/spanien/barcelona/forum/21005.aspx/spanien/barcelona/forum/21005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-26 15:27
Dagens bästa nyhet!! :D
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-26 15:26
När blir Pique klar ??
Barcelona luis Enrique 21
2008-05-26 15:25
Vet ngn hur mycket vi betalade?
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-26 15:24
Keita klar jadååååååååååååååååååååå skönt grabbar :D
Barcelona Rambla
2008-05-26 15:23
Fichado Keita!
Ett kontrakt till 2012, utköpesklausul €90m.

Next Piqué!

Barcelona Unicef
2008-05-26 15:22
Ämne: Keita klar! Ett bra ....
Fan vad skönt!bra värvning!!!
Barcelona Unicef
2008-05-26 15:19
vet att många här föredrar Silva som ersättare på vänsterkanten..
Barcelona r.Hyder
2008-05-26 15:18
Fan vad skönt att Keita är klar. En riktigt grym spelare! Hans skott, huvudspel, löpningar och aggresivitet kommer säkerligen visa sig viktigt nästa sässong :D
Barcelona Dizzy
2008-05-26 15:17
Kallé

Härligt att Keita är klar. Fan vad gött!

Välkommen till Barca!
Barcelona Kallé
2008-05-26 15:15
Keita klar! Ett bra nyförvärv tycker jag.
Barcelona luis Enrique 21
2008-05-26 15:05
Att Gago overhuvudtaget fatt spela nar Diarra finns tillganglig ar for mig nastan oforstaligt. Det ar uppenbart att han har stor potential och att kalla honom nya Redondo later ratt markligt med tanke pa att han har haft en inte mer an en godkand sasong i Real. I hans position har man inte rad med att slarva med pasningar sa mycket som han gor. Far vi Inte Keita tycker jag att man ska se over mojligheten att varva just Diarra da det verkar som att Schuster foredrar Gago. Keita ar langt ifran en ersattare av Deco. Och den enda jag kan tnaka mig som ersattare for honom ar Diego.
Barcelona Dizzy
2008-05-26 14:45
Suñol

Här får du ett klipp. Själv har jag aldrig sett han spela heller.

Visca Barca
Barcelona Suñol
2008-05-26 14:39
Det surras i ED att Martín Cáceres mer eller mindre är klar, någon som sett honom något?
Barcelona Rambla
2008-05-26 14:04
J.Janerique:

Gago är, jag upprepar, inget underbarn. En dussinspelare som råkar spela i Real Madrid. Sätt honom i ett mittenlag i Priméran och han är bortglömd efter 1-2 säsonger. Nåväl, vi lär inte bli överens om det, så låt oss avsluta det hela. :)
Barcelona Dizzy
2008-05-26 14:04
Tycker det är konstigt att det inte står något om Keita? Var det inte idag han skulle skriva på?
J.Janerique
2008-05-26 13:57
Suñol,

My bad. Var inte mina intentioner heller att dra in Romario (Mr.I Party till 9 in the morning and then rule a soccerpitch) , och den argentinske tjuren Redondo - Då de, som nämnt, inte spelade på samma positioner.

Men säg så här:

Om Romario var en legend inuti ett straffområde så var Redondo en legend, på att stoppa upp motståndares försök till anfallsbollar en gång i tiden på El Madrids mittfält. Dessutom hade ju Redondo onekligen några eleganta stunder, Manchester minns dem nog allra främst....

Jag talar nog för alla när jag säger att Romario och Redondo är i en klass för sig, så oroa dig inte, inte går jag runt och tror att "nybörjarna" i den här fotbollsbranshen är lika bra, än.

Rambla,

Gago är, upprepar, ett underbarn. Men då måste ju Lionel Messí i sin tur vara Golden Boy. Pato är en annan skön lirare, även om hans första mål i en blågul dress emot svensk husmanskost, inte kommer gå ner till historien som det mest snyggaste en brasse, nånsin gjort så var det fan ändå mål.

Pato kommer skina i blågula och röda dresser framöver.

el Kun är en jävel på att "ha slippriga händer" - De kan hamna var som helst ibland....
Barcelona Suñol
2008-05-26 13:52
J.Janerique: Jag är även smått chockad över dina senaste inlägg. Är man underbarn när man är över tjugo?
Barcelona Rambla
2008-05-26 13:48
J.Janerique:

Nåja, underbarn är du nog ganska så ensam om att tycka. Underbarn är spelare som Messi, Pato och el Kun, knappast Gago, som snarare faller under epitetet dussinspelare.
Barcelona Suñol
2008-05-26 13:48
J.Janerique: Det jag menade mest var att som Cule skulle jag bli förbannad över en jämförelse som mer eller mindre pissar på en legend så som Redondo eller Romario därav liknelsen. Jag tycker att det är naivt att börja jämföra Garay med Hierro, Gago med Redondo då dom spelarna är ljusår bättre.

Att du sedan börjar dra in jämförelser Redondo vs Romario är ju bara skrattretande då det inte var min intention.
J.Janerique
2008-05-26 13:29
Rambla,

Forumräv som du är (jag är chockad över ditt senaste inlägg!).

Om nu Mr. Suñol jämför Guddy med Romario så kan jag bara säga att Redondo tar Romarios plats i historieböckerna och Gago tar Guddy - Dock är islänningen ska vi säga, inte på exakt samma nivå som det argentinske underbarnet. För ett underbarn är han - För Mig - Det står jag också fast vid oavsett åsikter.

Liknelse?, jämförelse? om du så vill eller inte, men den finns där. Därför drog jag en paralell....
Barcelona Rambla
2008-05-26 13:22
J.Janerique:

Din tilltro till Gago är beundransvärd precis som alla dina metaforer. Självklart är det upp til var och tycka som den gör, men vad du ser i Gago har nog undgått de flesta. Personligen så anser jag att han är en hyfsad spelare och ingenting mer, snäppet över medioker.

Dessutom, Suñol jämförde väl inte Guddy med Gago? Av det jag uppfattade så ansåg han det vara lika overkligt att jämföra Guddy med Romario. Hur får du i din ekvation in jämförelsen Guddy vs Gago?
J.Janerique
2008-05-26 13:09
Ps.

Att du jämför Guddy med Gago är ju ett skämt liksom i sig, och då du ej letade efter ironi när du jämförde - Så ska sägas:

Man jämför inte olika spelartyper med varann. Man ska inte jämföra de som är unika emot varann, att ställa dem emot varandra är fel.

Ps.2

Om Guddy är en skär vas som går sönder så är Fernando Gago den som tar vasen itu i bitar. Ta detta med en rejäl glimt i ögat!

Väl mött!
J.Janerique
2008-05-26 12:57
Suñol,

Jag har sett den argentinska tjuren i levande blod och det jag såg gillade jag. Som väldigt Tydligt klargörs av mig så är Gago en för framtiden - För nå Redondos höjder krävs det många snäpp högre - Vilket också i sig benämns av mig. Läs om, läs rätt.

In the future (No one knows? Cristiano?) - så kommer Gago tror jag kunna bli en ny Fernando Redondo, och det står jag fast vid.

Men nu är vi inne i en diskussion way-off-topic, då detta är Catalan-forumet nr.1.

Väl mött!
Barcelona Suñol
2008-05-26 12:53
Herregud jag undrar om Josef Janrique har sett Redondo spela? Att jämföra en medelmåtta som Gago med honom är som vi skulle jämföra Guddy med Romario. Jag vet inte om det är hybris eller om det är så att dom inte har någon koll.
Barcelona Rambla
2008-05-26 12:21
Ok, jag har inte följt diskussionen men de få maränger som sköter sig här inne och som det faktiskt går att ha meningsfulla diskussioner med, de behöver ni väl inte jaga bort? Det går inte alltid att vara överens om saker och ting. Tänk på det culés. ;)
Barcelona Criff
2008-05-26 10:44
petter.l, tråkigt på puerta eller? Tycker du hänger mer här inne och kommer med rättelse hela tiden. Diskutera något istället om du ändå ska sitta och spana.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-26 10:26
petter.l

Men herregud, sluta vara så petig.
Real Madrid petter.l
2008-05-26 09:41
Kimmpa_fcb: Rätt skiljetecken är bra att ta med.

DVS:

"Holland's Twente - som har slagit ut Ajax - Partisan Belgrad och de svenska lagen Kalmar och Elfsborg, kan bli de svåraste motståndarna."

Twente har liksom inte slagit ut Partisan, Kalmar och Elfsborg :)

Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-26 09:21
"Holland’s Twente -which has knocked out Ajax Amsterdam- Partisan Belgrade and the Swedish sides Kalmar and Elsfborg could be the most dangerous rivals."

"Holland's Twente, som har slagit ut Ajax, Partisan Belgrad och de svenska lagen Kalmar och Elfsborg, kan bli de svåraste motståndarna."

Verkar som att ni får finslipa lite på eran engelska.
Real Madrid petter.l
2008-05-26 09:05
Undrar hur Barcelona har fått för sig att Kalmar är med i CL-kvalet... och Elfsborg med för den delen. Verkar som de förväxlat CL-kvalet med UEFA-kvalet.
Annons: