/spanien/barcelona/forum/20992.aspx/spanien/barcelona/forum/20992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kallé
2008-06-01 11:08
Väntat med Zambrotta.

Har vatt väldigt tyst om Ronaldinho ett tag nu. Hoppas verkligen att han stannar men efter Laportas uttalande så känns det rätt dystert.
Barcelona Lujàn
2008-06-01 10:54
Criff

Antingen blir det Barbastro eller Langreo.
Barcelona Lujàn
2008-06-01 10:54
Criff

Antingen blir det Barbastro eller Langreo.
Barcelona Davveinho
2008-06-01 10:51
hur kan man se Barca B ?..
Barcelona barcadinho
2008-06-01 10:11
Rambla- just det Kolo. jag erkänner att jag är dåligt på att komma ihåg namn.

Att Zlatan till barca istället för Etoó är för tidigt att säga. Moratti och Laporta har snackat med varandra men det är för tidigt att dra slutsatser. Jag tror inte att det blir aktuellet innan Mourinho säts. Mourinho skulle inte acceptera stora värvningar utan honom och han själv måste vara säker på att han kan ta Drogba till Inter.

Men en sak jag har funderat på länge:
varför vill barca värva en stor och stark striker? jag ser inte riktigt hur det skulle fungera som helhet. Inter med Zlatan eller Chelsea med Drogba spelar mycket mer långa inlägg mot den stora strikern.
Men barca har en annan spelstil med mer rörligheten också närmare motståndrans straffområdet. Man försöker dribbla förbi försvaret, enkelt sagt (det gjorde mig galen på många sitationer, då man har missat chanserna).
Jag kan inte se Messi från höger eller Silva från vänster börjar skjuta inlägg hela tiden mot Zlatan, och inte heller att Zlatan hänger med deras snabba ryckningar till vänster och höger när man anfaller

Etoós stil passar i så fall bättre.
Barcelona Steve-O
2008-06-01 10:10
Enligt engelska Wikipedia (länk) är Giovani klar för Tottenham. Väldigt oförlitlig källa, men ändå.
Barcelona Rambla
2008-06-01 09:53
barcadinho:

Yayas bror heter Kolo.

När det gäller Pep och hans kommentarer om Hleb till brittiska tidningar som Daily Star, så vet vi att han inte har gjort några sådana uttalanden eftersom han har fullt upp med kvalet till Segunda B för Barcelona B. Det där är bara påhittat från en oseriös tidning för att få till en smaskigare artikel när det gäller ryktena om Hleb till Barça.
Barcelona barcadinho
2008-06-01 09:44
Zambrotta är alltså klar i Milan. Ingen överaskinig, då man har snackat om det i nästan två månader.

Men hur ska man tolka det?
1) betyder det att Alves är väldigt nära i barca? Vi behöver en höger ytterback som alla vet.
2) betyder det att Milan har lagt av med Ronaldinho? Man har pratat länge om "ett packet" värvning, alltså att milan skulle ta Zambo+R10+ några till tillsammans.

Milan är inte borta från fotbollens karta. De är tillbaka väldigt snart, kanske redan nästa säsong med en scudetta.

Yaya till Arsenal - helt skjukt om det blir så. Jag har läst om det också förut och Koule har sagt att det kan bli häftigt att spela ihop med brorsan. Att bygga hela säsongen med en enda deffensiv mittfältare Keita är det dumaste som finns (plus en omotiverad och inte i form Marquez). Nej, jag tror inte att Pep släpper Yaya. Snarare tvärtom, vi värvar en till defensivare i mitten och skickar Marquez till Atletico (då kan han vara närmare hans vackra sambo).
Gudjhonsen kan flytta till England eller Fenerbahce och nån mittfältare från B-laget kommer upp.

Hleb dycker upp igen - jag antar att Pep och några coucher vet bättre än oss. Pep har sagt att han gillar Hlebs karaktär. Jag vet inte precis vad han menar med det. Jag tror att han menade att Hleb kommer att vara en sån som kämpar till 100 %. Han är inte en sån med slapp atityd.
Slapp atityd verkar vara det värsta Pep vet och det är mycket bra.
Barcelona Barcelona #7
2008-06-01 09:42
Zambrotta är såld och då betyder det säkert att Laporta har någon ny back?
Det har snackats om Alves och jag tror inte att det blir någon annan!
Messi-Alves samma kant :O
Barcelona Gabriel
2008-06-01 03:07
Zambrotta till Milan? Det var väl knappast någon överaskning. När han kom trodde väl alla inklusiva mig själv att han var den perfekta värvningen, en riktig drömvärvning. Tyvärr har han inte levt upp till de förhoppningarna som man hade på honom. Men jag önskar honom all lycka i Milan och tackar honom för hans insatser i blaugrana. Detta ser jag som ett tecken på att Dani börjar närma sig :)

Visca!
Barcelona Criff
2008-06-01 01:30
Rambla, har du någon koll vilka Barcelona B kan få möta i finalen?

Har varken hört eller sett något om de andra "semifinalerna".
Barcelona Rambla
2008-06-01 01:14
Johnny-Blanca:

Självklart är inte Milan slut som klubb bara för att denna säsong varit kass, det är nog ingen som menade så. Det är bara lite halvbittra kommentarer när man blir besviken över att spelare lämnar klubben.

I själva verket hade det inte behövts mycket till att även Barça hade missat CL till nästa säsong. Några omgångar till kvar av ligan och det hade varit ett faktum.

Saken är nog annars den att Zambrotta inte hade så mycket annat val då han inte verkar ingå i Guardiolas planer och ledningen kände säkert också till att Zambrotta med fru längtade hem till Italien.
Johnny-Blanca
2008-06-01 01:04
Angående Zambrotta..

Ni som skriver att han inte har så höga ambitioner för att han väljer Milan....

Bara för att vi gjorde en dålig säsong (ja, jag är Milanfan) så betyder det inte att vi är på nedgång.
Ni får tänka efter lite, vi är faktiskt den klubb som har flest titlar i världen.

Som det ser ut nu så satsas det i klubben, o vi har gjort klart med några spelare.

Kommer inte hit för att klanka ner eller så, tycker ni har ett schyst lag, med roligt spel på plan, men även ni har ju haft en kass säsong.

Yes, men lycka till...
Barcelona Rambla
2008-06-01 00:59
Ämne: Kikat lite på ARsena....
Kommer inte att hända. Jag läste förresten deras Silly Season. Ryktet kommer från nakenbildstidningen Daily Star, det säger väl allt? Dessutom kunde jag inte hitta något i Daily Star om att Barça hade erbjudit Yaya i byte som de hävadr i sin artikel. Det har aldrig nämnts att Pep vill släppa Yaya för att få Hleb i spanska tidningar. Yaya är Peps val som pivote trots att Keita är värvad. Keita blir den som får löpa från box till box, alltså den som kommer att vara tvåvägspelaren av de två.
Määt
2008-06-01 00:58
owååå
Barcelona Jean
2008-06-01 00:52
Kikat lite på ARsenals forum, å deras supportrar gaggar om huruvida dom skall få med sig Toure dit från barcelona
Barcelona Rambla
2008-06-01 00:50
Kimmpa:

Det med USA är inte det värsta. Det de flesta culés nere i Barcelona är förbannade över ju framför allt hans tal vid ett penya-möte. Där sa han bla att de som kritiserar klubben inte är riktiga culés, att de är likställda med fiender till klubben. Sånt kan man ju inte säga till supportrarna måste han ju begripa. Sånt där säger bara maktgalna personer som inte tål kritik. Medlemmarna måste ju få ha sina åsikter om hur klubben ska skötas. Det är ju de som sett till att han en gång blivit vald till president.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-01 00:42
Rambla

Jo timingen är ju inte speciellt bra som sagt och man kan inte värva spelare under tiden det är nyval, så det skulle inte sitta bra när vi behöver en renovering i truppen.

Jag vet att Laporta borde få kritik, jag har gett honom det och jag blev riktigt sur när jag läste att Barca ska åka till USA och spela matcher, förstår han inte att det inte är ett dugg bra.
Man blir less på honom ibland, men man ska som du sa aldrig glömma vad han har gjort för klubben.
Barcelona Rambla
2008-06-01 00:37
Jag har väl egentligen inga problem med om Laporta avgår men timingen är ju totalt fel för att uttrycka det milt. Det går inte att förneka allt bra han gjort för klubben, åtminstone de första åren av hans presidentskap men de två senaste säsongerna har han precis som tränare, laget och alla andra inom ledningen varit lite fel ute. Varför ska inte han ha kritik när tex Rijkaard får det? Även Rijkaard var väldigt lyckosam i början men när det går sämre får han ta en massa skit. Då borde det samma gälla för Laporta oavsett hur bra han varit tidigare.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-01 00:31
Rambla

Ok, nej det ska mycket till om Laporta måste avgå, men om det blir så så är det riktigt surt.
Barcelona Rambla
2008-06-01 00:29
Ämne: Rambla

Du kanske ....Först så måste alla signaturer kontrolleras för att klargöra att de är giltliga. Det har nämnts att röstningen sker någon gång i början av juli.

Om nu de socis som dyker upp på det mötet och rösterna är minst 2/3 mot Laporta, då avsätts han och ett nyval måste till. Tills vidare så tar en interimledning över skötseln av klubben. När ett nyval blir av vet jag inte men det lär ju dröja till efter sommaren säkert. Har dock svårt att se det skulle gå så långt att så många röstar mot Laporta.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-01 00:26
Rambla

Du kanske vet när förtroendeomröstningen äger hus?
Och om Laporta måste lämna, när blir det då nyval?
Barcelona Rambla
2008-06-01 00:14
Heywood Jablome:

Bra jobbat, nu är det mer klass och stil på den lilla notisen i artikeln.

Som sagt, när Barcelona kom och hörde sig för om Zambrotta så var nog Juventus rätt tacksamma att kunna håva in 19m för Zambrotta och Thuram i ett paketpris och samtidigt bli av med två av klubbens högsta löneutgifter.

Del Piero är en ikon i Juventus så det är en helt annan sak. Vid den tidpunkten så hade han inte inbringat några större summor och då är det knappast värt att sälja en sådan klubbikon när han inte har något emot att spela en säsong i Serie B.
Barcelona 2bbbe
2008-06-01 00:13
hur mkt får vi för zambrotta. Detta måste öppna upp för alves nu? Hoppas vi också plockar hem crosas som gått bra i lyon om nu deco drar.
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-01 00:09
lycka till i Milan Zambrotta.
Barcelona Heywood Jablome
2008-06-01 00:06
Jo, många spelarna kände sig svikna. Men jag gillar Buffon, Trez, Nedved och Del Piero. De stannade kvar och valde att kämpa.

Älskar Del Pieros svar när han fick en fråga om han skulle lämna Juventus: "En gentleman lämnar aldrig sin dam!" Well done!
Barcelona Rambla
2008-06-01 00:04
Ämne: Rambla. Haha, visser....
Jo, det kan man tycka men jag har för mig att jag läst något om att han ansåg att Juventus var ett avslutat kapitel för hans del. Han blev vädligt besviken hur allt slutade i samband med Calciopoli. Att först ha slitit en hel säsong och vinna scudetton för att i slutändan bli ifråntagen titeln och behöva flytta till en annan klubb.
Barcelona Heywood Jablome
2008-06-01 00:01
Rambla. Haha, visserligen. Jag får väl göra en ändring. Även fall det är lite suspekt med att vilja gå till Milan och till sin forna klubb Juve.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-01 00:01
Criff

Så han skallade en journalist? Bra tänkt av honom..

Lycka till i Milan Zambrotta!
Barcelona Rambla
2008-05-31 23:57
Heywood Jablome:

Den där kommentaren om ambitioner i artikeln känns ju inte vidare seriöst, åtminstone inte i en artikel. Det kommer bara att leda till en massa gnäll från milanisti på forumet.

Sen så är det ju så att Barça nog inte ser några problem i att bli av med en allt åldrande Zambrotta. Han kanske inte ens ingår i Peps planer? Sen så har ju hans fru haft hemlängtan en längre tid så det är ju inte så konstigt att han återvänder till sitt hemland. Milan är nog den enda klubben förutom Inter som kan matcha hans lön i Barcelona.
Annons: