/spanien/barcelona/forum/21003.aspx/spanien/barcelona/forum/21003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-05-27 00:00
Ämne: 1. Varför skulle int....
Äntligen lite sunt förnuft och logiskt tänkande. Tack. ;)
Barcelona Rambla
2008-05-26 23:59
Shi:

Du tror inte att man räknar att få ut lite pengar för spelare som Eto'o, Ronaldinho och Deco?

På vilket sätt finns det enligt dig indiktationer på att man inte tänker göra just det, att spendera på viktiga positioner alltså? En tvåvägsmittfältare i Keita, en mittback i Piqué och troligtvis en högerback i Alves. Är inte det nyttiga positioner eller ska vi köra med Oleguer som högerback nu när Zambrotta åker hem till Italien?

Dina antaganden är ju helt tagna ur luften och helt utan fakta, då får du väl begripa att du blir ifrågasatt?
Real Madrid petter.l
2008-05-26 23:57
1. Varför skulle inte Keita kunna vara Decos ersättare?

2. Högerbackspositionen är helt klart en av de mest akuta

3. Vad är det som säger att förhandlingar till de andra positionerna inte pågår?
Real Madrid Shi
2008-05-26 23:55
Ämne: Shi:

Hur vet du a....
Jag menar självklart inte att ni inte har mycket pengar, men sett till hur stor renovering det planeras och göras i Barca det kanske skulle vara smartare och spendera på de lite viktigare positionerna först?
Barcelona tarrak
2008-05-26 23:54
Shi

Men skärp dig nu! Jag reagerade på att du påstod att Barcelonas transferbudget inte kunde mäta sig med Madrid, Man U och Chelseas och bad om en källa. Vidare påstod jag att den enda siffran jag sett nämnas är 100 miljoner euro. Hur du kan lyckas tolka detta till att Barca skulle ha obegränsade resurser förstår jag inte och allvarligt talat bryr jag mig inte. Du är uppenbarligen inte här för att föra en seriös diskussion och då kan du lika gärna avstå.
Barcelona Rambla
2008-05-26 23:51
Shi:

Hur vet du att Barça inte har bra med pengar att spendera? Det känns som om det är något du har fått för dig utan att ha några belägg för det, helt ärligt.
Barcelona BlueRed
2008-05-26 23:49
På tal om Decos position, så har jag inte sett eller hört något om en värvning som tar över hans plats, Keita tror jag aldrig det blir, skulle inte funka.
med tanke på hur bra Fabregas är nu så skulle inte jag blunda för en värvning av han.
Real Madrid Shi
2008-05-26 23:46
Ämne: Shi

Men det är vä....
Vad i att Barca inte har hur mycket pengar som helst att spendera är en fantasi?

Ska ni köpa ersättare till Deco och Ronaldinho sen så blir det ju inte direkt några kaffepengar.
Barcelona BlueRed
2008-05-26 23:46
Ämne: Ämne: Ämne....
Du har så klart en poäng där, Ronaldinhos kant måste fixas, dock så måste vi tänka på om Guardiola tänker lira Rijkaards spel, eller om han flyttar om ordentligt, eller har jag fel?

Ronaldinhos kant kanske inte blir LIKA viktig som den var förut, men samtidigt så behövs det en spelare som kan "ersätta" honom.
Barcelona tarrak
2008-05-26 23:45
Shi

Men det är väl bra om man baserar sina tankar på verklighet istället för fantasier?
Barcelona Unicef
2008-05-26 23:41
Ämne: tarrak

Du behöver....
om man bara har Ollie kvar sen Zambro "gått" till milan(Puyol behövs i mitten Milito skadad) e de en bra ide=) men helt klart mycket pengar på en back...
Real Madrid Shi
2008-05-26 23:39
Ämne: Ämne: tarrak
....Tex en ersättare till Deco som var skrämmande bra under era två titelvinnande säsonger, sättet han styrde spelet på gjorde han till kanske den viktigaste spelaren efter Ronaldinho. En annan position man inte kan undkomma är ju en ersättare på Ronaldinhos kant..

tarrak

Gör så, är du inte intresserad av att föra en diskussion baserad på en tanke och inte vetenskaplig fakta så stay out of it..
Barcelona tarrak
2008-05-26 23:38
Shi

Taggarna utåt? Jag efterlyste fakta som stödde ditt påstående, men det var tydligen för mycket begärt. Men okej, sitt du och hitta på saker som passar din världsbild och jag lovar att jag skall ignorera dig.
Barcelona BlueRed
2008-05-26 23:35
Ämne: tarrak

Du behöver....Men vi behöver en högerback :S, det är just nu, när keita är klar, det viktigaste. Zambrotta drar säkert, milito är skadad, Thuram slutar, Oleguer... nej tack. Enligt mig viktigare att fixa en bra högerback än att fixa till ronaldinhos kant,dvs om han drar . But that´s me.

Vilken position tänkte du på? Som är viktigare än högerbacken?
Real Madrid Shi
2008-05-26 23:32
tarrak

Du behöver inte direkt hamna i försvarsposition med taggarna utåt, undrade bara om de va fler som tycker man borde lägga kraften på att värva spelare på viktigare positioner än högerbacken.
Barcelona Unicef
2008-05-26 23:31
jag läste en a här på forumet om att ett avtal/kontrakt vi har med Nike skulle ge klubben en x summa pengar att spenera på spelare i sommar,någon som vet vad jag menar?
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-05-26 23:30
kommer bli fina fighter mellan oss nästa år! på Mittfältet kommer det att bli en storkamp. Keita-Touré mot våran Mahamadou Diarra. följ länktipps

http://www.dailymotion.com/Ayman_Amrani/video/x5k1j6_diarra-in-el-clasico_sport
Barcelona tarrak
2008-05-26 23:29
Shi

Jag tror inte att du skall anta så mycket. Den enda budgeten jag har sett nämnas var just 100 miljoner euro, men om du har belägg för något annat är du välkommen att redovisa dina källor.
Real Madrid Shi
2008-05-26 23:27
Ämne: Shi

Okej hur sto....
Jag antog att de som läste skulle förstå att Barca är inte ett lag som spenderar 100 miljoner € plus per säsong..
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-05-26 23:27
grattis till Saidou Keita en spelare i absoluta världsklass som kommer passa erat system perfekt!

------------Yaya (def)-
--------Keita (2-väg)
------------------Iniesta eller kanske Xavi? (playmaker)

angånede Ronaldo + Ramos, Robinho och Diarra hehe Ramos är nästan lika mkt värd som C-Ronaldo bara han!
Barcelona tarrak
2008-05-26 23:26
Shi

Okej hur stor är Barcelonas transferbudget och hur stor är de andra nämnda lagens?
Barcelona BlueRed
2008-05-26 23:24
dåligt skrivet, sry..
Barcelona Holländaren
2008-05-26 23:17
Ämne: Holländaren

OM ha....
Angående vårt lejon tycker jag vi ska behålla honom ett år till, men han måste rycka upp sig spelmässigt även om målproduktionen är fantastisk. Men ett år till som sagt.

Angående Keita så är problemet att franska ligan är så otroligt olik den spanska ligan, speciellt för backar och mittfältare. Sevilla spelar närmast franskt, så där är det inte konstigt att han passat in.
Real Madrid Shi
2008-05-26 23:17
Bara en tanke som slog mig, Om ni nu köper Alves så kommer han ju kosta en hel del, minst 25 milj € snackas det väl om. Då ni inte direkt har lika stor transferbudget som tex Man U, Chelsea o Real borde ni inte spendera pengarna på ett visare sätt än o lägga en stor del på Alves, det är ju trots allt en högerback hur bra han än är.

Bara en tanke..
Barcelona BlueRed
2008-05-26 23:06
Ang: Ronaldo.. så tror jag Ferguson säger att han menar allvar med budet för att få det publicerat men som igentligen bara är för att visa att han vägrar släppa Ronaldo. Hade varit riktigt kul OM! obs! OM real madrid sa ok, Ferguson hade nog skrattat en hel kväll åt dem.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-26 23:02
Real Madrid är en klubb som inte är särskilt smarta på transfermarknaden, men att de skulle ge United Ramos, Robinho och Diarra? PLUS 450 miljoner för Ronaldo? Knappast!

Keita alltså. Hoppas det inte blir en Gerrard - Lampard-grej utav det hela. Då båda spelarna tar ut varandra...
Barcelona Gaucho_10
2008-05-26 22:58
Vettefan om jag vill ha iniesta i "playmaker" rollen alltså...
Barcelona Jean
2008-05-26 22:54
Valdes

Alves Puyol Milito Abidal

Keita Toure

Iniesta
Messi Ronaldinho

Eto'o
Barcelona R_10_ME
2008-05-26 22:52
ofta att real kommer att acceptera det...
Aprilskämt nu i maj
haaaa
Barcelona Abbe_
2008-05-26 22:50
BlueRed

Samtidigt tror jag inte Marca skulle publicera nyheter till Reals nackdel, så det är en svår situation att döma. Men stämmer det så överskattar Fergie värdet på Ronaldo ganska rejält!
Annons: