/spanien/barcelona/forum/2100.aspx/spanien/barcelona/forum/2100.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona 1899
2015-09-21 16:51
Jag satt på Camp Nou mot Chelsea och såg den brutalt jobbiga straffmissen. Har den även på film i länktips. 30 minuter efter matchen satt jag på el Prat och sökte snabbast möjliga flyg hem trots att jag hade 2 hotellnätter till i Barcelona + flyg hem senare. Orkade inte vara kvar, så dåligt mådde man då när Torres punkterade skiten. :( Var även på första matchen på Stamford Bridge och det är fan ett under hur vi inte kunde vinna den matchserien, var VM i missade chanser och vi vann.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-21 16:48
Gumbau: “Busquets is a reference for me. Whenever I'm on the bench or at home I watch him so I know what to do when I'm out there.”
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-09-21 16:25
Jag såg den förbannade Sevillamatchen på plats på Camp Nou. Otroligt frustrerande att se första en 0-0 matchen på hemmaplan på typ 2 år. Extra grädde på moset var ju Messis missade straff. Dessutom kändes det som ett ganska avgörande ögonblick under hösten för att Barca skulle börja tappa och till slut förlora ligan till Real. :(
Barcelona Barcadinho.
2015-09-21 16:07
Här har ni alla miss från 2008-2014.
Bara två var match avgörande mot Sevilla o Chelsea.

Men jag skulle gärna se att han släpper frisparkar till Ney från vänster, passar då till en högerfotad, för att ha nån sort överrasknings moment om inte annat.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-09-21 16:04
Fifa can bl'w Me' så jävla less på dom som styr runt om i Fifa.

Allt på Barcelona och inget annat klubblag helt sjukt !!!
Barcelona DM1982
2015-09-21 15:10
Families of children affected by FIFA's transfer rules will take the international football federation to court. [ser] Lycka till, hoppas de vinner.
Barcelona LeoMessi
2015-09-21 14:43
Jag finner det oroväckande att våra mittfältare sällan spelar fram våra anfallare till målchanser. Jag vet inte riktigt vad det beror på, om det är på grund av att dom saknar den kompetensen eller om det beror på Luchos taktik. Det kan även bero på att vår trio där framme är tillräckligt bra på att skapa chanser på egen hand och att dom får mer utrymme för det. Det har blivit så att våra mittfältare får täcka upp för våra anfallare, att dom får agera bollvinnare istället för kreatörer. Det kanske är mer optimalt att låta MSN ha bollen så mycket som möjligt och skapa chanserna medan mittfältet får vara redo att vinna tillbaks bollen vid eventuella bolltapp. I real är det tvärtom, där spelar mittfältarna fram anfallarna och dom sköter det kreativa. Men det kan bero på att dom inte besitter samma förmåga som vår trio att att skapa chanser åt varandra. Eller njae, dom saknar förmågan att endast hitta Ronaldo.
Barcelona Kröjf
2015-09-21 14:33
Mdawg Man bör inte bortse från missade straffar bara för att dom anses betydelselösa rent resultatmässigt. För om man inte kan hålla nerverna i styr och träffa mål när det står två noll i ligalunken och man ställs inför den situation den normalt sett så säkre Ronaldo gjorde förra säsongen och som från skillnad till Messi får träna straffar var och varannan match, så lär hjärnspökena göra sig hörda i huvudet på den som fått rollen som skarprättare. Och i all den stund kommer missarna att visa sig på ett eller annat sätt. Och värsta scenariot i ett sån´t prekärt läge är att Messi överlåter rollen som presumtiv syndabock åt någon som inte försatts i den situationen på evigheter under lugnare omständigheter.
Barcelona LeoMessi
2015-09-21 14:22
Hädanefter borde Messi ha två val när det kommer till straffsituationer: Han får välja att slå den från straffpunkten eller få bollen ca 10 m utanför straffområdet och komma rättvänd mot 4 försvarare. Något säger mig att det andra alternativet skulle ge bättre utdelning.
Barcelona enkos
2015-09-21 14:15
Kaka sa lite skämtsamt i en intervju att han är den siste spelaren från denna planet som vann guldbollen 2007. Efter det har bara Messi och Penaldo vunnit..
Barcelona Barc6
2015-09-21 13:53
Här är en video på Halilovics individuella prestationer (ögongodis) från gårdagens match.
Barcelona Mdawg
2015-09-21 13:37
@Arda-Turan:

Var det en ligamatch? Vilket år? Var den avgörande på så sätt att vi förlorade ligan med just det antalet poäng som saknades från denna straffmiss? Annars kan vi även bortse från denna.
Barcelona Kröjf
2015-09-21 11:06
Lion24

Tack!!! Trevligt att gammalt groll är glömt.
Barcelona enkos
2015-09-21 11:05
Fifa har avslagit Barcas önskan om dispens för Arda Turan
Barcelona Lion24
2015-09-21 10:35
Kröjf

Absolut, håller med.
Barcelona Farhad#4
2015-09-21 10:17
[QUOTE=Cule4life]Jag kollar på mina matcher likadant ! Men man måste öppna Ace stream länken sen via VLC. [/QUOTE] Precis! Jag glömde att nämna att länken öppnas via VLC. Men hursomhelst så har det varit riktigt bra. Tror det ska funka för alla om man har någorlunda bra dator och uppkoppling.
Barcelona Arda-Turan
2015-09-21 09:59
[QUOTE=Rambla~]Korrekt, det är den enda straffen som varit matchavgörande av alla de straffar han missat. Någom som kan komma på en annan straff Messi inte lagt i mål som gjort att lagtet tappat poäng eller förlorat? Så varför ska vi vara oroliga? [/QUOTE] mot Savilla hemma för nån säsongen sen när Savillas målvakt stor spelade och Messi missa straff minut 89 tror jag
Barcelona enkos
2015-09-21 09:42
Penaldo missade mot Valencia som kostade Real titeln. Missade mot Bayern och Real åkte ur i semi. Missade mot Chelsea i CL final men en halkande Terry räddade honom.. Missade mot bulgariska laget men fick chansen en gång till.. Ja han kan ha missat färre men mer kostsama alltså. . Bevis att Messi ändå är psykiskt starkare .. Och Messi satte 3 av 3 i Copa Amerika senast när det gällde som mest
Barcelona neymar JR
2015-09-21 09:37
Ja mot Sevilla, i titelracet i ligan Att han missar straffar stör mig inte alls, hade han missat straffar och skrattat bort det då hade jag varit orolig Men igår såg man besvikelsen och hungern i ögonen efter den missade straffen då blir jag lugnare direkt
Barcelona Rambla~
2015-09-21 09:24
@enkos:

Korrekt, det är den enda straffen som varit matchavgörande av alla de straffar han missat. Någom som kan komma på en annan straff Messi inte lagt i mål som gjort att lagtet tappat poäng eller förlorat? Så varför ska vi vara oroliga?
Barcelona enkos
2015-09-21 08:32
Det är en gåta att Messi ens kan missa en straff med tanke att han är sån pricksäker att han från 50 meters avstånd träffar sina medspelare i ögonbrynet.
Men ja alla dessa straffar visar sig dock betydelselösa då de inte påverkat laget eller tabellen. . Enda viktiga straffet han missat som jag fortfarande kan komma ihåg var den mot Chelsea där bollen gick i ribban.. Missade straffar å andra sidan gör Messi bara starkare och han svarar det genom spelmål som igår
Barcelona DM1982
2015-09-21 08:15
Har man en bra dator och bra uppkoppling och kör Acestream får man en riktigt bra bild. Funkar även bra på android-telefoner. För övrigt är det bättre att missa straffar i avgjorda matcher än när ligan står på spel. Som Ronaldo gjorde förra säsongen. Just saying.
Barcelona Cule4life
2015-09-21 06:29
@Farhad#4:

Jag kollar på mina matcher likadant ! Men man måste öppna Ace stream länken sen via VLC.
Barcelona Kröjf
2015-09-21 03:21
Lion 24 Det finns mycket man skulle kunna kommentera i ditt 1000:e inlägg, nu när jag lyft huvudet från kudden efter att inte ha lyckats somna för femtioelfte gången. Men jag nöjer mig med att tycka till om vad du skriver om Messis straffmissar. Nämligen att det är helt nödvändigt att han börjar träna på detta moment. Men är det inte precis det han gör, som igår? Messi prövar en "ny" variant där han går på kraft. siktar högt och mer eller mindre mitt i målet. Och han måste göra det inför massor av åskådare i en tävlingssituation, för att det ska bli riktigt meningsfullt. Ty att stå och nöta straffar på träningsanläggningen gör nog vare sig till eller ifrån. Det är ju trots allt det som gör straffar så speciella. Spelare som med få undantag sätter 10 av 10 "straffar" säkert intill stolparna och upp i valfritt kryss med ackuratess inför ögonen på uppmuntrande lagkamrater i en träningssituation, kan få panikångest och drabbas av akut andnöd så fort det handlar om allvar. Allt annat är bara på låtsas. Negativa tankar tenderar att tränga ut det eventuella självförtroende du fått via träning eller tidigare lyckade insatser från elva meter, i takt med stolpträffar och rena missar. Du brukar ju själv ofta framhålla psykologin som en viktig faktor i fotboll och från straffpunkten ställs psyket på prov som vid få andra tillfällen. Men bara i en riktig tävlingssituation. Och mental träning i all ära. Jag tror inte det går att frammana den anspänning som uppstår när man tar de allra sista stegen mot bollen på straffpunkten med mindre än att det rör sig om riktig match inför en betalande publik. Sen bör även målvakten vara på tårna och adrenalinstinn som i en sann tävlingssituation. Men Messis självförtroende verkar fått sig en törn. Inte tu tal om den saken som det ser ut. Men tro att träning ger färdighet vad gäller straffar är att blunda för vissa inverkande faktorer, vilka kan få även den bäste ur balans. Träning och åter träning på straffar alstrar alltså inte den färdighet som efterfrågas. I bästa fall ger den typen av träning övning och inte så mycket mer. Frågan är om Messi gjort sitt som straffläggare. Ja, får han inte fortsätta "träna" under match, finns risken. Nu ska jag återgå till att träna på att somna. Men då är jag ju tvungen sluta tänka på att jag måste lyckas först...
Barcelona Lion24
2015-09-21 01:34
När Real Madrid krossade Granada förra säsongen med 9-1 så skrev jag att jag aldrig skulle respektera Granda så länge de 11-14 + tränare skulle vara kvar i klubben. Jag vet att Granda har bytt tränare men jag vet helt ärligt inte vilka som deltog i matchen igår och matchen där de förlorade med 9-1, jag orkar inte leta upp det heller. Jag blev helt förbluffad hur en spelare (Benzema) kunde ta ner bollen på brösten och skjuta ostört efter en HÖRNA och mycket mycket mer som var konstigt i den matchen. Men efter gårdagens insats så har jag återigen funnit respekt för Granada. Helt ärligt så kunde den matchen gå hur som helst, Granada kunde mycket väl ha vunnit. Det här handlar inte bara om att andra lag ska göra supermatcher mot Madrid och 'lägga' sig mot oss. Utan jag vill att alla de mindre klubbarna ska komma till Santiago Bernabeu eller Camp Nou för att försöka. Många lag/spelare kommer som turister och jag gillar inte alls det. Granada kanske inte trodde på poäng igår men dom gav Madrid en rejäl match i alla fall även om Madrid kanske underskattade dom en aning. La Liga är världens bästa liga men ibland så kan psyket svika hos vissa spelare, framförallt de mindre lagen. Hoppas fler mindre lag som kommer till Camp Nou eller SB tar efter Granada och FÖRSÖKER. Kvällens match mot Levante var inte så jätte imponerande. Men jag är mycket mycket lugn. Det var en match där vi gjorde jobbet. Lucho sa att vi har 7 matcher på 22 dagar. Vi spelade med Munir och Sandro där uppe, en ny taktik. Däremot var jag inte alls lika impnerad av Levante som jag var av Granada. Dom försöker ju inte ens. Mycket beklagligt. Angående Gumbau-Samper och Munir-Halilovic/Adama. Jag har sagt det förr, Lucho gillar vissa spelare som vi culés inte är vana vid. Vi är vana vid ''skönlirare'' eller rent av tekniska spelare. Lucho är en tränare som verkar ta fysiken på riktigt stor allvar. Munir är en spelare som jobbar väldigt mycket, springer och slitar. Sandro likaså. Vill man förstå varför Lucho väljer dessa spelare framför 'skönlirarna' så är just fysiken och konditionen anledningen. Tyvärr. Munir måste börja höja sig rejält nu. Det händer ingenting runt honom, varken MED boll eller UTAN. Att Gumbau spelar i A-laget är en gåta men det är som sagt, fysiken. Spelet går ut via 3 spelare: MSN, framförallt Messi. Därför skapar man spelare FÖR dom. Det är därför mittfältarna inte alls är kreativa. Säga vad man vill om det men det gav oss en trippel. Ter-Stegen ''problemet'' nu. Det är det här som är problemet när man har två målvakter som ska konkurrera ut varandra. I nästan alla fall som kommer det drabba en utav dom. Oftast är det den som är ganska ung. Bravo är runt 32 och har massor med rutin och erfarenhet. Han vet hur man ska handskas med vissa situationer. Han är landslagsmålvakt sen flera år tillbaka, han kan gamet, han vet hur det fungerar. Stegen däremot är ung och ganska ny i gamet. För han så är det inte säkerhet och trygghet det viktigaste, för han handlar det mest om vilja och visa. Med det så blir man impulsiv, som Bartra kan vara ibland. Jag visste att den här situationen inte skulle vara hållbart i längden och det ser onekligen inte bra ut. Bravo är en mycket duktig målvakt men Stegen har all potential att bli bland de absolut bästa. Men konkurranssituationen gynnar inte Stegen, det gynnar den äldre, mer erfarne och mer rutinerade. Messi=straff problemet: Leo måste skärpa till sig ordentligt nu på straffarna. Det här är inte hållbart. Det handlar inte bara om att missa en straff i en match som redan är färdig utan det kan påverka självförtroendet längre fram när det stundar viktigare och svårare matcher. Vi har inte sett nå förbättring på Leos straffar, tränar han ens på dom? Men det är omöjligt att ta ifrån rollen som straffskytt ifrån honom och det ska man heller inte göra anser jag. Han är den största stjärnan, man måste hålla honom nöjd. Det är tråkigt men det är så det fungerar. Messi har gett oss för mycket för att man ska ta ifrån honom den rollen. Det kan skapa problem och missnöje. Det sänker hans status. Oftast är lagets största stjärna den som tar straffarna. Som sagt, tyvärr men det är så det fungerar i top fotbollen. Men nån måste börja säga åt honom att träna på straffarna för det här är inte bra! Har inte läst igenom inlägget, är trött och skriver på en mycket seg dator så ber om ursäkt för eventuella fel. God natt culés! Förresten, det var mitt ''jubileumsinlägg''. Det var nämligen mitt 1000:nde inlägget här på Les Rambles :D. Hoppas på många nya givande diskussioner i framtiden. Visca el Barca!
Barcelona the cameroonians
2015-09-21 00:17
Highlights från B-lagets vinst mot Olot.

Snyggt frisparksmål av Maxi, och fina räddningar av Ortolá :-)
Barcelona Arda-Turan
2015-09-21 00:17
[QUOTE=Davids3]Någon som brukar använda Acestream? Jag har precis installerat den och allt är klart, hur ser jag om den verkligen fungerar ? [/QUOTE] var har du laddat ner Acestream ifrån?
Barcelona Farhad#4
2015-09-21 00:05
[QUOTE=Davids3]Någon som brukar använda Acestream? Jag har precis installerat den och allt är klart, hur ser jag om den verkligen fungerar ? [/QUOTE] go in på www. livefootballol.com/streaming/la-liga/ välj en match, klick på en med Acestream länk och njut av matchen. Jag brukar alltid se Barcas marcher via footballol.com. De har en Sky sport stream med Acestream som a klockren. Hoppas det funkar för sig med!!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-09-20 23:57
Även solen har sina fläckar , klart småirriterande att han missar någon straff då och då. Men i slutändan är det han som skjuter oss till titlar och vinster , vilket är det viktigaste.

Etta i tabellen med en skadad och tunn trupp, jag år supernöjd , kan inte vänta tills vi hittar vår form !
Barcelona Davids3
2015-09-20 23:42
Någon som brukar använda Acestream?
Jag har precis installerat den och allt är klart, hur ser jag om den verkligen fungerar ?

Annons: