/spanien/barcelona/forum/21015.aspx/spanien/barcelona/forum/21015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona M79
2008-05-27 10:43
J.Janerique //

Så mycket text och så lite innehåll...
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-27 10:26
Idag blir Gerard Piqué klar!
Delarocha RIP Puerta
2008-05-27 09:52
J.Janerique. Vad var syftet med ditt inlägg? Svamlar mest om saker ingen direkt bryr sig om tror jag. Snacka om Mourinho kan du ju göra på din lagsida?
Barcelona Rambla
2008-05-27 09:45
Sevilla köpte Keita för €4m från Lens förra säsongen. Barça fick betala hans klausul på €14m. På det får Barça också betala 16% av summan i skatt.

Alves är inte den lättaste att lösa då del Nido kräver €32m för honom och han verkar inte visa några som helst tecken på att vilja backa på den summan.
Barcelona M79
2008-05-27 09:35

Någon som vet vad Keita kostade? Sevilla brukar få rätt mkt pröjs för sina spelare...Varför inte en klumpaffär med D Alves oxå?
Barcelona bearlakeyours86
2008-05-27 05:51
Välkommen Keita!
J.Janerique
2008-05-27 01:31
Bojan kunde, tyvärr, inte gå på X-Rated movie denna sommar, men det kommer nya somrar Bojan och du kommer få gå på Grande Bio en dag! Ska vi se till spelaren Bojan är - Så är han som en ung & egen uppfostrad film men jag anar vid horisonternas vägar att han kommer o bli, en av de största blockbusterna vi sett....

Om han dock egentligen skulle "visa sina moves på riktigt" i sommar vet vi inte, och kommer aldrig att få veta. Fan, på bänken hade han nog spenderat ganska stor tid, men likt Batman-filmer så finns det alltid en Joker med i leken.

Deco & Lamps i Inter Milan? Jag är extremt För - Då jag alltid fascinerats av The Special One. Ngn dag så kommer den riktigt specielle till Madrids portar dock, och då ska vi fan få se på ett spektakel kan jag garantera er mina Barca-brödrar! I framtidens vägar är det med The Special One i Madrid så att säga, ganska dött lopp för Catalunyas stolthet. Men vem kan likt en spågumma titta in i en framtida La Liga-glaskula liksom?

Ronaldinho skulle för aproximately två,tre år sen vara rättmätig att gå ner som Världens dyraste spelare genom tiderna, men där det fanns kvalitet så existerar det ju dock nu för tiden kvantitet i brassen, i alla fall vad det verkar som ibland. Dock kan "Dinho" - Likt en legend återuppstå från "dem döda" - och då har vi ett helvetes till Ghost att göra med. Jag kanske, men bara kanske anar att spöket dyker upp på San Siro nästa år, tiden får utvisa det, likt allt annat tiden utvisar........

Väl Mött!

Och kom ihåg : (Att där ingen vet? i Framtiden? Så existerar portugisen på Bernabéu nästa år, eller kanske nästnästa? Tiden får utvisa, som sagt.
Barcelona Rambla
2008-05-27 00:48
Ämne: det jag menar är att....
Nu är det ju så att han själv sagt att han känner sig mentalt sliten och behöver vila.

Ja, gud vad hemskt om en 17-åring tackar nej inför en hel nation. Hemska tanke, Spanien står nog och faller med honom.
Färjestad Zdeno Chara^^
2008-05-27 00:46
det jag menar är att om 2 månader får han ta beslut själv i sitt liv, då tycker jag det r fel att hanns föräldrar tar ett sånt stort beslut ! Men det kan ju vara så att Bojan själv inte ville vara med, men inte ville stå för det inför en hel nation ??
Barcelona Rambla
2008-05-27 00:43
Bojan har spelat non-stop i snart två år utan någon vila. Han har alltså hoppat mellan olika ungdomslandslag, tagits upp till a-truppen som nybliven 17-åring. Han har fått väldigt mycket uppmärksamhet i Barcelona och ibland kanske det är klokt att stanna upp och ta en paus och bara vara tonåring en sommar, eller? Det där är väl en sak som hans familj själva bör besluta över vilket de också tydligen har gjort.
Barcelona Jean
2008-05-27 00:42
Henry klar för Tottenham!
Real Madrid Shi
2008-05-27 00:40
Ämne: Shi, sanningen med h....
Ja det känns givet att det är något i bakrunden då det har varit en hel del stök där senaste tiden.

men jag tycker man bör kunna lösa det för lagets bästa, för Eto'o kvar i barca är i lagets bästa intresse.
Färjestad Zdeno Chara^^
2008-05-27 00:40
Bojans föräldrar ser ju ner på Fotbolls-EM
Färjestad Zdeno Chara^^
2008-05-27 00:39
EM mena jag ;)
Färjestad Zdeno Chara^^
2008-05-27 00:39
Jao det vet jag men han fyller ju 18 år i augusti ! Han måste ju få välja om han ska vara med i VM helt själv ! Det kan ha varit det sjukaste jag någonsin varit med om, och första gången någon tackar nej för att föräldrarna tycker han ska vila :S Helt sjukt i mina ögon iallafall
Barcelona Criff
2008-05-27 00:38
Shi, sanningen med hela Eto historien är nog djupare än just spelet på planen.
Vem vet vad han gör när kamerorna är av.
För om ledningen hade gått efter just prestationerna finns det väl inte många tvivel om att han hade fått stanna.
Vi får se, jag hoppas dem sätter sig ner och pratar om det, så dem kommer överens om något.
Barcelona Jugador
2008-05-27 00:34
Zdeno Chara^^

Hört att det var hans föräldrar som inte tillät honom att vara med i EM. Han är ju ändå bara 17år och behöver vila.
Real Madrid Shi
2008-05-27 00:34
Rambla

Att sälja Eto'o o förvänta sig att köpa in en spelare som skall ersätta honom kan man nästan glömma känns det som, så som han brinner för barca och levererar mål går inte att underskatta.

Spelar ingen roll vem ni köper in känns det som ingen kommer kunna göra det Eto'o gör, vissa här klagar på att han inte är delaktig i spelet, är det verkligen ens en anledning värd o ta upp om man ser hans målsnitt denna säsong? Det är inte hans jobb o göra annat han jobb är att ösa in mål.
Färjestad Zdeno Chara^^
2008-05-27 00:30
Kan någon förklara varför Bojan tackade nej till EM ??
Barcelona Rambla
2008-05-27 00:25
Angående Samu kan jag bara hålla med om, men nu råkar det ju tyvärr vara så.

När det gäller summorna som nämns för Ronaldinho så är det ju just som du nämnde pinsamma. De summorna är ju vad Milan är villiga att betala eller tror sig kunna köpa honom för. Vad är det som säger att Barça kommer att låta honom gå för det priset? Skulle bli förvånad om klubben går med på det.
Real Madrid Shi
2008-05-27 00:18
Ämne: Fabregas har det ju ....
Är det verkligen seriöst att man överväger att sälja Eto'o? Måste ju vara snudd på fängelsestraff på det.

Summan på Deco kommer ju förmodligen inte bli allt för hög och summorna som det snackas om när det gäller Ronaldinho är ju pinsamma, det tjänar han ju ihop genom tröjförsäljning till klubben på 1 vecka..
Barcelona Rambla
2008-05-27 00:14
Fabregas har det ju varit rätt tyst om så jag tvivlar starkt på att han skulle vara ett mål denna sommar. Om nu Eto'o säljs så räknar man ju att få in minst €30m för honom, kanske tom mer. Det bör räcka att för att täcka kostnaden för en ny forward.

Sen så är det väl ingen hemlighet att säsongerna 05-06 och i viss mån -07 inbringade en hel del inkomster i och med framgångarna. Under en period så var Barça den mest inkomstbringande klubben i världen. Lägg där till ett stort tv-avtal under en 8-årsperiod (eller hur långt det nu var) så finns det nog en del medel i kassakistan.
Real Madrid Shi
2008-05-27 00:06
Ja i o försig så skulle det inte vara några problem om man säljer Ronaldinho och Deco och väljer o köpa spelare för liknande summa, men om det handlar om spelare som Fabregas, Villa m.fl. Så kommer det ju och kosta bra mycket mer än vad Deco o Ronaldinho inbringar, men er ledning har med all säkerhet BRA MYCKET större koll på er budget än jag så det bör inte vara några problem.
Barcelona Rambla
2008-05-27 00:00
Ämne: 1. Varför skulle int....
Äntligen lite sunt förnuft och logiskt tänkande. Tack. ;)
Barcelona Rambla
2008-05-26 23:59
Shi:

Du tror inte att man räknar att få ut lite pengar för spelare som Eto'o, Ronaldinho och Deco?

På vilket sätt finns det enligt dig indiktationer på att man inte tänker göra just det, att spendera på viktiga positioner alltså? En tvåvägsmittfältare i Keita, en mittback i Piqué och troligtvis en högerback i Alves. Är inte det nyttiga positioner eller ska vi köra med Oleguer som högerback nu när Zambrotta åker hem till Italien?

Dina antaganden är ju helt tagna ur luften och helt utan fakta, då får du väl begripa att du blir ifrågasatt?
Real Madrid petter.l
2008-05-26 23:57
1. Varför skulle inte Keita kunna vara Decos ersättare?

2. Högerbackspositionen är helt klart en av de mest akuta

3. Vad är det som säger att förhandlingar till de andra positionerna inte pågår?
Real Madrid Shi
2008-05-26 23:55
Ämne: Shi:

Hur vet du a....
Jag menar självklart inte att ni inte har mycket pengar, men sett till hur stor renovering det planeras och göras i Barca det kanske skulle vara smartare och spendera på de lite viktigare positionerna först?
Barcelona tarrak
2008-05-26 23:54
Shi

Men skärp dig nu! Jag reagerade på att du påstod att Barcelonas transferbudget inte kunde mäta sig med Madrid, Man U och Chelseas och bad om en källa. Vidare påstod jag att den enda siffran jag sett nämnas är 100 miljoner euro. Hur du kan lyckas tolka detta till att Barca skulle ha obegränsade resurser förstår jag inte och allvarligt talat bryr jag mig inte. Du är uppenbarligen inte här för att föra en seriös diskussion och då kan du lika gärna avstå.
Barcelona Rambla
2008-05-26 23:51
Shi:

Hur vet du att Barça inte har bra med pengar att spendera? Det känns som om det är något du har fått för dig utan att ha några belägg för det, helt ärligt.
Barcelona BlueRed
2008-05-26 23:49
På tal om Decos position, så har jag inte sett eller hört något om en värvning som tar över hans plats, Keita tror jag aldrig det blir, skulle inte funka.
med tanke på hur bra Fabregas är nu så skulle inte jag blunda för en värvning av han.
Annons: