/spanien/barcelona/forum/21002.aspx/spanien/barcelona/forum/21002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona älskabarcelona
2008-05-29 21:12
Skönt att höra om att Laporta kommer ge det Del nido vill ha för alves . Jag älskar den spelaren . Han har varit min favorit i 2 år , när det gäller nån spelare som inte spelar i Barca . De skulle va en dröm om man fick han :D
Barcelona Dizzy
2008-05-29 21:00
Criff

Självklart är det inte bra! Men kom igen det var väldigt länge sen han stog i mål:D Jag själv hoppas han får stå mer matcher och visa vad han går för. Jag tror inte Pinto är lika klantig som Valdes:D
Barcelona Criff
2008-05-29 20:56
Inte för att klanka ner på Pinto, men han har stått i målet 3 officiella matcher och släppte in 7 mål :)
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 20:48
Delarocha RIP Puerta.
nemo.

Att skriva ett sådan långt inlägg, och den andra tar och kopierar inlägget, patetiskt! sen att änndå tycka att messi inte är en av dem bäst (har inga ord till de! faktiskt har INGA ORD TILL ERA INLÄGG!!!
Barcelona Dizzy
2008-05-29 20:47
lagkapten

Håller med dig till 100%. Amelia hade varit riktigt grym att ha i Barca. Men tyvärr så vill Barca satsa på Valdes det är hur dåligt som helst. Valdes håller inte. Men nu när Pinto har förlängt så kanske Pinto får stå istället för Valdes. Pinto har bara stått 3 eller 4 matcher för barca han har inte ens visat upp sig.

Jag skälv tror Pinto är bättre än Valdes om man ger han många matcher i benen.
Barcelona Giovanni17
2008-05-29 20:47
aja hur bra är inte det då har vi råda att lägga dem 32 miljoner euro för dani alves.:):)
Barcelona Ciao-V
2008-05-29 20:39
Har ni läst nyheten om att FC Barcelona kommer att få minst 700 000 euro från FIFA, som ersättning av de åtta spelare som deltar i landslagspelet i EM. Det står i Barcelonas officiella hemsida. Se länken ovan.

Hör och häpna, detta kommer att leda till att klubblagen framöver kämpar hårt för att få in sina spelare i landslagsspel.

Snart kommer vi att få höra igen det där tjafset om att Raul måste vara med i landslaget från högsta nivån i Madrid(inget illa om Raul som är en juste person).
I framtiden kommer det inte att handla om bara ära att representera sitt land och prestation utan även om pengar.
Barcelona lagkapten
2008-05-29 20:39
Sen kan jag bara inte förstå att ledningen återigen vägrar att förstärka målvaktsidan(Nej, jag ser inte Pinto som en större förstärkning).

Om man nu inte vill ersätta Valdes med någon målvakt av värdsklass, som tex. Cech som ryktats va på väg bort, kan man ju i alla fall köpa in ett billigt yngre alternativ som KAN konkurerra med Valdes.

Som jag har skrivit innan, Marco Amelia i nedflyttade Livorno skulle va ett billigt och bra alternativ. 26 år och han är, till skillnad från Valdes, landslagsman för Italien.

Sen kan jag inte förstå att Valdes känner sig så säker som det snackas om, och därför presterar sämre. Hade jag varit i hans kläder hade jag skämts otroligt mycket över alla missar och tabbar.

Hur kan man känna sig så säker på sin plats efter att man varje säsong gör 3-4 grova tabbar? Felet är just att de andra två målvakterna inte håller måttet, helt enkelt.
Barcelona lagkapten
2008-05-29 20:25
Jag har svårt att tro att ledningen är så inkompetent, så de tror att Zlatan kan ersätta Eto'o. Då försvinner en av få djupledslöpande spelare från laget och ersätts med en bollhållare, som vi redan har gått om.

Som alla nog är överens om är den enda som kan ersätta Samu, utan att Barças spel påverkas alltför mycket, Villa. Möjligtvis Benzema också, men han är på tok för dyr för att va så oprövad som han är.

Men som jag skrivit innan, Zlatan hade varit väldigt intressat som komplement till Eto'o om Pep vill spela med två centrala anfallare, speciellt nu när Ronaldinho lämnar. Zlatan är ju känd för att kunna göra sin back och spelar också fram till otroligt många mål.

Så visst, är Zlatan tänkt som ett komplement till en djupledslöpande Eto'o eller Villa, välkomnar jag honom med öppna armar. Men i så fall måste man ju först sälja Henry för att det inte ska bli överflöd av anfallare, vilket gör att det inte känns troligt att Z kommer då Pep tydligen sagt att Henry stannar.

Men att Zlatan är tänkt som Eto's direkta ersättare tror jag inte ens Txiki kan tro på.
Delarocha RIP Puerta
2008-05-29 20:23
Jag kan kopiera Nemos inlägg som svarade exakt på din fråga. Bra nemo=)

"FC-Barcelona: "Svår att se ifall du är barca fan eller man u fan."

Skämtar du eller? Delarocha behöver ju inte tycka att Messi är bättre än C Ronaldo bara för att han är barcafan.

Du undrar varför Messi inte vann titeln som världens bästa spelare under 04-06 då Barca vann titlar. Svaret är att Ronaldinho var bäst under den tiden och blev utsedd till världens bästa.

Precis som andra säger, att vara bäst och vinna titlar går hand i hand.

Kaká vann CL med Milan och det var bl.a. därför han blev utsedd.
Cannavaro vann VM med Italien.

Ser du något samband FC-Barcelona?"

Här kommer egna ord igen;

Messi har inte varit stjärnan för Barcelona under åren då Barca vunnit. Måste jag tycka att varje enskild spelare i vårt lag är bättre än alla andra när så inte är fallet? Jag hade inte bytt Messi mot någonting men inser ändå att det finns bättre spelare än honom. Att göra nåt annat är bara trångsynt och väldigt okunnigt enligt mig.
Barcelona nemo
2008-05-29 20:18
FC-Barcelona: "Svår att se ifall du är barca fan eller man u fan."

Skämtar du eller? Delarocha behöver ju inte tycka att Messi är bättre än C Ronaldo bara för att han är barcafan.

Du undrar varför Messi inte vann titeln som världens bästa spelare under 04-06 då Barca vann titlar. Svaret är att Ronaldinho var bäst under den tiden och blev utsedd till världens bästa.

Precis som andra säger, att vara bäst och vinna titlar går hand i hand.

Kaká vann CL med Milan och det var bl.a. därför han blev utsedd.
Cannavaro vann VM med Italien.

Ser du något samband FC-Barcelona?
Barcelona A.Gaudi
2008-05-29 19:52
jag kanske bara är trög men vad menar du?

ronaldinho vann ju titeln då, eftsom han både var klart bäst och dessutom bevisade sin storhet genom att vinna titlar.

för att vara rankad som allra bäst bör man vinna titlar, det går hand i hand. DEt är därför Totti aldrig får sitt "egentliga" erkännande.
Barcelona Messidinho_10
2008-05-29 19:50
Haha Ronaldo är bättre än Messi skulle inte tro det. Messi är bättre än ronaldo på allt och teknisk sätt är han ljusår bättre. Messi är den största talangen som har kommit fram sen Maradonas tid. Hoppas bara han får vara skadefri nästa säsong då jävlar! Åhhh vad jag älskar Messi :P
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 19:44
Delarocha RIP Puerta

Så du menar att för att messi ska bli bäst så måste han vinna Titlar? kan du svara på den här frågan då? när dem vann titlar under 04-06 varför valdes inte messi till den bäste spelaren?
så enligt mig oavsätt om messi vinner eller inte vinner titlar, han är och komer alltid vara bäste mella C Ronaldo.
Svår att se ifall du är barca fan eller man u fan.
Delarocha RIP Puerta
2008-05-29 19:28
För att anses som bäst i världen bör man vinna titlar. Ronaldo har tagit två i år. Messi 0. Messis spelstil gör ju att han alltid måste dribbla 3-4 spelare för att göra mål mer lr mindre medans Ronaldo har många fler olika sätt att göra sina mål. Nick, straff, frispark. Den dimensionen saknar dessvärre Messi som är relativt "ensidig". Dock anser jag honom betydligt mer spektakulär och han är ju absolut bättre än vad Ronaldo var vid 20 år. Men som det är nu kan man inte säga att Messi är bättre än Ronaldo enligt mig.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-29 19:04
Hallå alla!

Det här handlar inte mycket om FC Barcelona, dock lite om Barcelona. Jag har nämligen redovisning imorgon i spanska, och jag pratar givetvis om Barcelona och en hel del om FC Barcelona. Jag undrar därför om det finns någon spanskkunnig här som kunde läsa igenom min text (ca en halv sida) och se om det finns några fel? Skulle vara riktigt schyst om någon kunde hjälpa mig med det :). Skriv privat så det inte stör forumet

Visca Barca!
Barcelona Valdés
2008-05-29 19:01
Gustaf; vilket "superrykte" har du tillgång till? I såväl dagens Sport som EMD placerar man Hleb på mittfälltet?
calahanzoer
2008-05-29 18:56
zlatan kommer aldrig spela i barca så ni kan vara lugna...
Barcelona Barcelona #7
2008-05-29 18:37
Messi är bäst i världen. Ronaldo kommer utses till världens bästa för att han har gjort så många mål + så har han inte varit skadad - något som Messi har varit.(3-5Månader???)
Villarreal Fíll
2008-05-29 18:35
#Luiz Nazario de Lima#

Lägg av nu, du är bara jävligt patetisk och avundsjuk för att ni inte har Messi i Madrid =) Så, gå hem till ditt stängda forum nu. Seså.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-29 18:35
Criff

Mycket bra jämförelse!

""Ronaldo är en sämre spelare än Messi, däremot effektivare och mer erfaren.

Jämför Ronaldo när han var 20 år och Messi och säg mig vem som är bäst? HÄSTLÄNGDER Messi.

Vänta tills Messi är 23 :) ""

Barcelona Gaucho_10
2008-05-29 18:33
Haha C.ronaldo bättre än messi?

Vi får se hur C.Ronaldo är när hela Man U spel förstörs, som i barca, DÅ får vi se den verkliga C.ronaldo

Messi har varit underbar , trots att mer än halva laget har varit rent ut sagt usla, det är klass
Barcelona Criff
2008-05-29 18:31
#Luiz Nazario de Lima#, Ronaldo levererar fortfarande inte i de stora matcherna, 1 straffmiss i semifinal i CL och en straffmiss i Final i CL.
Mållös i 12 matcher mot Chelsea innan CL finalen.
Han är också 3 år äldre än Messi.
Ronaldo försvinner också i matcher då laget inte fungerar.

Medans Messi har gjort hattrick mot Real Madrid redan vid 20 års åldern. Han gör aldrig en dålig match i princip. I många matcher detta året var han giganten på planen.

Ronaldo är en sämre spelare än Messi, däremot effektivare och mer erfaren.

Jämför Ronaldo när han var 20 år och Messi och säg mig vem som är bäst? HÄSTLÄNGDER Messi.

Vänta tills Messi är 23 :)
Barcelona Gaucho_10
2008-05-29 18:30
Köpet av Hleb känns bara "meh", han är ingen unik spelare på något sätt, han är som iniesta, fast iniesta är mycket bättre

Förstår mig inte på er, zlatan är en utmärkt spelare för barca, tänk själva: stor , stark, teknisk, nickstark, det är de egenskaperna vi saknar hos anfallarna i barca just nu, (henry må vara stor, men han är ingen direkt Luca toni i luftrummet ; )
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-05-29 18:22
Ämne: "Sen så är ju M....
Nej exakt Ronaldo är bättre en Messi det har du rätt i och underbart att se att du är ärlig iaf inte många Barcelona supporters som är det, det ska du ha en eloge för!
Villarreal Fíll
2008-05-29 18:09
"Sen så är ju Messi och Ronaldo ungefär lika bra"

Skulle inte tro det.
Valladolid Magnito_perez
2008-05-29 17:51
Nej inte stora klubbar. Inte med bara 4 lag som kan kvalificera sig till cl och portmouth och spurs är väl under utveckling; se anskaffandet av Juande Ramos, Modric etc. etc.

jaja, det intressanta (för mig och för dig) är Peps utveckling och revolution; Intressant att se hur Pep utvecklar iniestas spel, träffades dem något när iniesta var i juniorleden. Vem bättre än att utveckla Iniesta än Guardiola. Tror också att Guardiola kan vara bra för Barca ifall Cesc vill flytta för han är väl Cesc´s favoritspelare om jag inte minns fel!? Vill inte att han skall hamna i real nämligen!

Barcelona Dizzy
2008-05-29 17:47
Grabbar jag har en nyhet Pinto har förlängt med Barca. Det trodde ni inte va:D
Barcelona Rambla
2008-05-29 17:43
Jag skrev att klubbarna var mediokra, inte spelarna. Om du klassar Porthsmouth och Totteham som stora klubbar ute i Europa så får det stå för dig.
Valladolid Magnito_perez
2008-05-29 17:37
grejen är att dem inte är mediokra: se spelarna.

Mediokra jämfört med de 4 stora kanske: men det är ju nästan europas övriga topplag också å andra sidan.

uppköp: välkommen till verkligheten. getafe nästa
Annons: