendum.

Jag blir bara allt mer arg för varje dag som går. Vi ryktas endast till "has been" spelare eller spelare som aldrig har talang och aldrig kommer ha det (Barca klass). De flesta är endast medelmåttor

Det enda som sprider lite solsken är att Keita och Alves snart kommer att bli klara för oss, och att Elmander ryktas hit. De är de enda spelarna jag har njutit av att Barca ryktas till.

Men nu måste jag sova, Bona nit :)
Barcelona Rambla
2008-05-22 00:14
Captain:

Kan inte annat än att hålla med, Malouda är inget att satsa på. Visserligen så borde Txiki köras ut ur staden Barcelona oavsett den värvningen eller inte.

Tevez däremot, vilken jävla lirare och krigare i en och samma kropp. Honom skulle vi ha värvat förra sommaren istället för Henry. Jaja, det är lätt att vara efterklok.

Ciao-V:

Det är lugnt. Jag är av den åsikten att vilket som av de båda lagen är lika värdiga vinnare sett till finalmatchen. United hade lika mycket oflyt. Den räddningen Terry gör med pannan finns bara inte.

Bona nit!
Barcelona Ciao-V
2008-05-22 00:12
Rambla//
Jag respekterar absolut dina åsikter. Jag håller med dig också i stort.
Står dock fast vid att Chelsea hade varit den värdiga vinnaren ikväll om de inte hade haft oflyt.
God natt.
Barcelona Rambla
2008-05-22 00:05
Ciao-V:

Ja, jag har sett matchen. Du får tycka vad du vill, men samtidigt acceptera att jag tycker annorlunda. Visst, de blev nekade någon hörna, so what? Bollen ville inte gå in? Lustigt, man skulle kunna säga det samma om Uniteds första 40 minuter. De kunde lätta ha stått 3-0 om inte bollen vägrat att gå in. Istället får Chelsea ett turmål med sig i slutminuterna. Vilket av lagen som helst hade kunnat avgöra innan straffarna så jämnt var det.
2008-05-22 00:02
Och en till sak måste sägas efter dagens match:

Txiki, om du värvar Malouda i sommar så ska du lämna Barcelona för alltid!! Hans bollbehandling är så usel så att det får min mage att vridas. Ska han vara Ronaldinhos ersättare enligt Sport?! Vilka patetiska journalister, vilken patetisk sportchef och vilka patetiska rykten!

Som sagt, Txiki förtjänar att bannlysas från staden Barcelona om han värvar Malouda!
Barcelona Criff
2008-05-22 00:01
Jag tyckte Chelsea var mer värdiga vinnare då dem i mitt tycke tryckte tillbaks Man U större delen utav matchen.
Sen att Chelsea faktiskt spelat fotboll hela vägen fram till finalen är en annan motivering, medans Man U inriktat sig lite mer åt det defensiva. Trodde aldrig jag skulle skriva den meningen jag skrev precis i hela mitt liv.

Men som dem sa i studion, Alex Ferguson hade den turen han hade 1999, och tur slår fotboll varje dag.

Grattis Man U!
Barcelona Ciao-V
2008-05-22 00:00
Ämne: Jag tycker inte att ....Har du sett matchen eller? Alla dessa hörnor som de blev nekade för. Ronaldos filmningar, den kärringen.
Chelsea hade oflyt, helt klart. Bollen ville inte gå in.
Barcelona Rafa Marquez
2008-05-21 23:58
John Terry, det är bara att acceptera.

Life is a bitch, get used to it
Barcelona Rambla
2008-05-21 23:57
Jag tycker inte att Utd hade domarna med sig på något sätt. Det är bara dåliga förlorare som tar upp domarna. Chelsea precis som Utd hade chanser att avgöra detta på egen hand. De får skylla sig själva, speciellt Drogba som alltid ska vara i centrum när det är diskussioner med domaren.
Annons: