/spanien/barcelona/forum/20962.aspx/spanien/barcelona/forum/20962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-06-02 01:44
Har en bra nyhet. Vårat första nyförvärv Seydou Keita gjorde 2 mål igår för Mali. Verkar som han har bra form.

Visca Keita!
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-02 00:34
Och så kan han sprida nervositet och besvikelse i andra lags fans ;)

Men man får ändå visa lite respekt för de han kunde förr i alla fall.

Visca Oleguer!
Barcelona Heywood Jablome
2008-06-02 00:34
Om vi glömmer Oleguer och Youtube en stund. Jag tycker synd om Domenech. De spelare han förfogar över i Frankrike är inte mänskligt. Om vi bara tittar på vänsterbacksplatsen: Abidal, Evra och Clichy. Clichy fick stanna hemma, men att få välja mellan 3 högklassiga spelare måste ha varit svårt.
Barcelona BlueRed
2008-06-02 00:28
Ämne: Men jag kan faktiskt....
Han har hjärta nog för att nöta bänken iallafall :) det måste vi respektera, dock så tycker jag han borde lämna, för sin egen skull, så han får lira lite fotboll.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-02 00:23
Men jag kan faktiskt erkänna att jag försökt med liknande uppdrag förr och resultatet blev dessvärre inge vidare :)

Och jag förstår precis hur du menar. Lita på mig.
2008-06-02 00:18
OkkaPokka1. Haha, du kanske har rätt. Oleguer är för dålig!

Men du förstår vad jag menar. Det är mycket lurigt!
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-02 00:11
Njaa, Precis allt utom Oleguer. Det är väldigt mycket enklare att göra en film om en okänd spelare som har goda kunskaper, än en film som skulle vara de motsatta. Och de låter rätt logiskt ändå.

Fast om du vill anta utmanningen så skulle jag vela se på den filmen sen, På en Bioduk! ;)
2008-06-02 00:04
OkkaPokka1. Jag tror helt seriöst att jag hade kunnat göra det. Men lite flashiga effekter och cool musik.

Det är lurigt det här med youtube. Spelarna ser utomjordiska ut. Synd att man är född så sent så man inte kunde njuta av Maradonas storhetstid eller Pelés. Att kunna se dem underprestera, urform eller till och med under en helt vanlig ligamatch.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-01 23:59
Heywood Jablome

Men nu äre ju så att alla vet redan vilka kassa egenskaper Oleguer besitter som fotbollspelare. Så någon filmredigering eller youtubeklipp kan inte ändra på den saken ;)

Fast inget på denna jord kan ändra på det. Eller kanske anabola steroider? ;)
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-01 23:58
2008-06-01 23:51
Jag ska göra ett youtube-klipp med mig själ på 3 minuter. Undra vilka spelare jag blir jämförd med då isåfall. Jag hade kunnat göra Oleguer till en världsmittback tack vare youtube.
Barcelona BlueRed
2008-06-01 23:37
Ämne: BlueRed

Du menar ....
Just ja, Kerlon. Mjoo men tror du också har hört att "Han den där" kommer bli nya Ronaldinho... jag själv ser nästa ronaldinho ljusår härifrån, om äns det kommer hända. Han på Videon var riktigt bra, han unga som var först.

Barcelona OkkaPokka1
2008-06-01 23:34
Vi behöver inte diskutera kring detta. Alves kommer bli klar för eller senare. Så vi behöver inte oroa oss om Oleguer eller Pique ska spela högerback.

Även om inte Alves bli klar så kommer en back av hög kvalité komma till klubben. Var så säkra på de ni.
Barcelona BlueRed
2008-06-01 23:31
Ämne: Hoshiar

Det skull....
Då ser jag hellre Abidal eller Sylvinho på Zambrottas plats :S än en mittback,

Abidal/Sylvinho - Puyol - Pique - Abidal/Sylvinho
Barcelona r.Hyder
2008-06-01 22:42
petter.l

Håller nog med dig där. Piqué kan spela högerback men ska först och främst spela centralt i försvaret. I ett lag som Barça ska man helst ha snabba och väldigt gärna tekniska ytterbackar. Om någon ska spela högerback så är det i sådana fall Puyol. Men helst vill jag ha Alves annars någon annan. Puyol och Piqué ska spela som mittbackar. Så länge inte Oleguer (hjärta men inte mycket till kvalité) spelar från start eller ens är andra alternativ så är jag nöjd :)
Real Madrid petter.l
2008-06-01 22:39
Fíll: Var det något fel med mitt inlägg eller har du helt enkelt problem med att det är en vit tröja bredvid ett användarnamn? Svenskafans-forumen är knappast främmande för för en diskussion över gränserna, och så länge mina inlägg håller en godtagbar nivå (vilket jag tycker att de gör, om du har något konkret att klaga på så ta gärna upp det) skriver jag där jag behagar.

Tycker du att Pique är snabb?
Villarreal Fíll
2008-06-01 22:35
Du verkar påläst? Har inte du ett eget lag/forum?
Real Madrid petter.l
2008-06-01 22:28
Piques största svaghet är att han är långsam. Alltså ska han inte vara högerback i ett lag som bygger sitt spel på offensiva ytterbackar.
Barcelona Barcelona #7
2008-06-01 22:25
Hoshiar

Det skulle vara en bra backlinje om Alves inte kommer men om Caceres kommer men man kan också spela så här om ingen av dom kommer.

Pique----Puyol----Abidal----Sylvinho

Kommentera!!
Barcelona Hoshiar
2008-06-01 22:08
Grabbar om inte Alves skulle komma så skulle vi kunna spela så här om Caseres kommer.

----Pique----Puyol-----Caseres------Abidal.

Vad tycks ? Kommentera gärna
Barcelona barcadinho
2008-06-01 21:54
jogabonito_barca/

Jag har också tänkt på samma sak några gånger. Samarbetet mellan Messi och Zambrotta var inte riktigt bra. De här ytorna som skulle öppnas för Zambo av Messi inträffades inte ofta. Zambo har gjort faktiskt många löpningar på sin kant, men har hamnat ofta utan stöd där uppe på plan.
Det fattades också någon som täckte honom när han löpte uppåt.
Så jag undrade också om Alves kommer att göra en stor skillnad.

Jag tror att man måste ha stöd från de övriga delarna och inte minst från vänsterkanten. Båda kanter ska vara aktiva och farliga. Det gör det svårare att försvara då.
Under de goda tider 04-06 var båda kanter aktiva och farliga och i den sista säsongen såg det ut lite trögt på vänsterkanten.
Barcelona barcadinho
2008-06-01 21:42
Gaucho_10/

Men afrikanska mästerskapet är om drygt två år (näst nästa vinter). Det är långt tid kvar dit.

Truppen brukar bestå av ca 7 mittfältare och 7 anfallare och jag ser inte nån anledning att banta till nästa säsong.
Det kommer att bli lika många i varje del också till nästa säsong.
Barcelona jogabonito_barca
2008-06-01 21:39
undrar hur Alves och Messi fungerar, jag tycker inte att Messi har utnyttjat ytterbackarna väldigt bra men nu på slutet såg de bättre ut. Men en sak är säker, när messi viker inåt kmr de bildas en stor yta för Alves o forsera på!
Barcelona FC-Barcelona
2008-06-01 21:06
BlueRed

Du menar Kerlon, finns inget i världen som komer att bli som Ronaldinho, men vi har en spelare som är lik ronaldinho enligt mig, kolla på länken här så får du avgöra själv, men åldern vet jag inte på han
Villarreal Fíll
2008-06-01 20:51
285 miljoner för Diarra?? SKRATTRETANDE
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-01 20:37
Dizzy

Precis de vi alla Culés velat läsa. Nu får man hoppas att de stämmer också.

Men jag tror nog att de gör de också.
Arsenal_
2008-06-01 20:24
Hleb är sjukligt bra, ni ska vara riktigt nöjda om ni lyckas värva honom.
Barcelona Dizzy
2008-06-01 19:59
Lite nya nyheter angående Dani Alves. Verkar som Laporta är reda att ge Del Nido sin cash han vill ha.

Alves och Messi på samma kant Mums:D
Barcelona BlueRed
2008-06-01 19:55
Den där brassen, som alla sa " Nya Ronaldinho" (inte första gången man hör det), han som hade bollen på huvudet hela tiden, vad hände med han? inget o ha ?
Barcelona Dizzy
2008-06-01 19:52
Det finns ingen spelare som kan stoppa Messi snälla vem är Diarra?

Diarra krossar Messi? Knappast!
Annons: