/spanien/barcelona/forum/21008.aspx/spanien/barcelona/forum/21008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-05-27 23:48
Heh, han kanske behöver slipas till lite och inte gå in så huvudlöst i dueller? Straffen Messi fick var trots allt tveksam även om Caceres sätter in en rejäl tackling, men det är trots allt axel mot axel.
Barcelona Sersari
2008-05-27 23:47
Härligt om Caceres också blir klar. Det är kul att vi äntligen börjar inrikta oss på olika spelartyper som vissa här inne påpekat att vi behöver. Vi kan inte bara ha en massa småpojkar i laget som dribblar av motståndarna, vi behöver lite råkraft, fysik och aggressivitet. Det är sådana spelare som kommer stå emot om vi möter engelska lag i CL och ge mer ytor till våra tekniker på plan, Iniesta, Messi m fl.
Barcelona Messidinho_10
2008-05-27 23:46
Barca kan köpa vilken spelare dem vill men ingen är intressantare än vår super stjärna Messi, hoppas Barca ger honom livstidskontrakt så snart som möjligt.
Barcelona Criff
2008-05-27 23:41
Rambla :) Du skojade inte när du sa han var aggressiv va? :P
Barcelona Rambla
2008-05-27 23:32
Criff:

Bara att hoppas att Txiki sagt åt honom ungefär så här. "Amadeo, om du får in något intressant bud från någon annan klubb på David, så kan du väl slå mig en signal så att jag kan förbereda ett motbud." ;)

Messi 10:

Har du något trevlig klipp man kan ta del av?
Barcelona Criff
2008-05-27 23:29
"Barcelona sports director Txiki Begiristain would be in permanent contact with Amadeo Rangel, the agent of Silva with whom he has an excellent relationship."

Whoops.....

Rambla, var det inte snack om att Marquez skulle få stanna oavsett vad då dem inte vågade köra med ett nytt mittbackspar i kvalet till CL? Eller de var bara ett rykte kanske.
Barcelona Messi 10
Caseres var jag tveksam till men har nu bestämt mig för att jag gillar honom mycket ; ) jag har kollat mycket på youtube och det är farligt allt snyggt och bra läggs upp där... Jag måste säga att jag gillar vad jag ser ! Påminner lite om Montero när han glidtacklar jag håller också med Rambla att han påminner om Ramos när det gäller den sköna aggresiva spelstilen: Jag säger köp !
Barcelona Rambla
Som sagt, vi vet inte vad som händer med Marquez och Oleguer om nu denna värvning skulle bli av.
Barcelona Criff
2008-05-27 23:24
Ska bli jävligt intressant att se om dem värvar Caceres också hur dem gör när Milito kommer tillbaks. Snacka om att dem måste köra rotation för att alla ska vara glada hehe.
Förutsatt att dem alla är tänkta som mittbackar.

Vi har Abidal, Sylvinho, Oleguer + en till som ska rotera på ytterbackplatserna.

Massa backar.

6-2-2 uppställning någon? ;)
Barcelona Rambla
2008-05-27 23:16
Suñol:

Jag har väl sett honom i ett par matcher under säsongen och har alltid tyckt att han påminner lite om Ramos. Alltså inte till sättet eller så utan att han spelar med samma fysiska inlevelse och aggressivitet. Självklart är han inte lika bra offensivt som Ramos men även Caceres är riktigt bra på huvudet. Han är dessutom riktigt snabb och kan även spela som bägge ytterbacksplatserna vilket är ett stort plus. Helt klart en framtidsspelare.
Barcelona Suñol
2008-05-27 23:10
Rambla: Har du sett Caceres något? Jag minns bara att han var ok mot Barca med ett par sköna dueller med Messi...
Barcelona Suñol
2008-05-27 23:09
Rambla: Ja Silva är min drömvärvning. Keita är grym en spelartyp vi behöver känns som en bättre van Bommel. Pique bra komplimentsspelare, och framför allt lång om vi jämför med dvärgarna i backlinjen.
Alves är ju en dröm men det kan gå hur som helst. Det verkar som Deco med mera vill sätta sig på tvären och kräver fri transfer är det sant blir man ju något irriterad.
Barcelona Rambla
2008-05-27 23:06
Ja Silva var helt klart där för att stödja Castillo. Säger vi. ;)

Det stämmer och Keita har franskt pass.

r.Hyder:

Det är två säsonger dit. Nåja, 1,5 då. Vi kan oroa oss över det när det blir dags.
Real Madrid petter.l
2008-05-27 23:04
Caceres har inte EU-pass. Atletico avstod från att lägga bud på honom just därför
Barcelona Criff
2008-05-27 23:02
Rambla, Undra om Silva va där för att visa sitt stöd för Barcelona eller om han har hjärta för Castillo klubben :)

Jag tror alla har EU pass, Dinho fick, Eto fick och Dos Santos. det var dem 3 väl? :/
Barcelona r.Hyder
2008-05-27 23:02
Det kommer bli tungt säsongen efter den som kommer när AM kommer spelas. Hej då med Keita, Yaya och möjligtvis Eto'o i en månad, förhoppningsvis med lätta matcher.

Hur många icke-eu spelare har vi nu? Någon som har stenkoll? Har Caceres Eu-pass? Tveksamt
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:56
"Madrid sports tabloid As claims that Silva assisted the play-off game that Barcelona B played near his hometown on Sunday and that the player talked there a while with Barcelona B manager and future Barcelona manager Josep Guardiola."

Oops...olovlig kontakt med spelare? Hoppas inte Valencia anmäler oss till Fifa nu. ;)
Real Madrid petter.l
2008-05-27 22:53
Man kan naturligtvis diskutera om FIFA borde ändra sina regler, eftersom effekten av Calderons uttalanden kan bli att Ronaldo t ex begär transfer (vilket united iofs kan strunta helhjärtat i om de så behagar). I så fall är det ju naturligtvis ett kringgående av gällande regler, och det kan ifrågasättas om sådant borde få gå igenom.

Sen till Rambla, jag citerar: "(det råder väl ingen tvekan om att klubben olovligen varit i kontakt med spelaren i fråga när de själva säger sig vara så säkra på att han vill komma till dem?)"

Det räcker inte som bevis. Calderon har ju egenheten att säga lite vad han känner för, och dessutom har ju Ronaldo i media sagt att han vill spela för Real i framtiden (men inte just nu). Flera gånger.

Hoppas vi kan lämna den här diskussionen nu.
Barcelona Criff
2008-05-27 22:51
“I now know more about what happened over there [in Milan]. I will keep the information for those who need to know it."

Okej där bekräftade Wenger att Hleb varit i Milano. Det är en helt annan grej. Det är mer än att ta kontakt.

Men för att återgå till Barcelona, så tycker jag det är lika gott åt Arsenal & Wenger :)
Då dem inte är mycket bättre själva. Tänker främst på Fabregas.
Precis som om att dem kontaktade Barcelona om den övergången eller ens hade det i tanke?
Glöm det.
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:51
Silva är en klassvärvning just för att han faktiskt är rätt så allround, precis som Iniesta. Ok, kanske inte lika mycket som Iniesta men Silva kan trots allt spela ytter, släpande forward och offensiv innermittfältare. Är Iniesta skadad eller ur form så kan Silva täcka upp och tvärt om. Han blir nog rejält dyr att lösa bara eftersom han är spanjor, ung och landslagsman.
Barcelona r.Hyder
2008-05-27 22:44
Silva kan vara en grymt bra vävning i den bemärkelsen att han är en all-round spelare och verkligen kan bredda spelet. Det är guld värt i ett lag som Barça att man kan bredda spelet. Det var precis vad Guily gjorde, visserligen inte mycket mer men det hjälpte spelet väldigt mycket. Silva har många andra kvaliteér som man kan utnyttja samt är spanjor, allt talar för :)
Barcelona Barcelonito
2008-05-27 22:43
Glass? Trodde de drack vitrysk vodka.

Man får inte kontakta någons agent angående transfer innan man har kontaktat klubben han spelar för. Då är det bara.

Det kommer nog dröja ett tag innan Barcelona presenterar någon ny spelare igen. Hoppas det blir Alves.
Barcelona Criff
2008-05-27 22:39
Värt att tillägga till hela denna diskussionen är att jag vet NADA om Hleb situationen.
Jag baserar helt diskussionen på det petter.l sa i sitt första inlägg :)
Real Madrid Shi
2008-05-27 22:39
Att få spelaren att själv att begära en flytt är nog det enda sättet att få spelare som är så pass viktiga för sitt lag, lite samma sak men i mindre skala när det gäller Alves, hade han inte begärt en flytt själv hade det ju blivit riktigt stora summor för att köpa loss honom.
Barcelona Criff
2008-05-27 22:38
Rambla, ;) För har Hleb varit i Milano för att sitta ner och diskutera är en lagbrytelse, eller har inter representanter åkt till London för att sitta ner och ha en middag med Hleb + agent, det är också en lag överträdelse.

Men att över telefon kontakta agent eller spelare för att kolla om han är intresserad utav att spela för klubben är inte en lagöverträdelse.
Går inte att döma heller då inga förhandlingar har pågått. Endast en förfrågan.

att ta kontakt och förhandla är väl ändå 2 helt olika saker får jag hoppas. Annars måste jag börja skolan igen och plugga lite svenska till :)
Barcelona Rubén
2008-05-27 22:36
Är det någon som har hört något om bacas ställ nästa år?? e sugen på en keita tröja :P
Real Madrid petter.l
2008-05-27 22:35
Criff: Den här diskussionen är våldsamt off-topic just nu, men jag fortsätter gärna i PM om du vill.
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:35
Ämne: petter.l, Har Hleb s....
Nej, de tog bara en glass. :D
Barcelona Criff
2008-05-27 22:34
petter.l, Har Hleb suttit ner med inter representanter och haft en middag?
Barcelona Rambla
2008-05-27 22:33
Criff:

Reglerna är nog rätt difusa och det är möjligt att man kanske får "sondera" terrängen och se vad spelaren i fråga anser om en eventuell transfer. Självklart får man inte diskutera kontrakt utan klubbens som äger spelarens kontrakt medgivande.

Vi släpper det, C.Ronaldo eventuella övergång till Madrid berör ju trots allt inte oss.
Annons: