/spanien/barcelona/forum/20997.aspx/spanien/barcelona/forum/20997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 20:39
Rambla vet du varför Giralt hyser ett såndant agg mot Laporta.
Enligt Giralt för Laporta ett sådant ledarskap som han själv kritiserande innan han blev president. Han lyssnar mindre på vad andra tycker mer arrogant osv.

Jag har ingen förståelse för anklagelserna har du några exempel som stöder den bilden.

Laporta själv ändrade antalet perioder presidenten kunde sitta till två tyder inte på storhetsvansinne ifs låg det nog i facit med hans politiska ambitioner
Barcelona Messi 10
2008-05-30 20:32
Aragones går säkert på terapi men det kan han sluta med efter vm då spanien tagit guld ; )
Barcelona Ordem e Progresso
2008-05-30 20:29
Jag ÄLSKAR Eto'o för det firandet.
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-30 20:28
Messi 10
Läste att Aragones går på terapi han mår inte bra i huvet.

Rambla
Jag behöver ingen bekräftelse jag har inte ens gjort lumpen så jag är långt från att vara en man.:)
Trevlig helg på dig också.

Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 20:24
MADRID 1902

Etoo är afrikan och kommer från enkla förhållanden. Raul är europé och kommer från betydligt rikare bakgrund.
Afrikaner visar ofta på ett starkt känslomässigt sätt hur de känner.
Etoo kände sig illa behandlad och sviken av Real Madrid. Absolut har Raul bättre manér än Etoo.
Etoo visar sina känslor mera ohämningslöst.
I efterhand var det kanske inte det mest välgenomtänkta för att undvika kritik.

Jag dömmer inte honom dels för att jag har förståelse till varför han handlande som han gjorde. Sen var det inte en så big deal för mig.
Barcelona Messi 10
2008-05-30 20:23
Spanien kommer vinna em detta år och det är tack vare att Madrid har skickat två spelare som är bra och inte bara lever på gamla meriter. Raul 5 slutspel ingen vinst kolla nu när han inte är med Spanien kommer göra ett riktigt bra slutspel bra av Arogones att stå emot trycket. Raul har varit bra i la liga denna säsong men i landslaget är han en förlorare så all heder till Aragones ; ) Madrid 1902 du är i fel forum om du vill hacka på Eto`o kryp och göm dig under stenen igen.
Barcelona Rambla
2008-05-30 20:15
MADRID 1902:

Ja, Samu firade med fansen på Camp Nou och sitt lag. Hitta inte på en massa strunt som inte är sant.

Du får tycka vad du vill om Eto'o. Jag tycker du är äckligt......töntig.
Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 20:12
Om Laporta skulle gå med på en sådan affär börjar jag tappa förtroendet totalt.

Köp Guiza hårt arbetande striker som kan sitta på bänken utan att gnälla.
Om Etoo nödvändigtvis måste lämna. Det ideala är att han stannar då han har mycket kvar att ge.

Fan de skulle aldrig ha köpt Henry idiotiskt! så stora namn på samma situation ger ingen bra balans.

Tror Henry gör en bättre andra säsong känns som han började komma igång på allvar på slutet.
Men ger ingen bra ekvation för mig att ha Henry, Etoo och Bojan spelandes på samma sitution en borde bort. Helst såklart Henry men det lär inte hända och in med Guiza/Sergio Garcia som tredjeval.
Sen Silva till vänsteranfallet
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-30 20:08
Rambla
Som jag har skrivit 3 gånger jag förstår att du INTE vill byta Eto men var realistisk för du är ju väldig kunnig när det gäller Barca men så fort det går utanför Barca så blir du som ett barn.
Eto svek hela Camerun när han inte ens vågar ta en straff så deras lag skulle ha kvalat till VM istället lägger han allt på en back som aldrig har gjort mål.
Zlatan skjöt en kanon för Sverige så Sverige kvalade till VM.

Sen att jag tycker Eto är äcklig på grund av att han står och säger massa skit istället för att fira med sitt lag är väl inte så konstigt?
Det roliga är att du säger han firade med fansen du är bra på vända grejer.
Eto borde få en film av Rauls karriär och se hur man beter sig som en förebild och gentleman.

Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 19:59
Bojje och ni andra

Zlatan skulle vara en idiotisk värvning.
I ett byte av Etoo likaså.
I vårt system med tre anfallare behöver vi en snabb explosiv spelare som kan ligga och hugga i straffområdet.
Det är inte den spelare Zlatan är.
Han passar som bäst i ett 4-4-2 uppställning där han får spela med en striker, ta emot bollen högt upp hålla i den och skapa något ur inget.
Han var ingen succé i Ajax 4-3-3.
Men hans kvalitéer som fotbollsspelare räckte ändå till för att bli en hit i den holländska ligan. I Primera división är det inte samma sak.
Barcelona jogabonito_barca
2008-05-30 19:47
hmm vem vet guardiola kanske funderar på att ändra 4-3-3 systemet eller något liknande, han kanske har tänkt att Henry får ta över Etoos målfarlighet. Annars tror jag att Zlatan skulle passa bra som offensiv mittfältare/släpande forward i kanske ett 4-4-2 system lr något sånt
Barcelona Rambla
2008-05-30 19:47
MADRID 1902:

Är det någon som lever i en dröm____värld så är det du. Barça behöver en målmaskin och Samu är en målmaskin när han är frisk. 16 mål på 18 matcher talar sitt tydliga språk. Då var han ändå inte speciellt bra sen han kom tillbaka från Afrika.

Okej, Samu sjöng när han firade med fansen på Camp Nou. Det ger dig rätt att i nästan vartannat inlägg skriva dina omogna kommentarer. Jag tycker du ska fortsätta med det i din drömvärld inne på Puerta, för här bidrar du inte med något givande. Det enda du är ute efter är att provocera culés på detta forum, då det tycks ge dig någon slags bekräftelse på att du är en riktig man.
Barcelona Tompa
2008-05-30 19:43
Zlatan skulle inte misslyckas i Barca, det är jag ganska säker på. Frågan är istället om det är en spelare med Zlatans spelstil som Barca behöver? Zlatan och Etóo är olika spelartyper, vid ett eventuellt byte kan Zlatan därmed aldrig ersätta Etóo.
2008-05-30 19:43
Etoo har ändå hyfsad huvudspel och skott. Att hålla i bollen och passningar är nog Zlatan bättre på. Men lägg därtill att Zlatan står stilla och Etoo rör på sig, löper hela tiden. Är det inte det som saknades i Barca under säsongen och är inte rörelsen en viktig faktor till Barcas fina spel?
Barcelona Kallé
2008-05-30 19:39
jogabonito_barca

Huvudspel.
Hålla i bollen.
Skott.
Passningar.

Säger dock inte att jag vill ha bort Eto'o. Absolut inte!
2008-05-30 19:38
Zlatan bidrar säkert mycket till Inter, men frågan är vad fan han ska bidra till Barca?

Etoo bidrar mer än vad du tror, han sliter, löper hela tiden, jobbar deffensivt o pressar motståndarrna o viktigast av allt gör måål hela tiden.
Atlético Bojje
2008-05-30 19:34
Vem som har bäst målsnitt hör inte hit. Eto'o är en målskytt medan Zlatan snarare är framspelare. Zlatan gjorde 17 mål, 10 assist i år vilket inte är långt efter Eto'os snitt om inte bättre (har inte koll på hur många assist eto'o har). Zlatan spelar dessutom i defensiva Inter så det är inte så konstigt att han inte kommer upp i Eto'os målskördar. Du måste ta hänsyn till mer än bara målsnitt för att jämföra två spelare. Men jag kan med all säkerhet säga att Zlatan bidrar mer till sitt lag än vad Eto'o gör, mycket, mycket mer.
Barcelona Tompa
2008-05-30 19:33
Rambla:
Exakt. Får vi en svår lottning känns det inte osannolikt att vi missar C.L-kvalet. Och då kommer man att förlora mycket mer pengar än jippomatcherna drar in. Avgå Laporta!
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-30 19:33
Rambla
Tror inte Zlatan drömmer om Samus mållsnit tror snarare att du lever i en dröm värld.
Zlatan om han inte gör mål en macth han gör en assist istället hur många assist har Eto?

Eto skrek massa skit om Real när ni hade era 2 topp år fast så fort det inte gick lika bra för er killen vågade inte ens komma till Madrid.
Jag kan ändå förstå att du inte vill byta spelarna men var lite realistisk iallfal.

Barcelona Rambla
2008-05-30 19:29
Vi minns ju alla hur väl förberedda laget var 2006 efter USA-äventyret, där de kom hem några dagar innan Supercup-mötet i Monaco mot Sevilla. Vi blev helt överkörda av ett taggat Sevilla medans Barça hade tempo som ett korpgäng i kroppen. Det fattas bara nu att vi lottas mot ett svårt lag borta i östeuropa.
Barcelona Tompa
2008-05-30 19:26
Rambla:
Instämmer til fullo. Inte för att jag är särskilt överraskad men det är beklämmande att Laporta o CO inte lärt sig av de misstag man begått senaste två åren. Inte ens Laporta kan ha missat att vi haft gigantiska skadebeymmer i flera års tid. Och ändå väljer man ännu en gång att dra i väg på en jippoturné till USA. Dessutom, väldigt bra uppladdning inför
C.L - kvalet, eller hur Laporta.
Barcelona Criff
2008-05-30 19:24
Rambla, jag jag visste redan om Skottland resan men accepterade den, men naiv som jag var så trodde jag att det skulle räcka där eftersom dem sa innan att om dem var tvugna att kvala så blev det ingen mega jippo resa.
Skottland är ändå inte så långt iväg, men USA och så nära på CL kvalet är bara dumdristigt.

Ja det är nästan så man vill att han ska avgå idag, emn som det står på hemsidan så har Barcelona ett avtal med New York klubben och den mexikanska(om jag förstått rätt) att spela träningsmatcher med dem i 5 år. Smart ju.
Barcelona Rambla
2008-05-30 19:23
MADRID 1902:

Ja, Zlatan kan drömma om Samus målsnitt. Vill du påstå motsatsen kanske?

Det är så jag känner det, jag vill varken byta Messis skosnören, Messi själv, Giovani eller Samu mot Zlatan. Vad angår det dig om jag får fråga. Jag tycker du istället ska fortsätta att skriva dina givande "Eto'o cabron, saluda...." inlägg på Puerta. Heh, vad var det du skrev om skitbarnsligt nu igen?
Barcelona Rambla
2008-05-30 19:20
Criff:

Laget åker till Skottland 21 juli och stannar till 26 juli. Tillbaka till Barcleona för vila några dagar och sen packa igen för att åka iväg till USA 31 juli. De är tillbaka 6 augusti. Kvalet till CL spelas 12 eller 13 augusti. Bra jobbat ledningen, laget får knappt en vecka för att förbereda sig för kvalet och bli av med jetlag. Fy fan, denna ledning har inte lärt ett smack från tidigare misslyckanden. Avgå idag Laporta.
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-30 19:18
Rambla
Kan förstå att du inte vill ha Zlatan men att skriv att han kan drömma om Eto eller att han inte är värd Messis skosnören är ju bara larvigt.

Du verkar ha mycke hat i dig varje gång det inte handlar om Barca då ska du skriva massa skit barnsligt!

2008-05-30 19:17
vafan tror ni det beror på? att vi ger bort både Etoo och Dos santos =S
Barcelona barba
2008-05-30 19:15
Ämne: Visst, dos Santos är....
Det låter kanonbra att byta bort Etoo mot en spelare som inte är ett dugg bättre. Men låt oss bara för sakens skull skänka bort en av våra mest lovande spelare samtidigt.
Barcelona Criff
2008-05-30 19:13
Officiellt på den officiella. Pinto har blivit köpt :)

Till de som är intresserade så ser det ut som att man kommer kunna streama matchen som vårt b-lag lirar imorrn.

18:00 3ª división ( (playoff 2ªB): FC Barcelona B - Castillo

Källa: Rojadirecta.
Barcelona Rambla
2008-05-30 19:11
Bojje, som du ser det?

Som jag ser det så har du inte en susning om vad du yrar om. Eto'o är ETT år äldre än Zlatan och du yrar om att han är på väg utför. Snälla, skriv inter mer för du gör bara bort dig. Zlatan kan bara drömma om Samus målsnitt under resten av sin karriär.

Messi? Heh, det skulle inte ens räcka till Messis båda skosnören med Zlatan i utbyte. Så ser jag på saken och säkert alla culés världen över. Låt oss hoppas att Zlatan där han hör hemma, i Inter.
Atlético Bojje
2008-05-30 19:01
Visst, dos Santos är värd att satsa på till ett rimligt pris, men att offra Zlatan för det är idiotiskt. Som jag ser det så är Etoo påväg utför, han blir i varje fall inte bättre. Den enda bytesaffären jag skulle kunna tänka mig att göra med Barca om vi ska släppa Zlatan är om vi får Messi i utbyte, då kan jag hålla med om att vi är den stora vinnaren.
Annons: