/spanien/barcelona/forum/21013.aspx/spanien/barcelona/forum/21013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-27 17:32
Rambla

Skulle vara väldigt bra om Barcelona Lyckades värva Caceras om han kan spela på alla Backpositioner.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-27 17:31
Messi the Best

Jaaa, Det är klart att Pique och Keita Spelar i Barcelona nästa säsong!!
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-05-27 17:29
är det ofsielt att piqeu och keita är klara för fcb?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-27 17:28
petersays

En högerback kommer i varje fall värvas, men om Marquez eller Oleguer också lämnar så förstår jag om de vill värva en till back.
Annars är det bara överflöd av backar enligt mig.
Barcelona Gustaf
2008-05-27 17:26
Barcelona #7/

Tror ändå vi kommer att få se en till mittback iom Militos allvarliga knäskada och Rafas alla småskador. Sen är ju inte Alves klar ännu, långt ifrån tror jag.
Barcelona petersays
2008-05-27 17:23
Du glömmer att Alves inte är klar, att Marques kanske spelar mittfält ibland, att Milito är borta halva säsongen och att Oleguers framtid är oviss.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-27 17:23
petersays

Jag tror det skulle räcka med Puyol, Milito, Pique, Marquez, Sylvinho, Abidal, Oleguer och Alves(?)
Barcelona Rambla
2008-05-27 17:22
Peps förstaval som nästa mittback är Martin Cáceres som den här säsongen varit utlånad till Recreativo från Villarreal. Enligt Villarreals president Roig så har de idag på morgonen nobbat ett bud på Cáceres från Barça. Dock så är de beredda att sätt sig ner och förhandla. Det som är positivt är att Villarreal bara äger 50% av hans kontrakt medans andra halvan ägs av hans förra klubb i Uruguay. Hans klausul är på €20m och då ska Villarreal endast ha hälften av den summan.

En riktigt bra mittback som verkligen har framtiden för sig. Han kan även spela både som vänster och högerback.

Då har man fått in en spelskicklig back i Piqué och en lite mer rivigare, snabbare och aggressivare back i Cáceres. Hoppas verkligen han värvas. Då lär nog Marquez lämna skulle jag gissa på, mest troligt till Atlético då.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-27 17:18
Våra backar nästa säsong??
Alves Puyol Milito Pique Abidal Sylvinho Oleguer Marques

8 backar räcker?
Jag tycker att det räcker med backar, det är offensiven som vi måste ändra på nu!
Barcelona petersays
2008-05-27 17:15
Ja om vi nu förlorar Thuram, Zambrotta och Oleguer och Milito är borta halva säsongen så behövs det fler backar.
Barcelona Giovanni17
2008-05-27 17:09
Kimmpa_fcb//

Det stog att han såfall skulle ersätta thuram som lämnar oss nu..men jag tror knappast att Juan kommer att komma men det skulle varit roligt han är ju inte värdelös precis.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-27 17:06
Semo Romani

Det är nog inte så troligt att han kommer nu när vi värvat Pique, men om Marquez lämnar så kanske det ändå finns en liten chans.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-05-27 17:04
aRnEsBH

Du vet ju hur fotbollen är nu för tiden.
Jag hoppas de behandlar de två med största respekt för det förtjänar de. Om de säljs så är det för att de inte är behövda och man kan inte låtsas behöva någon för det de gjort, däremot sk man behandla de med den respekt de förtjänar och göra det som är bäst för båda partner. Jag hoppas Eto'o blir kvar för han har mer att ge oss. Ronnie hoppas jag blir såld för hans eget bästa, han behöver en nytändning helt enkelt. Det får han nog inte i Barca.
Barcelona nemo
2008-05-27 17:01
r.10: Den nya bortatröjan är ju ful :/ Gillar årets bortatröja och ville att de skulle gärna behålla, men så blir det inte.
Real Madrid aRnEsBH
2008-05-27 17:00
Det är faktist lite synd så som ni behandlar Eto'o och Ronaldinho. Eller lite mer än lite om man tänker efter vad dom har gjort för er.
Semo Romani
2008-05-27 16:54
Vet inte om någon postad detta tidigare, men mittbacken Juan från As Roma länkas ihop med Barcelona. Juan har för övrigt en köp klausul på ca 100 milj vilket gör det svårt för Roma att behålla honom om man bjuder över. Bara hoppas att han stannar hos Roma eftersom han vart en av den bästa backen enligt mig denna säsong i Serie A.
Barcelona Criff
2008-05-27 16:41
PatrickKluivert, ledningen verkar ganska inställda på att sälja dem båda 2, så någon anledning finns där säkert.
Barcelona r.10
2008-05-27 16:40
FC Barcelons nya bortaställ 08/09!!!

Ser sådär ut, kunde de inte slippa för en gångs-skull kycklingfärgerna :O?
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-05-27 16:36
skulle vilja ha quaresma tillbaks och han ska ersätta ronaldinho. Han kanske inte skulle göra lika bra jobb som ronney men han skulle vara riktigt bra. Han är teknisk som ronaldinho har bra skott och spelar fint som barca gör. sen vill jag ha alves till höger som ersätter zambrotta och collocini som ersätter oleguer som kan också spela mittback. sen i mitten en playermaker och i anfall ingen alls bara quaresma perfekt skulle det vara. Kanske juan har har ju ryktas hit nu
Barcelona PatrickKluivert
2008-05-27 16:33
Haha skrattar när vissa tkr att vi borde sälja eto'o, av vilken anledning? inte för att han behöver en ny utmaning. Han var aldrig dålig utan bland de bästa målskyttarna i europa på antalet spelade matcher. Sälj inte Ronaldinho heller, han har mycket kvar att ge och tror att han kommer hitta tillbaks med PEP vid rodret!
Barcelona 2bbbe
2008-05-27 16:28
Ämne: "nu fattas bara....Det kan låtas många men både pep o txiki har båda sagt att det skall storstädas i truppen i sommar.

sen att förmodligen deco, ronnie, etoó och zmbrotta lämnar så är det ju trots allt ett realistiskt mål tycker jag iaf.
Barcelona Ronaldiinho
2008-05-27 16:27
skönt att pique är klar!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-27 16:25
Sancho

Dra härifrån
Sancho (AC Milan)
2008-05-27 16:23
"nu fattas bara moutinho, alves och silva"

Haha ... "bara" Moutinho, Alves och Silva :)

Aja grattis till Pique och Keita! :D

Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-27 16:19
petersays

Du tänker nog på Kerlon.

2bbbe

Moutinho är inte i närheten av att ha "sjukt" lik spelstil som Deco.
Moutinho är mer lik Keita. Kämpar och sliter och tar aldrig slut, säsongen som var så spelade han ALLA officiella matcher.
Deco är mer teknisk, men Moutinho är mer fysisk, han är även mycket snällare på plan än vad Deco är.
Deco är en spelare som kan slå avgörande passningar, jag har inte sett Moutinho slå många sådana bollar som Deco kan.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-27 16:14
Petersays

Ung Brasse?
Du menar?
Barcelona 2bbbe
2008-05-27 16:12
nu fattas bara moutinho, alves och silva.

Iväg med
Guddy, ezgeuerro, ronnie, etoó, thuram.

ronnie o etó tror ja behöver nya utmaningar
GDS skulle kunna hmna på lån
Barcelona petersays
2008-05-27 16:12
Den där unga brassen ni nämnt förut. Har han gjort någonting konstruktivt ALLS förutom att springa med bollen på huvudet liksom?
Barcelona petersays
2008-05-27 16:11
Inte för att man vill ha Harlem Globetrotters på plan, men någon trollkarl vore såklart kul.
Barcelona 2bbbe
2008-05-27 16:06
lampard skall inte värvas tycker jag eftesom han har inte bollruchen för spel i spanien.

Däremot j moutanhio skulle jag vilja ha som är sjukt lik deco i spelstilen
Annons: