/spanien/barcelona/forum/20985.aspx/spanien/barcelona/forum/20985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-06 09:03
Barcelona #7

Den där nyheten är ju från kl 14 igår, så de flesta vet säkert redan om det :)

II Barça II

Det är säkert att Zambrotta är klar för Milan, han har t.o.m gjort en intervju med Milans hemsida.
Barcelona barcadinho
2008-06-06 08:52
Barcalonawi/

Jag tror inte på Fabiano i alla fall.
Kan du tänka dig Keita + Alves + Fabiano i barca under en och samma transfersommar!

Del Nido kommer att få livshotade brev hemma (minst sagt).

Rambla/

Jag tror att jag förstår din besvikelse om DS. Du följer ju hela tiden B-laget och alla våra canteranos. Man får på så sätt en speciell känsla för alla talanger, när man följer dem under ungodmstiden.

Men så är det - inte alla platsar i A-laget till slut. Du vet det säkert.

Annars:
Antonio Puerta dog 28/aug 2007. Alltså, när säsongen var igång. Jag såg själv matchen hur plötsligt han ramlade på gräset. Jag trodde först att han bara svimmade.

Det blir svårare att övertala Alves andra gången. En gång går bra, men svårare andra gången.
Barcelona Barcelona #7
2008-06-06 08:44
Pep Guardiola Har skrivit på för FC Barcelona!
2 års-Kontrakt
Barcelona Barcalonawi
2008-06-06 03:29
Hejsan alla glada culés,

Har tänkt joina eran härliga familj här på SF =)

Kan börja med att säga "Bra jobbat Laporta" Caceres är en kanon bra värvning.. dock måste några bra backar bänkas nu (speciellt när vi fått alvés med).. Jag räknar med att Militos skada inte varar för evigt och att Marquez är kvar i barca då ingen har sagt nåt annat.. vilket ger Pep lite för många alternativ till startelvan och kan skapa en viss konflikt nu i början när våra "gamlisar" är kvar :)

Alvés kommer att bära barcas tröja snart.. Då både spelaren och klubben är som två lovers som verkligen vill ha varandra :)

Som många har påpekat så saknas det inte mer än "Deco" nu, och ifall eto lämnar klubben (vilket jag verkligen hoppas EJ hända) en stark avslutare.

Jag har för mig att både L.Fabiano och D.Villa ville lämna sina klubbar. Man får räkna med att (minst) en av dem kommer att bära marängernas vita tröja nästa säsong... Nån som har hört nått nytt?
Tror ni att det finns nån chans att få den andra å spela på Camp Nou?
Barcelona PILMÀ
2008-06-06 01:17
Cacéres gav sina första kommentar till Barça Tv idag efter att ha kommit till läkar undersökning så här sa han:
Cáceres: “I will defend the Barça shirt to my utmost”

lite fakta om smeknamnet hahah.
Known as ‘el pelado'
Martín Cáceres is popularly known as ‘el pelado' (the Spanish word for very short hair) hahahahah ironiskt nog antar jag haha.
He told us that he was given the nickname some years ago: “I cut my hair short and since then I’ve had this nickname”.
Barcelona nemo
2008-06-06 01:05
II Barca II;

1. Barca har nog bara legat på latsidan när det gäller att utannonsera Zambrottas flytt. Annars kan det ju vara för att de vill annonsera det när de införskaffat en ny högerback.

2. Tito Vilanova blir den assisterande tränaren. Mer info @ länktips.
Barcelona II Barça II
2008-06-06 00:42
Jag har två frågor som jag har grubblat över i ett par dagar nu.

1.Är Zambrotta verkligen såld till Milan? Varför har inte fcbarcelona.com bekräftat det?

2.Vem blir assisterande tränare i Barcelona?

Annars tycker jag att vi har värvat ganska bra hittills, men jag har en känsla av att detta bara är början.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-06 00:16
Rambla

Det är så det funkar ibland, är det inte bra att vi såg den "riktiga" giovanni innan han verkligen blomstrade?
Vill man bli av med en sjukdom så försöker man bota de så tidigt som möjligt eller?
Tycker att det är bara bra att han drar, dags att bli av med pengakåta spelare och hämta hungriga spelare
Barcelona My Messi
2008-06-06 00:05
Hur skulle ni säga att startelvan för nästa säsong ser ut? (om den tas ut från truppen idag)Det jag tänker mest på är om Keita redan är redo för att starta?
Barcelona Rambla
2008-06-05 23:50
Ämne: Rambla

"Giovani....
Bitter? Nej, men besviken som fan. På Giovani, på hans giriga agent och på ledningen som låter honom gå så billigt. Är det så konstigt? Trots det så har jag hela tiden vetat att Bojan och Gai har större potential, men det innebär ju inte att jag vill se Giovani lämna för det är alltid trist när canteranos lämnar klubben innan de ens är färdigutvecklade.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-05 23:33
Rambla

"Giovani? När väl Gai har gjort sin debut i Barças a-lag så har de flesta redan glömt Giovani, för Gai har så pass mycket mer potential att bli en riktig crack än vad mexikanen har."

Haha , bitter?
Var inte du årets "dos santos älskare" för 2 sekunder sen, intressant att se hur snabbt saker och ting förändras
Barcelona Criff
2008-06-05 23:06
Dog inte Puerta förra säsongen? Och sen efter det kom sommaren. Kanske jag som missat tiden helt haha :) Ska kolla upp!

Nej, det är sant. Han gick bort den 28 Augusti 2007. Undrar var jag fått det med Alves ifrån.
Barcelona Rambla
2008-06-05 23:04
Ciao-V:

Nej det tror jag och hoppas jag inte. Det är alldeles för tidigt. Förhoppningsvis så spelar Barcelona B i Segunda B nästa säsong och då duger det gott för honom ännu en säsong. Självklart får han ju gärna träna med a-truppen under tiden. Att släppa upp honom för tidigt, där han kanske får tillfällig framgång som Giovani under försäsongen, riskerar bara att det stiger honom åt huvudet precis som med Giovani. Inte för att jag tror det för enligt alla rapporter så verkar Gai vara en klok ung man med bägge fötterna på jorden. Det som dock oroar är att han har samma vidriga agent som Giovani. Då är risken stor att denne agent påverkar Gai på samma sätt som med Giovani. Jag tror att Gai har fyllt 17.

Criff:

Han stannade i första hand för att han har ett långvarigt kontrakt med Sevilla och för att del Nido vägrade att sälja honom. Om han sen sa något om Puerta menade han säkert det men kom ihåg att det då nog redan var för sent för en transfer när dödsfallet skedde.

Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-05 23:03
Gai fyllde 17 nu i April! :)
Barcelona Ciao-V
2008-06-05 22:57
Ämne: Del Nido tvingade Al....Tror du att Gai kommer att tas upp i A-truppen i säsongen 08/09?
Är han förresten inte bara 16 år ?

Trevlig med nya värvningarna. Laporta vill verkligen förnya och förstärka laget. Och med rätt. Nu väntar vi bara Alves och någon till. Sen får vi hoppas att Pep får ihop ett vinnande lag.
Jag hoppas förresten att misstroendeomrösningen inte leder till att Laporta byts ut. Han ska få avsluta sin period med flaggan i topp.
Barcelona Criff
2008-06-05 22:57
Alves stannade väl i Sevilla förra året pga att Puerta gick bort?
Så uppfattade jag det iaf.
Barcelona Rambla
2008-06-05 22:54
petter.l:

Heh, jag skulle inte vara det minsta säker på att en affär är klar om jag så såg del Nido säga det i tv-rutan. Den mannen kan få för sig vad som helst så det skulle inte förvåna mig om han en halvtimme senare skulle hävda att det var hans fotbollskor och snören som han syftade på. Inte förrän jag läser det på den officiella hemsidan att Alvés skrivit på, kommer jag tro på det.

United lär handla något stort först efter Em om man ska tro dess redaktion här på SF. Dessutom så har jag svårt att se de skulle bränna de pengarna på en ytterback. Det skulle vara om del Nido gav en väldigt gynnsam rabatt.
Real Madrid petter.l
2008-06-05 22:50
Rambla: Det klart att jag tror att ni får Alves, men om det är något som är säkert så är det att man aldrig vet var man har Del Nido. Någon egentlig konkurrent om Alves lär ni inte ha; det skulle isåfall vara Manchester United...
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-05 22:50
Lukas.RP

Kanske det, men jag tycker i allafall det är rätt löjligt att spekulera hans tröjnr innan han har skrivit på. Tycker f.ö det skulle vara bra om han drog till Real, iallafall för spanska ligan om engelska ligans bästa spelare kommer hit. ;)
Barcelona Rambla
2008-06-05 22:47
Del Nido tvingade Alvés att stanna förra säsongen när han avisade stora bud. Alvés tjurade någon vecka för att det inte blev nåogn transfer men var sen resten av säsongen hur proffsig som helst i sin attityd och inställning. Det är Alvés i ett nötskal, ger alltid allt.

petter.1:

Inför förra säsongen så var Sevilla kvalificerade för CL, det är de inte nu. Du vet att det bara är en tidsfråga nu, frågan är bara om han hamnar i Barça eller i någon annan klubb som helt plötsligt kommer med ett stort bud i elfte timmen.

Marc Ingla och Txiki är nu nere i Sevilla och har förhandlat med del Nido under dagen. Så här nära har vi aldrig varit. Vågar trots det inte ta ut något som helst i förskott.

Giovani? När väl Gai har gjort sin debut i Barças a-lag så har de flesta redan glömt Giovani, för Gai har så pass mycket mer potential att bli en riktig crack än vad mexikanen har.
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-05 22:46
Lukas.RP

Kanske det, men jag tycker i allafall det är rätt löjligt att spekulera hans tröjnr innan han har skrivit på. Tycker f.ö det skulle vara bra om han drog till Real, iallafall för spanska ligan om engelska ligans bästa spelare kommer hit. ;)
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-05 22:45
Lukas.RP

Lukas.RP
2008-06-05 22:37
Ämne: Haha de på Puertan s....
Jag tror de gör det med all rätt tyvärr. Mycket lutar åt att han går redan i år, om inte annat lär han finnas i Real nästa säsong.
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-05 22:29
Haha de på Puertan sitter och diskuterar vilket tröjnummer Ronaldo ska ha xD
Real Madrid petter.l
2008-06-05 22:00
barcadinho: Del Nido hade inga problem med att tvinga Alves att stanna förra sommaren, när han, klart och tydligt, ville lämna för Chelsea.

EDIT: Och precis då som nu var det öppna uttalanden i media från Alves sida följt av lika öppna uttalanden från del nido om att han helt enkelt inte får lämna om klubben inte får tillräckligt med betalt.
Barcelona barcadinho
2008-06-05 21:51
Det finns knappt nån liten chans att Alves stannar i Sevilla.
Alves har uttryckts sig väldigt många gånger att han vill flytta och hitta utmaningar nån annan stans.
Del Nido kommer inte heller att tvinga honom och stanna. I så fall kommer han få en spelare som kommer att göra massa problem nästa säsong. Sånt vill ingen ha (och inte minst tränare).

Man tvingar inte en spelare som tydligt och klart visar att han vill flytta.

Och det är inte första gången. Alves uttryckte sig på samma sätt också förre sommar, men man lyckades övertala honom.
Inte den här gången (det sa han själv till och med).

Så Alves stannar inte i Sevilla. Det är jag hundra på.
Om han hamnar i barca eller inte och för vilken summa i så fall - det återstår att se.
Jag tror att det är en tidsfråga.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-05 21:33
Smogen

Tackar för länken, hoppas de kommer överens nu.

Jag vet att jag är sen men fan vilken prestation ifrån Xavi.

Golazoooooooooooooooooo
Barcelona Barcelona #7
2008-06-05 21:31
Smogen

Hoppas det är sant :D
Barcelona Smogen
2008-06-05 21:23
länk 2
Barcelona Smogen
2008-06-05 21:22
apropå Alves, dom här två artiklarna i Sport som skrevs 20.46 och 21.04 ge ju en nytt hopp. Txiki och Marc UK har tydligen varit i Sevilla och snackat med Del Nido. Efter mötet går Nido ut och snackar om vilken vinst man gör om man säljer Alves, och att man måste tänka på vad som är bäst för Sevilla....

länk 1
Annons: