/spanien/barcelona/forum/20981.aspx/spanien/barcelona/forum/20981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 19
2008-05-31 13:05
Palle Kuling....

Alla tre Keita, Xavi och Iniesta för rotera så som när förra säsongen fast då var det ju Deco istället för Keita. :D
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-31 13:01
Ämne: Dani Alves
Laporta ....
Startelvan ser bra ut, förutom att Xavi inte är med! Han måste väl ändå vara med va.... fast vem fan ska då vara på bänken? Toure? Keita? Iniesta? Fyfan vad svårt alltså!
Barcelona Ciao-V
2008-05-31 12:56
Det verkar som att Sergio García är sugen på att komma hem, tillbaka till Camp Nou. Se länk.

Får man tillbaka honom för högst 10 mille euro, skulle han kanske kunna vara en bra ersättare till Messi på höger kanten.
Han kanske kan spela också som offenssiv mitfältare.
Skulle inte ha något emot han. Men man undrar dock om han skulle vara en konkurrent till Bojan?
Barcelona Gaucho_10
2008-05-31 12:29
30 miljoner är j*vligt mycket för en back...seriöst, jag hoppas verkligen att dani alves är lika bra i barca som han är i sevilla

Vi har ännu inte köpt en playmaker, det är vad vi behöver nu när deco försvinner, hoppas verkligen på att guardiola vill ha ronaldinho och eto'o
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-31 12:26
Någon som vet när den där förtroendeomröstningen är?
Och om Laporta får lämna, när blir det nyval?
Barcelona rOba 10
2008-05-31 12:16
Dani Alves
Laporta har nu tröttnat på velandet och det sägs att han ska betala nu i dagarna , prislappen blir runt 30 mille för Alves som Nido krävt. Man kan inget annat än säga att det blir perfekt värvning. Under sommaren kommer flera överflödiga spelare lämna ganska billigt och snabbt och ersättas med 2-3 nyförvärv. Man kan bara spekulera än så länge men ifall någon av Fantastic 4 lämnar så blir det en anfallare av vassare kaliber som kommer , så dumma är inte ledningen så ni behöver inte oroa er .

den här uppställningen vinner CL :
------valdes
alves puyol milito abidal(sylvinho)
------Toure
--Keita---Iniesta
Messi---Eto'o--Ronaldinho

Och Guardiola som är hungrig och kommer kämpa riktigt hårt med laget. Men i anfallet kan det bli förändringar som sagt ifall någon av de säljs. Men det är bäst att låta Eto'o och Ronaldinho vara kvar för jag känner på mig att Guardiola kan få dom på rätt spår igen.

På bänken har vi hungriga talanger som bara väntar att komma in och visa var dom går för. Mot mindre lagen i La Liga vid ledning kommer Bojan och gänget få mer speltid. Det lutar inte mot långtidsskador igen får vi hoppas. Dom bör ha fixat fysträningen vid det hära laget.
Barcelona jogabonito_barca
2008-05-31 11:56
Hur går det med Daniel Alves vafan? när ska han komma till Barca? inte hört något på ett tag nu.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-31 11:49
Man kan inte om snacka om att vi är dåliga i CL-kval. I alla kvalmatcher vi vart med i har vi vunnit alla 6 av 6 st. Men de kanske bli lite annorlunda nu med en kanske sliten trupp.

Men jag tror stenhårt på de här laget.
Och ni själv kan inte vara seriösa när ni säger att vi missar CL? :S

Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Qanii
2008-05-31 11:46
En spelare jag länge velat ha till barca är frank ribery, han har varit grym i munchen det här året och kommer göra succe i EM och CL. Liverpool vill köpa honom för ₤20m tror aldrig Bayern släpper honom för de priset. Drömma kan man ju alltid göra. Han spelar på dinhos plats också ifal man nu väljer sälja honom..

Personligen tycker jag Eto`o är bättre än zlatan men zlatan är ingen målgörare han är mer teknisk och starkare men lejonet är snabbare och ganska teknisk och gör mål.Skulle aldrig byta ut lejonet mot zlatan. Till och med Mourinho om det nu är sant vill ha lejonet och Mourinho är inte dum han. Nu får vi se om ronaldo klarar av att spela bra i EM också efter att vunnit dubbeln, de kanske blir en ronaldinho som i VM.

Spanien har för bra mittfältare de nästan synd att man har så många bra spelare på mitten. Fabregas, senna, xavi, silva, Iniesta osv. man önska ju att Sverige kunde låna en av dessa istället för att de satt på bänken haha.

Sen har frankrike bra trupp också men förstår inte varför man inte tar med spelare som Sagna, flameni, Mexes och trez. clichy har också varit riktigt bra för arsenal men Evra har hållit lite högre plats men han borde ha kommit med ändå. Antingen kommer frankrike göra succe eller floppa totalt vi får se vilket det blir. Sen är Kroaterna outsiders ska bli riktigt kul att följa Em
Barcelona [FC-BARCA]
2008-05-31 11:27
haha dinho är kungligt på den disco video.. pimpen :D hahah han vissade på plannen att han är världens bästa och även i disco planen ;) hahha kungligt 3!!!
Barcelona Criff
2008-05-31 10:37
fcs, det finns gränser till allt. Just nu går Laportas ekonomiska utflykter och avtal ut över det sportsliga då det var ett bra tag sen vi såg en vältränad och hungrig trupp.
Medans man hör att vissa fotbollslag åker upp i alperna och har en intensiv träningsperiod så ska vi åka till skottland och sen till usa och sen direkt efter har vi CL kval.
Det är varken smart eller bra för våra spelare.
Barcelona Koeman_4
2008-05-31 10:05
Jag tycker hela diskutionen om Valdes vara eller icke vara är löjlig!
VV är en alldeles utomordentlig målvakt, vi behöver ingen annan än honom som förstaval.
Vist gör han sin misstag men vem faan gör inte det?
Se hur backlinjen spelade iår, kolla alla frilägen och mirakelräddningar han gjorde denna säsongen.
Tycker även att det är helt rätt att plocka över Pinto permanent.
Valdes blir bara bättre och bättre för avarje säsong, även hans misstag kommer bli färre.
Nej, sluta klaga på Victor och lägg energin på att hylla vårat förstaval istället!
Barcelona Hoshiar
2008-05-31 09:33
BlueRed:

Ja det är Ronaldinho . Tror att det är hans bror som ibland dyker upp till vänster i bild.

Jag såg den här videon för ungefär 1 år sen
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-05-31 08:45
Fasen, Barca ska köpa Pinto permanent. Inte för att jag inte gillar honom som spelare men jag hoppades på en bättre målvakt, Valdes är ju given etta fortfarande.

By the way så såg jag att Barca ska spela i Chicago och New York i slutet av juli och början på augusti. Är i USA nu och kommer inte åka hem förrän i mitten på augusti, blir nog till att åka till New York och titta om det är så att man lyckas få tag i biljetter, någon som ska med?
Barcelona BlueRed
2008-05-31 04:28
Visst fan är det dinho som shakar :P..
Barcelona Gabriel
2008-05-31 03:14
Vafan, folk gör misstag eller? Alla är inte felfria! Rättare sagt så är ingen felfri! Eto'o gjorde det "misstaget" (som jag inte tycker var misstag, så jävla bra! Men det har ärrat hans karriär för idioter som väljer att ta upp det varje gång man tar upp Eto'os namn och på så sätt blir det ett sk "misstag") att skrika ut det han gjorde när vi vann ligan. Men saken är, han har bett om ursäkt för det och kallar det även själv för ett "misstag". Sen att det är ren diplomatik är en uppenbart för Sam har märkt att det inte går att vara en ärlig person i fotbollsvärlden, vilket jag tycker är grovt synd!

Btw, jaja Eto'o valde att inte ta straffen för Kamerun. Men Raúl missade straffen mot Frankrike. Så hush!

Eto'o är bäst!
Barcelona Gabriel
2008-05-31 03:09
Orka med Messi/Ronaldo diskussionen, vem fan bryr sig? Vad som är mer intressant att diskutera är hur fan ledningen resonerar när de vill byta Santos + Eto'o för Zlatan som inte ens är en utpräglad målgörare, jävla idioter om det stämmer. Och denna nissen i kostym som vill få bort Laporta kan ta o dricka sin mjölk och gå o lägga sig nånstans där det inte är fint. Laporta har skött sig väldigt bra, en utomordenligt president. Fast, detta med Eto'o är så jävla dåligt att jag bara blir trött.
Barcelona PILMÀ
2008-05-31 03:09
Henry ger sin Barça tröja till 50 Cent.
ingen överraskning men men..............
Barcelona fcs
2008-05-31 02:55
För ekonomisk inriktad?!

Hellre ekonomisk inriktad än att sälja bästa spelare för att man kan inte betala deras löner.
Många har glömt tiden när Figo och Ronaldo lämnade Barca för Real och Inter.

Tack vare Laporta och hans ekonomiska inriktning har vi Messi i Barca. Om han spelade i Gaspar eran, skulle han inte bära Barcas tröja mer än en säsong.
Barcelona Criff
2008-05-31 01:25
Vem vet vad som hade hänt med Rosell kvar i klubben. Man kan bara anta, men att han är duktigare än Txiki på värvningar kan vi se iaf :P

Marc Crosas sitter i Lyon och funderar vad som händer med hans framtid då ingen från klubben har kontaktat honom och berättat för honom vad dem planerar. Om han ska vara kvar i Lyon, eller om han ska komma hem.
Han har sagt detta i media och att det ska gå så långt är helt sjukt i min mening.
Barcelona Heywood Jablome
2008-05-31 01:14
Juan Laporta har börjat slacka efter, och det finns ingen i ledningen som vågar säga emot. Txiki är som en knähund, hade Rosell fortsatt då hade vi inte hamnat i en djup svacka som vi har gjort. Där spelet är lättläst och spelarna är omotiverade. Sandro Rosell sitter säkert hemma nu och bara väntar på att Laporta ska avgå.

Marc Crosas? Vad har jag missat nu? Vad har hänt med honom? Jag såg en match med Lyon där han var riktigt bra!
Barcelona Criff
2008-05-31 01:09
Laporta värvade också Henry. Med den värvningen tog han sitt eget bästa då det var hans dröm och den ekonomiska inriktningen istället för att ta in kanske en yngre och hungrigare lirare.
Jag klagar inte, men jag förstår hur folk ser det.
Man ser också sådana här rykten som med Giovani, Marc Crosas..
Dem behandlar inte de egna riktigt.
Det med Marc Crosas är bara fy skam, sånt ska aldrig hända en spelare, från ungdomsleden eller inte.
Giovanis situation ligger det antagligen något bakom, men jag undrar om Laporta eller någon tagit sig tid och satt sig ner med Giovani och diskuterat med honom, då hade säkert "problemet" försvunnit.

Lite sådana grejer börjar man se.
2008-05-31 00:59
Nej, självklart inte. Men jag tänkte mer på spelarköpen. Rosell värvade de brassarna, medan Laporta värvade Eto'o.
Barcelona Criff
2008-05-31 00:56
Rosell slutade just samarbetet då han tyckte Laporta blev alldeles för ekonomiskt inriktad hehe :) Så det samarbetet lär vi inte få se igen.
2008-05-31 00:54
Fan, Criff! Du hann före.

Kan folk lämna Laporta ifred. Äntligen har vi fått en president som fått tillbaka klubben på stadiga fötter, en president som inte väljer att sälja ut tröjan när han hade chansen. Många skyller på Laporta, jag skyller på männen runt omkring. Den där Txiti skulle inte kunna bygga ett lag ensam om så hans liv stod på spel. Jag gillade blandningen Laporta - Rosell.
2008-05-31 00:51
Palle Kuling... / För att det är ett jäkla jippo. Man borde inte kalla det försäsong, man borde kalla det mediasäsong istället. Man säger att det är tillför att visa upp Barcas färger i andra delar av världen, men alla vet att man enbart gör det pga de stora belopp som ligger bakom när en storklubb från Europa kommer på besök.

Annars hade man kunnat åka till Afrika och haft en turné där. Inte lika lönsamt ekonomiskt, men man visar upp laget för en annan del av världen.

Det många Barcelonafans är trötta på är också att det blir en slapp-mentalitet. Och det har vi sett i nu två år.

Ha försäsong i sibiren!
Barcelona Criff
2008-05-31 00:49
Laporta har varit en riktigt bra president och har tagit klubben till helt otroliga höjder, men han har förändrats de senaste åren.
Som Giralt också säger så har Laporta blivit lite utav den presidenten som han själv en gång i tiden ville kämpa emot.
Väldigt ekonomiskt inriktad och spelar tydligen mycket på makt.
Dessa jipporesor som Laporta infört i klubben förstör hela uppbyggandet till träningen. Men Laporta vill ha in mer pengar till klubben fast vi ändå har en massa pengar redan.

Palle Kuling, för ett lag behöver en försäsong, det laget du har sett de 2 senaste åren då vi åkt på USA och Asien resor är det trötta laget som inte har fått ordentlig träning. Med det kommer fler skador och så är vi i samma fälla 1 år till.
Det blir också en massa jet lag för spelarna och det tar några nätter innan dem riktigt är tillbaks i verkligheten och kan känna sig pigga.

Laget kommer tillbaks den 6 Augusti från USA och den första CL kval matchen spelas mellan 12 - 15 Augusti. Alltså kommer vi då ha trötta spelare som har några dagar på sig att vara i topptrim inför en CL match.

Som någon påminde om innan, förra året mot Sevilla efter jippo resan slutade med en 3 - 0 vinst till Sevilla och våra spelare såg HELT trötta ut.

Därför vill ingen ha jippo resor mer. Vi har redan ett erkännande i världen.
Barcelona Sersari
2008-05-31 00:31
barcadinho

Håller med dig till 100%. Det var länge sedan vi hade en så bra president som Laporta. OK, jag hatar verkligen hela jipporesan och ledningens dåliga planering, det bevisar att dom inte verkar vilja lära sig från misstagen från de tidigare misslyckade säsongerna. Men jag gillar ändå Laporta, för att när jag tänker på vilken sits vi satt i förut med galningen Gaspart vid rodret så minns jag hur bra Laporta egentligen är, trots sina brister. Men culés ska ändå ha rätten till att klaga om dom känner för det, men jag anser att en mycket bättre president än Laporta kan vi inte få. Den ende jag kan tänka mig är Rosell. Och ja, jag gillar verkligen inte hur Laporta och styrelsen försöker få bort Giovani ur klubben efter endast en säsong, det är en väldigt dålig signal till ungdomarna på La Masia. Den delen tycker jag att Laporta och Co gör fel i, en av deras brister är att det ges för dåligt moraliskt stöd till våra canteranos.
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-30 23:44
Varför klagar alla så mycket på att Barca ska spela i USA? Vad är det som är så dåligt med att spela i USA och Asien och sånt? Jag fattar inte.

Btw... Hur skriver man såna spanska C?
Barcelona Gaucho_10
2008-05-30 23:37
Ni som sitter och dissar laporta, kan väl ta och komma ihåg hur barca låg till innan han kom
Annons: