/spanien/barcelona/forum/210.aspx/spanien/barcelona/forum/210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2017-07-31 18:36
Jag tycker fan man från ledarstabens, eller ledningens sida är för mjäkig mot Neymar, låt honom ta och bestämma sig NU.

Ska han lämna så finns det ingen som helst anledning att han tar värdefull speltid här på försäsongen från någon av våra övriga spelare. Låt honom ruttna på bänken så länge...
Barcelona Soko
2017-07-31 18:07
Vi har visst vunnit trippel med Neymar men generellt tror jag att vi har gjort det sämsta resultatet och haft sämst period med honom sedan Pep tiden?
MSN har slagit rekord målmässigt men laget förlitade sig för mycket på vår offensiv att vi skitit i resten av laget något till slut kostade oss mycket . Jag har stort förtroende för Valverde och med egoisten borta kommer vi att bli bättre lag , framför allt komner Barca att vara ett lag utan egoister. Jag är så optimistisk att vi kommer att skörda titlar när egon lämnat. Det har varit för mycket fokus på honom både på och utanför plan att egon skapade den sämsta stämningen i laget sedan Zlatan tiden.
Som sagt har Valverde ypperlig chans att göra om 433 till 442 eller 4231 och göra Barca nu jet mera stabilt över hela plan. Vi behöver inte vinna matcher med 6-1.
Barcelona Andres Iniesta #24
2017-07-31 18:00
Såja! Verkar denna soppan verkar snart vara slut.. Barcelona star Neymar could hold his PSG medical in Qatar this week. Neymar didn't travel with the rest of Barca's squad from Miami to Barcelona yesterday. Instead, he flew to China to fulfill sponsorship commitments. However in Qatar, local daily Al-Watan reports Neymar will be in Doha after his trip to China to meet with PSG president Nasser Al-Khelaifi and to take his medical. Neymar, who is being accompanied by his father, will finalise personal terms with Al-Khelaifi in Qatar. Barca will return to training on Wednesday with a double session (9.30am and 6.30pm). Read more at http://www.tribalfootball.com/articles/psg-medical-for-neymar-organised-in-doha-4192615#5lrOQcKY3WuxdLFY.99
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-D
2017-07-31 17:41
@Rambla~:

Lite det jag menar. Istället för att försöka hitta en spelare som passar in i lagbygget så tar vi fram en top 3 lista på världens mest omskrivna och hypade spelare. Säger lnte att alla ovan hade floppat, absolut inte. Men som du säger finns det ingen tanke bakom någon av dem och det är ett problem.

Bara för att vi har haft en världsstjärna i Neymar på vänsterkanten tidigare betyder det inte att han behöver försöka ersättas på exakt likadant sätt.
Ska vi va ärliga så har vi inte fått ut max av alla spelares egenskaper sen Guardiolas tid.

Det jag försöker säga är att det finns många sätt att ersätta en spelare på.

Barcelona MessiLionel
2017-07-31 17:33
Det är inte nödvändigt att spela just 4-3-3.. vi kan ändra formationen till tex 4-3-2-1. Jag tänker främst på om vi lyckas få in Dybala och Verratti tex.

---------------Ter stegen---------------
Sem----pique---umtiti-------alba
-----Verratti -----bus-------Iniesta/Rakitic
-----------------Messi--Dybala---------------
-----------------------Suarez------------------------

Så dålig är den ju inte? Skippa Coutinho. PL lag är jobbiga att förhandla med.
Barcelona the cameroonians
2017-07-31 17:30
Rambla Kan bara hålla med. Ingen röd tråd. Vad gör en mest orolig? Neymar i PSG eller €222 miljoner i händerna på sportledningen..? Hmmm
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2017-07-31 17:17
Varning för personangrepp. / Mod
Barcelona Soko
2017-07-31 17:14
@Gabriel:

Världen har tappat respekt för Barcelona är en anledning. Alla spelare är till salu men klubbarna vet att Barca alltid betalar överpris och därför spelar hårt mot oss.
Sen finns det bra spelare att värva mycket billigare men vi vill bara ha de mest kända namn.
Barcelona Hristo var kungen
2017-07-31 17:12
Liverpool echos rapport från PK inna Audi cup som startar i morgon:

"Jurgen Klopp has reiterated that Philippe Coutinho is going nowhere this summer.

Barcelona had a £72million bid rejected a fortnight ago and remain desperate to take the Brazil international to the Camp Nou

However, Klopp insists that Liverpool's stance remains unwavering - Coutinho is not for sale, regardless of any improved offer from the Catalan giants.

The Reds' hand could hardly be stronger considering that the 25-year-old playmaker is under contract until 2022 and there is no release clause that Barca could trigger.

"There is no other way to interpret it - he is not available to be sold," Klopp told a press conference in Munich to preview the Audi Cup.

"The word 'not' means there is no interpretation for that. It's nothing new, is it?"

Klopp has been reassured by the club's owners that Coutinho won't be sold this summer.

The player has shown no signs of agitating for a move with outstanding performances in the club's recent friendly matches."

Känns som det blir någon annan om Neymar säljs
Barcelona Rambla~
2017-07-31 17:10
Fastnade för en tweet a Lucas: If you are chasing either Dembele, Griezmann or Dybala YOU DON’T WHAT TYPE OF PLAYER YOU’RE LOOKING FOR! Kan ju bara instämma här. Tre spelare med helt olika egenskaper och spelsätt. Får man inte den ena går man tydligen efter någon av de andra känns det som. Hur resonerar de egentligen? De måste ju ha en plan, en strategi men för känns det som att bara de värvar ett stort namn så blir allt frid och fröjd. Vad hände med hitta en spelare som passar in i hur Valverde vill spela? Det här visar tydligt att vår sportsliga ledning eller vem fan det nu är som tar det slutgiltiga beslutet att värva en hajpad spelare inte verkar bry huruvida denna spelare passar in i Barcas sätt och spela. Hade de gjort det så spelarna som MD spottar ut i dagliga artiklar åtminstone varit likvärdiga spelartyper. Det här stör mig som fan, ett det inte tycks finnas någon tanke, planering och strategi över vad det är man vill uppnå med sina värvningar. Allt verkar handla om att hitta dyra spelare som är i ropet för det kommer förmodligen att lugna fansen nu när Neymar lämnar.
Barcelona Gabriel
2017-07-31 17:09
Känns som att det aldrig varit så svårt att köpa spelare som denna sommaren. Marknaden är helt galen och klubbarna vägrar att sälja sina spelare.
Barcelona Soko
2017-07-31 17:07
@Gabriel:

Klopp och hycklaren som ger inte upp Keita.
Tro inte på alla dessa hycklare som säger nej nej och nej. Det är bara ett recept att ta så mycket betalt som möjligt.
Barcelona Soko
2017-07-31 17:06
Att vi inte värvade Mahrez för endast 35 miljoner euro som Roma ser ut att få honom.
Barcelona Gabriel
2017-07-31 17:02
Klopp har alldeles nyss (gen) upprepat att Coutinho absolut inte är till salu och basically lovat Liverpool fansen att han inte lämnar den här sommaren.

Underbar sommar det här håller på att bli.
Barcelona B-D
2017-07-31 17:01
En spelare som jag tycker får alldeles för lite uppskattning och förtroende är Willian.

Känns aldrig helt given i Chelsea men varje gång han kommer in/ får chansen så tycker jag har gör skillnad. Väldigt komplett spelare.

Går ju få betydligt billigare än andra spelare som nämns. Som många andra tycker jag en högerfotad bör användas på vår vänsterkant.
Barcelona Gabriel
2017-07-31 16:54
Lion24

Verratti är allas dröm min vän men våran president har inte kapaciteten eller kompetensen för att lyckas få in honom i en affär med Neymar.

Hade man varit smarta hade man försökt ett sista tappert men desperat sätt att förnya Neymars kontrakt, höja hans lön helt sjukt jävla mycket för att sedan direkt efter stunden han skrivit på kontraktet sätta sig i förhandlingar med PSG och kräva Verratti.

Verratti kommer aldrig att komma.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-07-31 16:51
Hristo va kungen Hoppas verkligen inte det stämmer att Barca är ute efter Özil och Di Maria som bäste före datum gått ut och plus ska vi värva rester från Real Madrid nej tack. Isåfall skippar jag kolla fotboll denna säsong om det skulle hända.
Barcelona Lion24
2017-07-31 16:44
Glömde Alena, vet inte varför jag alltid glömmer han. Jag sätter han på Denis position och Denis som back-up till M'Bappe. Finns alldeles för många spelare som inte ens ska spela i det här laget, speciellt mittfältarna. Vi köper alltså i stort sett bara tre spelare den här sommaren (Semedo, M'Bappe och Verratti) och Coutinho om det finns en plan för honom och det inte hindrar Sampers och Alenas utveckling.. Delo tar vi tillbaka. Min dröm är hur som helst M'Bappe och Verratti.

Vill egentligen ha Leo som en falsk 9:a då jag tror det blir bäst för laget men med Suarez som 9:a så finns det ingen falsk 9:a. Högerbacken ska anpassa sig efter Leo, om Leo är på kanten så ska högerbacken endast överlappa när Leo har bollen. Om Leo har flyttat in i mitten så måste någon bredda och öppna upp spelet, då ska högerbacken flytta upp. Då går vi nästan alltså upp på en tre backslinje.

Så här långt är jag riktigt imponerad av Valverde. Jag gillar intensiteten, viljan och farten på bollen. Jag gillar också att vi rullar boll på motståndarens planhalva istället för som förr där vi lirade mellan målvakten och mittbackarna. Vi pressar som ett lag nu, som ett kollektiv. Jag är säker på att Lucho också ville att vi skulle pressa på det här sättet, men problemet var att Lucho hade gett en sån makt och frihet till spelarna att dom gav inte tillbaka något till Lucho. Jag vill att Valverde ska kräva av spelarna att dom ska ta hand om sin kropp till max, för att få ut max av sig själva. Jag vill att Valverde ska be spelarna att dom måste ha en bra kost, bra sömn och inte åka på onödiga resor till andra länder. Maximal professionalism där spelaren ska ägna sig åt sin familj och fotboll!
Barcelona Koeman!!
2017-07-31 16:42
@S.Eto'o:

Snap!
Barcelona Hristo var kungen
2017-07-31 16:38
Sport: Coutinho i princip klar!

Klopp några timmar senare: Coutinho är inte till salu till något pris. The end
2017-07-31 16:36
Hämta tillbaka Thiago och hämta in Hazard! Och vi har den playmaker vi saknar och en ny anfallare utav världsklass. Coutinho kommer inte acceptera bänk och Iniesta är inte helt slut än... Den positionen kan fokuseras på i kommande fönster, dvs nästa sommar. Ge istället våra ungdomar som Alena och Suarez en större chans detta år. Då vi har gott om mittfältare idag.
Barcelona S.Eto'o
2017-07-31 16:27
Vad har Hazard Visat som inte Coutinho Visat, really? Blev Ligue 1 bästa yngsta spelare som 18 och 19 åring. Senare vann han Ligue 1 med lille(!) och utsågs till ligans bästa spelare två år i rad därefter. Flytta till Chelsea där han vann ligan två gånger och vann ligans bästa spelare samt Chelseas bästa spelare två år. Enda spelare tillsammans med bale och Ronaldo som vunnit ligans bästa,ligans yngsta och journalisten bästa spelare samma år. Kom sjätte plats i ueafas bästa spelare i världen samt kom 8:onde plats i ballon dor. Har sänkt alla stor klubbar i premier League samt har en bollbehandling som få spelare är har. Skulle han spela i ett mer offensiv lag tror jag verkligen folk skulle hypa upp honom ännu mer.
Barcelona Suarez9
2017-07-31 16:26
Tycker att hela situationen att Barcelona tappa i marknadsvärde för att Neymar försvinner är ganska löjligt. Om vi bara tar en titt på de dyraste spelarna som var just bäst när de såldes, alltså Zidane, Ronaldo, Bale och även Zlatan. Så värderades alla de till en tredjedel av det Neymar värderas just nu. En ung Pogba med sitt varumärke kostade ca. miljarden Neymar går totalt för nästan tre.

Är det Barcelonas fel att detta händer? Absolut inte. Neymar vet exakt vilken klubb han spelar för, han vet exakt vilka krav som ställs och vilka förväntningar spelarna har på sig. Vissa av er tycker att summan är för låg och det är jättelöjligt. 300 miljoner euro för en människa är löjligt högt. Ledningen kritade på ett nytt kontrakt redan förra året och han fick ett rejält lyft. Ska vi börja be och böna för att Neymar ska stanna? Ska vi skriva på vilket kontrakt som helst? Såklart inte. Ledningen har gjort sitt, medspelarna har redan gjort sitt yttersta.

Om han nu drar eller inte, så är 222m euro NETTO en fantastisk summa och det spelar ingen roll hur stort varumärke Neymar är, med sin lön och kostnader hade han aldrig givit klubben den vinsten.

Kommer vi kunna ersätta honom? Såklart inte det heller, för vem kan ersätta Messi, Neymar och CR. Det finns INGEN därute. Det vi får jobba på är kollektivet, få in mittfältare och en ytter för de pengarna så har man boostat upp ekonomin och förmodligen minskat lönekostnaden också. Att någon av MSN skulle få nog det visste vi alla. Frågan var bara när.

Men trots det så ser inte Barcelona svaga ut. Det finns kontrakt och det är bara något man måste acceptera. Precis som vi accepterade att Veratti är en omöjlig sak, så är det omöjligt att stoppa en spelare med en utköpsklasual och som inte vill stanna att stanna. Men vi ser inte svagare ut för att ha dubblat priset på världens dyraste övergång någonsin...
Barcelona Cule4life
Hazard var avgörande för Chelseas ligaguld detta året och förr förra årets guld

Säsong 16/17 - 17 mål, 7 Assist - Liga Guld
Säsong 15/16 - 19 mål, 13 Assist - Liga Guld.

Jag vill ha Coutinho i Barca men kom inte och säg att han har bevisat mer än Hazard. Båda behövs. Hazard klipper Neymars plats med bravur. Coutinho ersätter Iniesta. Hazard är den enda högerfoten som kan gå rakt in i Barcas vänsteranfall och ersätta utan att folk kan säga att vi gör en nedgradering.
Visst Dembele,Griezman,Dybala osv men ingen av dessa är högerfotade.
Hazard är sylvass.
Barcelona DizzLow
Barcelonistas

Dem andra har aldrig spelat i en stor klubb, och ingen vet exakt vad som förväntas av dem.
Vidare tänker jag lite på hur stor skillnad det egentligen spelmässigt är mellan exempelvis Martial, Mbappe, Rashford eller Dembele!?
Jag älskar alla fyra, med en lite förkärlek till Martial.

Där har vi nån vi kan lägga lite mindre pengar på, med lite mindre förväntningar, och vi slipper dessutom att se ut som silly seasons åsnor vid fönstrets slut.

Det sista vill jag inte ens svara på :P

Robben är topp tre skadefri, och grymt vältränad i kroppen än idag.

Hazard vinner titlar, och kan göra saker på egen hand (som mot Arsenal)

Har läst mkt om vad liverpool fans säger om Coutinho, en mkt talangfull spelare, men alldeles för ojämn.
Mina favorit kandidater är följande. Veratti/Thiago till mitten Mbappe/Hazard som vänster anfallare Förutsatt att vi kör klassiska 4-3-3. Ser inte riktigt nyttan med Coutinho. Då vi har tillräckligt många mittfältare. Det vi saknar på mitten är en playmaker av världsklass som både Thiago och Veratti kvalar in som. Valverde verkar även vilja dumpa några spelare på mitten. Gomes verkar vara en utav dem som kan ryka, även Rakitic och eventuellt Arda. Coutinho är ingen bänkspelare och vi har inte sett det sista utav Iniesta ännu.. Alternativet är väll att man sätter Coutinho i anfallet, och sedan flyttar ner honom ett steg längre fram i tiden och då hämtar in en ny anfallare istället...
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-07-31 16:25
Till alla PSG-läsare som är här:

Ni får vänta på övergången ett litet tag till: Neymar skall bara invänta sin "lojalitetsklausul" först. Varsågoda!
Barcelona Lion24
2017-07-31 16:22
Stegen/Cillessen
Semedo/Vidal-Piqué-Umtiti-Alba
Verratti-Busi-Iniesta
Messi-Suarez-M'Bappe

Andra elvan:
Stegen/Cillessen
Semedo/Vidal-Marlon-Masch-Digne
Sergi-Samper-Denis
Delo-Paco-ingen vänsterytter

Det här är egentligen en för stor trupp för min smak. Jag har alltid föredragit en liten trupp med minimal rotationssystem där man håller igång 14-15 spelare hela tiden. Jag har inga problem med att Coutinho kommer om man har en plan för honom.

Alltså innebär detta att vi säljer: Vermaelen, Arda, Rafinha, Gomes, Rakitic, Munir. Jag har inget förtroende för Rakitic längre som mittfältare under Valverde. Hade Lucho varit kvar så hade jag haft kvar honom men med Valverde så börjar vi återigen spela fotboll på motståndarens planhalva. Rakitics teknik och första touch är för dålig för att spela som mittfältare på motståndarens planhalva när dom är tillbaka trycka. Rakitic är ingen som hittar lösningar eller tar sig ur svåra situationer.

Stegen måste verkligen passa sig för Cillessen har gjort det fantastiskt bra. Skillnaden är att Cillessen inte överdriver med bollen. Stegen är mer en ''show-man'' som också sänker tempot när han får bollen. När Stegen saktar ner farten på bollen så saktas även våra spelare ner. Tänk att du är på hög adrenalin och Stegen får bollen och ska stå kvar där med den i typ 10 sekunder. Du går din adrenalin ur kroppen och du måste få tillbaka den. Just dom omställningarna är extremt svåra för kropp och hjärna. Jag vill att bollen ska ständigt vara i rörelse.

Med de försäljningarna så får vi nästan en miljard, förutom Neymar då. Alltså kommer vi ha typ en budget på fyra miljarder. 1 på de spelare som jag ville sälja, Neymar ger 2.2 och resterande 800 miljoner är från våran budget. Det är en otrolig läge man har kommit till.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-31 16:14
Griezmann lämnar inte denna sommar...Isåfall hade han redan lämnat för united.

Barcelona Barcelonistas
2017-07-31 16:08
Robben? Du tycker alltså att glasmannen är ett säkert kort? SMFH! Hazard? Vad har Hazan visat som inte Coutinho visat? Mbappe är den största talangen idag.
Annons: