/spanien/barcelona/forum/20977.aspx/spanien/barcelona/forum/20977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Söderström
11/3/2008 18:31
Messi träffar inte, Duda verkar inte bry sig... vilket han förmodligen hade gjort om han trott att den var ämnad för honom? För visst borde han väl se?
Barcelona L.Messi#19
11/3/2008 18:28
Varför springer Duda iväg ska det förstås vara och inte var. Ursäkta stavningen !
Barcelona DM1982
11/3/2008 18:27
Ämne:
Måste erkänna att ....
Håller med. Messi lackar ur och försöker spotta på Duda men träffar inte ser det ut som. Det spelar ingen roll egentligen om han träffar eller inte, det är inte snyggt gjord. Man måste kunna vara kritisk även mot Messi hur mycket man än gillar grabben.

Någon gång så lackar alla spelare ut, det är naturligt. Många spelar hårt mot Messi och det är ofta han råkar ut för tuffa och fula tacklingar. Sedan är det nog väldigt mycket trashtalk som inte vi hör men som säkerligen påverkar Messi till slut. Det är en stor press på honom och många spelare vill få honom ur balans så att han blir utvisad.

Det är svårt att veta vad spanska fotbollförbundet tänker när de ser bilderna man jag är rädd för att det kan vara aktuellt med en avstängning.
Barcelona L.Messi#19
11/3/2008 18:27
Om han nu då riktar det mot Duda och träffar, var springer Duda då bara iväg? han skulle stannat och tjaffsat med Messi, eller?
Barcelona tarrak
11/3/2008 18:25
Ämne: Där har ni länken fr....
Tack för länken, det var skönt att få klarhet i frågan. I värsta fall kan man nog sluta sig till att Messi spottade åt Duda, absolut inte på. Det här kommer inte att leda till någon avstängning.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
11/3/2008 18:23
Domaren var rätt nära incidenten, om han inte såg någonting att blåsa för hur ska då vi andra kunna göra det?

Löjligt!

Varför inte ge Duda straff då han klart och tydligt drar några svordomar efter messi varsamt råkar gå in i duda?

Som sagt har inte domaren som var nära dessa inte sett något eller hört något att blåsa för så bör det läggas ner.

Många som använder sig utav spott loska mot marken istället för att svära tillbaka, händer ofta i italien,spanien,eng osv det ska allså ses som samma förolämpning ifall någon skulle svära mot dig så ska det vara kontringen.

Fortfarande så är det nänstintill alla som gör det någon gång under sin karriär.

Du kan bättre än så Messi, låt dig inte provoceras.
Barcelona kallesiete
11/3/2008 18:22

Måste erkänna att jag tycker verkligen det ser ut som att Messi försöker markera och spottar MOT Duda, däremot så träffar han inte.

Att dom ser ut att ha en liten dispyt precis innan gör det inte mindre tydligt... Skärpning Leo, du är bättre än så.
Barcelona J.Gamper
11/3/2008 18:21
HAHAHA

Messi spottar "på Duda" och Duda tackar för spottloskan och drar därifrån.

Visst man ser att Messi är arg men träffar han honom ens? Ser mer ut som om han ilsket spottar bara samtidigt som han är riktad mot Duda. Herregud vad folk kan överdriva ibland.

"Spottloska på Duda" Man kan ju nästan tro att Messi spottade Duda rakt i ansiktet

Delotromundo tack för klippet iaf.
sebbaa
11/3/2008 18:09
Tack för upplysningen delotromundo!
Nu ser vi alla att han INTE träffar Duda :)
Real Madrid delotromundo
11/3/2008 18:03
Där har ni länken från Cuatro.2.21 in i klippet börjar Messi leka lamadjur.
Barcelona J.Gamper
11/3/2008 17:58
"Barcelona manager Pepe Guardiola said: "It is not good that these things happen. We will try to avoid this type of incident." "

Men undrar om den där hemsidan är pålitlig??
Villarreal MatiForlano
11/3/2008 17:57
MARCA ÄR FULL AV SKIT
Barcelona tarrak
11/3/2008 17:52
Ämne: Momo nije har rätt,j....
Jag säger inte att ni ljuger, men jag tycker att det är märkligt att det här scoopet inte platsar på deras hemsida. Kanske säger något om "bevisets" dignitet.

Det här här bär alla tecken på att vara lumpna försök att skada Barcelona i deras hysteriska framfart eller bara simpel sensationsjournalistik. Och tills någon lägger fram bevis på annat kommer jag fortsätta att se det så.
Villarreal Grande Messi!
11/3/2008 17:47
FCB_Alex

Länktips.
Länktips: www.tvmatchen.se
Barcelona FCB_Alex
11/3/2008 17:42
någon som vet om barcas match visas imon eller blir det att strema igen?
Villarreal Grande Messi!
11/3/2008 17:40
Haha, exakt. Det fattades bara det! En maräng som också har sett loskan som inte existerade..
Barcelona Okkapokka.
11/3/2008 17:39
Ämne: Momo nije har rätt,j....
Jag förvånas över att en Madrista ser "spottloskan"
sebbaa
11/3/2008 17:33
Konstigt inget finns på youtube, inga bilder någonstans förutom Marcas kassa bild.

Inga påhopp/ankalgelser från Malagas eller Dudas sida,
ja vad skall man tro?
Barcelona devaK
11/3/2008 17:33
ser ut som messi står framför dom
Real Madrid delotromundo
11/3/2008 17:31
Momo nije har rätt,jag såg också sekvensen igår på Cuatro.Efter lite tjafs dessa två emellan riktar Messi spottloska mot Duda,om han träffar är omöjligt att säga men försöker gör han!
Barcelona J.Gamper
11/3/2008 17:24
Om det här är sant så är det verkligen skumt gjort av Messi. Duda märkte nog inte loskan då spottloskan måste ha hamnat någonstans på ryggen eller armen. Det är så jag tolka situationen från bilden iaf :P
Barcelona 1&onlyMessi
11/3/2008 17:20
momo nije är bara ute o cyklar.. vakna grabben
Barcelona tarrak
11/3/2008 17:15
momo nije

Du som påstår dig ha sett händelsen på rörliga bilder (som av någon anledning hålls hemliga för oss andra), hur reagerade Duda på spottloskan? Man tycker att det borde blivit ett visst tumult som kanske fångats av de 100-tals kamerorna på plats. Möjligtvis en protest efteråt? Eller bryr han sig inte om någon spottar på honom?
Spanien Söderström
11/3/2008 17:14
Ämne: Jag såg hela sekven....
Var såg du det då?
Barcelona 1&onlyMessi
11/3/2008 17:12
duda borde känna sig över viktig/lycklig om nu messi har verkligen spottat på honom :P hahha .. han kan gå ut på marknaden o sälja den tröja med namnet på "spotad av messi" hahahha om inte ens duda har sagt nåt .. vrf ska andra bry sig? ^^^
momo nije
11/3/2008 17:10
Jag såg hela sekvensen på TV igårkväll.Ni får tror vad ni vill men det finns tv-bilder på händelsen och förhoppningsvis dyker dessa tv-bilder snart upp på nätet.
Barcelona Smacked
11/3/2008 17:04
Personligen ser jag detta som rent skit. För det första, jag antar att några av er har spelat en fotbollsmatch när det verkligen öser ner regn. Jag har själv spelat då och jag kan säga så här,det blir jävligt jobbigt med allt vatten som man får på sig. En naturlig reaktion blir då att spotta när man får en hel del vatten över sig och munnen. En annan så ser bilden aningen photoshopad ut. Nej,Messi spottar inte på folk,han är ingen Totti.
Barcelona Rambla
11/3/2008 17:00
Som sagt, flera spelare spottade under matchen inte bara Messi. Nu har någon sensationskåt journalist hittat en vinkel där det kan tolkas som om Messi spottar mot Duda. Personer som momo ninje vill verkligen att detta ska vara sant. Avundsjukan mot Messi för att han är så överlägsen alla spelare finner inga gränser att folk nästan är beredda att ta till vad som helst för att svärta ner hans anseende. Inte någon gång under matchen såg det ut att vara irriterat mellan Messi och Duda. Varför skulle Messi få för sig att medvetet spotta mot Duda då?
Barcelona LionelMessi_19
11/3/2008 16:53
Rambla har helt rätt.
Barcelona Okkapokka.
11/3/2008 16:53
mono nije

Kan du dela med dig tv-bilder/kipp eller är du bara full med skitsnack som de flesta andra?
Annons: