/spanien/barcelona/forum/20982.aspx/spanien/barcelona/forum/20982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-05-31 00:49
Laporta har varit en riktigt bra president och har tagit klubben till helt otroliga höjder, men han har förändrats de senaste åren.
Som Giralt också säger så har Laporta blivit lite utav den presidenten som han själv en gång i tiden ville kämpa emot.
Väldigt ekonomiskt inriktad och spelar tydligen mycket på makt.
Dessa jipporesor som Laporta infört i klubben förstör hela uppbyggandet till träningen. Men Laporta vill ha in mer pengar till klubben fast vi ändå har en massa pengar redan.

Palle Kuling, för ett lag behöver en försäsong, det laget du har sett de 2 senaste åren då vi åkt på USA och Asien resor är det trötta laget som inte har fått ordentlig träning. Med det kommer fler skador och så är vi i samma fälla 1 år till.
Det blir också en massa jet lag för spelarna och det tar några nätter innan dem riktigt är tillbaks i verkligheten och kan känna sig pigga.

Laget kommer tillbaks den 6 Augusti från USA och den första CL kval matchen spelas mellan 12 - 15 Augusti. Alltså kommer vi då ha trötta spelare som har några dagar på sig att vara i topptrim inför en CL match.

Som någon påminde om innan, förra året mot Sevilla efter jippo resan slutade med en 3 - 0 vinst till Sevilla och våra spelare såg HELT trötta ut.

Därför vill ingen ha jippo resor mer. Vi har redan ett erkännande i världen.
Barcelona Sersari
2008-05-31 00:31
barcadinho

Håller med dig till 100%. Det var länge sedan vi hade en så bra president som Laporta. OK, jag hatar verkligen hela jipporesan och ledningens dåliga planering, det bevisar att dom inte verkar vilja lära sig från misstagen från de tidigare misslyckade säsongerna. Men jag gillar ändå Laporta, för att när jag tänker på vilken sits vi satt i förut med galningen Gaspart vid rodret så minns jag hur bra Laporta egentligen är, trots sina brister. Men culés ska ändå ha rätten till att klaga om dom känner för det, men jag anser att en mycket bättre president än Laporta kan vi inte få. Den ende jag kan tänka mig är Rosell. Och ja, jag gillar verkligen inte hur Laporta och styrelsen försöker få bort Giovani ur klubben efter endast en säsong, det är en väldigt dålig signal till ungdomarna på La Masia. Den delen tycker jag att Laporta och Co gör fel i, en av deras brister är att det ges för dåligt moraliskt stöd till våra canteranos.
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-30 23:44
Varför klagar alla så mycket på att Barca ska spela i USA? Vad är det som är så dåligt med att spela i USA och Asien och sånt? Jag fattar inte.

Btw... Hur skriver man såna spanska C?
Barcelona Gaucho_10
2008-05-30 23:37
Ni som sitter och dissar laporta, kan väl ta och komma ihåg hur barca låg till innan han kom
Barcelona barcadinho
2008-05-30 22:43
Och Laporta:

Jag vet att det är många culés som kritiserar honom, men jag gillar honom. Jag betraktar honom som en stor president. Han bryr sig verkligen om klubben. Jag har sett honom i flera intervjuer och man ser på hans ögon hur han brinner för klubben. Det är en äkta kärlek till klubben han har.
Och han visar sin storhet genom att vara aktiv och offensiv. Han försöker göra barca till en stor och älskad klubb. Han är inte rädd för förändringar. Och han är också en gentelman. Han snackar inte skit om t ex Real madrid eller andra klubbar eller presidenter (Sanchez från Espanyol gillar inte laporta, men ok då). Han visar respekt.
Sen gör alla förstås ibland misstag här och där, men jag tycker inte att Laporta har gjort så stora misstag så att han misskkött sitt jobb. I det totala hela gör han ett mycket bra jobb.
Barcelona 19
2008-05-30 22:35
barcadinho

Okej, tack för förklaringen.
Men det känns lite onödigt att ha 3 målvakter. Oftast är det ju andra målvakten som spelar CdR i Spanien. Så både Pinto och Jorquera (när han är redo), kommer att vilja spela dom matcherna.
Länktips: barcadinho
Barcelona barcadinho
2008-05-30 22:27
Jag är väldigt arg för den politiska kampen som har uppstått nu. En personlig kamp mellan Laporta och Giralt är det sista vi behöver nu. Under hela säsongen var klubben (spelarna, tränaren osv) inte så fokuserade på grund av massa skit om Ronaldinho, Marquez och Deco. Och när detta har lugnat ner sig ett tag, så kommer makt spel mellan två personer som kan förstora sommaren också.
Har vi inte tillräckligt att tänka på till nästa säsong?

Plitikerna i många länder och makthavaren i alla nivåer gillar att förstora för oss enkla människor. Många av de är bara egoister som bryr sig bara om makt och pengar.

Det här jäkla maktspelet kan förstora för oss hela nästa säsong, om inte allt lugnar ner sig fort.
Barcelona barcadinho
2008-05-30 22:18
19/

vi köper inte loss Pinto, utan han fortsätter i Barca gratis, dvs utan att betala något för Celta. Han ska få sitt lön förstås, men Celta får inget eftersom barca fick lov att få loss honom gratis efter 6 månader utlåning om barca vill. Och nu viil de.
Jorguera har varit skadad hela våren och är inte hel skadefri än (totalt 6 månader borta) och man letar inte på honom riktigt när han var borta så länge. Han har fått förlängt kontrakt till 2010 som du skrev. Vi kommer att ha tre målvakter alltså.
Men det är väldigt sällan en målvakt blir skadad så Valdes kommer nog spela nästan alla matcher (utan några CdR).
Barcelona Gaucho_10
2008-05-30 21:50
Deco kommer att försvinna, den stora frågan är om guardiola vill satsa på ronaldinho
Barcelona 19
2008-05-30 21:47
Varför köper vi loss Pinto? Har inte Jorquera för ett par månader sedan skrivit på ett nytt kontrakt?

Det här förstår jag inte...Ska vi ha tre målvakter?
adiiL
2008-05-30 20:55
Barca köper loss Pinto. Nog finns det bättre reserver där ute. Jag var ganska säker på att vi skulle skicka tillbaka Pinto. Varför köper vi honom för? Aja, Valdes ser ut att ha grym fysik och blir aldrig skadad så vi behöver inte oroa oss speciellt mycket. Valdes får vi iallafall inte släppa. Han blir större och större.
Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 20:39
Rambla vet du varför Giralt hyser ett såndant agg mot Laporta.
Enligt Giralt för Laporta ett sådant ledarskap som han själv kritiserande innan han blev president. Han lyssnar mindre på vad andra tycker mer arrogant osv.

Jag har ingen förståelse för anklagelserna har du några exempel som stöder den bilden.

Laporta själv ändrade antalet perioder presidenten kunde sitta till två tyder inte på storhetsvansinne ifs låg det nog i facit med hans politiska ambitioner
Barcelona Messi 10
2008-05-30 20:32
Aragones går säkert på terapi men det kan han sluta med efter vm då spanien tagit guld ; )
Barcelona Ordem e Progresso
2008-05-30 20:29
Jag ÄLSKAR Eto'o för det firandet.
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-30 20:28
Messi 10
Läste att Aragones går på terapi han mår inte bra i huvet.

Rambla
Jag behöver ingen bekräftelse jag har inte ens gjort lumpen så jag är långt från att vara en man.:)
Trevlig helg på dig också.

Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 20:24
MADRID 1902

Etoo är afrikan och kommer från enkla förhållanden. Raul är europé och kommer från betydligt rikare bakgrund.
Afrikaner visar ofta på ett starkt känslomässigt sätt hur de känner.
Etoo kände sig illa behandlad och sviken av Real Madrid. Absolut har Raul bättre manér än Etoo.
Etoo visar sina känslor mera ohämningslöst.
I efterhand var det kanske inte det mest välgenomtänkta för att undvika kritik.

Jag dömmer inte honom dels för att jag har förståelse till varför han handlande som han gjorde. Sen var det inte en så big deal för mig.
Barcelona Messi 10
2008-05-30 20:23
Spanien kommer vinna em detta år och det är tack vare att Madrid har skickat två spelare som är bra och inte bara lever på gamla meriter. Raul 5 slutspel ingen vinst kolla nu när han inte är med Spanien kommer göra ett riktigt bra slutspel bra av Arogones att stå emot trycket. Raul har varit bra i la liga denna säsong men i landslaget är han en förlorare så all heder till Aragones ; ) Madrid 1902 du är i fel forum om du vill hacka på Eto`o kryp och göm dig under stenen igen.
Barcelona Rambla
2008-05-30 20:15
MADRID 1902:

Ja, Samu firade med fansen på Camp Nou och sitt lag. Hitta inte på en massa strunt som inte är sant.

Du får tycka vad du vill om Eto'o. Jag tycker du är äckligt......töntig.
Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 20:12
Om Laporta skulle gå med på en sådan affär börjar jag tappa förtroendet totalt.

Köp Guiza hårt arbetande striker som kan sitta på bänken utan att gnälla.
Om Etoo nödvändigtvis måste lämna. Det ideala är att han stannar då han har mycket kvar att ge.

Fan de skulle aldrig ha köpt Henry idiotiskt! så stora namn på samma situation ger ingen bra balans.

Tror Henry gör en bättre andra säsong känns som han började komma igång på allvar på slutet.
Men ger ingen bra ekvation för mig att ha Henry, Etoo och Bojan spelandes på samma sitution en borde bort. Helst såklart Henry men det lär inte hända och in med Guiza/Sergio Garcia som tredjeval.
Sen Silva till vänsteranfallet
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-30 20:08
Rambla
Som jag har skrivit 3 gånger jag förstår att du INTE vill byta Eto men var realistisk för du är ju väldig kunnig när det gäller Barca men så fort det går utanför Barca så blir du som ett barn.
Eto svek hela Camerun när han inte ens vågar ta en straff så deras lag skulle ha kvalat till VM istället lägger han allt på en back som aldrig har gjort mål.
Zlatan skjöt en kanon för Sverige så Sverige kvalade till VM.

Sen att jag tycker Eto är äcklig på grund av att han står och säger massa skit istället för att fira med sitt lag är väl inte så konstigt?
Det roliga är att du säger han firade med fansen du är bra på vända grejer.
Eto borde få en film av Rauls karriär och se hur man beter sig som en förebild och gentleman.

Barcelona Camparn på nou
2008-05-30 19:59
Bojje och ni andra

Zlatan skulle vara en idiotisk värvning.
I ett byte av Etoo likaså.
I vårt system med tre anfallare behöver vi en snabb explosiv spelare som kan ligga och hugga i straffområdet.
Det är inte den spelare Zlatan är.
Han passar som bäst i ett 4-4-2 uppställning där han får spela med en striker, ta emot bollen högt upp hålla i den och skapa något ur inget.
Han var ingen succé i Ajax 4-3-3.
Men hans kvalitéer som fotbollsspelare räckte ändå till för att bli en hit i den holländska ligan. I Primera división är det inte samma sak.
Barcelona jogabonito_barca
2008-05-30 19:47
hmm vem vet guardiola kanske funderar på att ändra 4-3-3 systemet eller något liknande, han kanske har tänkt att Henry får ta över Etoos målfarlighet. Annars tror jag att Zlatan skulle passa bra som offensiv mittfältare/släpande forward i kanske ett 4-4-2 system lr något sånt
Barcelona Rambla
2008-05-30 19:47
MADRID 1902:

Är det någon som lever i en dröm____värld så är det du. Barça behöver en målmaskin och Samu är en målmaskin när han är frisk. 16 mål på 18 matcher talar sitt tydliga språk. Då var han ändå inte speciellt bra sen han kom tillbaka från Afrika.

Okej, Samu sjöng när han firade med fansen på Camp Nou. Det ger dig rätt att i nästan vartannat inlägg skriva dina omogna kommentarer. Jag tycker du ska fortsätta med det i din drömvärld inne på Puerta, för här bidrar du inte med något givande. Det enda du är ute efter är att provocera culés på detta forum, då det tycks ge dig någon slags bekräftelse på att du är en riktig man.
Barcelona Tompa
2008-05-30 19:43
Zlatan skulle inte misslyckas i Barca, det är jag ganska säker på. Frågan är istället om det är en spelare med Zlatans spelstil som Barca behöver? Zlatan och Etóo är olika spelartyper, vid ett eventuellt byte kan Zlatan därmed aldrig ersätta Etóo.
2008-05-30 19:43
Etoo har ändå hyfsad huvudspel och skott. Att hålla i bollen och passningar är nog Zlatan bättre på. Men lägg därtill att Zlatan står stilla och Etoo rör på sig, löper hela tiden. Är det inte det som saknades i Barca under säsongen och är inte rörelsen en viktig faktor till Barcas fina spel?
Barcelona Kallé
2008-05-30 19:39
jogabonito_barca

Huvudspel.
Hålla i bollen.
Skott.
Passningar.

Säger dock inte att jag vill ha bort Eto'o. Absolut inte!
2008-05-30 19:38
Zlatan bidrar säkert mycket till Inter, men frågan är vad fan han ska bidra till Barca?

Etoo bidrar mer än vad du tror, han sliter, löper hela tiden, jobbar deffensivt o pressar motståndarrna o viktigast av allt gör måål hela tiden.
Atlético Bojje
2008-05-30 19:34
Vem som har bäst målsnitt hör inte hit. Eto'o är en målskytt medan Zlatan snarare är framspelare. Zlatan gjorde 17 mål, 10 assist i år vilket inte är långt efter Eto'os snitt om inte bättre (har inte koll på hur många assist eto'o har). Zlatan spelar dessutom i defensiva Inter så det är inte så konstigt att han inte kommer upp i Eto'os målskördar. Du måste ta hänsyn till mer än bara målsnitt för att jämföra två spelare. Men jag kan med all säkerhet säga att Zlatan bidrar mer till sitt lag än vad Eto'o gör, mycket, mycket mer.
Barcelona Tompa
2008-05-30 19:33
Rambla:
Exakt. Får vi en svår lottning känns det inte osannolikt att vi missar C.L-kvalet. Och då kommer man att förlora mycket mer pengar än jippomatcherna drar in. Avgå Laporta!
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-30 19:33
Rambla
Tror inte Zlatan drömmer om Samus mållsnit tror snarare att du lever i en dröm värld.
Zlatan om han inte gör mål en macth han gör en assist istället hur många assist har Eto?

Eto skrek massa skit om Real när ni hade era 2 topp år fast så fort det inte gick lika bra för er killen vågade inte ens komma till Madrid.
Jag kan ändå förstå att du inte vill byta spelarna men var lite realistisk iallfal.

Annons: