/spanien/barcelona/forum/20966.aspx/spanien/barcelona/forum/20966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-06-05 21:08
Kelkoo, precis här ovanför står där forumets regler.
Där står att saker som inte angår fotboll har inget på forumet att göra.
Du kan bli bannad.
Gör som du vill, jag klarar mig utan en 16 åring som inte förstår bättre.

EDIT: tack Red.

Lukas, Jag hoppas på Alves! Går in varje morgon hoppas att där står, "Alves, FICHADO", men ikke sa nikke.
Alla andra värvningar för mig hittils har varit extra, men tjabblar dem till Alves värvningen bara för det hänger på några miljoner blir jag fan arg. Ser ingen riktigt bra ersättare till just den kanten i dagens läge.
Lukas.RP
2008-06-05 21:07
Kelkoo

Har du bestämt att det är lugnt att snacka om spel eller vad? Nog för att det är relativt dött men leta upp ett spelforum! Detta är trots allt ett Barçaforum, så end of off topic. ;-)

Vem blir nästa nyförvärv? Alves/en center?

Edit: Så var det med det.
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 21:01
Spärrad!/Red
Barcelona Criff
2008-06-05 20:54
Rambla, petter.l
Boca Juniors president Pedro Pompilio:
"His agent and his father told me that Barcelona has contacted the player. It's common that interested clubs first contact a player to know if he's willing to join them and how much he wants to earn. Thereafter they make a bid to his club.

Rätt roligt med tanke på den diskussionen vi alla hade för någon vecka sen :)

Palle kuling & Kelkoo, ni får gärna snacka om era spel privat.
Barcelona Palle Kuling....
2008-06-05 20:53
Kelkoo

Man ska ha XBOX 360! Jag kör alltid Call of Duty 4 på Xbox live :D
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 20:45
off topic men om någon här har playstation 3

adda Kelkoo !!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Criff
2008-06-05 20:44
-ViscaElBarca!-, Klart, men vad ska man göra när Giovani inte vill det?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-05 20:44
Kelkoo

Lugna ner dig, så sades det förra säsongen och hur gick den?

Ha inte sånna galna förväntningar då kommer du bara bli besviken.

Barca kommer spela mer som ett lag men kom ihåg att vi måste börja om från början.

Guardiola måste få lite tid, förvänta er inte att det blir massa titlar på en gång.

Dock ska det sägas att vi har värvat bra och för framtiden vilket är bra.

Spelare som kommit in är spelare som hungrar efter titlar, och det är exakt det vi behöver.
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-06-05 20:28
det skulle vara bättre om barca lånade ut giovani än o sälja
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 20:28
barca kommer typ ha den bästa truppen genom tiderna nästa säsong :)

exellent

och lyckas pep göra sitt jobb så krossar vi allt och alla !!!!
Barcelona tarrak
2008-06-05 20:16
Oleguer och Jorquera får stanna för att de lojalt accepterar sina roller som backupspelare. Giovani vägrar förlänga sitt kontrakt om han inte garanteras speltid. Inte så konstigt va?
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 20:08
varför behåller man spelare som oleguer och jorquera ??????????????

och behåll giovani för helvete!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-05 20:06
När tror ni den nya Matchtröjan kommer att bli presenterad?
Barcelona Jugador
2008-06-05 19:56
Patrick Kluivert

Det enda man har sett är nån minut långt klipp på Youtube, annars inget mer. Men han verkar komplett. Det återstår att se. :)
Barcelona Patrick Kluivert
2008-06-05 19:09
Grabbar, va tycker ni om caseres förvärvet är han bra elr ?, vet ingenting om han :D
Barcelona barba
2008-06-05 19:01
Jag förstår Giovani. En spelare i den åldern vill och behöver spela regelbundet, det är det absolut bästa för fortsatt utveckling. Självklart så kunde han inte lovas en plats i startelvan och gjorde då det enda rätta för en 19åring även om klubbvalet är lite sisådär.
Barcelona Criff
2008-06-05 18:47
Rambla, Hans pappa uttalade sig också och sa att Tottenham var det bästa för Dos Santos utveckling.
Med det anser jag att agenten och pappan ville att han skulle få regelbunden speltid i A-laget.
Det kunde förstås inte Barca ge honom och då går man vidare.
Klart pengarna också spelar in här.

Men så tror jag det var iaf. Tror nog också att han farsa håller i tyglarna när det gäller hans karriär. Undrar vad som händer med hans lillebror nu? Om han ska spela kvar eller?

Jävla sörja!
Barcelona Gaucho!
2008-06-05 18:05
Sista ligamatchen fick dom ett smakprov på vad Giovani kan. Förstår inte varför dom inte kan vänta en säsong till och testa honom i samma position några matcher och om man fortfarande inte är nöjd med honom då, så kan man fundera på att sälja.
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-05 18:01
Fy fan vilken skam av ledningen om dom släpper Gio!
Visst han gjorde inte sin bästa säsong i livet, men den var relativt bra för en 19 åring.
Om han nu var under sitt B-kontrakt så då förstår jag att han vill ha löneförhöjning, vet inte hur mycket han begärde men nog fan borde han få det.
Barcelona Gaucho!
2008-06-05 18:01
Kommer sakna Giovani nästa säsong. Tror faktiskt att nästa säsong kommer spegla hans talang. Synd att han inte får visa vad han kan i Barca-tröjan bara
Barcelona lagkapten
2008-06-05 17:14
Är också inne på samma spår som Kimmpa. Jag tycker inte att vi kan skylla allt på Giovanis agent. Killen är ändå 19 år och jag har svårt att tro att han har så dåligt omdöme att han låter en (girig) agent bestämma över hans karriär.

Tyvärr verkar det vara så att han tagit till sig av hypen och redan känner sig som en stjärna, och därför vill ha mer pengar. Det är nog helt och hållet hans val, om han nu lämnar Barça.
Synd, det hade varit intressant att få se honom i Deco-rollen som i sista matchen.

Det enda fel ledningen gjort här är givetvis den patetiska prislappen. Men frågan är hur många andra klubbar som var intresserade egentligen. Gio gjorde ju ingen dundersäsong och i och med att hans kontrakt skulle gå ut snart, så var det kanske take it or leave it.
Det är väl ingen hemlighet (tyvärr) att ledningen inte är några tuffa förhandlare a'la Del Nido och Aulas.
Barcelona Rambla
2008-06-05 17:10
Saken är den att Giovani varit under sitt gamla B-kontrakt denna säsong, precis som Bojan. Det är nog felaktigt att Barça ej tänkt skriva nytt och höja hans lön, tvärt om. Det är nog så att Giovanis rådgivare/agent anser att han ska ha mer i lön.
Barcelona Criff
2008-06-05 17:05
Jag tycker ledningen får skylla sig själva. Om dem inte kommit på det nu så är dem bara dumma.
Dem borde ge ett kontrakt direkt när någon från B-laget flyttas upp, så att även om det blir fågel eller fisk så har dem fortfarande kontrakt och kan utgå ifrån det.
Nu med Dos Santos verkade det jättebra och att ett kontrakt kunde minsann skrivas mycket senare.
Nu ser vi vad som hände.

HAde man då gett honom ett kontrakt förra sommaren istället som nog de flesta förväntade sig, så hade detta problemet inte funnits idag eller så hade man fått en BETYDLIGT bättre summa för honom.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-05 16:39
Håller med Kimmpa, OM dos santos hade gjort en bra säsong så hade en lönehöjning varit en bra sak, men när han är helt usel , hur fan kan han då vilja ha en lönehöjning, inte ens de, han KRÄVER det
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-05 16:37
Om det är sant att Giovani begärde högre lön och att Barcelona skulle kunna ge han högre, bara han presterade på planen och han sa nej, då förstår jag att Barcelona säljer honom.
Men för 6Milj är pinsamt, men vem vill ha en spelare som 19åring är pengakåt.
Han borde vara glad att han har fått chansen i A-laget ens och att begära mer pengar är ju skamligt.
Barcelona barcadinho
2008-06-05 16:30
6 milj euro för DS är rea pris på en reapris med massa rabattkuponger.
Otroligt billigt.

Jag förstår inte riktigt. Jag är ganska säker på att man kunde få mera från andra klubbar. Ledningen gick lite grant här på DS vilja. Han vill vara under Juande Ramos (vilket jag kan förstå, Han passar DS perfekt. Han kommer att bli som en far för honom i det nya landet).

Applåd till ledningen i så fall (om det stämmer).

Dos santos kommer kanske att utveckla sig bättre där. Jag vet inte. Han kan ju flytta vidare till en av de big-four-clubs i england.
Om han levererar förstås.

En sak gillar jag inte med honom - han tänker redan hela tiden på jag och jag och jag. Det är svårt för sådana att ge allt för klubben. Det är svårt för såna att tycka vi och klubben.
Det är inte bra.
Jag gillar inte egoister.
DS är kanske innerst inne inte en sån typ, men han har blodtörstiga gubbar runt omkring honom.
Barcelona Brankt
2008-06-05 16:23
Om inte Careres lyckas peta Milito när han kommer tillbaka från sin skada så skulle jag bli mycket förvånad. Jag är mycket besviken på Militos första säsong i Barça. Hoppas att han kan höja sig ett snäpp nästa säsong så vi får en bra konkurrenssituation i backlinjen.
Barcelona barcadinho
2008-06-05 16:12
Varför är Caceres eller Pique är onödiga fattar jag inte?

Ekvationen är väldigt lätt. Varje spelare som försvinner ska ersättas av en spelare som kan spela i samma position.
Lika mycket in = lika mycket ut.

Edmilson = Keita.
Thuram = Pique (båda är långa).
Milito = Caceres (samma typ. Milito missar halva säsongen minst).

Och i fortsättningen blir det ungefär likadant.

Har man sålt Zambrotta = en ny höger back.
Ska man sälja Deco = En ny mittfältare.
Ska man sälja Etoó = en ny centarlanfallre.

Osv.

Truppen brukar bestå av 24 spelare. Oftast
2 målvakter ( vi har tre nu).
8 backar.
7 mittfältare
7 anfallare.

Ingen av de tre nya värvningar är onödig.
Sen kan man diskutera om deras kvaliteter och ålder, men de behövs i truppen.

Annars - jag har en väldigt stark känsla att Caceres blir en ordinarie ganska snabbt. Milito kommer att ha det tufft när han kommer tillbaka.

Ramos från real är också ung (22 år).
Barcelona Unicef
2008-06-05 16:11
om man nu säljer Santos o Guddy skulle bli kvar så e de ju helt sjukt! än värre man säljer Guddy Dos santos Deco Edmilson??? Keita absolut men sen då?
Barcelona Lamiah
2008-06-05 16:02
Jag tycker inte de e ledningen som har gjort nåt fel nu, man hade sagt att man får den lönen man förtjänar.

Så som ja har uppfattat det så är de dos Santos´ agents fel..
Annons: