/spanien/barcelona/forum/21017.aspx/spanien/barcelona/forum/21017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
2008-05-26 21:49
Holländaren

Förstår inte riktigt vad problemet är att han ursprungligen kommer från den franska ligan? Vem hade du sett på den positionen istället för Keita, om du fick välja?
Barcelona barçaroffe
2008-05-26 21:48
Maleboy, undrar just hur manga matcher du sett om du tycker Henry vart battre an Etoo ?
Henry har val varit ungefar pa 50 % sen han var som bast i Arsenal.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-26 21:38
Holländaren

OM han komm direkt ifrån den franska ligan hade man ju varit aningen skeptisk, men det man fick se under denna säsong me sevilla så måste du väl erkänna att det är en bra värvning, även om tiden för avgöra hur pass bra han passar in.

En liten fråga angående Eto, hur ser du på saken angående vår lejon?
Barcelona Holländaren
2008-05-26 21:26
Jag tycker att 28 är någonslags övre gräns generellt för hur gamla spelare vi ska värva i det här skedet. Lite halvskeptisk till Keita men förhoppningsvis passar han bra in, ej heller särskilt nöjd med att vi värvar en till spelare (ursprungligen) från den franska ligan.

Barcelona A.Gaudi
2008-05-26 21:15
annars bör man vara medveten om att Etoos siffror ljuger en del. det låter som om han haft en helt fantastisk säsong men han har inte fått spelet att fungera, trots sina mål. det ser bättre ut på papperet än vad det var.

annars kan man ju dock inte skylla allt på etoo. hela laget var kollektivt dåligt(de allra flesta åtminstone).
Barcelona Qanii
2008-05-26 21:14
Ämne: Qanii:

Vaddå:P .....Kunde gjort?om inte vi människor hade tänkt så varje gång vi gör misstag/fel så hade vi aldrig kommit fram åt i livet.Eller hur? Om vi bara *kunde* ha salgit Betis förra året så hade vi vunnit ligan, om vi bara *kunde* få ronaldinho att förstå att han ska ängna mer tid på träningen och på plan än utanför. Du förstår vart jag vill komma tror jag! Förstår inte varför du lägger allt på lejonets axlar han är inte hela laget utan en del utav laget..

Sen vet jag inte hur många matcher du har sätt lejonet spela det här året men han har absolut inte hållt i bollen lika mkt. sedan tycker jag han blivit teknisk bättre än vad han varför några år sedan.

Vi inte hoppa på dig eller något men förstår inte dina resonemang. Alla tycker ju olika.
Deportivo Denari
2008-05-26 21:11
"Vaddå:P ... det jag säger är att han kunde gjort mer mål/målpassningar när han var med, då skulle tabelläget ha sett betydligt bättre ut."

Allt ska väl ändå inte hänga på Eto'o? Tycker att han bidrog mer än tillräckligt med sina mål den här säsongen. Men visst, hade han gjort 25-30 mål på 18 matcher så hade tabelläget säkert sett mycket bättre ut, det håller jag med dig om. Fast det är å andra sidan inte särskilt realistiskt att kräva av någon spelare över huvudtaget, och speciellt inte en som varit skadad i ett halvår.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-26 20:58
maleboy

Men hur dum får man vara..? Om man har gjort 25 mål på sin debutsäsong så äre banne mig bra. Och även om han skulle gjort ett misslyckande i år så vet man vilka kunskaper han besitter om man gör 25 mål på en debutsäsong.

Så det är inget konstigt tänk.

Det är som om man skulle säga att Maradona är säsmt i fotboll bara för han inte kan spela i dagsläget. Ungefär så dumt är det.

Uscha. Skärpning!
Barcelona Gaucho_10
2008-05-26 20:56
Förstår inte varför några säger att det är omöjligt att zlatan ska komma hit..varför inte?

Kan lätt tänka mig att deco+ X antal miljoner skulle kunna locka hit zlatan , ev. deco+ X spelare+X miljoner, inte helt omöjligt, men ska förstås
Villarreal Fíll
2008-05-26 20:54
maleboy

Hahaha! Du är seriös alltså?
Barcelona maleboy
2008-05-26 20:45
Qanii:

Vaddå:P ... det jag säger är att han kunde gjort mer mål/målpassningar när han var med, då skulle tabelläget ha sett betydligt bättre ut.

Förresten... det där var för en gångsskull att han gjorde en assist. Annars är han den gamle Etóo som håller i bollen för länge, för sig själv.

Jag har även tagit med det mesta i beräkningarna på Etóo.. hans skador och då han varit borta för landslaget! och anser att han kunde ha gjort lite bättre ifrån sig!

H.C Xavier

25 mål för debutsäsongen det hjälper inte nu... i sådana fall borde barca kunna värva vilken gammalspelare som helst som är hyffsad bra och bara gå på att han gjorde en bra debutsäsong de året... så han köper vi!? konstigt tänk tycker jag.

Barcelona Ciao-V
2008-05-26 20:44
Glädjande att Keita äntligen är klar för Barcelona. Det är inte lätt att förhandla med det där presidenten...;. Men äntligen fick vi loss honom.

Nu gäller det bara få hem Alves också om det går. Sätter han ett pris som överstiger 30 mille euro, får vi leta efter en annan höger back som är nästan lika bra, för upp till 20 mille euro.

Angående Eto'o, jag behåller gärna honom i Barcelona. Hellre Eto'o än Zlatan, Drogba och Adaboyor. Tycker inte att någon av dessa passar Barcelona.
Den enda anfallare som jag skulle kunna ersätta Eto'o är David Villa.
Jag hoppas att Eto'o stannar dock. Håller han sig frisk under hela nästa säsong så lära han toppa skytteligan. Var så säker på det.
Barcelona H.C Xavier
2008-05-26 20:22
maleboy

Håller med dig, Eto'o är ingen lagspelare. Han passar inte när han är ensam med målvakten (G2S's första mål i ligan), han har bara vunnit pichichi EN enda gång, hans debut säsong gjorde han bara 25 mål.

Nej bort med Eto'o......
Barcelona R_10_ME
2008-05-26 20:18
jaaaaa KEITA
Barcelona Unicef
2008-05-26 20:17
Ämne: Jag läser att många ....
de egot har ett stort hjärta för klubben! sen att han "bara" gjorde 16 mål 18 matcher e ju helt ok med tanke på att han vickade på Messis högerkant hälften av dom!!!
Barcelona Qanii
2008-05-26 20:15
Ämne: Jag läser att många ....
Hahaha vet inte ens vad jag ska svara på de inlägget! skadad 6månader spelat ANC och gjort 16 mål på 18 matcher! vadå wow va fan snackar du om har man vart skadad i ett halvt år är de otroligt svårt att komma tillbaks till bra form lejonet tappade saker som snabbheten osv. Att du ens kan säga vad han har gjort de här året är bara idiotiskt! Diva? okej för ett par årsedan kan jag hålla me dig, men säg mig vad han har gjort som har varit så divigt?tex varför gjort han inte själv mål o sista matchen istället för att passa fram santos? Han har blivit en lag spelare så snälla snacka inte!

Säger bara välkomen Keita ska bli kul att se han spela. Hoppas han vågar skjuta mkt också, vi behöver spelare som kan skjuta utanför boxen.
Barcelona maleboy
2008-05-26 20:13
Keita är ett mycket intressant nyförvärv... får se om han gör sig bättre i barca. Hoppas på Benzema och Dani Alves nu... eller varför inte värva Philipp Lahm?
Barcelona maleboy
2008-05-26 20:06
Jag läser att många gillar Etóo hmm... Vad har han gjort för bra i år? frågar jag.

Det jag såg av honom denna säsong var inte en rolig syn... Han är en diva, ingen lagspelare! och så tycker jag det varit alla år han spelat i Barca.
Under de matcher jag såg honom, så tappa han bollen flera gånger... men det gäller ju inte bara honom.
Men nu är det ju Etóo vi pratar om.

Vampiro. wow(16 mål/18 matcher)... han kunde gjort så att vi fick mer poäng... många missade skott/passningar!
Visst, han är bra men inte ovärderlig. Tycker faktiskt att Henry är bättre.(är seriös)
Real Madrid chrisespaña
2008-05-26 19:58
Keita är en riktigt bra värvning!
Barcelona emill
2008-05-26 19:44
Känns som en smart värvning av barca, spelare som keita är jävligt viktiga att ha i truppen. Sen om man ska se han som ren ersättare till Deco vet jag inte, men sett till hur mkt Deco har levererat senaste säsongen så är det inte så hemskt stor kostym att fylla iaf...
fRn
2008-05-26 19:40
Sry, my fault.. kollade utd:s hemsida nu, ngn som snackat skit isf. hörde att han var fw.
Real Madrid petter.l
2008-05-26 19:39
Förutom att han inte är forward, javisst
fRn
2008-05-26 19:36
"en stor tung forward" är definitivt Pique från Man utd. han kom till man utd för en billig peng, hörde t.om. gratis.. och nu vill barcelona ha tillbaka honom.. 192.5 cm, räcker det?

forza blaugrana.
Las Palmas Pio pio
2008-05-26 19:29
Finns inget från officiellt håll än, men allt lutar åt att Lucho tar över b-laget efter Pep. Hierro somn är fotbollsdirektör för RFEF har iallafall bekräftat att han nobbar spanska förbundets erbjudande att bli tränare för u-lagen för att ta över b-laget. Härligt och viktigt med såna profiler för våra ungdomar!
Barcelona Dizzy
2008-05-26 19:25
Nu fattas bara Dani Alves till Barca.
Real Madrid Behnam
2008-05-26 19:20
Riktigt grymm värvning! ni får en grym spelare till ett jäkligt billigt pris
Barcelona 2bbbe
2008-05-26 19:14
hoppas att han är tänkt som pivote. För han är ju ingen kreatör a la deco, xavi lr iniesta! Kommer detta öppna för en försäljning av yaya?
Real Madrid petter.l
2008-05-26 19:10
Om en spelare har tendensen att komma med olämpliga uttalanden i media, kan det ju mycket väl vara så att han gör det även utanför kameror och mikrofoner. Det är naturligtvis bara rena spekulationer, men jag kan tänka mig att Eto'o kan skapa en viss disharmoni i truppen, och eftersom laget måste komma först går det att försvara en eventuell försäljning på det sättet. Mot det måste man ju så klart påpeka att Samu brukar vara extremt vänskaplig mot alla när kamerorna väl är på; t ex under match och så. Men som sagt, det är ju omöjligt att veta allt som händer mellan spelare i Barcelona.
Barcelona Vampíro
2008-05-26 18:28
Rambla:

Håller med om att han alltid säger det han tycker och det brukar inte alltid vara bra men jag tycker också att han har mognat mycket sen den incidenten. I år var han skadad mycket och borta i Afrika men ändå så gjorde han 16 mål på 18 matcher(?). Vilket är mycket imponerande. Hoppas bara Laporta vet vad han gör.
Barcelona Rambla
2008-05-26 18:23
Självklart är det Samus förmåga att trampa i klaveret med sina uttalanden, som säkert är den största anledningen till att klubben vill sälja honom. Vem minns inte förra säsongens utspel i Vilafranca? Samus problem är att han är för ärlig och säger allt för ofta sin mening. Det uppfattas inte alltid "politiskt korrekt".
Annons: