/spanien/barcelona/forum/21019.aspx/spanien/barcelona/forum/21019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2008-05-27 22:44
Silva kan vara en grymt bra vävning i den bemärkelsen att han är en all-round spelare och verkligen kan bredda spelet. Det är guld värt i ett lag som Barça att man kan bredda spelet. Det var precis vad Guily gjorde, visserligen inte mycket mer men det hjälpte spelet väldigt mycket. Silva har många andra kvaliteér som man kan utnyttja samt är spanjor, allt talar för :)
Barcelona Barcelonito
2008-05-27 22:43
Glass? Trodde de drack vitrysk vodka.

Man får inte kontakta någons agent angående transfer innan man har kontaktat klubben han spelar för. Då är det bara.

Det kommer nog dröja ett tag innan Barcelona presenterar någon ny spelare igen. Hoppas det blir Alves.
Barcelona Criff
2008-05-27 22:39
Värt att tillägga till hela denna diskussionen är att jag vet NADA om Hleb situationen.
Jag baserar helt diskussionen på det petter.l sa i sitt första inlägg :)
Real Madrid Shi
2008-05-27 22:39
Att få spelaren att själv att begära en flytt är nog det enda sättet att få spelare som är så pass viktiga för sitt lag, lite samma sak men i mindre skala när det gäller Alves, hade han inte begärt en flytt själv hade det ju blivit riktigt stora summor för att köpa loss honom.
Barcelona Criff
2008-05-27 22:38
Rambla, ;) För har Hleb varit i Milano för att sitta ner och diskutera är en lagbrytelse, eller har inter representanter åkt till London för att sitta ner och ha en middag med Hleb + agent, det är också en lag överträdelse.

Men att över telefon kontakta agent eller spelare för att kolla om han är intresserad utav att spela för klubben är inte en lagöverträdelse.
Går inte att döma heller då inga förhandlingar har pågått. Endast en förfrågan.

att ta kontakt och förhandla är väl ändå 2 helt olika saker får jag hoppas. Annars måste jag börja skolan igen och plugga lite svenska till :)
Barcelona Rubén
2008-05-27 22:36
Är det någon som har hört något om bacas ställ nästa år?? e sugen på en keita tröja :P
Real Madrid petter.l
2008-05-27 22:35
Criff: Den här diskussionen är våldsamt off-topic just nu, men jag fortsätter gärna i PM om du vill.
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:35
Ämne: petter.l, Har Hleb s....
Nej, de tog bara en glass. :D
Barcelona Criff
2008-05-27 22:34
petter.l, Har Hleb suttit ner med inter representanter och haft en middag?
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:33
Criff:

Reglerna är nog rätt difusa och det är möjligt att man kanske får "sondera" terrängen och se vad spelaren i fråga anser om en eventuell transfer. Självklart får man inte diskutera kontrakt utan klubbens som äger spelarens kontrakt medgivande.

Vi släpper det, C.Ronaldo eventuella övergång till Madrid berör ju trots allt inte oss.
Real Madrid petter.l
2008-05-27 22:32
Criff: Vill man höra en allmän åsikt pratar man med agenten, som sedan, om spelaren vill det, kan höra efter. Direkt kontakt med spelaren är likställd med förhandlingar. Vilken definition av ordet förhandling förespråkar du?
Barcelona r.Hyder
2008-05-27 22:32
Tänk er Keita och Yaya på mitten och exempelvis Xavi framför. Det blir ganska grymt, det blir som Cocu-Davids under en sässong och vi vet ju alla hur det gick :) Men jag vet inte riktigt, tycker faktiskt att både Keita och Yaya har de offenssiva kvaliteér som behövs i ett lag som Barça. Eller vad säger ni? Kanske inte de omöjliga smörpassen men det för Xavi/Iniesta sköta :)
Barcelona Criff
2008-05-27 22:29
Rambla, Dem gjorde detsamma med Modric. Han sa att dem hade kontaktat honom.
Man måste väl få veta från spelaren själv eller agenten om han kan tänka sig en övergång?
Det är väl inte detsamma som att sitta och förhandla ett kontrakt.
Real Madrid petter.l
2008-05-27 22:29
Criff: Jämförelsens poäng var att Inters agerande bryter mot reglerna medan Reals inte gör det. Regeln ska tolkas som jag säger. Förhandling är i detta avseende att likställa med att "ta kontakt" med spelaren. Tänk själv på vad regelns effekt skulle vara om din åsikt skulle gälla. Hur bevisar man att förhandlingar har skett?
Barcelona Criff
2008-05-27 22:25
petter.l, vad jag tjatar om? haha. Du jämförde det Calderon gjorde med det Inter har gjort.
Inter har tagit KONTAKT med Hleb, sen länkar du till en plats där det står att det är förbjudet att förhandla om ett kontrakt utan klubbens medgivande.
Men klubbar tar kontakt med spelare hela tiden, för att kolla om dem ens är intresserade utav en övergång. Om dem får ett klartecken utav agenten eller spelaren går dem till klubben.
När klubben och den köpande klubben kommit överens om en övergångssumma förhandlar spelaren och klubben om ett kontrakt, sen slutförs transfern.
Jag citerar, "Inter har tagit direkt kontakt med Hleb mot Arsenals vilja."

Dem har tagit kontakt, dem sitter inte och förhandlar.

Då frågar jag igen, vilken lag har dem brytit?
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:23
Barcelonito:

Haha, förhandlat mig sig själv och media. Riktigt roligt faktiskt, speciellt med tanke på att Messi konstant förklarat att han inte är intresserad. Det lär ju bli intressant att se hur mycket Moratti kommer att tjata nu när Mourinho tar över Inter. Som om Messi skulle jubla över att spela för Mourinho, haha. :)

Criff:

Ska man hårddra det så har ju även Barça varit lite fel ute om man tagit kontakt med Alves först. Jag tror nog att de har meddelat del Nido om sitt intresse och han har nog talat om vad priset är.
Real Madrid petter.l
2008-05-27 22:22
Criff: Jag förstår faktiskt inte varför du tjatar emot om sånt här. I länktipset har du ett mkt känt exempel. Däremot kan man så klart "prata" med spelaren genom en agent.

(PLs regler byger på FIFAs, om du tänkte göra den invändningen)
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:21
Jo men petter.l, det råder väl ingen tvekan om att klubben olovligen varit i kontakt med spelaren i fråga när de själva säger sig vara så säkra på att han vill komma till dem?
Barcelona Criff
Rambla, ja precis. Förhandla, men nu pratar inte vi om att förhandla. Utan att Inter har tagit kontakt.
Barcelona har frågat Daniel Alves om han ville komma, inte menas det väl som att man förhandlar? För då hade väl Alves varit i Barca för längesen.
Barcelona Barcelonito
Morattis kamp om Messi var också rolig förra säsongen. Han förhandlade med sig själv och median.
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:19
Criff:

En spelare under kontrakt måste få den egna klubbens tillåtelse att förhandla med annan klubb. Såvida han inte har endast 6 månader kvar på sitt kontrakt för då är han fri att förhandla med andra klubbar.
Barcelona Barcelonito
Milan har försökt med samma sak när det gäller Ronaldinho. De har uttalat sig hela tiden att han ska dit. Men Laporta har inte brytt sig om sånna idioter och har aldrig själv varit respektslös mot andra klubbar. Madrid körde samma sak med Kaka förra säsongen också men misslyckades för att Berlusconi och Calderon är av samma material.
Real Madrid petter.l
Rambla: Nu tycker jag att du struntar i att läsa vad jag skriver. :) Jag tycker inte att det är ett bra, eller ens försvarligt, agerande. Men de konsekvenser som skulle finnas om det var ett regelbrott att uttala sig i media om vissa spelare är värre.
Alex_-_
2008-05-27 22:17
Grattis till Pique!
Barcelona Criff
petter.l, och var i den texten står det att en klubb inte får ta kontakt med en spelare??????
Där står NEGOTIATIONS, vet du vad det betyder? Att man börjar diskutera kontrakt. Tror du att man kan göra det utan att en klubb accepterat ett övergångsbud?

Hleb har själv gått ut och sagt att han till 100% ska lämna och vill. Så jag förstår egentligen inte varför Inter ska ses som ett svart får. Det är inte så att dem har fått honom att säga att han vill lämna eller uppmanat honom.
Han trivs inte i staden och kände sig osäker eller var det nu var.
Real Madrid petter.l
Jag glömde ange källa, den finns i länktipset
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:16
petter.l:

Varför kan man inte acceptera att en spelare under långtidskontrakt ej är till salu? Speciellt med tanke på att det påpekas flertalet gånger.

Det ska väl tilläggas att United och Milan är lika goda kålsupare de också när de väl sätter igång och jagar spelare.
Real Madrid petter.l
2008-05-27 22:13
Criff: 3. A club intending to conclude a contract with a professional
must inform the player’s current club in writing before entering into
negotiations with him. A professional shall only be free to conclude
a contract with another club if his contract with his present club
has expired or is due to expire within six months. Any breach of this
provision shall be subject to appropriate sanctions.

Rambla: Så klart jag inte tycker att det är ett optimalt agerande, men strider mot FIFA-regler tycker jag inte att det gör. Men Calderon agerar rätt töntigt, så klart, även om jag tycker både Milan och Uniteds retorik är överdriven. Sandlådekrig.
Barcelona Criff
2008-05-27 22:08
petter.l, ehm? Klubben tar ALLTID kontakt med spelaren först. Om spelaren är intresserad utav att spela för klubben går man sen till klubben för att diskutera en övergångssumma.
En helt annan sak att sitta och säga i en intervju, "Ronaldo kommer till oss 100%, inget kan stoppa det" bla bla bla...
Det är oproffesionellt, men det är inget nytt med Calderon. Man har väl för höga förväntingar att den gamle kraken ska växa upp någon dag.
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:07
petter.l:

Det Madrid sysslar med ligger nog på gränsen. Det är inte populärt i alla läger när man kryptiskt uttalar sig om att spelaren i fråga borde göra sig omöjlig och själv kräva en transfer. Vart går gränsen enligt dig?
Annons: