/spanien/barcelona/forum/20984.aspx/spanien/barcelona/forum/20984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-06-03 21:35
Sådana listor är ett skämt, ta inte detta som en provokation eller något liknande, men hade ni inte föredratt att vinna La liga istället för att ligga 4 på den listan?
Barcelona Unicef
2008-06-03 21:33
Eto Hanry Bojan!!! Där har vi våra spelare som kan spela på den CF platsen i ett 4-3-3 vilket jag verkligen hoppas vi behåller o tror vi gör. Bojan tror jag kommer bli en riktg Trez typ lite mer speed dock men dom har samma brutala sinne för att göra mål...
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-03 21:26
19

Det gjorde ju Real Madrid också , och jag klassar spanska ligan som svårare än Ukrainska eller var de kommer ifrån.
Barcelona 19
2008-06-03 21:25
Visca EL Barca

Den listan är ju mellan dessa datum:
(1st June 2007 - 30th May 2008)

Dem kanske vann sin liga?
Barcelona Visca EL Barca
2008-06-03 21:03
jag tycker att den listan är ett skämt lag som shaktar donetsk är förrän real madrid :S
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-03 20:19
Ciao-V

Ja vi är ju inte världens bästa klubb längre ;)
Barcelona Ciao-V
2008-06-03 19:30
Ni kanske har sett den förut men här kommer den uppdaterade klubbrankningen av IFFHS. Se länk.

FC Barcelonas placering har försämrats från andra platsen(tidigare) till fjärde platsen.

Real Madrid har sjunkit ner från 29 platsen till 36 platsen.

Man United leder rankningslistan följt av Boca Juniors.
Man United kan just nu titulera sig att vara världens bästa klubb.
Intressant;-.
Real Madrid reul madrid
2008-06-03 19:07
Där är en länk men det står ju inte direkt att det lagts något bud. Det låter ju lite skrattretande hela saken.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-03 18:35
Jösses Guardiola ger indikationer på att han är ute efter en subersub och direkt länkas vi med pippo ?

Hhahahah den var bra.
Barcelona Rambla
2008-06-03 18:26
Vem påstår att Barça har lagt bud på Pippo? Idag står det att Barça under några säsongers tid har följt spelartyper som Pippo och Cruz, just för att de är väldigt bra sk supersubs. Det står också att nu känns det behovet inte lika stort när Henry stannar och när man har Bojan som en bra backup. Alltså, ingen Pippo eller Trez till Barça.
Barcelona el Flaco
2008-06-03 18:26
älskabarcelona//

Var har du läst det? Det enda jag har hört är att klubben letar efter en anfallsreserv att ha på bänken och Cruz (Inter) och Inzaghi har nämnts som tänkbara kandidater. Har du någon länk?

Och som svar på din fråga: NO!
Barcelona älskabarcelona
2008-06-03 18:23
Barca har lagt bud på Inzaghi :S ! Gud va ja inte gillar han längre . Han är ju katastroff nu . Är det nån här som skulle vilja ha han i Barca?
Barcelona el Flaco
2008-06-03 18:22
R_10_ME//

Varken de katalanska tidningarna (Sport & Mundo Deportivo) eller Barcelonas officiella webbsite har gått ut sagt att han är klar så vi får nog vänta tills det blir officiellt.
Barcelona el Flaco
2008-06-03 18:19
Dizzy//

Haha, helst inte. Under mina 10 år som culé har jag aldrig sett Barcelona börjat tjonga iväg bollar mot motståndarnas straffområde. Inte ens när vi legat under och det är 3-4 minuter kvar av matchen. Nej, vi får bara hoppas på att Eto'o inte lämnar och när han väl lämnar att Benzema köps in som ersättare.
Barcelona R_10_ME
2008-06-03 18:18
läste att casceras skulle skriva på för barca idag men än så länge har jag inte hört något om det

e det nån som har koll tacksam för svar
Barcelona Dizzy
2008-06-03 18:15
En spelare som skulle vara perfekt att kasta in ifall matchen ser svår ut att skapa nåt. Så kan man slänga in Crouch haha. Vad tycker ni?
Barcelona Rambla
2008-06-03 18:11
el Flaco:

Det tycker inte jag heller att de är, men det var mer för att visa kalibern av spelare som man vill ha som förstaval. En stark, stor, nickstark spelare verkar tydligen vara det som eftersträvas. Benzema har väl allt det där i en och samma person.
Barcelona el Flaco
2008-06-03 18:10
Den enda spelaren som skulle kunna ersätta Eto'o är Benzema. Zlatan, Adebayor och Berbatov är inte i närheten av Eto'o klass.
Barcelona Rambla
2008-06-03 18:03
Pep vill ha Trezeguet som en supersub och inte som en spelare för startelvan. Det är en ny "Larsson" man letar efter, alltså en spelare som gör skillnad när han väl får komma in men trots det inte gnäller när han sitter på bänken. Jag tror knappast Trezeguet skulle nöja sig med det, han känns inte precis som den ödmjuka typen och så verkar han ju vilja vara kvar i Juventus.

Det är därför namn som Cruz och Pippo nämns idag, lite äldre spelare som fortfarande gör bra ifrån sig men knappast under en hel säsong. Inga startspelare utan supersubs. Det är fortfarande spelare som Eto'o, Zlatan, Adebayor, Berbatov som Pep vill ha som förstaval.
Barcelona el Flaco
2008-06-03 17:56
Delarocha RIP Puerta//

Jag håller med dig om att vi borde göra oss av med vissa av stjärnorna (Deco) men vi måste även rensa truppen från onödiga spelare som inte gör någon nytta när de väl får chansen som t.ex. Oleguer, Ezquerro och Guddy. Pique är t.ex. tänkt som mittbacks-ersättare och jag kommer känna mig tryggare med att ha honom som alternativ än säkerhetsrisken Oleguer eller farfar Thuram.
Delarocha RIP Puerta
2008-06-03 17:44
Jag kan inte förstå personerna som skriver att vi borde ha kvar Deco, Zambrotta, Ronaldinho och alla som har underpresterat två år i rad. Gör vi oss inte av med dessa spelarna kommer vi komma lika dåligt nästa år. En tränare kan inte ändra allt i en klubb. Det måste in nya spelare och det är ingen idé att sälja de spelarna som sitter på bänken.
Det är ju de tongivande spelarna som har sviktat och de är dem som måste ta ansvar. Vad vinner vi på att göra oss av med spelare som Oleguer, Esquerro och Thuram när de knappt får spela en match per säsong?
Barcelona el Flaco
2008-06-03 17:32
Dizzy//

Jag skriver under på att Eto'o ska stanna men jag har ingen anning vad vi borde göra med Ronaldinho eller vad han borde göra för att komma tillbacks till formen från 2006. Där är jag lite asplittrad. Men Eto'o vill jag ska stanna. Jag blir livrädd varje gång jag läser nåt om att han ryktas vara på gång till Milan eller Inter. Va fan sysslar Txiki med?!
Deportivo Juve - La Vecchia Signora
2008-06-03 17:30
Dizzy

nej trez har sagt redan under capellos tid att han vill stanna i juve för resten av sin karriär.

och när det kom nya rykten om barca ett par månader sen sa han samma sak.

det jag tycker att barca mest saknat denna säsongen är faktiskt avslutandet. Med tanke på att ni ändå spelar offensivt spel med många spelare framåt borde det inte vara några problem med att han en av dom alltid placerad i boxen. Dessutom är Trez grym på huvudet också som ni saknat helt.

drogba o trez hade varit det bästa alternativet som er Center Forward.

dock hamnar nog drogba i Italien trez tror jag inte vill lämna.
Barcelona Dizzy
2008-06-03 17:29
el Flaco

Jo du har helt rätt det var när Laporta tog över klubben. Men mest av allt så vill jag att Etoo stannar och Ronaldinho. Etoo ska bara stanna.
Barcelona el Flaco
2008-06-03 17:26
Dizzy//

Jag läste också nåt sånt, fast var det inte när Laporta först tog över klubben och de gick ute efter Trez? Länge sen i vilket fall som helst. Samtidigt så fick vi Eto'o och det var nog väl lika bra det.

Benzema är drömvärvningen men det mest tyder på att det stannar vid en dröm, i år i alla fall.
Barcelona Dizzy
2008-06-03 17:21
Jag hade för mig att Trezegol var på väg till oss men Raneri pratade med honom att han ska stanna i Juventus. Så han fick trezeguet att ändra sig.
Barcelona el Flaco
2008-06-03 17:17
Trezeguet är en expert att röra sig så lite som möjligt och ändå vara livsfarligt framför målet. Han tar sällan några löpningar i djupled och det är en sådan spelare vi behöver. För att agera striker i Barcelona måste man vara rörlig och även kunna behandla en boll. Trez stämmer inte in i detta signalementet enlig min åsikt. Men jag håller med att i boxen så finns det få bättre spelare än honom.
Deportivo Juve - La Vecchia Signora
2008-06-03 17:16
nee förstår precis vad du menar.

vill heller inte att trez ska lämna juve så förstår dig helt. men man vet aldrig som sagt =)
Barcelona Dizzy
2008-06-03 17:14
Trezegol hade varit nåt i Barca. Har alltid gillat han. Synd att han inte är med i Em.
Barcelona Myrran
2008-06-03 17:13
Juve - La Vecchia Signora

Sant, tror absolut Trez skulle klara sig fint fint i Barca men är ett fan av Eto'o så vill helst inte att han försvinner men om han nu gör det skulle jag inte ha något emot Trez i Barca.
Annons: