/spanien/barcelona/forum/21020.aspx/spanien/barcelona/forum/21020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-05-23 01:56
Unicef

Låter bra. Men har en känsla att det kommer bli samma affär som Modric. Han ville verkligen till Barca. Men inget blev av så gick han till Tottenham. Jag hoppas verkligen vi köper Alves.
Barcelona Unicef
2008-05-23 01:43
vill bara passa på att krydda våra förhoppningar om Alves...
Barcelona Camparn på nou
2008-05-23 00:35
Captain Fantastic

Suck. När du missförstår det jag skriver, som borde vara rätt svårt att göra och sen svarar på dina felktolkningar så börjar det kännas larvigt att fortsätta det här men det gör jag iaf.

Mitt svar. På ditt ursprungliga påstående att Txiki bara var intresserad av att värva tekniska små spelare var att han värvade Milito, Abidal och Yaya till förra säsongen och innan dess en drös med andra spelare. Var du tolkade det till att jag sa att Milito var en tekniskt skicklig mittback vet jag inte.

Thuram har knappast gjort bort sig i Barca men han har heller inte briljerat.
Jag lägger ingen skuld på hans huvud för det dåliga försvarsspelet som Barca har haft mestadels under förra säsongen när han fick mycket speltid. Det var på det defensiva mittfältet som det saknades understöd.

Du tog mitt "Come on sluta gör dig själv dum. Använd sunt förnuft." ur sitt sammanghang och svarade på det.
Om du LÄSTE det som stod ovanför de raderna så var det ett svar på ditt påstående att ledningen planerade med köpet av Silva att spela han tillsammans med Xavi och Iniesta. Vilket att påstå bara är befängt.

När det kom till Silva svarade jag på ditt påstående att han var en superfjolla.
Jag beskrev min bild att han inte var mer "fjollig" än andra spelare. Han ser ut att ha ett bra psyke han är ofta bra i viktiga matcher och att han inte var någon målsumpare.
Det var min bild av honom som jag målade upp.

Kom in i leken. Misstolkar du saker med flit?

Visst Silva har bara gjort 10 mål på två säsonger men han är bara 22 år. Han har spelat i ett defensivt lag. När jag har sett honom komma till målchans har han oftast varit säker. Hans största atribut är ju främst som framspelare.
Men tror han skulle kunna smälla in en hel del baljor i Barca ifall han kom. Men en annorlunda roll i en annan omgivning.

Ingen kan ersätta Ronaldinho från den tiden då han var en seriös fotbollsspelare.
Men mycket talar för att han har gjort det omöjligt för sig själv att vara kvar.

Men det skulle ändå vara rätt intressant om Pep skulle sätta sig ner med Ronaldinho och förklara vad som skulle krävas av honom och sen med lite hårdare nypor än Rijkaard silkesvantar se vart man kunde ta honom.
Barcelona Rambla
2008-05-23 00:18
Captain:

Det är ju just det det han har gjort. I Spanien får du signa kontrakt när du fyllt sjutton. Cesc drog till England, en viss skillnad. Barça kunde inte skriva proffskontrakt men Cesc får flytta på sig, utomlands i det här fallet, när han fyllt 16. Lite invecklat jag vet men det är ungefär så det ligger till.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-23 00:12
Rambla/

Men om han drog som Cesc då skulle han väll inte kunna signera proffskontrakt med en klubb i Spanien? Eller har jag förstått det fel?

Ride /

Real borde lägga ned hela deras ungdomsverksamhet, de har ju helt klart inget fortroende för deras egna spelare :)

Om det är något man kan ge Txiki, Laporta och alla andra i Barca cred för även i svåra tider är just La Cantera. Oavsett hur svårt det är och jobbigt att vara supporter så kommer vi alltid ha våra produkter och vår själ.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-23 00:07
Gaucho_10

Det är väl ingen som har antytt att alves skulle vara den enda värvningen. Återstår vad för roll iniesta får nu när Guardiola är vid rodret, lär väl få en roll där han e mer involverat i spelet. Får se om det blir nån playmaker, det ryktas om keita,pique,alves om jag inte misstar mig de enda som konstant ryktas komma till oss.
Barcelona Dizzy
2008-05-23 00:04
Ride_The_Big_One(6)

Hoppas bilden är äkta. Det kan vara montage tror jag:D
2008-05-23 00:01
Captain Fantastic!
Nån ny Messi vet jag inte den killen går inte får hackor, de säljer iväg han nu för att få regelbunden me tid sen köper de tillbaka de spelaren för dyra pengar. Min vän där har du bra buisness...

=)
Barcelona Rambla
2008-05-23 00:01
Captain:

De sålde inte honom ens. Han drog utan ersättning, precis som Cesc drog från Barça. Han fyller 17 nu och då får han skriva kontrakt med andra spanska klubbar.

Nu när vi har diskuterat Txiki under dagen. Min största farhåga är att man skeppar iväg Samu, jag fattar inte varför de tvunget måste när han själv vill vara kvar, innan de ens har klart med en ersättare. För låt oss vara ärliga, vilka ersättare anser vi fans duger istället för Samu? De är lätträknade skulle jag tippa. Så, hur lätt blir det att värva Benzema, Villa eller vem de nu har tänkt sig som ersättare EFTER det att Samu är såld?

Kan de vara så korkade att de tänker satsa på Henry som förstaval?
Barcelona Gaucho_10
2008-05-23 00:00
Visst vore det gött med D.Alves, men det räcker inte med alves, vi behöver ha mer spelare, tror inte att alves kommer att vara så offensiv i barca, i sevilla så kör de med två defensiva mittfältare, som städar bakom alves, men nu är det bara toure, som ska ta hand om "båda" kanterna, och messi hjälper inte till heller, så hoppas bara att det funkar för alves

Det vi behöver nu är en playmaker, nu när deco & ronaldinho försvinner så har vi ingen playmaker, så det är nr.1: köpa en playmaker

Drömvärvning: Kaka eller lampard eller diego
Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-22 23:55
Valdes/

Modric är kapten i Dinamo Zagreb ett lag som spelar i den kroatiska ligan, en mycket mer fysisk för att inte säga brutal, vilket skulle vara den rätta beskrivningen, liga än den spanska versionen. Det säger väll allt om hur mycket mer "man" han är än Silva? Modric var även utlånad till de kroatisk/bosniska ligorna under hans första år i Dinamo Zagreb när han var runt 19 år. I Balkan så spelas det en jävligt brutal fotboll i de lägre divisionerna, och spelarna tar i ännu hårdare när de ser en kille som Modric med oerhörd talang och som dribblar bort de. Modric har själv sagt att hans upplevelse i dessa ligor gjorde honom enormt mycket mer mogen och starkare än vad han annars skulle vara. Det är allt detta som säger mig att Modric inte är en lika stor fjolla som Silva.

Ride_The_Big_One(6)

Real Madrid sålde deras mest lysande stjärna: David Moreno, "Den nya Messi" kallade av de...tillåt mig att skratta :D

EDIT: Jag såg att Rambla redan upplyst dig om det
Barcelona Gaucho_10
2008-05-22 23:54
Det många ronaldinho anhängare inte tänker på är att om man tar den risken med att chansa med ronaldinho i år, så finns det en stor chans att ronaldinho "floppar" nästa säsong, och med tanke på att ronaldinhos roll är så pass viktigt så förlorar vi mycket, därför vill nog inte laporta ta den risken, men samtidigt så kan det bli tvärtom, ronaldinho kmr tillbaka och visar vägen
2008-05-22 23:54
Rambla

Snacka om stenkoll haha.
Jo självklart haha men det kommer, nice att se han tala bra inför klubben samt posera me barca tröjan.

Bilden är även publicerad i ena hemsidan du nämnde. "sport.es"
:)
Länktips: www.sport.es/
2008-05-22 23:51
Barcelona Rambla
2008-05-22 23:46
Jag vill läsa på Sport eller EMD.

Alves Fichado! ;)
Barcelona Rambla
2008-05-22 23:46
Ride:

Eh va? Nä, du tänker på bröderna Callejon. De går på lån till Getafe ja. När det gäller David Moreno så går hans ungdomskontrakt ut och han drar till Almeria.
2008-05-22 23:40
Rambla

För lat för att gå in på deras hemsida, syftar du på de som var utlånade till getafe?

Dizzy

Det beror nog på sevillas president som är svår att förhandla med.

Men bilden man fick se på www.fcbarcelona.dk så kan man nästan spekulera att han är rätt nära nu.
Barcelona Dizzy
2008-05-22 23:33
Nån som vet något nytt om Dani Alves? Vill verkligen ha den spelaren till Barca. Tycker det går riktigt segt med förhandlingarna.

Visca Barca!
Barcelona Rambla
2008-05-22 23:27
Vad sysslar Madrid med? De har tappat en av sina största talanger som går till Almeria på fri transfer. Precis som Mata gick till Valencia. Märkligt.
Barcelona Barcelonito
2008-05-22 23:06
barcadinho

Haha 3 nya spelare?

Edmilson, Thuram, Ronaldinho, Deco, Guddy, Ezquerro och Zambrotta kommer nog lämna Barcelona. Kanske även Eto'o. Var säker på att Barca får minst 6-7 nya spelare.

Barcelonaledningen verkar inte ha några problem med att Eto'o kanske lämnar klubben. Jag tror att pengarna han kanske säljs för kan gå till ett köp av Benzema.
Barcelona Ciao-V
2008-05-22 22:55
Messi kommer troligen att missa bara första matchen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-22 22:36
barcadinho//

Edmilson är klar för Villareal och inte Atletico...
Barcelona Visca EL Barca
2008-05-22 22:31
Vem möter barca i cl kvalet?
Barcelona barcadinho
2008-05-22 22:29
Nya vävrningar/

jag är lite trött nu att skriva lång om det, men några ord.

Man kan diskutera om den ena värving är nödvandigt eller inte, men en sak är klar.
Vi måste värva åtminstone tre stycken.

En som ersätter Thuram som slutar.
En som ersätter Milito (som är borta hela hösten minst).
Och en som ersätter Edmilsson (som klubben vill inte ha kvar och som hamnar i Atletico Madrid).

Alltså två backspelare (helst med lite olika spelstil) och en försvarmittfältare som ska antingen bli en backup till Yaya eller konkurera med honom.
Barcelona barcadinho
2008-05-22 22:21
En liten sak bara om kvalet till CL.

Det handlar om två matcher (hemma och borta) och inte en enda.
Man har en chans till att rätta till om det går snett.
Barcelona barcadinho
2008-05-22 22:16
Värvningar som var/

Jag skrev ungefär samma sak forut. Det går inte att anklaga ledningen eller Rijkaard på efterhand. Inför säsongen så var många överens om att backlinjen var inte stabilt (samma problen nu föresten). Och man satsade stort med tanke på att täcka bristerna på försvarlinjen. På pappret från början så trodde inte många att Milito och Abidal skulle prestera så lite. Med Yaya lyckades man bättre.
Tidigare värvningar av Thuram och Zambrotta gjordes förstås på grund ev rea försäljning ifrån Juve. Alla försökte få en bit av kakan då (samma sak men med mindre skala är nu med Zaragoza och Valencia som misslyckades sportligt).
Men jag personligt var nöjd från början från värvning av Zambrotta. Milito Yaya och Abidal.
Nu på efterhand så är många besvikna. Men man trodde inte så från början.
Vi ville inte ha kvar Oleguer, Marquez och Edmilsson som huvudfigurer i försvaret och man ersatt dem. Det var kanks inte de mest lyckoträffar.
Barcelona el diablo
2008-05-22 22:11
Förstår mig inte på Laporta riktigt att Ronaldiho ska bort..är stark motståndare att han ska lämna klubben. Jag menar han verkar tro att människor kan behandlas hur som helst att han "bör söka en ny klubb för att fortsätta sin utveckling och ny utmaning"

Jag tycker Ronaldinho själv kan avgöra om han vill fortsätta i Barca eller inte och inte den där idioten Laporta..Det är väl ändå "Dinho" själv som känner bäst sin situation. Gud ha lite tålamod Laporta!

Gör han en taskig säsong så är det tack och adjö och det är tacken han får efter allt han har gjort för klubben..Paciencia por favor senor laporta.

Han som ville ha honom så mycket i klubben och så nu detta pinsamt. Se hur han behandlade vår käre Frank Riijkard och alla i klubbledningen.Fan ge grabben en säsong till och om han underpresterar kan man ev snacka om en flytt men inte nu. Samarbetet med Ronaldinho, Etoó, Messi, och Bojan kan bli mycket sevärt.
Barcelona Criff
2008-05-22 22:11
Med tanke på att Messi inte ska lira CL kvalet, så tycker jag det är mest synd för jag hade velat se honom med sin teknik mot mindre bra lag. Om vi då får ett lätt. Hade varit kul att se hur dem hade köpt korv hela matchen.

Annars tror jag nog vi har lirare som kan ta hans plats tillfälligt i just den matchen det gäller.
Barcelona barcadinho
2008-05-22 22:00
Ojoj. Det är full fart om värvningar som var och som kommer att bli.
Självklart. Vi är alla väldigt nyfikna på hur laget kommer att se nästa säsong.

Men först Chelsea – att vinna sådana matcher beror ofta på väldigt små marginaler. Det fick Chelsea och Terry smaka igår. CL - titeln stod 10 centimeter till vänster om Terrys skott.

Teknisk fotboll? Jag kan inte låta bli och tycka att Chelsea och engelsk fotboll är primitiv på olika sätt. Jag småskrattar när jag ser sådana tecken.
När Cech har bollen i handen (eller inspark) så börjar han alltid (!!) med ett långskott. Målvakten skjuter alltså ett långt skott för att starta ett anfall (och jag har sett samma sak på andra matcher). Van der Saar gjorde också en del sådana sparkar. Jäkla vad primitiv. Kan man inte rulla bollen till någon backspelare och bygga ett anfall nerifrån. Då vet man med säkerhet att laget har bollen. Målvakts långa skott är borta nästan helt från Camp Nou tack och lov. Och sen inlägg. Visst kan man ha inlägg men man behöver inte missbruka idén. Inlägg efter inlägg på anfall efter anfall mot Drogba eller nån i straffområdet. Vad är passningsspelet? Barca hade inte riktigt ett effektivt passningsspel i år, men jag tycker att grundspelet ska vara så.

Topplag i England försöker sudda bort den kick - and – run filosofin (bland annat genom att värva spanjorer och andra utlänningar), men de har en del kvar i traditionen
Barcelona tarrak
2008-05-22 21:52
Ämne: Tror ni att ni komme....Vad väntar du dig för svar på den frågan, vi vet inte ens vilka vi skall möta och än mindre vilka spelare vi har i övrigt? Men jag tror inte att vi står och faller med Messis medverkan om vi får möta IFK Göteborg t ex.
Annons: