/spanien/barcelona/forum/20987.aspx/spanien/barcelona/forum/20987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-29 23:26
Lagkapten:

Ronaldo var mycket bra i FÖRSTA halvlek, sedan försvann han totalt i andra halvlek och i förlängningen. Sä-ä-äkert är 42 mål en fantastisk siffra, men jag tvivlar starkt på att Ronaldo kommit upp i samma siffror om Man U hade haft väldigt dålig form, som Barcelona. Dessutom är många av hans mål väldigt simpla, styra in den framför mål etc. Man får heller inte glömma att han gjort en del på straff under säsongen. Messi har slagit mindre straffar än Ronaldo och slår heller knappt några frisparkar. Man får för all del heller inte glömma den långa tid Messi varit skadad.

För mig är Messi årets spelare. Messi bevisade vem som var bäst mot Manchester United. Han tog Scholes till skolan minst fem gånger, medan Ronaldo bara kom förbi en avdankad Zambrotta en gång.

Dessutom kan han dominera mot bottenlag och mittenlag som t.ex. Derby. Men han gör knappt ett skit mot storlag, förutom första halvlek i CL-finalen. Jag köper inte att han gör mål i varannan stormatch för ALLA de målen har varit riktiga turmål förutom mot Chelsea.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 23:10
Delarocha RIP Puerta

Ne det sissta vara bara ett litet skämt, det är så att man blir förbannad när man vet att Ronaldo tar hem priset, varför? bara för alla mål han har gjort, alla här inne vet vad messi kan gör mot bottenlag så som VÄRLDS lag, så de svårt att läsa någon Clue skriva att de finns spelare som är bättre änn messi :S, jag vet att du inte mena något illa men, messi är Messi, förstår du?
jag vill inte börja ett stort tjafs om vem som är bäst Okey
Barcelona petersays
2008-05-29 22:51
Bra spelarbetyg redaktionen!
Trodde först att "Jäklar, nu måste jag sätta mig och försvara Deco i forumet igen" - men jag håller med om allt om alla spelare.
Barcelona lagkapten
2008-05-29 22:46
Om vi nu ska va rättvisa mot Ronaldo, så va han mycket bra i finalen. Sen att han missar straffen gör honom inte till en sämre spelare, det handlar om tillfälligheter.

Man kan inte blunda för att detta året har varit Ronaldos år och han har dessutom chansen att vinna EM också.

Hans prestationer har varit fantastiska genom hela säsongen och han har varit jämnast, och han motbevisade alla belackare när han gjorde en kanonmatch i cl-finalen. Visst, OM Messi hade fått vara skadefri vet man aldrig hur han hade varit under hela säsongen, men nu blev det som det blev.

Men som några redan varit inne på, Messi är två år yngre och det är egentligen fantastiskt att han nämns i såna här sammanhang med tanke på sin ålder. Killen har inte ens fyllt 21 och det känns som att han varit med bland världens bästa i en evighet.

Han har god tid på sig, med andra ord. Messis tid kommer, var så säkra! Får han vara skadefri och med ett Barça som förhoppningsvis fått tillbaka hungern, kan det bli redan nästa år.
Delarocha RIP Puerta
2008-05-29 22:37
Okej. A Messi är asabra.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-29 22:25
Messi är lätt bättren Ronaldo ni hör mitt ord och det är sant Ronaldo är bara bra mot bottenlag ;)
Delarocha RIP Puerta
2008-05-29 22:16
Vet inte om du gick över och helt plötsligt skämtar nu eller inte så jag kan tyvärr inte ge dig ett svar på det du precis skrev...
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 21:58
Delarocha RIP Puerta

Hahaha!!!! Lägg ner okej, jag vet Ronaldo har gjort fler mål det är bara därför han vinner Priset iår!! och jag tycker att du ska säga att messi är bässt bara för min skull SNÄLLA :)
Barcelona Antonio Puerta
2008-05-29 21:38
Det ser ut att Valencia och Atletico är efter Marco Amelia soom många här inne ville ha till Barca mcyket smart värving av Atletico om han skulle dit dem kommer bli starka på målvaktsidan nu ochså:D

Visca Barca
Delarocha RIP Puerta
2008-05-29 21:37
Anledningen till att jag kopierade nemos inlägg är för att det stod exakt det jag tyckte. Det var till 100% vad jag tänkte säga och antagligen betyldigt bättre skrivet än vad jag någonsin lyckats med. Men säg till om du vill höra min åsikt så kan jag skriva ett sånt inlägg själv. Sen att du ifrågasätter våra åsikter är ju bara konstigt. Vi har väl rätt att tycka den eller den spelaren är bättre än Messi även om vi gillar Messi och Barcelona mer?

Kräver du att vi ska tycka att Messi är bäst i världen? Jag kan inte ljuga för mig själv och hur gärna jag än hade velat att han var bäst är han inte det i mina ögon. Tycker du det är det upp till dig men förvänta dig fan inte att jag ska tycka som du bara för sakens skull.
Barcelona Visca_Barca
2008-05-29 21:31
snälla laporta ta hem Ten Cate igen.
hoppas han kommer ti barca igen.

PEP O TEN CATE
Barcelona Criff
2008-05-29 21:20
Jag själv skulle hellre vilja se en ung och lovande målvakt som backup, som någon nämnt innan, typ Ochoa.
Men jag tror ledningen tänker att Oier ska ta över det sen men hade dem bara tänkt till lite där så dem hade värvat en lite äldre, då hade man haft en hungrig och ung målvakt bakom Valdes som hade fått en perfekt lärlings period.
Oier tycker jag är för ung för tillfället för att vikariera som reservmålvakt.
Barcelona nemo
2008-05-29 21:13
FC-Barcelona: Varken jag eller Delarocha har förnekat att Messi är en av de bästa, så vad har du fått den uppfattningen från?

Vi svarade bara på din fråga angående varför Messi inte vann hem titeln som världens bästa under Barcas "gyllene år".
Barcelona älskabarcelona
2008-05-29 21:12
Skönt att höra om att Laporta kommer ge det Del nido vill ha för alves . Jag älskar den spelaren . Han har varit min favorit i 2 år , när det gäller nån spelare som inte spelar i Barca . De skulle va en dröm om man fick han :D
Barcelona Dizzy
2008-05-29 21:00
Criff

Självklart är det inte bra! Men kom igen det var väldigt länge sen han stog i mål:D Jag själv hoppas han får stå mer matcher och visa vad han går för. Jag tror inte Pinto är lika klantig som Valdes:D
Barcelona Criff
2008-05-29 20:56
Inte för att klanka ner på Pinto, men han har stått i målet 3 officiella matcher och släppte in 7 mål :)
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 20:48
Delarocha RIP Puerta.
nemo.

Att skriva ett sådan långt inlägg, och den andra tar och kopierar inlägget, patetiskt! sen att änndå tycka att messi inte är en av dem bäst (har inga ord till de! faktiskt har INGA ORD TILL ERA INLÄGG!!!
Barcelona Dizzy
2008-05-29 20:47
lagkapten

Håller med dig till 100%. Amelia hade varit riktigt grym att ha i Barca. Men tyvärr så vill Barca satsa på Valdes det är hur dåligt som helst. Valdes håller inte. Men nu när Pinto har förlängt så kanske Pinto får stå istället för Valdes. Pinto har bara stått 3 eller 4 matcher för barca han har inte ens visat upp sig.

Jag skälv tror Pinto är bättre än Valdes om man ger han många matcher i benen.
Barcelona Giovanni17
2008-05-29 20:47
aja hur bra är inte det då har vi råda att lägga dem 32 miljoner euro för dani alves.:):)
Barcelona Ciao-V
2008-05-29 20:39
Har ni läst nyheten om att FC Barcelona kommer att få minst 700 000 euro från FIFA, som ersättning av de åtta spelare som deltar i landslagspelet i EM. Det står i Barcelonas officiella hemsida. Se länken ovan.

Hör och häpna, detta kommer att leda till att klubblagen framöver kämpar hårt för att få in sina spelare i landslagsspel.

Snart kommer vi att få höra igen det där tjafset om att Raul måste vara med i landslaget från högsta nivån i Madrid(inget illa om Raul som är en juste person).
I framtiden kommer det inte att handla om bara ära att representera sitt land och prestation utan även om pengar.
Barcelona lagkapten
2008-05-29 20:39
Sen kan jag bara inte förstå att ledningen återigen vägrar att förstärka målvaktsidan(Nej, jag ser inte Pinto som en större förstärkning).

Om man nu inte vill ersätta Valdes med någon målvakt av värdsklass, som tex. Cech som ryktats va på väg bort, kan man ju i alla fall köpa in ett billigt yngre alternativ som KAN konkurerra med Valdes.

Som jag har skrivit innan, Marco Amelia i nedflyttade Livorno skulle va ett billigt och bra alternativ. 26 år och han är, till skillnad från Valdes, landslagsman för Italien.

Sen kan jag inte förstå att Valdes känner sig så säker som det snackas om, och därför presterar sämre. Hade jag varit i hans kläder hade jag skämts otroligt mycket över alla missar och tabbar.

Hur kan man känna sig så säker på sin plats efter att man varje säsong gör 3-4 grova tabbar? Felet är just att de andra två målvakterna inte håller måttet, helt enkelt.
Barcelona lagkapten
2008-05-29 20:25
Jag har svårt att tro att ledningen är så inkompetent, så de tror att Zlatan kan ersätta Eto'o. Då försvinner en av få djupledslöpande spelare från laget och ersätts med en bollhållare, som vi redan har gått om.

Som alla nog är överens om är den enda som kan ersätta Samu, utan att Barças spel påverkas alltför mycket, Villa. Möjligtvis Benzema också, men han är på tok för dyr för att va så oprövad som han är.

Men som jag skrivit innan, Zlatan hade varit väldigt intressat som komplement till Eto'o om Pep vill spela med två centrala anfallare, speciellt nu när Ronaldinho lämnar. Zlatan är ju känd för att kunna göra sin back och spelar också fram till otroligt många mål.

Så visst, är Zlatan tänkt som ett komplement till en djupledslöpande Eto'o eller Villa, välkomnar jag honom med öppna armar. Men i så fall måste man ju först sälja Henry för att det inte ska bli överflöd av anfallare, vilket gör att det inte känns troligt att Z kommer då Pep tydligen sagt att Henry stannar.

Men att Zlatan är tänkt som Eto's direkta ersättare tror jag inte ens Txiki kan tro på.
Delarocha RIP Puerta
2008-05-29 20:23
Jag kan kopiera Nemos inlägg som svarade exakt på din fråga. Bra nemo=)

"FC-Barcelona: "Svår att se ifall du är barca fan eller man u fan."

Skämtar du eller? Delarocha behöver ju inte tycka att Messi är bättre än C Ronaldo bara för att han är barcafan.

Du undrar varför Messi inte vann titeln som världens bästa spelare under 04-06 då Barca vann titlar. Svaret är att Ronaldinho var bäst under den tiden och blev utsedd till världens bästa.

Precis som andra säger, att vara bäst och vinna titlar går hand i hand.

Kaká vann CL med Milan och det var bl.a. därför han blev utsedd.
Cannavaro vann VM med Italien.

Ser du något samband FC-Barcelona?"

Här kommer egna ord igen;

Messi har inte varit stjärnan för Barcelona under åren då Barca vunnit. Måste jag tycka att varje enskild spelare i vårt lag är bättre än alla andra när så inte är fallet? Jag hade inte bytt Messi mot någonting men inser ändå att det finns bättre spelare än honom. Att göra nåt annat är bara trångsynt och väldigt okunnigt enligt mig.
Barcelona nemo
2008-05-29 20:18
FC-Barcelona: "Svår att se ifall du är barca fan eller man u fan."

Skämtar du eller? Delarocha behöver ju inte tycka att Messi är bättre än C Ronaldo bara för att han är barcafan.

Du undrar varför Messi inte vann titeln som världens bästa spelare under 04-06 då Barca vann titlar. Svaret är att Ronaldinho var bäst under den tiden och blev utsedd till världens bästa.

Precis som andra säger, att vara bäst och vinna titlar går hand i hand.

Kaká vann CL med Milan och det var bl.a. därför han blev utsedd.
Cannavaro vann VM med Italien.

Ser du något samband FC-Barcelona?
Barcelona A.Gaudi
2008-05-29 19:52
jag kanske bara är trög men vad menar du?

ronaldinho vann ju titeln då, eftsom han både var klart bäst och dessutom bevisade sin storhet genom att vinna titlar.

för att vara rankad som allra bäst bör man vinna titlar, det går hand i hand. DEt är därför Totti aldrig får sitt "egentliga" erkännande.
Barcelona Messidinho_10
2008-05-29 19:50
Haha Ronaldo är bättre än Messi skulle inte tro det. Messi är bättre än ronaldo på allt och teknisk sätt är han ljusår bättre. Messi är den största talangen som har kommit fram sen Maradonas tid. Hoppas bara han får vara skadefri nästa säsong då jävlar! Åhhh vad jag älskar Messi :P
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 19:44
Delarocha RIP Puerta

Så du menar att för att messi ska bli bäst så måste han vinna Titlar? kan du svara på den här frågan då? när dem vann titlar under 04-06 varför valdes inte messi till den bäste spelaren?
så enligt mig oavsätt om messi vinner eller inte vinner titlar, han är och komer alltid vara bäste mella C Ronaldo.
Svår att se ifall du är barca fan eller man u fan.
Delarocha RIP Puerta
2008-05-29 19:28
För att anses som bäst i världen bör man vinna titlar. Ronaldo har tagit två i år. Messi 0. Messis spelstil gör ju att han alltid måste dribbla 3-4 spelare för att göra mål mer lr mindre medans Ronaldo har många fler olika sätt att göra sina mål. Nick, straff, frispark. Den dimensionen saknar dessvärre Messi som är relativt "ensidig". Dock anser jag honom betydligt mer spektakulär och han är ju absolut bättre än vad Ronaldo var vid 20 år. Men som det är nu kan man inte säga att Messi är bättre än Ronaldo enligt mig.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-29 19:04
Hallå alla!

Det här handlar inte mycket om FC Barcelona, dock lite om Barcelona. Jag har nämligen redovisning imorgon i spanska, och jag pratar givetvis om Barcelona och en hel del om FC Barcelona. Jag undrar därför om det finns någon spanskkunnig här som kunde läsa igenom min text (ca en halv sida) och se om det finns några fel? Skulle vara riktigt schyst om någon kunde hjälpa mig med det :). Skriv privat så det inte stör forumet

Visca Barca!
Barcelona Valdés
2008-05-29 19:01
Gustaf; vilket "superrykte" har du tillgång till? I såväl dagens Sport som EMD placerar man Hleb på mittfälltet?
Annons: