/spanien/barcelona/forum/2097.aspx/spanien/barcelona/forum/2097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-08-16 12:41
Juvenil A har fått en bra start på säsongen. I vänskapsturneringen Otten Cup i Eindhoven har laget gått till final mot just PSV efter att ha vunnit sin grupp och besegrat Liverpool i semifinalen. Målen där gjordes av Juanma och Oriol Busquets (ej släkt med Sergio). Kul för Gabri som har en mycket talang att förvalta och utveckla när det framför allt gäller -98:orna. Finalen spelas senare idag.
Barcelona socccerfan1
2015-08-16 10:38
Man ska inte peta ter stegen . Sluta skriva skit grabbar.. Hela laget sög pung i fredags..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-08-16 08:33
Det är så dumt att våra två målvakter vet redan i god tid innan att ena ska stå i ligan andra i cuper.. Den som förtjänar ska stå oavsett så länge han gör alltså bäst ifrån sig. .. annars skickar det fel signaler att tex Ter stigen kan släppa mål efter mål men ändå fortsätta i mål eftersom det är ju cuper...
Barcelona 11-9-10
2015-08-16 01:12
Barca6 Imorgon är huvudpersonen iniesta, det är deras mittfält vi måste utmanövrera. Där dom är som starkast och iniesta måste ha en sån dag bara han kan ha, då öppnas ytorna för Messi
Barcelona Barc6
2015-08-16 01:09
11-9-10. Och jag håller med dig! Självklart önskar man själv också att vi tar hem 6 titlar! Men då gäller det att hela laget presterar och inte bara målvakten. Och förhoppningsvis gör dem det på måndag och vi får se en match a la Arsenal eller Milan. Blir nåt att bita i för spelarna. Om Messi vill vinna så vinner vi :)!
Barcelona 11-9-10
2015-08-16 01:03
Barca6 Han kan få all speltid under ligan men nu handlar det om matchen på måndag och då vill jag ha den bäst lämpad för dagen. Jag vill ha 6 titlar och jag vill ha bravo speciellt på fasta situationer Senaste 3 tävlings matcherna har Mats släppt in 13 mål och knappt gjort en svettig räddning. Tillfälligheter och slumpen? Absolut mycket möjligt, men jag vill inte lämna över supercups titeln till slumpen Nu ska jag inte lägga allt på Mats för det verkligen inte fallet och jag vill fortfarande att han ska stå i ligan åtminstone under kommande säsong. Men känns som att han tar konkurrensen med bravo för hårt att han ska överarbeta allt
Barcelona Barc6
2015-08-16 00:42
Då tror jag inte du kollar tillräckligt mycket på vad hans skicklighet med passningar verkligen ger laget. Det är precis till den höga pressen som lag gör som hans passningsfot kommer till nytta då han för det mesta ger långbollar över höga press. Att det sen blir fel då och då är sånt som händer. T.om Xavi gör felpass. Sen är han väldigt ung och måste få mycket mer rutin.. Det är vid senare åldrar som en målvakt är bäst. Varför inte ge han den tiden då för han har verkligen potential. Bravo är ingen framtidsman så varför inte låta MaTS växa sig in i rollen istället.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-08-16 00:40
En grym sammanfattning av Messis säsong...

Barcelona 11-9-10
2015-08-16 00:32
Trygg yeah right! Att utsätta laget för risk kallar jag inte för trygghet Om du kollar på matchen igen så ser du vad hans spel med bollen gör för laget. När en målvakt står och daltar med bollen tills motståndarna hinner gå upp i sitt presspel orsakar det kalabalik i försvaret. Det var just det som skedde mot Bilbao Nej bravo ska stå, bättre på fasta och ger laget TRYGGHET!
Barcelona Barc6
2015-08-16 00:23
11-9-10. Man känner sig snarare trygg när en målvakt har sån lugn med bollen och har en passningsfot som är bättre än många i laget... Sen att det som hände igår händer även den bästa och bara för det hoppas jag inte han ändrar sin målvaktsstil för det är precis en sån målvakt Barcelona behöver! Och att han har släpp in så 8 mål på två matcher kan man inte klandra han förr utan backlinjen!! Det var ju trots allt med han som vi vunnit 3 titlar denna säsong.
Barcelona Barca4life98
2015-08-16 00:02
Med en 3 backlinje så tror jag att det skulle bli tajtare bakåt. När vi spelar med en 4 backlinje så drar ju ytterbackarna iväg. Då står man ju där med 3 killar kvar (Pique, Masken, Busquets). Med en 3 backlinje så har man 3 centrala backar + den defensiva mittfältaren. Jag hade spelat såhär om vi ska spela med 3 backar. Bravo - Mascherano, Pique, Mathieu - Rakitic, Busquets, Iniesta - Messi - Pedro, Suarez, Sandro Så; 3-3-1-3 typ. Nåt som pep spelade med mot Chelsea 2012. Pedro och Sandro ska slicka kanterna. Suarez ska ligga på sista gubben och dom 4 i mitten ska kombinera och ta löpningar. Rakitic ska smyga med in i boxen. Annars så tycker jag, som "11-9-10" skrev, att vi ska starta som vi gjorde mot Sevilla.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-15 23:44
Bravo Alves-Piqué-Masche-Mathieu Rakitic-Busquets-Iniesta Messi-Suarez-Pedro FULL FART FRAMÅT. Hög press, låt inte Bilbao andas med bollen samtidigt som publiken pushar laget som fan så ska det nog gå så länge målvakten i Bilbao inte gör en supermatch. Fördelen är att vi möter ett lag som inte är särskilt bra på att försvara lågt, ytor kommer nog finnas bakom deras backlinje. Hade varit annat om vi skulle behövt vända 4-0 mot Sevilla som stänger igen på ett helt annat sätt. VISCA!
Barcelona enkos
2015-08-15 23:35
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Vi har ju haft 4 backlinje och släppt in 8 mål.. vi kan gärna spela med 3 backar så vi hoppas att vi inte bjuder på varenda mål som vi gjort
Barcelona 11-9-10
2015-08-15 23:30
Varför krångla till det? Starta som vi gjorde mot Sevilla, svårare än så är det inte. Enda skillnaden är att inte sluta spela efter 60 min Samt bravo i elvan, han ger en lugn och det gör tyvärr inte Mats. Vi har inte råd att sättas under press pga en målvakt ska leka xavi med bollen varje jävla gång
2015-08-15 23:22
Enkos

Jag förstår din bära eller brista taktik...Men att starta med Alves i en 3-Backslinje känns som ett självmord.

Gör athletic ett mål måste barca göra 6...
Så jag vill se en 4 backslinje och förhoppningdvis får vi in en balja ganska tidigt..Säg 2-0 i paus..och ju längre matchen går så får man gambla mer och mer.
Barcelona Federer
2015-08-15 22:53
@Yellow cake:
Sålänge han röker Marlboro innan matcherna och inte spice eller något annat så gillar jag han.
Barcelona Yellow cake
2015-08-15 22:39
@the cameroonians:

Jag är svag för fransmannen, spelar typ ingen roll vad han gör, jag typ älskar honom
Barcelona enkos
2015-08-15 22:38
Vi ska köra med 3-4-3 på måndag..
Alves - Piqué - Masken
Rakitic - Busquets - Iniesta - Rafinha (finns tyvärr ingen annan)
Messi - Suarez - Pedro
2015-08-15 22:27
Under kvällens lätta träningspass spenderade Adriano all tid i gymmet, det finns dock ingen info huruvida han har en skada eller inte. Förmodligen sliten efter tuffa 90 minuter.

Mathieu genomförde hela passet med de andra och verkar ha återhämtat sig från de hälbesvär som gjorde att han lämnades kvar i Barcelona i stället för att följa med truppen till Bilbao.

Man kan väl därför med största sannolikhet påstå att det blir fransmannen som kommer agera vänsterback på måndag.
Barcelona Barca4life98
2015-08-15 22:26
Liunil Masse Han är ju en Klopp-kopia också. Så om han lyckas kombinera Klopp och Peps spelstilar så kan Dortmund bli riktigt svårslagna! Yellow Cake De Bruyne kan säkert behärska en central mittfältsroll lite bättre skulle jag tro. Om vi däremot skulle gå över till ett 4-2-1-3 så skulle Reus kunna ta den offensiva rollen, med Busquets och Rakitic som balansspelare.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-15 22:05
OT men satan vilken fotboll Dortmund spela mot Mönchengladbach. Bästa prestationen jag sett från ett lag på väldigt länge, och det mot ett lag som Mönchengladbach. Den här Tuchel är verkligen något. Han har sagt att han varit ett stort fan av Peps Barca och det ser man. Sjuk fotboll, så ska den spelas.
Barcelona Yellow cake
2015-08-15 21:54
Vem av Reus och De Bruyne tror ni skulle passa bäst i Barca?
Barcelona Yellow cake
2015-08-15 21:31
------------Bravo----------- -----Pique---Mascherano Vidal----------------------Alba -----------Sergio------------ -----Rakitic-----Iniesta--------- ------------------------------- Messi---Suarez---Neymar Subs: Ter Stegen, Alves, Turan, Matthieu, Vermaelen, Pedro, Samper, Rafinha Typ nåt sånt, gillar att Vidal har haft en bakgrund i Barca, 6 st möjliga startspelare i starelvan från egna leden och ett par tre st på bänken. Denna mix av egna talanger med ett förmodat starkt hjärta för klubben samt inköpta spelare är ett vinnande koncept för framgång av vad jag sett, Ajax anno 94-96, Man Utd 99-2002, Bayern Munchen, Barca senaste 10 åren minst
Barcelona Yellow cake
2015-08-15 21:12
Barcas staruppställning är en av de bästa i Europa. När Vidal och Turan kommer in kommer det bli en rätt fin bredd också. Hoppas Pedro stannar, annars borde Adama stannat. Hade Pogba varit bra för vårat lag? Sen hade jag önskat en grym mittback, men det har man gjort i 5 år nu så det är väl bara glömma. Jag kommer dock inte på nån riktigt. för att spela i Barca krävs som mittback i startelvan en bra passningsfot och det är sällan en mittback kombinerar spelskicklighet samt bra på allt det där andra som man önskar av en hård mittback!
2015-08-15 20:54
Man skulle ta å slå ihop Barca och Dortmund...Som jag gjort på Fifa.. (Inget seriöst men en kul grej och vilka jäkla spelare) ------------------------Bravo-------------------- Piszczek---Piqué--Hummels---Alba-- ------------------------Sergio---------------------- ----------------Rakitic--------Reus------------- -----------Messi------Suarez-----Neymar-- Utöver dessa så finns Iniesta, Gundogan, Mascherano, Alves, Arda, Vidal Där alla kan ta en plats i startelvan..(För mycket av det goda i verkligheten)
2015-08-15 20:49
B-laget genrepade med en 1-0 vinst efter att Dongou gjort matchens enda mål efter knappa timmen spelat.

Smolk i glädjebägaren med skadan på Grimaldo och anfallet ser väldigt tunt ut nu när Adama, Sandro och Munir är borta. Dongou kommer att få dra ett tungt lass, särskilt som Masxi Rolon nu också är skadad.
Barcelona CRset
2015-08-15 20:45
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag håller med dig och förstår att vi blev förnedrade. Det är dock många faktorer som spelar in, där Bilbao inte är något korpengäng som vi kan promenera igenom matchen mot med en B-uppställning. Enrique gjorde bort sig grovt i allt han gjorde igår. Från laguppställning, motivering till taktiska direktiv och förberedelse till match.

Jag vill påstå att spelarna såg väldigt virriga och trötta ut. Suarez var inte sig själv, Sergio saknade vi enormt som defensiv mittfältare igår och det var fel match att spela Mascherano på just denna positionen. Samtidigt skulle han behållt Rafinha som anfallare och bytt ut Pedro i andra halvlek. Men allt detta började redan från Sevilla matchen. Där vi slösade väldigt mycket energi och hamnade ur balans. Jämfört med matchen mot Roma där vi hade fotbollsgodis och verkligen hade det roligt på plan. Samtidigt får vi inte glömma hur mycket Neymar just betyder i såna här matcher mot ett hemmastarkt Bilbao. Han hade nog fått med sig en o annan frispark igår och hans löpningar utan boll hade varit A och O mot ett aggressivt Athletic.

Vi har fortfarande chans och vi är Barcelona. Vi vände 2-0 till 4-0 mot Milan för något år sedan. vi har vänt matcher mot Arsenal också. Så ingenting är klart ännu trots att det ser mörkt ut. Sedan går alla storlag nån gång på pumpen och det har vi gjort tidigare också. Så det är inte hela världen ifall vi torskar en match med några bollar oavsett om vi är världens bästa lag eller inte. Alla har en dålig dag och alla förlorar en match ibland och kollapsar. Det viktigaste är att vi spelar bra 95% av kommande säsong, sen offrar jag gärna nån/några såna här kollaps-matcher ifall det i slutändan leder till att vi faktiskt vinner dom här stora titlarna och spelar vårt vackra spel. Ett lag som spelare som Barca med stora risker och mycket självförtroende i uppspelsfasen och i trånga situationen straffas hårdare i matcher där just saker o ting inte stämmer. Medan lag (Chelsea)som spelar enkelt och inte riskerar mycket i försvarspelet kommer inte göra bort sig lika ofta och när dem har en dålig dag så förlorar dem sällan som ett juniorlag.

Smakar det så kostar det... vill vi spela den här fotbollen vi gör, så får vi vara beredda på att det ibland ser ut som juniorfotboll i försvarsspelet när just saker o ting inte stämmer och vissa spelare har en dålig dag. Men o andra sidan när allt STÄMMER så får vi istället njuta av världens finaste fotboll med enorm dominans och ett vackert anfallsspel.
Barcelona Barca4life98
2015-08-15 20:24
Ali G Jag tror faktiskt att Gundongan kanske redan är klar för oss. Men valde att förlänga till 2017 med Dortmund så att dom kan få pengar för honom? Någon som är inne på samma spår?
2015-08-15 19:43
ajajaj, Grimaldo skadad igen. Han har verkligen otur när det gäller skador.

Jag hoppas att det inte är något knä som spökar igen i alla fall.
Barcelona Ali G
2015-08-15 19:41
Gundogan vilken fantastisk mittfältare, en sån spelare skulle vara perfekt i vårt mittfält.
Annons: